722.699
722.699
Tiptronic laatikot, w202 ja w203, onko mahdollista vaihtaa ristiin?
Eli ts. pelittääkö 203 jos sinne laittaa 202 laatikon tilalle, tai onko edes fyysisesti mahdollista?
Molemmat autot siis 200CDI, toinen om611 ja toinen om646, molempien laatikkoiden numerosarja alkaa 722.699 mutta loput numerot eri sarjaa
Eli ts. pelittääkö 203 jos sinne laittaa 202 laatikon tilalle, tai onko edes fyysisesti mahdollista?
Molemmat autot siis 200CDI, toinen om611 ja toinen om646, molempien laatikkoiden numerosarja alkaa 722.699 mutta loput numerot eri sarjaa
Re: 722.699
Ei ole mahdollista koska keppimoduli, johtosarja ja TCU ovat erilaisia.JTee kirjoitti:Tiptronic laatikot, w202 ja w203, onko mahdollista vaihtaa ristiin?
Eli ts. pelittääkö 203 jos sinne laittaa 202 laatikon tilalle, tai onko edes fyysisesti mahdollista?
Molemmat autot siis 200CDI, toinen om611 ja toinen om646, molempien laatikkoiden numerosarja alkaa 722.699 mutta loput numerot eri sarjaa
+358 18B8FE99
Re: 722.699
laatkkoahan kysyjä oli vain vaihtamassa. ei keppejä ynm ynm.J.Kulmala kirjoitti:Ei ole mahdollista koska keppimoduli, johtosarja ja TCU ovat erilaisia.JTee kirjoitti:Tiptronic laatikot, w202 ja w203, onko mahdollista vaihtaa ristiin?
Eli ts. pelittääkö 203 jos sinne laittaa 202 laatikon tilalle, tai onko edes fyysisesti mahdollista?
Molemmat autot siis 200CDI, toinen om611 ja toinen om646, molempien laatikkoiden numerosarja alkaa 722.699 mutta loput numerot eri sarjaa
S211.216
Re: 722.699
Kyllä se laatikko varmaan sopii sinne, mutta ei toimi. Kuten J.Kulmala ilmoitti. voipi vielä olla, että ecua joutuu rukkaamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 722.699
W203 automaattivaihteisto kuuluu jo uudempaan sukupolveen, jota ei ole W202 korimallissa.mkos kirjoitti:laatkkoahan kysyjä oli vain vaihtamassa. ei keppejä ynm ynm.J.Kulmala kirjoitti:Ei ole mahdollista koska keppimoduli, johtosarja ja TCU ovat erilaisia.JTee kirjoitti:Tiptronic laatikot, w202 ja w203, onko mahdollista vaihtaa ristiin?
Eli ts. pelittääkö 203 jos sinne laittaa 202 laatikon tilalle, tai onko edes fyysisesti mahdollista?
Molemmat autot siis 200CDI, toinen om611 ja toinen om646, molempien laatikkoiden numerosarja alkaa 722.699 mutta loput numerot eri sarjaa
En usko että TCU:a rukkaamallakaan saa toimivaksi, koska keppimodulikin täytyy sitten sovittaa laatikolle ja TCU:lle sopivaksi.
Kaikkihan on mahdollista mutta ei ns. heittämällä ole vaihtokelpoinen.
+358 18B8FE99
Re: 722.699
Turbiinit taisi olla ainakin eri varaosanumerolla?
Laatikot voisi minusta olla aika pitkälti samanlaisia?
Laatikot voisi minusta olla aika pitkälti samanlaisia?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 722.699
Näimhän se on ilman helvetillistä savotaa noita naittamalla ei saa millään yhteen. Ehkä laatikko guru CDI203 voisi komentoida olenko väärässä 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 722.699
Saa sopimaan, jos välitykset on samat.
Vanhan ja uuden erot on sisäosien päivityksissä.
Eli jos välitykset on samat, niin otat auton vanha HY ja laitat sen W202 laatikon sisälle.
Toimii, koska auton laatikon ohjelma ymmärtää ohjata oikeaa HY:tä vanhassa on muutama venttiili erilaisia.
W202 laatikon takana on vaihdelukon vaijerille reikä (vas. takana) joka pitää tukkia.
1999 se vielä oli, mut viimeiset W202 tiptronikeissa ei enään.
Rättinivelen kolmihaara pitää varmaan myös ottaa alkuperäisestä laatikosta.
Vanhan ja uuden erot on sisäosien päivityksissä.
Eli jos välitykset on samat, niin otat auton vanha HY ja laitat sen W202 laatikon sisälle.
Toimii, koska auton laatikon ohjelma ymmärtää ohjata oikeaa HY:tä vanhassa on muutama venttiili erilaisia.
W202 laatikon takana on vaihdelukon vaijerille reikä (vas. takana) joka pitää tukkia.
1999 se vielä oli, mut viimeiset W202 tiptronikeissa ei enään.
Rättinivelen kolmihaara pitää varmaan myös ottaa alkuperäisestä laatikosta.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 722.699
Turbiininksi ottaisin auton alkuperäisen.
Taas siksi, että osaa ohjata sitä.
Jos kaula on eri halkaisija, niin ottaisin alkuperäisen laatikon "turmiinikotelo" (laatikon etuosa B1 kytkimen kera ja ruuvaisin W202 laatikkoon kiinni.
Tehdessä kyllä huomaa, että mitkä osat sopii yhteen.
Laatikoiden kuoret ovat mitoiltaan yhteensopivat.
Akselitkin ovat saman mittaiset, poikkeuksena varmaan on vain, että keskellä on joko liukulaakeri, tai rullalaakeri. Ne toimivat vain pareina.
Etummaisen akselin K2 planeettapuörastön rattaat ovat eri kulmassa.
Kytkinlevyt ovat erillaiset, mutta kyllä niitäkin on tullut vaihdettua pakettina menestyksekkäästi
Taas siksi, että osaa ohjata sitä.
Jos kaula on eri halkaisija, niin ottaisin alkuperäisen laatikon "turmiinikotelo" (laatikon etuosa B1 kytkimen kera ja ruuvaisin W202 laatikkoon kiinni.
Tehdessä kyllä huomaa, että mitkä osat sopii yhteen.
Laatikoiden kuoret ovat mitoiltaan yhteensopivat.
Akselitkin ovat saman mittaiset, poikkeuksena varmaan on vain, että keskellä on joko liukulaakeri, tai rullalaakeri. Ne toimivat vain pareina.
Etummaisen akselin K2 planeettapuörastön rattaat ovat eri kulmassa.
Kytkinlevyt ovat erillaiset, mutta kyllä niitäkin on tullut vaihdettua pakettina menestyksekkäästi

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.699
Ja samalla vaivall onkin sitten remontoinnut sen vanhan laatikon 

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
