Nonii, eli vanhaan herraan on iskenyt jännä vika, silloin tällöin saattaa yhtä äkkiä alkaa nykimään niinkuin virrat sammuttaisi, muutaman nykyn tekee ja jos päästää kaasun ni lopettaa eikä sammu ja matka jatkuu ja kaasun kanssa sammuu. Ja tyhjäkäynnillä silloin tällöin muutaman minuutin käynnin jälkeen saattaa yhtä äkkiä sammua, tai välillä meinaa sammua mutta ei sammu. Ja välillä kun on käynnistämässä niin käynnistyksenesto ei lähdekkään pois päältä, vaan vilkuttaa taustapeilissä valoja ja saa venklailla jonkuu aikaa että lähtee käynnistyksenesto pois, ja sen jälkeen lähtee tosi huonosti käyntiin kun kaasuakin joutuu antamaan. Eli siis välillä temppuilee, ja useimmiten lähtee käyntiin laakista. Alkaa vaan häiritsemään kun ei uskalla kauemmas lähtä ettei vaa jättäis tielle. Jos jollakin olisi samanlaisia kokemuksia ja tietäisi ongelmaan vastauksen olisin enemmän kun kiitollinen, ja pahoittelen epäselvästä tekstistä, ei vaan ajatus tahdo kulkea. Niin Mersu on E w210 290TD vm. 96.
Poljinanturi on viimeinen, jonka lähtisin arvausten perusteella vaihtamaan, varsinkin kun sen toiminnan voi mitata 5€ yleismittarilla hetkessä ja toiminnan testa kun moottori käy. Poljinanturin vian pitäisi laittaa moottori vikatilaan välittömästi eikä aiheuttaa minkään sortin pätkimistä.
Mikäli veikkaamisen tielle mennään niin ajossa tuleva käyntihäiriö viittaisi ilmavikaan, ja ledien vilkuttelu on ihan oma vikatarinansa.
Veikkaamisen sijaan lähtisin tutkimaan aluksi tyypillisiä vikakohteita eli kirkkaiden polttoaineputkien o renkaat, ylijännitereleen juotokset, dieselsuodatimet ja niiden tiivistyminen jalkaansa. Sen jälkeen akun ja siihen liitetyn johdotuksen kunto.
Starin vikakoodit voivat ehkä kertoa jotain vinkkiä mutta vain ehkä.
Tuo oli hyvää informaatiota, mutta ajattelin vaan pelotetella että jos lähtee arpomaan niin tulee kalliiksi. Sarkasmi ei oo mun laji eli paras pysyä vittuilus.
Kuitenkin eka menee sinne testeriin niin tulee halvemmaksi.
Jeees, kiitos näistä ! Mutta ei ole tietoa onko tässä lähellä kellään staria... Ja nyt vika on jo "pahempi", eli nyt harvoin saa enää käynnistykseneston pois päältä, tai siis pitkän tovin jälkeen ku kääntelee avainta virkalukossa, ja silloinkin joutuu kaasua antamaa että jaksaa käyntiin lähteä, muuten käy ihan normaalia tyhjäkäyntiä ja vastaa kierroksiin yms. Ja ilmottaa kaikki viat mitä vaan voi ilmottaa kun laittaa virtalukon 2-asentoon, ja sitten kun sammuttaa virrat niin uudestaa vielä valittaa "vioista" ja palaa myös seisontajarrun, ETS, ja ABS merkkivalot, ja niin auton siis käydessä palaa myös ne, eli sehän on normaalia että 2-asennossa palaa mutta kun auton käydessäkin palaa.. Alkaa loppua iteltä ideat, joten jos joku tietäisi mikä voisi olla niin oisin hyvin kiitollinen.