Nyt pitää turvautua foorumilaisten apuun! Eli ajelin töistä kotiin pikatietä ja lähdin ohittamaan autoa ja silloin se tapahtui.. kierrokset nousi 4000 ja rajotin otti vastaan, koitin uudelleen ja sama homma.. pysähdyin ja koitin vapaalla kierrättää, sama homma.
Kävin paikallisella autokorjaamolla lukemassa vikakoodit ja kompuran puoleiseen kaasuläppään kone näytti vikakoodia..(autossa siis 2 kaasuläppää) ilmeisesti johonkin kaasuläpän anturiin. Eli siis kun kaasua painaa kaasuläppä ei liiku --> kompura ahtaa liikaa ja moottori menee vikatilaan --> rajotin..
Sitten aikani räpläsin kaasuläppää ja huomasin että itse läppä ei liiku ollenkaan.. virran päälle kääntäessä kaasuläpän moottori pitää normaalia ääntänsä ja liikahtaa vähän, eli tuskin läpän moottori paskana..?
Tulin siihen tulokseen että itse en osaa asialle tehdä mitään.. joten lähdin ajamaan kaverin autotallilta kotiin.. Sitten rajotin ei lyönyt vastaan kun veto on päällä.. eli nyt rajotin huutaa ainoastaan vapaalla kaasuttaessa 4000 kierroksilla.
Mikä siis voi tehdä tämän? jos joku osaa sanoa/arvailla mitkä osat voivat vaikuttaa?
Auttakaa tietämätöntä, kiitos jo etukäteen!
w208 clk 230k kaasuläppä ei toimi
Re: w208 clk 230k kaasuläppä ei toimi
Ei se paikallaan saa vapaalla kiertääkään enempää..vedossa kyllä ottaa täydet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-