W126 ohjauksen korjausapua.
W126 ohjauksen korjausapua.
Menin taas samaan halpaan ja ostin auton joka ei kulje suoraan. W126 300SE ja auto pitäisi saada menemään suoraan.
Vein heti auton oston jälkeen Alppilan autohuoltoon ohjauksen korjaukseen. Siihen vaihdettiin raidetangon päätä ja jotain tukivartta(en nyt ihan tarkkaan muista ja kuitit kotona) ja kiristettiin simpukkaa, renkaat suunnattiin. Auto huollon mukaan kunnossa, mutta ohajus edelleen päin mäntyä.
Auto vetää oikealle jonkin verran ja ratti on todella tunnoton, paljon välystä. Tuntuu, kuin jossain olisi "kuollut" kohta ja ratin ollessa keskellä vääntää aina ratin oikealle 10-20 astetta. Tuon välyksen johdosta tuntuu, että auto on todella yliohjaava ja ajaminen on pelkkää ratin vääntämistä laidasta toiseen, koska helposti ylikorjaa, kun ei tapahdu rattia kääntämällä mitään.
Vahdoin keväällä ohjausiskunvaimentimen, mutta ei merkittäävää vaikutusta. Apusimpukka korjaussarja laitettu viimeeksi 2011 ja tällä vuosituhannella vaihdettu jo aikaisemmin.
Sen verran hatuttaa ajaa S-mersulla, kun tuntuma puuttuu, että nyt pitää tehdä jotain.
Kaikkia neuvoja otetaan vastaan kokeneemmilta mersuilijoilta, kun itsellä vasta 2kk mersuilua takana.
Vein heti auton oston jälkeen Alppilan autohuoltoon ohjauksen korjaukseen. Siihen vaihdettiin raidetangon päätä ja jotain tukivartta(en nyt ihan tarkkaan muista ja kuitit kotona) ja kiristettiin simpukkaa, renkaat suunnattiin. Auto huollon mukaan kunnossa, mutta ohajus edelleen päin mäntyä.
Auto vetää oikealle jonkin verran ja ratti on todella tunnoton, paljon välystä. Tuntuu, kuin jossain olisi "kuollut" kohta ja ratin ollessa keskellä vääntää aina ratin oikealle 10-20 astetta. Tuon välyksen johdosta tuntuu, että auto on todella yliohjaava ja ajaminen on pelkkää ratin vääntämistä laidasta toiseen, koska helposti ylikorjaa, kun ei tapahdu rattia kääntämällä mitään.
Vahdoin keväällä ohjausiskunvaimentimen, mutta ei merkittäävää vaikutusta. Apusimpukka korjaussarja laitettu viimeeksi 2011 ja tällä vuosituhannella vaihdettu jo aikaisemmin.
Sen verran hatuttaa ajaa S-mersulla, kun tuntuma puuttuu, että nyt pitää tehdä jotain.
Kaikkia neuvoja otetaan vastaan kokeneemmilta mersuilijoilta, kun itsellä vasta 2kk mersuilua takana.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
minähän en tiijä tästä ny mittään, mutta eihän siinä nyt ole käyny silleen sen simpukan tiukkaamisen kanssa, että sitä on löysätty, sehän kiristyy kun ruuvia käännetään vastapäivään ja simpukan keskiasentohan löytyy parraiten kun laittaa simpukkaan sentrumiruuvin paikalleen ja säätää sitten vasta koko aurauksen ja samalla tulee rattikin suoraan ei sitten parane tiukata liikaa ettei simpukka mene paskaksi
ässässähän tuppaa olee sillai että kun simpukka käy väljäksi niin siihen ei hirveesti säädöt auta, tuppaa vaan säätöjenki jäläkeen vetää mettäänpäin muttei kumminkaan mitenkään huimasti
olisko se ylätukivarsi mikä sinne on vaihettu koska alatukivarressa ei ole niveltä vaan se on olkavarren nivelessä kiinni
siihen mettään vetämiseenhän vaikuttaa myös kallistuksen vakaajan kumien tiukkuus sekä vakaajan tuenta koriin
ässässähän tuppaa olee sillai että kun simpukka käy väljäksi niin siihen ei hirveesti säädöt auta, tuppaa vaan säätöjenki jäläkeen vetää mettäänpäin muttei kumminkaan mitenkään huimasti
olisko se ylätukivarsi mikä sinne on vaihettu koska alatukivarressa ei ole niveltä vaan se on olkavarren nivelessä kiinni
siihen mettään vetämiseenhän vaikuttaa myös kallistuksen vakaajan kumien tiukkuus sekä vakaajan tuenta koriin
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
En usko että ovat väärään suuntaan tiukanneet simpukkaa, koska oli samanlainen jo ennen kiristystä taisipa sanoa, että säätövara loppunut. Millaisilla kilometreillä tuon pitäisi alkaa olla loppunut, mahdoinko ostaa fixatun mittarin, kun mittarissa on tällä hetkellä 148xxxkm. Huoltokirjan perusteella voisi kyllä luulla jokseenkin oikeiksi kilometreiksi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
paljonko näkyy säätöruuvia mutterin reunan yläpuolella jos säätövarat on loppu, noilla kilsoilla pitäs säätöruuvi olla koskematon
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
No eipä ollut säätöruuvi koskematon oli noin 1,5cm yli mutterin, joka ei jopa enempi. Onko tuohon muuta mahdollista syytä, kuin paljon enemmän ajettu, kuin mittari näyttää?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
siinähän on sitten kiristysvaraa aika paljon, mitä syvemmässä ruuvi sen vähemmän on enää kiristettävää
mikäs tu mittari juttu oikein on, oko siihen vaihettu mittari vai onko jotakin korjaus toimenpiteitä tehty
mikäs tu mittari juttu oikein on, oko siihen vaihettu mittari vai onko jotakin korjaus toimenpiteitä tehty
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Hmm eikö tuon simpukan pitäisi kiristyä juurikin nostamalla sitä ruuvia, eli kiertämällä ulospäin?
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Sain vihdoin säädettyä ruuvia ja parani ohjaus huomattavasti. Mikä tuon ruuvin toiminta on, onko siinä väärän puoleiset kierteet vai miten se kiristyy, kun sitä "avaa"?
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Mistä ruuvista on kysymys, tuosta simpukanko? Eikös ne olleet sen jo säätäneet? Ajattelin vaan kun itsellänikin on hieman epätarkka tuo ohjaus ja hakee hieman oikealle.iivana kirjoitti:Sain vihdoin säädettyä ruuvia ja parani ohjaus huomattavasti. Mikä tuon ruuvin toiminta on, onko siinä väärän puoleiset kierteet vai miten se kiristyy, kun sitä "avaa"?
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Päällä olevasta simpukan kiristysruuvista. Taitaa siinä olla säätö lopussa tai jotain rikki, kun ei kauheasti parantunut. Oikeastaan parannus tuli vain siihen, että muutti hiukan "kevyemmäksi" ohjaus, ei ihan niin paljon vedä oikealle tai ainakin helpompi pitää vastaan. Minulla selvästi joku kuollut kohta jossain, luultavasti simpukassa, kun ei mitään muuta selitystä keksitä asialle. Selvästi kuuluu lonksutusta simpukasta, kun rattia kääntää.tango kirjoitti:Mistä ruuvista on kysymys, tuosta simpukanko? Eikös ne olleet sen jo säätäneet? Ajattelin vaan kun itsellänikin on hieman epätarkka tuo ohjaus ja hakee hieman oikealle.iivana kirjoitti:Sain vihdoin säädettyä ruuvia ja parani ohjaus huomattavasti. Mikä tuon ruuvin toiminta on, onko siinä väärän puoleiset kierteet vai miten se kiristyy, kun sitä "avaa"?
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Etsit jostain toisen simpukan.
Itsekin noita kiristäneenä on tullut vastaan sellaisia että säätövara loppuu ja kun saa sen suht välyksettömäksi niin alkaa jo tahmaamaan ja tällöin vaihtoon.
Onhan noita purettukin että luulisi löytyvän.
Kilometrit ei taida välttämättä vaikuttaa mutta keulan paino ja kun on painava auto muutenkin niin tiukallehan se joutuu.
Joka tapauksessa ruuvattuhan soita kaikkia mersun malleja on mutta noilla kilsoilla pitää olla autosi kuin uusi.
Itsekin noita kiristäneenä on tullut vastaan sellaisia että säätövara loppuu ja kun saa sen suht välyksettömäksi niin alkaa jo tahmaamaan ja tällöin vaihtoon.
Onhan noita purettukin että luulisi löytyvän.
Kilometrit ei taida välttämättä vaikuttaa mutta keulan paino ja kun on painava auto muutenkin niin tiukallehan se joutuu.
Joka tapauksessa ruuvattuhan soita kaikkia mersun malleja on mutta noilla kilsoilla pitää olla autosi kuin uusi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Venetmäeltä olisi löytynyt käytetty simpukka, mutta sanoi, että sen ei pitäisi vaikuttaa auton puoltamiseen. Tänään vien auton Fixukseen, jos ne osaisi diagnosoida minkä takia se ei mene suoraan. Kovasti olivat kiinnostuneita pyörien suuntauksesta, kun kävin huoltoajan varaamassa ja nehän Alppilanautohuollossa säädettiin. No huomenna viisaampi, mitä ne sanovat viaksi.atlas kirjoitti:Etsit jostain toisen simpukan.
Itsekin noita kiristäneenä on tullut vastaan sellaisia että säätövara loppuu ja kun saa sen suht välyksettömäksi niin alkaa jo tahmaamaan ja tällöin vaihtoon.
Onhan noita purettukin että luulisi löytyvän.
Kilometrit ei taida välttämättä vaikuttaa mutta keulan paino ja kun on painava auto muutenkin niin tiukallehan se joutuu.
Joka tapauksessa ruuvattuhan soita kaikkia mersun malleja on mutta noilla kilsoilla pitää olla autosi kuin uusi.
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Simpukkahan siellä oli sökönä, kuten epäilinkin. Pitäisi mielenkiinnosta soittaa edellisille omistajille ja kysyä mitä autolle on tapahtunut/tehty, että 150tkm ajettuun saatu simpukka noin sököksi. Yksi mahdollisuus on tietty, että vaihdettu paska simpukka tilalle ja otettu ehjä johonkin toiseen yksilöön.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
tätä kyseistä vaihtoehtoo itekki aattelin luulin että pirruuttas kyselet, että mikähän mahtaa olla vikana ja nuin vähän ajettu autoiivana kirjoitti:Simpukkahan siellä oli sökönä, kuten epäilinkin. Pitäisi mielenkiinnosta soittaa edellisille omistajille ja kysyä mitä autolle on tapahtunut/tehty, että 150tkm ajettuun saatu simpukka noin sököksi. Yksi mahdollisuus on tietty, että vaihdettu paska simpukka tilalle ja otettu ehjä johonkin toiseen yksilöön.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Onko kukaan korjannut tuollaista ohjaussimpukkaa. Netissä olisi hyvät ohjeet kuvien kera, mutta ihmetyttää vaan miten tiivisteiden vaihto korjaisi väljyyden. Merteiistä saisi 36€ korjaussarjan, mutta mahtaako siitä olla mitään hyötyä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
enpä usko, että auttaa isommin jos säätöruuvi on kierretty loppuunsa jostain vaan toinen simpukka missä vielä varaa kiristellä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Carleif Oy myi peruskorjattuja w126 ohjaussimpukoita vielä muutama vuosi sitten. Liekö tämä paja vielä pystyssä.
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
Onkos tää Suomalainen firma...tää Leif Outo Yhtälö
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
No niin viimeinen kokeilu eilen enne uuden simpukan ostoa ja kas kummaa sieltähän alkoi löytymään säätöä, meni jopa liian kireälle. Eli simpukka taitaakin olla ehjä, oli vaan joku ilmeisesti "kiristänyt" oikein huolella väärään suuntaan. Täytyi kiertää oikein kunnolla monta kierrosta, kunnes alkoi löytymään kireyttä. Ratti edelleenkin sojottaa oikealle, mutta sen uskoisin korjaantuvan sentruumiruuvin avulla.
Jos nyt veisi tuonne Alppilan autohuoltoon ja kertoisi miten se pitää korjata. Viime viikolla kävin siellä vähän kyselemässä osaako täällä joku korjata vanhan mersun ohjausta ja vastaus oli vähän " no meillä aika nuoret korjaajat" eli ei taideta osata hommaa. Sanoivat, että mene tuonne toiseen toimipisteeseen josta sitten kehoitettiin menemään sinne ensimmäiseen toimipisteeseen, kun siellä paremmat välineet.
Taitaa olla parasta viedä suoraan Veholle, jos ne vaikka tietäisi asiasta jotain vai missä mahtaisi pääkaupunkiseudulla osata laittaa ohjaus suoraan? Periaattessa jokaisessa joka tekee ohjauskulmien säätöä pitäs olla välineet korjata tuo ohjaus, mutta mutta.
Jos nyt veisi tuonne Alppilan autohuoltoon ja kertoisi miten se pitää korjata. Viime viikolla kävin siellä vähän kyselemässä osaako täällä joku korjata vanhan mersun ohjausta ja vastaus oli vähän " no meillä aika nuoret korjaajat" eli ei taideta osata hommaa. Sanoivat, että mene tuonne toiseen toimipisteeseen josta sitten kehoitettiin menemään sinne ensimmäiseen toimipisteeseen, kun siellä paremmat välineet.
Taitaa olla parasta viedä suoraan Veholle, jos ne vaikka tietäisi asiasta jotain vai missä mahtaisi pääkaupunkiseudulla osata laittaa ohjaus suoraan? Periaattessa jokaisessa joka tekee ohjauskulmien säätöä pitäs olla välineet korjata tuo ohjaus, mutta mutta.
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
jos otan pitman Armin irti ja sen jälkeen keskitän simpukan, kiinnitän pitman arm takaisin, eikö silloin renkaat jää siihen asentoon mihin ne oli säädetty? Näin ollen kaiken järjen mukaan ongelma pitäisi viimein poistua ja ratti näyttää suoraan, sitten vain oikea kireys simpukan.
Re: W126 ohjauksen korjausapua.
No niin viimein saatu vika poistettua. Vikana oli oikea alapallonivel, oli jotenkin vioittunut/ruosteessa tai jotain, joka tapauksessa ohjaus on taas sellainen, kuin sen kuuluukin.
Korjataan sen verran ensimmäisen viestin viankuvausta, kun siinä vähän huonosti vika määritelty. Vikana oli ohjaus joka jäi vähän aina johonkin suuntaan menemään, eikä palautunut kunnolla vaan piti aina ratista vääntää toiseen suuntaan, tämän takia oli aivan mahdoton ajettava. Nyt ohjaus palautuu aina samaan kohtaan. Pikkuisen keväällä vielä renkaiden säätöä ja uskoisin olevan "täydellinen"
Keväällä vaihdettiin vasen alapallonivel katsastuksen olisi säästynyt paljolta, kun olisin vaihtanut molemmat samalla
No tulipa opittua, että auto on liian vanha mihin vaan korjaamolle vietäväksi. Tästä lähtien vain tietäjille.
Kiitos vielä nimettömälle autokauppiaalle Espoossa, jos sattuisi tätä lukemaan jonka kanssa hierottiin kauppoja W140:stä.
Korjataan sen verran ensimmäisen viestin viankuvausta, kun siinä vähän huonosti vika määritelty. Vikana oli ohjaus joka jäi vähän aina johonkin suuntaan menemään, eikä palautunut kunnolla vaan piti aina ratista vääntää toiseen suuntaan, tämän takia oli aivan mahdoton ajettava. Nyt ohjaus palautuu aina samaan kohtaan. Pikkuisen keväällä vielä renkaiden säätöä ja uskoisin olevan "täydellinen"
Keväällä vaihdettiin vasen alapallonivel katsastuksen olisi säästynyt paljolta, kun olisin vaihtanut molemmat samalla
No tulipa opittua, että auto on liian vanha mihin vaan korjaamolle vietäväksi. Tästä lähtien vain tietäjille.
Kiitos vielä nimettömälle autokauppiaalle Espoossa, jos sattuisi tätä lukemaan jonka kanssa hierottiin kauppoja W140:stä.