M.R kirjoitti:Missä vika voisi olla kun kylmänä sammuu jos ei paina kaasua mutta lähtee kyllä hyvin käyntiin
Onkohan tässäkin jokin ruiskuun liitetty lämpötila-anturi joka haistelee että onko kone kylmä vai lämmin voisko anturi olla rikki ja siks ei tiedä että kone on kylmä
Auto on 2.3-16v 190E -87 ja siihen on vasta vaihdettu lisäilmaventtiili ja nyt pitäisi saada varmuus siihen tulevien johtojen järjestykseen koska niitä oli liitelty apikoilla miten sattuu olisin tosi kiitollinen tiedosta, johtoja tähän ei tule kuin 2kpl.
Kiitos kaikille etukäteen

Itsellä sama vika 2.0 8V 190E:ssä. En ole saanut aikaiseksi muuta kuin katsella virranjakajaa ja vaihdoin pyörijän mutta ei muuttanut mitään (pyörijän vaihdoin naputtavan äänen takia mutta ei se naputus/narina mihinkään hävinnyt). Narinasta senverran että naisia ei sen ilmetessä ole ollut näkyvillä joten ainut narinan lähde on mercedes itse (vaikka nainenhan se....). Tulpanjohdot katselin kanssa, ei ollut ainakaan hapettumia liitospinnoissa.
Siellä on kyllä moottorin lämpötunnistin alfamerin kirjan mukaan. 0°C 6k Ohm, 40°C 1.2k Ohm ja 80°C 325 Ohm.
Sitten on käynnistyssuutin kanssa ja se voi tietty olla kanssa epäkunnossa.
Koskapa olen vihreä näissä hommissa en arvaile tarkemmin missä vika. Mutta lämpöanturi ja käynnistyssuutin kannattaisi katsella varmaankin jossain vaiheessa.
Jaa, KE-jetronikissahan lienee jo sellainen vikamuisti joka voidaan lukea sopivalla laitteella, joten senkin voisi tehdä ennenkuin irroittaa akunjohdon ja nollaa mahdollisen vikamuistin.