190E ei käy kylmänä mikä avuksi???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

190E ei käy kylmänä mikä avuksi???

Viesti Kirjoittaja M.R »

Missä vika voisi olla kun kylmänä sammuu jos ei paina kaasua mutta lähtee kyllä hyvin käyntiin :? :(
Onkohan tässäkin jokin ruiskuun liitetty lämpötila-anturi joka haistelee että onko kone kylmä vai lämmin voisko anturi olla rikki ja siks ei tiedä että kone on kylmä :?:

Auto on 2.3-16v 190E -87 ja siihen on vasta vaihdettu lisäilmaventtiili ja nyt pitäisi saada varmuus siihen tulevien johtojen järjestykseen koska niitä oli liitelty apikoilla miten sattuu olisin tosi kiitollinen tiedosta, johtoja tähän ei tule kuin 2kpl.

Kiitos kaikille etukäteen :lol: :lol: :lol:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Tulpan johdot??

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

Jos katot tulpan johdot ehjiä :?: Tulpat :?: Virranjakajan kansi/pyöriä :?:
Ja kannattaa kattoo alipainen letkut :!: Ehkä joku letku on irronnut :?: :?: :wink: :wink:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Kaikki nuo on katsottu...
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Hmm...

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

Pahempi juttu... :cry: Mut onneks itel on kaasari vehe ni ei oo niin pal ongelmii... :) Toisaaltaan ei oo kyl voimakaan... :cry:
En kyl ite osaa neuvoo nyt yhtään mut toivotaan et saat vehkeen kunnol käymään myös talvella!
Sit ku löydät vian ni viittiks ilmotella tänne päin... :)
Ihan mielenkiinnolla haluun tietää mist kiikasti... :lol:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: 190E ei käy kylmänä mikä avuksi???

Viesti Kirjoittaja AK47 »

M.R kirjoitti:Missä vika voisi olla kun kylmänä sammuu jos ei paina kaasua mutta lähtee kyllä hyvin käyntiin :? :(
Onkohan tässäkin jokin ruiskuun liitetty lämpötila-anturi joka haistelee että onko kone kylmä vai lämmin voisko anturi olla rikki ja siks ei tiedä että kone on kylmä :?:

Auto on 2.3-16v 190E -87 ja siihen on vasta vaihdettu lisäilmaventtiili ja nyt pitäisi saada varmuus siihen tulevien johtojen järjestykseen koska niitä oli liitelty apikoilla miten sattuu olisin tosi kiitollinen tiedosta, johtoja tähän ei tule kuin 2kpl.

Kiitos kaikille etukäteen :lol: :lol: :lol:
Itsellä sama vika 2.0 8V 190E:ssä. En ole saanut aikaiseksi muuta kuin katsella virranjakajaa ja vaihdoin pyörijän mutta ei muuttanut mitään (pyörijän vaihdoin naputtavan äänen takia mutta ei se naputus/narina mihinkään hävinnyt). Narinasta senverran että naisia ei sen ilmetessä ole ollut näkyvillä joten ainut narinan lähde on mercedes itse (vaikka nainenhan se....). Tulpanjohdot katselin kanssa, ei ollut ainakaan hapettumia liitospinnoissa.

Siellä on kyllä moottorin lämpötunnistin alfamerin kirjan mukaan. 0°C 6k­ Ohm, 40°C 1.2k Ohm ja 80°C 325 Ohm.

Sitten on käynnistyssuutin kanssa ja se voi tietty olla kanssa epäkunnossa.

Koskapa olen vihreä näissä hommissa en arvaile tarkemmin missä vika. Mutta lämpöanturi ja käynnistyssuutin kannattaisi katsella varmaankin jossain vaiheessa.

Jaa, KE-jetronikissahan lienee jo sellainen vikamuisti joka voidaan lukea sopivalla laitteella, joten senkin voisi tehdä ennenkuin irroittaa akunjohdon ja nollaa mahdollisen vikamuistin.
Vastaa Viestiin