C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

kuvia mittaripaneelista, vielä käsittelemättä, mutta onpahan paikoillaan! 8)

Kuva

Tässä vertailua vanhan ja uuden vetarin välillä! Hitsasin vanhan malliksi nippuun niin oli helpompi verrata pituuksia :idea:

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
B3nz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 09.03.2014 01:40

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja B3nz »

Mistäköhän nuo paksummat vetarit on? Ja meneekö ihan heittämällä kiinne?

Ps. Hieno on mersu :thumbup:
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1332
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ahtopainemittari on huonossa paikassa, koska sen pitäisi olla mahdollisimman lähellä näkökentässä kun katsoo eteenpäin. eli kun painaa polkimen lattiaan ei silloin turbovehkeessä ehdi katsella tuhkakupin suuntaan :)
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

B3nz kirjoitti:Mistäköhän nuo paksummat vetarit on? Ja meneekö ihan heittämällä kiinne?

Ps. Hieno on mersu :thumbup:
Eiköhän nuo ole ASD perän vetarit
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Sharedoc kirjoitti:Ahtopainemittari on huonossa paikassa, koska sen pitäisi olla mahdollisimman lähellä näkökentässä kun katsoo eteenpäin. eli kun painaa polkimen lattiaan ei silloin turbovehkeessä ehdi katsella tuhkakupin suuntaan :)

miksi sitä ahtopaine mittaria pitäisi olla yhtenään kahtelemassa. säätäessä vahän kahtelee ja sitten voi ottaa vaikka pois koko mittarin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

95E10 on vaan 95 oktaanista, vaikka siinä onkin 10 % etanolia. peruspensa on tuossa aika surkeeta, mitä on sitten etanolilla terästetty, että oktaanipitosuus on noussut sinne 95 asti.

98E5 on pensanosaltaan parempaa ja oktaaniluku on sen 98, vaikka siinä onkin etanolia maksimissaan vaan 5%.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Hyvä selvennys bensoista, kiitos! :thumbup: Joo ahtopainemittarin paikka on mielestäni paras mahdollinen ellei aio tuhota kojelautaa ja mitään amistuningkarvanoppa-pilarimittareita en ole laittamassa. Riittää kun välillä seurailee, ettei ahdot karkaile.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Niinjoo, vetarit on -90 300e asdn perästä purettu. ei tietoa onko alkuperäiset vai jotkut vahvemmat jälkiasenteiset, mutta pitäisivät kestää!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Fiilistelykuvia yhdeltä aurinkoiselta ehtoolta:

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
pavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 20.08.2011 22:47

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja pavee »

Jonkunnäköstä videopätkää olis mukava saada! :wink:
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Taas ei voi kun ihmetellä, miten on rattaat pysyneet nipussa. Vitospytyn kohdalla venttiilikehto loikannut jengoilta ja oli lähes irti. Ihmekkään kun on vähän naputtanut. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa pari nostajaa ja oli samalla katkassu yhden pultin kannen sisään ja lopuilla tuhonnut kannesta jengat. Recoilisarjalla nippuun ja kovaa ajoa! Ja käy nätimmin kuin koskaan. :D

http://youtu.be/YP72wBwuG2o" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret AJETTU ON!

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Noniin! Laitoin hukkaportin ohjausletkun väliin jonkun normaalin bensahanan ja siitä saa melko hyvin säädettyä ahdot. Tällähetkellä 0.8 bar ja vetää mukavasti!! Bensakartta vaatii vielä säätöä, mutta nyt näyttää hyvältä. Videotakin otin, mutta oli niin huonolaatuista kuvaa, ettei kehtaa julkaista :oops:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

No nyt alkaa löytyä! Tein vähän karttaa uusiksi ja max ahdot 0,95bar! Ihmettelin että miksi aina täyskaasuvedätyksessä rykäsee muutamia kertoja, mutta sitten tajusin: Over Boost Protection! Nostin sitä vähän ja nyt pelaa taas kuin enkeli :D Penkkiin pitää päästä seuraavaksi!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Niin se nälkä kasvaa syödessä...

0,5-> 0,8 -> 0,95...

:D
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

...Ja sitten meni pahvi... toivottavasti ei muuta.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja Dislike »

sotahiiri kirjoitti:...Ja sitten meni pahvi... toivottavasti ei muuta.
Olisin ite laittanu silloon liimalla. Eikös sulla kansi ollu pöyrällä.. kaverilla kesti vakio tiivisteellä m111 2.3komp. Muutettu pakokaasu turboksi n. Kilon. Laitto uuden reinzin massatiivisteen kupariliimalla. Niin nyt ollu ajos 1.3-1.6bar eikä ongelmia. Eikä ikään kannata kylmänä polkia sehän me tiedettiin :) mut onnea prokkikseen itellä tulos m104 h-veivit yms. Niin mukava lukia näitä bensa virityksiä !
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Ei oo ollu kansi pöydällä! Nyt on ja pahvi sieltä oli morjestanu. Laitan Reinzin pahvin sinne ilman liimaa ja ajelen vähän miedommilla ahdoilla. Mut pytyt oli todella hyväkuntoiset, hoonausjäljet näkyy! 8) Huomenna takasin läjään :twisted:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Noniin.. vedättelyn jälkeen alkoi hirveä kolina, mikä paikantui alakertaan. Tyhjää ei jaksa käydä ja koko ajan ääntää. öljynpaineet myös alhaalla. Mahtaneeko olla petilaakerit valmiit vai selvinneekö kk-laakerien vaihdolla? :cry:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Veikkaus: paffin välistä imassu pikkasen vettä pyttyyn ja hieman vääntänyt kankea. Sitten hetken päästä syöny kampilaakerin.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Avatar
jaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Pe 13.08.2010 13:27
Paikkakunta: vaala

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Mitäs tälle kuuluu?
Menneitä paljon.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

kiitos kysymästä. Edelleen makaa pihassa ja odottelee jatkotoimia! En ole vielä päättänyt ostanko uuden lohkon vai kunnostanko vanhan. Uusi lohko on kyllä haussa niin pääsisi vielä tälle kesälle ajoon..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Re: Hiiren C124 300-12 Megasquirt TURBO

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

on saatavilla paksupaa 26mm->32mm vetareita ja käy suoraan paikalleen.Olikohan että viimeisimmissä oli noita paksumpia. Itselle olen vaihtanut kun kaksi kertaa jouduin hinausauton kyytiin.(tosin voi käyttää suojakumia vähän paikaltaan ja katsoa että onko ruostunut ennenkuin katkeaa).
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Terve taas! Coupen kanssa on ollut hiljaista, muiden projektien mennessä edelle. Motivaatio ollut täysin kateissa. Joutessani ja mersupoltteissa ostin kuitenkin sedanilankun, siihen ei tule ahdinta(ainakaan vielä :D ), mutta kaikenlaista muuta ehostelua on luvassa! Auto on mustalla kangassisustalla, tuontipeli ilman mitään ylimääräisiä varusteita.
Auto näyttää kuvissa siistimmältä kuin on, tai no. Kuskin puolella vain yksi kukka, hanttarin kylki röpelöi koko matkalta :lol:
Ostohetkellä:
Kuva

Kotiin tullessa pyöräytin vanteet alle:
Kuva

Kuva

Korroosio oli kuitenkin iskenyt:
Kuva

Kuva
Myllyä vailla:
Kuva

Jousista lähti vähän pois, vielä tulee perä vähän laskemaan:
Kuva

Maski tuli myös viimeviikolla maalattua, kiiltävä musta:
Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ma 27.10.2014 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kuvat eivät näy.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Huomasin saman. Nyt pääsin koneelle niin korjailen linkit.. jostain syystä puhelin ei tee linkkejä oikein dropboxin kanssa :wtf:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Coupe saanut sen verran huomiota osakseen, että olen tehnyt alustavat kaupat 2.6L M103:sesta, mikä on tarkoitus porata kolmelitraseks ja laakeroida keväällä. Tarkoitus siis yhdistellä näistä kahdesta koneesta semmonen toimiva paketti, hioa parempi kampiakseli ym, ottaa coupesta kansi, koska isolohkon kannessa on isommat imuvenat yms. :P Viikonloppuna jos tuon sais omaan pihaan!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Täällä olis jouten m104 3.0 alakerta. Laakerivikainen.

Romuraudan hinnalla. ;)
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tulee kalliimmaksi, porata se pitää kuitenkin jos hyvän haluaa. Ja on tota välimatkaaki vähä..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Eilen saapui kaksi kuukautta odotettu paketti itämaista, kaukokeskuslukitus sedaniin! Maksoi alle 10€ postikuluineen ebaysta ostettuna :lol: Paketti sisälsi keskusyksikön ja kaksi avainta, avaimenperämallia, ei siis linkku. Tänään sain asenneltua, pistin takapenkin alle keskuslukituksen moottorin viereen. Asennus kesti kaiken kaikkiaan noin tunnin. Kaikki liitokset kolvasin ja vedin kutistesukan sisään. Coupeenhan tuli rime.fi:n linkkuavainsatsi asennettua jo viimetalvena ja jyrsäytettyä avainaihiot oikeanlaisiksi.

Taisi olla tämä boksi:
http://www.ebay.com/itm/Remote-Auto-Car ... 03&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Hinta on kyllä kohdillaan :clap: pitäs melkeen itellekkin värkätä.
Vastaa Viestiin