W123 -81 240D ja 300D perä ja vetoakselit eroja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hako
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W123 -81 240D ja 300D perä ja vetoakselit eroja?

Viesti Kirjoittaja Hako »

Moro
Olen nyt laittamassa , toista perää joka on 300D ja sen verran uudempi että tiivisteiden päällä ei ole laippoja kuten vanhassa, muuta eroa en päällisin puolin näe.
Toinen vetari ei kuitenkaan mene tarpeeksi syvälle tähän uuteen perään, niin että sokka ura tulis näkyviin.
Muistaakseni vanhassa perässä kiinni olessaan toisessa vetarissa olikin ylimääräistä päittäis välystä, oliko siis toinen näistä oikea tuohon vanhaan perään ja tämä toinen tähän uuuten vai hä?? Pitäiskö näissä ylipäätään olla eroja vuosimalleissa tai vasemman ja oikean välissä??
MB123 240TD -81/84 paketti
Xantia 1.9TD -99
Pösö 205 1.8d -83 paketti
VN15SE -92
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllä sen vetoakselin saa sinne käymään, pikku homma.. Vetoakselit on 123:ssa kaikki samanlaisia, perissä on eroja.

Vetarin sisäpäässä, siinä osassa mikä menee perään, on prikka. Niitä on eri paksuisia ja juuri uudemman ja vanhemman malliseen perään kuuluu eripaksuiset prikat. Sinulla on nyt siinä toisessa liian paksu prikka, kun ei mene perille asti. Akseliin kuuluu jäädä n.millin välys, jos sokka jää vänkäykseen se voi hajota :arrow: palaset menee rattaiden väliin ja lyö perän jumiin...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla on ollu ässässä jo kahden perän kans sama juttu... toinen vetari menee hyvin mutta toinen ei sitten millään mene tarpeeksi syvälle... noh.. jätin tästä viimeisimmästä perästä toisen vetarin lukkorikan kokonaan pois... hyvin on kulkenut...
Hako
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: ...

jarski kirjoitti:Kyllä sen vetoakselin saa sinne käymään, pikku homma.. Vetoakselit on 123:ssa kaikki samanlaisia, perissä on eroja.

Vetarin sisäpäässä, siinä osassa mikä menee perään, on prikka. Niitä on eri paksuisia ja juuri uudemman ja vanhemman malliseen perään kuuluu eripaksuiset prikat. Sinulla on nyt siinä toisessa liian paksu prikka, kun ei mene perille asti. Akseliin kuuluu jäädä n.millin välys, jos sokka jää vänkäykseen se voi hajota :arrow: palaset menee rattaiden väliin ja lyö perän jumiin...

Kyllä nyt nolottaa itsekin huomasin eilen että toisessa oli tosiaan välilevy oli vaan ihan yhtä puuta niin en sitä heti huomannu!
Xantia 1.9TD -99
VN15SE -92
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla ei ko. rikkoja ole ollut ollenkaan sillä puolen joka ei mene pohjaan... toisella puolen kyllä on ohut rikka ja menee hyvin pohjaan saakka...
Hako
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mika.T kirjoitti:mulla ei ko. rikkoja ole ollut ollenkaan sillä puolen joka ei mene pohjaan... toisella puolen kyllä on ohut rikka ja menee hyvin pohjaan saakka...
Vai niin no saas nähdä, nyt meni vaikeaksi. Tuossa aikaisemmin toistettiin kyllä että ei olis eroja 123 akseleissa, onkohan näissä miedän peleissä joitain muita kuin 123 vetareita,
Eli ilmeisesti siellä ison rattaan puolella ei rikkakaan mahtunu väliin Saas nähdä mulle kun on tulossa matkahuollon kautta akseli että yltääkö!!
Xantia 1.9TD -99
VN15SE -92
Vastaa Viestiin