W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähköt...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähköt...

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Noniin eli tapani mukaan kun kertyy ihmettelemistä niin kysyn kaiken nyt kertalaakista :D
Eli seuraavanlaiset ongelmat vaivaa väykkyä, ajettu 480tkm:

1. W/S asennot automaattilaatikossa ei toimi, eli siinä missä on polttoainetankin ja lämpötilanäytön alla, niin ei näy mitään, mistä tällänen voisi johtua? Ei ollut siitä hetkestä kun auto vuosi sitten ostettiin.

2. Auto vetelee aivan hulluna, ja sitä on vaikea saada pysymään suorassa moottoritiellä 120km/h vauhdeissa? Rengastus edessä, 225/40/18 ja takana 245/40/18, tämä ongelma on tullut pikkuhiljaa, joskus rupesi vetelemään pikkuhiljaa, mutta nyt saattaa esim. rampista liittyessä tielle niin vetää kumpaankin suuntaan aivan helvetisti?? Renkaat tukevasti paikoillaan, ainoastaan vasemman takarenkaan narinahelassa ihan pieni välys, ei tämä yksin voisi olla syypää?

3. Mikä on maksimitehomäärä minkä voi ottaa lastulla irti näistä 2.7 CDI koneista? 200 tuntuisi olevan kaikissa lastuissa aivan katto, mutta voisin kuvitella että vielä noin 10-20heppaa ja 40nm vääntöä saisi pois jos rutistaisi oikein kunnolla?
:lol:

4. Engine Fan, visit workshop tulee todella kuumilla keleillä, mutta lämmöt ei sen kummemmin nouse, mikä termari näissä on? 90c?

Vetely häiritsee eniten, auto on aivan mahdoton pitää suorassa isolla tiellä, ja jarruttaessa tuo vielä korostuu kun se rupiaa vetämään hulluna esim. vasemmalle.

Jään odottelemaan vastauksia, ja pahoitteluni jos näitä topikkeja on jo miljoona mutta kun ei jaksa kaivaa niistä kaikkea vanhentunutta tietoa :oops:

Malinen
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

1. Eiköhän se W/S toimi, sulla on vaan pikselit kuollu siitä näytöstä. Haulla pikseli* löytyy juttua.
2. Mun väykky veti kans jo paljon maltillisimmilla uratutkilla mitä sulla on alla, ja paheni vaan kun renkaat kulu. Nykyisin ajelen kapeilla ja korkeilla... voihan tuolla alustassa olla silti jotain, niiden löytäminen kun on 'ammattimiesten' hommaa (katsuritkaan ei aina osaa).
3. Vireistä tiedä mutta tuolla tuikun virtysthreadissä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false; ja tässä projektithreadissa on paljon juttua http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=90684" onclick="window.open(this.href);return false; (siinähän se päivä sitten menikin?) :D
4. Flektin ohjainboksi voi alkaa antautumaan, mulla teki ihan samaa. Flekti ei pyörinyt yli 50% nopeudella (testasin starilla) vaan anto tuon ilmon ja tipahti verkkaiselle nopeudelle. Noista suuria nopeuksia ei visiin pyydetä kun kuumilla keleillä ja ilmastointi kun pyytää lisää tehoo taijotain. Voihan siellä jotain muutakin olla, anturivikoja jne. Termari on yleensä 92, ei sen pitäis tähän vaikuttaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Ei tunnu olevan vaikutusta laatikon toimintaan tuo W/S asento, mikä lie siinä sitten on... hyvin se on toiminut ilmankin mutta kävi mielessä että jospa saisi toimimaan. Narinahela oli antautunut takaata vasemmalta, vaihdettiin mutta ei vaikutusta, silti vetelee, ärsyttää niin helvatasti :evil:
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Make67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 13.10.2013 11:35
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mulla on samanlainen auto. Rengastus: 245/40/18 eikä vetele mihinkään suuntaan vaikka välillä nopeutta oikeen reippaasti. Helevetin hyvä ajaa muutamien 5-sarjan(E39) BMW:n jälkeeen...
Viimesyksynä laitettiin etupään nivelet kuntoon. Nyt kesällä katsastuksessa ei muuta murhetta kuin tuo raju metallin yhtyminen happeen :evil: ...
MB W124 260E
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Niin sitä juuri meinaankin, ajan itse aina Joensuu-Helsinki-Pietari-Riga väliä ja joista kolme viimeistä välimatkaa aina nilkka suorana. Varmaan nuo venäjän tiet tehny tuon, koska aluksi ei vedellyt yhtään, niin nyt pikkuhiljaa ruvennut vetelemään. Tuossa itse hyvässä humalassa jaksoin vihdoin ruveta touhumaan sen kanssa niin saatiin vaihdettua narinahela taakse, autto jonkun verran asiaa, nyt vielä alapallo oikealta edestä vaihtoon.
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Tarvitsisin vieläkin auttavaa neuvoa tai vinkkejä miten tuo W/S saisi toimimaan. Purin sen kokonaan ja se mikrokytkin ei ollut edes kauhean likainen tjsp, mutta siltikään ei suostu toimimaan.
Entäs miten pikseleitä korjataan näytöstä?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Pikseliä
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=52489" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Pitkästä aikaa päivittelen threadiani jos ketään ei haittaa... Tällä kertaa autosta lähtee kiihdyttäessä jostain turbon vierestä viheltävä ääni noin 1500-2600rpm kierroksilla, kylmänä pahempi kuin lämpimänä.
Ahtoletkut? Mistä tietää että turbo on menossa paskaksi?
Sitten vielä sellainen kysymys että vakkari on ruvennu kesän jälkeen kokoajan tiputtamaan itteään pois päältä.
Joskus puoli vuotta sitten toimi vielä hyvin 110 vauhdeissa, nyt 85 ja tipahtaa kyydistä muutaman sekunnin päästä. Renkaat hieman leveämmät takana kuin edessä, takana 245 ja edessä 225, profiili sama 40 ja tuumakoko 17.
Puhallin jostain syystä ei tunnu antavan kaikkeansa vaikka purin kojelaudan paneelin ja tarkistin että kaikki ok, hiilet menossa?

Pitäisikö olla huolissaan ylläolevista vioista?

ps. tuli sellainen vielä mieleen, veljen autossa w210 220d 1998 syttyy LÄMPIMÄNÄ, EPC valo palamaan vain jarruttaessa. Jos ei paina jarrua niin pystyy ajamaan vaikka 100 km putkeen lämpimänä tai kylmänä... Jarruvalokytkin? Mistä saisi selkoa onko menossa pumppu vai kytkin jo sökönä? Kylmänä ei jarrutukset saa tuota valoa palamaan.
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Vakkari ongelma johtunee renkaista. Pitäisi olla sama halkaisija edessä ja takana. Leveys ei haittaa, mutta profiili on väärä.

Mitenkäs se W/S- asennon toimimattomuus on edennyt. W lähtee liikkeelle 2:sella, siinä se suurin havaittava ero. Luulen kanssa, että pixelit on vaan näytöstä mennyt. Jos se olisi rikki, niin luultavasti menisi vikatilaan laatikko.

Stariin molemmat autot, niin selvinnee asiat/ saa vinkkiä mitä tekee seuraavaksi. Ilman, että tarvii purkaa koko autoja summamutikassa :)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Aika hyvin sen W ja S eron huomaa,peruutusvaihde käyttää W asennossa pidempi välitteistä vaihdetta ja tosiaan lähtee S asennossa ykkösvaihteella paikaltaan. Ja vaihtokohdat on paljon aikaisemmin W asennossa.
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

W/S toimimattomuus tuntuu jotenkin oudolta, ei tunnu olevan vaikutusta sillä napilla mitenkään ajamiseen, toisaalta voi olla että en vaan huomaa sitä kun on jo tottunut ajamaan jommallakummalla kokoajan.

Tuo turbo huolestuttaa eniten...
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Pitkästä aikaa taas olisi hieman kysymyksiä...

Jos joku Uusimaalla haluaisi tämän suoristaa, ja mahd. maalata halpaan hintaan, niin ilmoittautukaa o5o5425060:
http://cs624831.vk.me/v624831780/305ec/3jFCkwo1uG4.jpg
Lähti rengas irti jälkikiristyksen puutteen takia :lol: Hieman siis suoristushommia olisi, mahdollisesti jopa lokari paikallaan osaava henkilö tekee... :P

Jos jollain löytyy, ihan minkä vaan värinen tälläinen korkki tähän helman paikkaan ja haluaisi sen myydä minulle niin sama numero kuin yllä, todella tarvis olis kun pyytävät veholta 20e korkista... :o
http://cs624831.vk.me/v624831780/305e3/yHRNR2dR2do.jpg

Sitten päivän tärkein, mikä mättää kun turbosta lähtee tällänen ääni :mrgreen: :
https://www.youtube.com/watch?v=hAO2yz1l4FA&" onclick="window.open(this.href);return false;

MUTTA, autolla ajettu vinkuvana noin 7-10tkm, ja edelleen toimii, joskin ääni on kova kylmänä, mutta pienenee kun autolla ajaa noin vartin. Turbon laakerit??? :?
Jos näin, olisi tarvetta samanlaiselle turbolle ASAP, jos joltain löytyy, edelleen sama numero kuin ylhäällä.

Malinen / Helsinki
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Anteeksi hieman sekava teksti, itse sellaisessa tilassa tapaturman seurauksena etten pysty kirjottamaan niin frendi kirjotti, kellään ideoita pliis? :?:
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

anyone kertoo edes lähteekö ääni turbosta, ja kehtaako ajella? :?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja S202 »

Anna mennä
S124 300TE
S211 E500
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

heh että kylmästi vaan lappu lattiaan, ja sittenku siivet lentää koneeseen sisälle niin loppuu ajaminen ku seinään? :lol:
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
jkoljonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 21.01.2015 16:47

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja jkoljonen »

Mulla on samanlainen auto kuin sulla. Mullakin on turbossa outoa ääntä, mitä oon yrittäny selvittää, laturin pyörää on epäilty liikkeessä. Samoja vikoja muutenkin. Ajettavus, kierroksien ottamattomuus.
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Takakelkan ja korin välisiä puslia vaihtoon niin lakkaa kiemurtelemasta.
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W210 E270 vm. 2000 kysymyksiä liittyen alustaan ja sähkö

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

narinahelat vaihdettiin ja kulku vakautui...
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Vastaa Viestiin