W140 CL600 Ehostusprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja timodeus »

Hienoa työtä ja riittävästi kuvia eri vaiheista, tämä oli mukavan koukuttava luettava, vaikka niska onkin nyt kipeä...
Minun puolesta voit jatkaa :shock: :wink:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kiitosta kiitosta. Ja homma jatkuu. =)

Eli lähtötilanne alustan kanssa oli se, että vanne sukeltaa pari cm kaaren sisään. Aluksi iskareista alkuperäiset suht jäykähköt putket pois ja 1,4m hydrauliletkut kuparitiivisteillä kiinni.
Kuva

Sitten oli noitten venttiilien kasaus ja johtojen liittäminen keloihin.
Kuva

Venttiili kytkettynä takakeppeihin sekä kahdella paluulinjalla, toinen öljynkiertoa varten ja toinen sitä varten kun iskareista päästetään öljyä pois. (jälkimmäinen menee kuvassa siniseen kannuun)
Kuva

Hienosti nostaa eikä vuoda mistään. Seuraavaksi setupin siirto vararengaskoteloon etupään venttiilin kaveriksi.
Kuva

Tuosta kuvan asennosta on varaa nostaa vielä noin 5cm. Hyvää Jussia vaan meseläisille! Nyt voi hyvin fiiliksin siirtyä juhannuksen viettoon ja palata mersun ääreen ensviikolla! :thumbup:
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Tähän topiikkiin törmäsin ihan sattumalta,en sitte voinut lukemista lopettaa. Meni sunnuntai-ilta mukavasti!
Hienoa työtä olet tehnyt! Jotkut ne viitsii ja osaa... Mutta väriä en olis vaihtanut. Kuten joku jo kirjoitti että noita mustia on,tai johtuneeko siitä että omani on just tollanen sininen. Mutta aikapaljon rahaa nieli projektikin varmaan siihen nähden että noita saa ehjiäkin jo kymppiin. Tosin silloin olisit monia kokemuksia köyhempi... Onnitteluni,hieno projekti!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

jsmaa kirjoitti: Mutta aikapaljon rahaa nieli projektikin varmaan siihen nähden että noita saa ehjiäkin jo kymppiin. Tosin silloin olisit monia kokemuksia köyhempi... Onnitteluni,hieno projekti!
Tähän tulee aina kiinnitettyä huomiota, onhan tamäkin auto käytännössä "ehjä" ollut alusta asti. Varmaan kaikissa n. 20 vuotta vanhoissa mersuissa ja uudemmissakin löytyy korjattavaa, kunvaan viitsii purkaa autoa. Tälläisellä Ilmaisterin sinnikkyydellä ehjästä tulee täydellinen :) Ja harrastus on tosiaan harrastus.

Mutta hienoa työtä taas ja mukava lukea ketjua!
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Hieno on projekti! Täytyy vaan toivoa että auton kun saa ajoon ettei joku m....u aja kylkeen :thumbdown:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kiitos kiitos. =) Pohjolalta ainainakin löytyy vakuutus sellaisella nimikkeellä kun harrasteauto vakuutus. Semmosen meinasin ottaa pian ellei sitten oo ihan tuhottoman hintanen.

Palaten aiheeseen. Eilen kasailin tuon alustan ventiilistön auton vararengaskoteloon. Pistin auton tulille ja odottelin, että järjestelmä ilmaisi itsestään ilmat pois.
Hetken odottelun jälkeen löysyytin hieman paineakulle tulevaa putkea ja sieltä tirahti hieman öljyä joten pistin takaisin kiinni ja annoin auton käydä.

Puolisen tuntia jaksoin odotella ja ihmetellä kun auto ei lähde nousemaan ylös ja otin syöttöputken auki ja kas kummaa.. Sieltä ei tullut juurikaan yhtään öljyä, ei ainakaan minkäänlaisella paineella. Ohjaustehostin toimii normaalisti mutta pumppuhan on käsittääkseni kaksilohkoinen, joten jos tuosta pumpusta väsähti tuo alustan puoli? Ihmetyttää vain, että miten se voi noin yhtäkkiä mennä mykäksi. Nuo minun venttiilitkin ovat tandem eli vapaakiertomallia jolloin pumppu ei joudu jatkuvalle rasitukselle.

Tuskin tuolle mekaaniselle pumpulle mitään sulakettakaan on joka olisi voinut mennä.
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja timodeus »

Ilmaister kirjoitti:...otin syöttöputken auki ja kas kummaa.. Sieltä ei tullut juurikaan yhtään öljyä, ei ainakaan minkäänlaisella paineella.
Käsitinkö oikein, että syöttöputki on pumpulta asti uusi, vai onko siinä joku liitos vanhaan välissä? Ettei vaan ole lintassa/tukossa jostain kohtaa?
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

timodeus kirjoitti:
Ilmaister kirjoitti:...otin syöttöputken auki ja kas kummaa.. Sieltä ei tullut juurikaan yhtään öljyä, ei ainakaan minkäänlaisella paineella.
Käsitinkö oikein, että syöttöputki on pumpulta asti uusi, vai onko siinä joku liitos vanhaan välissä? Ettei vaan ole lintassa/tukossa jostain kohtaa?

Syöttöputki on pumpulta asti aivan uusi. Otin pumpulta putken irti ja ei sieltäkään sitä öljyä tule. Auton kun sammuttaa niin hiljalleen lorottaa säiliön tyhjäksi siitä pumpun syötökanavasta. Mystinen homma ja ihan kertalaakista. Metsästin jo toimivan pumpun jenkkilästä 100e hintaan mutta niissäkin on pitkät toimitusajat kun myyjä ei suostu suoraan lähettämään Suomeen vaan täytyy ottaa logistiikkafirman kautta. Noo mutta täytyy nyt ekana nostaa kissa pöydälle ja katsoa, että löytyykö sieltä jotain selkeää silminnähtävää vikaa.
timodeus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja timodeus »

Ilmaister kirjoitti:
timodeus kirjoitti:
Ilmaister kirjoitti:...otin syöttöputken auki ja kas kummaa.. Sieltä ei tullut juurikaan yhtään öljyä, ei ainakaan minkäänlaisella paineella.
Käsitinkö oikein, että syöttöputki on pumpulta asti uusi, vai onko siinä joku liitos vanhaan välissä? Ettei vaan ole lintassa/tukossa jostain kohtaa?
...mutta niissäkin on pitkät toimitusajat kun myyjä ei suostu suoraan lähettämään Suomeen vaan täytyy ottaa logistiikkafirman kautta. Noo mutta täytyy nyt ekana nostaa kissa pöydälle ja katsoa, että löytyykö sieltä jotain selkeää silminnähtävää vikaa.
Erikoinen on kyllä sitten. Itse olen saanut Borderlixin kautta jopa viikossa tavaran jenkeistä, mutta vaatii silloin aika nopeata toimitusta kaikilta osapuolilta. Mutta kun tosiaan nostat kissan pöydälle ja pistät atomeiksi, niin eiköhän siitä jotain selviä, onnea matkaan!
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

eli tämä on tandempupulla. Vaihoitko pumpulta lähtevän hyd.letkun tarvikkeesen?.
En tiedä onko tässä nyt samata kyse, mutta taistelin oman C124 ASD kanssa kun vaihdoin pumpulta lähtevän hyd.letkun teetettyyn. Vika korjaantui vaihdolla alkuperäseen. Tätä vikaa ja sen korjaantumista olen edelleen ihmetellyt. Kait siinä alkuperäisessä letkussa. on sitten jotain mikä vaikuttaa johonkin :) venttiili tms...

edit. olitkin ottannut pumpulta letkun irti ja ei tullut mitään. eli vika taitaa olla pumpussa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Dodih, konehuonetta raivattu sen verran, että lähti kuskinpuoleisen lohkon ilmansuodatinkotelo, lukkopelti, ilmastointilaitteen kenno sekä syyläri.

Kuva

Pumpun hihnapyörän joutuu ottamaan irti ennen kuin pumpun toiseen kiinnityspulttiin pääsee käsiksi. Pyörä lähtee helpoiten siten, että löysää kolme 13mm pulttia ennen kuin ottaa moniurahihnan pois. Pultit aukeaa vastapäivään. Lopuksi moniurahihna pois ja löysätyt pultit pumpun hihnapyörästä pois jonka jälkeen saa pumpun toisen kiinnityspultin auki.

Pumpusta löytyi jonkun mekaanikon tai vastaavan hermannin kaiverrus.

Kuva


Kun purin pumpun pöydälle niin eipä sieltä mitään hirmu kummallista ja poikkeavaa löytynyt yksi o-rengas oli vähän hapero mutta en usko sen tehneen sen suurempaa vaivaa. Ohjaustehostimen puoli on tuo johon tulee nuo 10 pientä siipeä ja alustan puolelle nuo neljä juosipainoista mäntää joiden keskellä pyörii epäkesko. Sekään ei ollut kulunut joten yhdeksi vaihtoehdoksi jää auki asentoon jumittunut ylipaineventtiili. Mutta mahtaako näissä edes olla sellaista kun alkuperäisessä tasonsäätöventtiilissä on myös vapaakierto.

Kuva

Täytyypä googletella ja tutustua aiheeseen lähemmin. :wtf:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kyseiseen pumppuun löytyy gasket kit mersulta hintaan 38usd, täytyy tilata semmonen veholta huomenna.

http://www.mbpartsworld.com/showAssembl ... ly=1093855
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja kekka »

itellä ollut aina joskus asd ja hydrauliikka pumppujen kanssa ollut kevyttä ilmausjumppaa. useasti joutunut ottaa öljysäiliötä irti kiinnikkeistään jotta saa enempi nostokorkeutta pumpun imupuolelle. En tiedä auttasko jos antas kevyesti painetta säiliöön ja antas painepuolen olla löysällä. Aina ne on kuitenkin hetken päästä lähtenyt nostamaan kun on säiliön kanssa kikkaillut. muista täyttää pumppu öljyllä ennen auton käynnistämistä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Dodih, asekel eteenpäin tuon pumpun kanssa. Tänään testailin paineilmalla noita kanavia, että jos joku olis tukossa ja yhden männän tulokanava oli melko tulkossa. Koitin ilmalla ja kaiken maailman puhdistuslitkuilla puhdistella sitä mutta en saanut sitä yhtä hyvin virtaavaksi kuin kolme muuta.

Eli oikeanpuoleisen männän kanava on tukossa
Kuva

Soittelin paikalliseeen hydrauliikka huoltoliikkeeseen ja pojat pyysivät pumpun näytille ja sinne se sillä reissulla jäi.
Ennen neljää soi puhelin, että olisivat saaneet kanavan auki. Itselläni on hieman epäileväinen fiilis asiasta mutta se selviää huomenna kun käyn pumpun hakemassa. Samalla tilasin veholta täydellisen tiivistesarjan hintaan 35€.

Tukoksen syykin selvisi tyhjennetystä öljysäiliöstä.. Pohja oli ihan mustassa mokossa. Luulen, että viritän paluulinjaan yhden extrasuodattimen jatkoa varten.
Suosittelen muitakin tarkastamaan öljysäiliön puhtauden sekä uuusimaan öljysäiliön korkissa olevan suodattimen.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Nonnih, kyllähän ne sielä hydrauliliikkeessä saivat palat erilleen ja sieltä sisältä löytyi pazgaa.. Eli kuvassa näkyvää pyöreää laattaa kiertää ohut suikale joka toimii takaiskuventtiilinä aiemmassa kuvassa näkyvälle neljälle kanavalle ja kun sen väliin menee kaggaa niin pumppu ei tee painetta. Aiheeseen hieman perehtyneenä ja jenkkifoorumeita selanneena voisin melkein väittää, että suurin osa pumppujen yhtäkkisistä "laukeamisista" johtaa siitä, että pumppu on imaissut paskaa. Vaiva on vielä suht helposti korjattavissa jos viitsii hieman sotkea käsiään. Nyt vain odottelen uusia tiivisteitä niin on pumppu taas tikissä.

Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tiivistesarja uupuu vieläkin mutta yksi detail saapui tänään.

Kuva
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 559
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja 300cd »

Ilmaister kirjoitti:Inspiraatiopörriäinen potkas ja aloin innolla puhdistamaan tota wänkkärin puolta.. Nooh.. Laikkakone palo kesken kaiken! :thumbup:
No se oli vasta toinen laikkakone joka tässä projektissa meni. Huomenna jatkuu!

[ http://www.jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/w%e4nkk%e4rinpuoli%20osittain%20puhdas.jpg ]
Millasella laikalla oot putsannut? tarviis itsekin tehdä saman suuntainen operaation käyttikselle.
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

300cd kirjoitti:
Ilmaister kirjoitti:Inspiraatiopörriäinen potkas ja aloin innolla puhdistamaan tota wänkkärin puolta.. Nooh.. Laikkakone palo kesken kaiken! :thumbup:
No se oli vasta toinen laikkakone joka tässä projektissa meni. Huomenna jatkuu!

[ http://www.jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/w%e4nkk%e4rinpuoli%20osittain%20puhdas.jpg ]
Millasella laikalla oot putsannut? tarviis itsekin tehdä saman suuntainen operaation käyttikselle.
Tuommosella teräsharjalaikalla oon poistanu ne kumimassat jonka jälkeen hiekkapuhaltanu ruosteiset kohdat. Ei oikotietä onneen. =D
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (alustahommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Pitkästä aikaa taas lyhyt askel projektia eteenpäin. Tandempumpun tiivistesarjan tulo veholta otti oman aikansa joka verotti motivaatiota. Myös penkkipäivää piti siirtää eteenpäin.

No mutta nyt on pumppu kasattu uusilla tiivisteillä ja tuntuu toimivan ihan kivasti. Ainakin akkuporakoneella pyöritettäessä perä nousi. Vielä täytyy laittaa ilmastoinnin kenno ja jäähdytin paikkaansa niin saa tiputtaa konepellin paikoilleen.

Takaluukku ja konepelti sai eilen maalin ja lakan niskaan.

Kuva

Kuva

Huomenna jos sais konepellin paikoilleen ja sitä mukaa lokasuojat niin laite alkaa näyttämään jo autolta. Ovien kanssa on hieman harmia. Kuskin oveen on pohjat tehty mutta hantin ovi on koristelistan alta niin ruosteessa etten näe järkeä tehdä siitä enää ovea. Purkaamoilta kun kyselin ovea niin haluavat pelkästä raakaovesta 500e ja niissäkin on pintaruostetta. Jos jollain lojuu nurkissa ovi tai vaikka ovet niin olen erittäin kiinnostunut.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ti 22.07.2014 02:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tänään oli hjuva paeva. Febin iskariöölit sisään, auto tulille ja nappula pohjassa odottelemaan, että alusta lähtee ylös. Alusta kun oli noussu ylös niin auto pihalle ja poikien kanssa nostettiin konepelti paikoilleen. Ovet purin tänään totaalisesti, huomenna puhallus ja mahdolliset hitsaukset jonka jälkeen väriä niskaan. Motivaatio sai lisä kipinää tämänpäiväisestä. =)

Pahoittelen kuvassa näkyviä hydrauliikan paluulinjoja jotka hieman oikaisee =D

Kuva

Tässä alustaa nostettu hieman.

Kuva

Huomenna jatkuu!
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja RAM »

No huh huh :mrgreen:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tere taas! Viikko vierähti ja jotain on tullut taas tehtyä. Hydraulialusta toimii tällä hetkellä niinkuin oli alunperin tarkoituskin. Alustan nostonopeus riippuu moottorin kierroksista, tyhjäkäynnillä hiipii salakavalasti ylös ja parin tonnin kierroksilla jo melko ripeästi.

Sijoitin venttiilit ja takapään alustaan tarvittavat paineakut ja muut kilkkeet tuonne vararengaskoteloon. Täytyy vielä imuroda toi kotelon pohja ja koittaa siistiä noita CuNi-putkien mutkia. Tällä hetkellä ohjaus toimii pelkästään 2m johdolla olevalla kaukosäätimellä. Myöhemmässä vaiheessa lisänä tulee olemaan langaton ohjaus android -puhelimella. (Kunhan saan tilattua kaikki osat tuohon relekorttiin)

Kuva


Etupään paineakkujen sekä ads-venttiileiden sijoittelun kanssa oli vähän ongelmaa kun ei meinannut minnekkään mahtua mutta lopuksi tein niille alumiinista telineen jonka vedin pulteilla kiinni törmäyspalkkiin. Olkoon siis siellä, siihen oli helppo vetää painelinjatkin.

Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Ovien kanssa kaikki meni loppupeleissä ihan hyvin. Alkuun perus hiekkapuhallukset, tinaukset, epoksit ja pohjat kuntoon jonka jälkeen väri ja lakka niskaan. Valmissa pinnassa kourallinen pölykikkareita mutta ne saa vesihionnalla ja myllyllä pois kun lakkaa on reilusti.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Lopuksi vielä kuva autosta ulkona, alustaa nostettu sen verran, että saa kivasti tallista pihalle. =)

Kuva
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Tästä tulee kyllä jotain niin hienoa 8)
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Hyvältä näyttää! Mutta niin kuin itsekin sanoit, niin varapyöräkotelon johdot ja putket ehdottomasti siistimmin. Ainoastaan suorat linjat, sekä 90 ja 45 asteen kulmat kelpaa. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Pitäiskö takavalot maalata valolakalla että kiiltäis samallalailla kuin pellit vai onko näköharha että ois haalistuneet.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Messerschmitt kirjoitti:Pitäiskö takavalot maalata valolakalla että kiiltäis samallalailla kuin pellit vai onko näköharha että ois haalistuneet.

Kuva vääristää, ne kun on pakasta vedetyt ja ainakin luonnossa kontrasti on hyvä. =)
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Joutuu hommaamaan kuskin oveen uuden kahvan, vanhasta kun on runko katki. Ihmettelin miksi oven sisäpuolella kahvassa oli jotain puutikkuja kiilamassa kahvaa mutta nyt syy selvisi kun purin kahvan. Kahvan aluslevy on edestä katki. Ensviikon tiistaina säätö Riihimäellä. Pikkusen puskee hikikarpaloita otsalle, että miten ennätän. No mutta ei sielä puskureita tarvita, se ois kyllä plussaa jos ovet pysyis kiinni ja koppa olisi vesitiivis. Lavetilla olis tarkotus viedä auto pelipaikoille.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Kyllähän tämän tason mersumallissa pitää olla käsinveistettyjä puuosiakin.Onko ajovalotkin hyvässä kunnossa?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vastaa Viestiin