Vanteet + alusta W124...
Re: Vanteet + alusta W124...
jouset menee , iskarit ei
Ok kiitos! Mietin myös että mites tuo w201 iskarit ja jouset, eikös ne mene? Vai onkohan 300D turhan raskas w201 alustalle? Kattelin vähän tuota ta technixin madallussarjoja mutta ne oli vain w201 mersuun 4 pyttysille ja sit kutoskoneelle..
Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: Vanteet + alusta W124...
menee nekin , ja ei kannatta harkita 4pyttysen hiluja. Mikset osta suoraan 124:seen tarkoitettuja ja kutoskoneelle ?
Ei osunut silmään mitään edullisia ja jämäköitä madaltavia iskareita 124 koriin kun nopeesti katselin. Tohon w201 löyty alle 300e hintaan jouset ja iskarit niin siks mietin... Pitänee jatkaa ettimistä että löytyis!
Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: Vanteet + alusta W124...
ohan noita netti täynnä :
http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-45-55 ... 2c6b564cad" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/4-Sport-Stosdamp ... 53eae87a5e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-Fahr ... 3ce2eb23cf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-45-55 ... 2c6b564cad" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/4-Sport-Stosdamp ... 53eae87a5e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-Fahr ... 3ce2eb23cf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vanteet + alusta W124...
Löysin netistä kuvan eräästä maukkaan näköisestä coupesta. Osaatteko kertoa amatöörille, että paljonko tässä on suurinpiirtein madallusta? Helpottaisi kovasti mahdollisesti tulevan alustan valintaa tuo tieto.
Ja milläs se camber laillisesti säädetään kohdilleen? Saako katsastusinssin nauramaan niillä säädettävillä tangoilla? Esim. tällä-> http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W ... 5b0053ed7c" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos vielä kerran vastauksista!
Ja milläs se camber laillisesti säädetään kohdilleen? Saako katsastusinssin nauramaan niillä säädettävillä tangoilla? Esim. tällä-> http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W ... 5b0053ed7c" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos vielä kerran vastauksista!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 W212 W213
Re: Vanteet + alusta W124...
olisko joku -40mm? aika maltillinen vielä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Mulla on rh zw1 vanteet koossa 9x17 et47. Miten leveä spacer eteen ettei ota iskariin? 12mm? Kiire! Kiitos vastauksista etukäteen!!
Re: Vanteet + alusta W124...
Itselleni vastaten: ottaa iskariin vielä jopa 17mm spacerilla
Re: Vanteet + alusta W124...
joooo mulla oli 9x18et35 OZ Operat ni otti iskariin kii. laitoin 10mm spacerin, ni mahtu 200 bensa. muistaakseni 5mm spacerilla, eli et30, meni hyvin lähelle, oliko milli rakoa edessä?...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Joo kyllä se 9" levee sais olla 25 offsetilla et on hiukka varaa montuissakin mutkistaa vannetta.
S124 & W124
Re: Vanteet + alusta W124...
Jaahans sinne oli epähuomiossa mennyt takapyörän spaceri eteen eli siellä oli et33 sillä ei siis mahtunut pyörimään, nyt siellä on oikea spaceri eikä ota iskariin
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: Vanteet + alusta W124...
Itse mietin omaan Sportlineen sellaista comboa (vakio E300D Turbo ja Sportline-alusta), että laittaisi Japan Racingin JR-3:t 17x8" 5x108x112 jaolla (kahdet jaot vanteessa) ET:llä 35 sekä näille kaveriksi Goodyear EfficentGrip Performance 225/45 R17 94W. Lähinnä tarkoitus hakea "RAYS TE37"-lookia noilla. (Vähän erilaista ja valtavirrasta erottuvaa, itsellä pieni fetissi kuusipuolaisiin ohutpuolaisiin vanteisiin ).
RAYS:in vanteet ovat tietysti laadultaan lyömättömiä ja hyvän näköisiä, eteenkin nuo TE37:t, mutta.. pienin 5x112 jaolla olisi 17x8" ET50. Ovat VAG:eihin käypäsiä (VW Golf V, Touran/Audi A3(8P))
http://www.upgrademotoring.com/wheels/te37.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ,mutta sovitus mersuun ei taida onnistua ainakaan ilman spaceria ja itse vanteet maksavatkin sitten noin 540 euroa kappaleelta plus tullit...
Nuo Japan Racingit maksavat 596 euroa sarja (149€/kpl).
http://www.jh-sound.fi/japan-racing-jr- ... 35-pronssi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja renkaat siihen päälle: GY Eff.Grip Performance 225/45R17 94W XL FP
http://www.renkaatvaihtoon.fi/etsi/koko ... 225-45-17/
132 euroa kappale (528€/sarja), eli vähän päälle tonnin paketti noista tulisi (1124€).
Keskireikä vaan noissa Japan Racing JR3:ssa 73,1 mm joten "Hub-ring" pitäisi hommata väliin että saa vanteet kohdilleen 66,6 mm keskikuppia vasten. https://www.motorsport-tech.com/4DCGI/h ... elect.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla olisi alumiinista tuollaiset joissa OD 73,00 mm ja ID 66,56 ja maksavat 54,99 dollaria (4 kpl). Tällä hetkellä tuossa 15" Rial KBA 44528 ET35 + GY Eff.Grip 205/60R15. Ovatkohan nuo keskireikäadapterit hyvä valinta vai pitäisikö teetättää jotain vahvempia adaptereita tuohon väliin jos nuo vanteet hommaisi?
"Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 12.7mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 12.7mm more than before."
Willtheyfit.comin mukaan näin, mahtuisivatkohan nuo nykyiseen alustaan ilman spaceria ja muita härpäkkeitä ja/tai kaarimankelia...
http://willtheyfit.com/index.php?width= ... it#content" onclick="window.open(this.href);return false;
RAYS:in vanteet ovat tietysti laadultaan lyömättömiä ja hyvän näköisiä, eteenkin nuo TE37:t, mutta.. pienin 5x112 jaolla olisi 17x8" ET50. Ovat VAG:eihin käypäsiä (VW Golf V, Touran/Audi A3(8P))
http://www.upgrademotoring.com/wheels/te37.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ,mutta sovitus mersuun ei taida onnistua ainakaan ilman spaceria ja itse vanteet maksavatkin sitten noin 540 euroa kappaleelta plus tullit...
Nuo Japan Racingit maksavat 596 euroa sarja (149€/kpl).
http://www.jh-sound.fi/japan-racing-jr- ... 35-pronssi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja renkaat siihen päälle: GY Eff.Grip Performance 225/45R17 94W XL FP
http://www.renkaatvaihtoon.fi/etsi/koko ... 225-45-17/
132 euroa kappale (528€/sarja), eli vähän päälle tonnin paketti noista tulisi (1124€).
Keskireikä vaan noissa Japan Racing JR3:ssa 73,1 mm joten "Hub-ring" pitäisi hommata väliin että saa vanteet kohdilleen 66,6 mm keskikuppia vasten. https://www.motorsport-tech.com/4DCGI/h ... elect.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla olisi alumiinista tuollaiset joissa OD 73,00 mm ja ID 66,56 ja maksavat 54,99 dollaria (4 kpl). Tällä hetkellä tuossa 15" Rial KBA 44528 ET35 + GY Eff.Grip 205/60R15. Ovatkohan nuo keskireikäadapterit hyvä valinta vai pitäisikö teetättää jotain vahvempia adaptereita tuohon väliin jos nuo vanteet hommaisi?
"Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 12.7mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 12.7mm more than before."
Willtheyfit.comin mukaan näin, mahtuisivatkohan nuo nykyiseen alustaan ilman spaceria ja muita härpäkkeitä ja/tai kaarimankelia...
http://willtheyfit.com/index.php?width= ... it#content" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut W124_E300DT, Ti 15.07.2014 23:04. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: Vanteet + alusta W124...
Siis soviterenkaat? Rengasliikkeistä muoviset/kumiset jokusen euron kipale. Autoracingilta 3e/kpl. Tai esim. soviterenkaat.fi?W124_E300DT kirjoitti:...Hub-ring" pitäisi hommata väliin että saa vanteet kohdilleen 66,6 mm keskikuppia vasten...
Vai menikö mulla joku nyt täysin ohi.
- C350CDI
- C250TD
- C250TD
Re: Vanteet + alusta W124...
vanteista en nyt enempiä kommentoi mutta al-soviterenkaisiin on tosiaan turha panostaa. Ja eikös uuden vannesarjan ostajalla aina tuu samaan hintaan pultit ja soviterenkaat muutenkin ?
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: Vanteet + alusta W124...
No niinpäs tuo onkin, pitääpä myyjältä kysästä tuota asiaa..epk kirjoitti:vanteista en nyt enempiä kommentoi mutta al-soviterenkaisiin on tosiaan turha panostaa. Ja eikös uuden vannesarjan ostajalla aina tuu samaan hintaan pultit ja soviterenkaat muutenkin ?
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: Vanteet + alusta W124...
Vihdoin on mersu pyörillään ja tuoreessa leimassa niin voi jatkaa noiden 20" sovittelua alle.Eteen pitää hommata uudet kumit kokoa 225/30r20 ja taakse saavat jäädä nuo 245/30r20 koska mahtuvat moitteetta pöyrimään.Kaaresta navan keskelle on edessä 310mm ja takana 320mm.
Edessä on tiukkaa mutta eiköhän se tuosta uusilla renkailla ja kaarien mylläyksellä tokene.
Edessä on tiukkaa mutta eiköhän se tuosta uusilla renkailla ja kaarien mylläyksellä tokene.
Re: Vanteet + alusta W124...
Itsekin pitäisi ostaa soviterenkaat vanteille kun ei aivan sovi. Kuinkas noi mitat tulee ottaa kun tekee tilauksen? Keskireikähän on 66,6mm niin pitääkö soviterenkaan sisähalkaisijan mitta olla justiinsa tuo sama 66,6?
W124 300 E -87 Aut.
Re: Vanteet + alusta W124...
No nyt on leso mese! Kerrotko vielä JarnoH et:t millä moinen onnistui?
C124 W212 W213
Re: Vanteet + alusta W124...
Et on 42 noissa vanteissa,aika lähellä on edessä iskarintolppaa mutta mahtuu.Uudet etuset on tilattu ja sitten kun tulevat selviää miten paljo pitää kaaria vääntää mutta en usko että kovinkaan paljoa.
Re: Vanteet + alusta W124...
Pitää varmaan harkita madallusta, josko alkaisi raapimaan tai ei näyttäisi MadMax:lta.
W124 500E:n monoblockit 9x18" ET35 vaihtui Ronalin 8,5x18" ET15 245/40 ja 10x18" ET18 275/35.
Muutoskatsastukseenkin kelpuuttivat ja ei ota ainakaan mihinkään kiinni.
Tuota ET:n sopivuutta joutui hieman arvuutella ihan kokeilemalla, mutta leveämpi lokasuojaiseen menee noilla mitoilla heittämällä, eikä madallettunakaan pitäisi vielä tuotattaa ongelmaa.
W124 500E:n monoblockit 9x18" ET35 vaihtui Ronalin 8,5x18" ET15 245/40 ja 10x18" ET18 275/35.
Muutoskatsastukseenkin kelpuuttivat ja ei ota ainakaan mihinkään kiinni.
Tuota ET:n sopivuutta joutui hieman arvuutella ihan kokeilemalla, mutta leveämpi lokasuojaiseen menee noilla mitoilla heittämällä, eikä madallettunakaan pitäisi vielä tuotattaa ongelmaa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Vanteet + alusta W124...
Nyt kaikki alustakokemukset kehiin, eli onko esimerkiksi H&R jouset millälailla erilaiset kuin halpis Ta-Tehchnix, Fk yms, ajaessa. Onko kalliimmat jouset oikeasti mukavat ajaa?
Viimeksi muokannut jjasse, Ma 18.08.2014 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vanteet + alusta W124...
Mites ku oisin ostamas omaa w124 230e mersuu keskin kt 1 koossa 18" ja edes 8,5 225/40 ja takan 10 leveet 235/40 ja et 35 ni miten menee kaarel tuleeko paljonki yli ? ja mahtuuko pyörii ku madallus 55mm ??
Re: Vanteet + alusta W124...
Mahtuuko vakioalustaiseen w124 17" ja 9" et 35 vanteet 225/45 renkailla?
Ja minkälaista madallusta voi tollasilla vanteilla laittaa ilman mitään erillisiä säätötankoja tai kaarien mankelointia?
Ja minkälaista madallusta voi tollasilla vanteilla laittaa ilman mitään erillisiä säätötankoja tai kaarien mankelointia?
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: Vanteet + alusta W124...
Tuossa on kuva vakioalustalla olevasta 8,5",17" ET34. Iskariin on 6mm. Taakse tulee 10", ET on viel hakusessa...
Re: Vanteet + alusta W124...
Nyt tarvis hommata laadukkaat madaltavat etuiskarit. Bilstein, hr vai koni?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: Vanteet + alusta W124...
Bilsteinin B-kutoset eteen, saabin takakepit ja 4-maticin yläpäät lähti tilaukseen. H&R jouset löytyy jo alta. Saapa nähä minkälainen stänssi tuleenäätä kirjoitti:Nyt tarvis hommata laadukkaat madaltavat etuiskarit. Bilstein, hr vai koni?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd