W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Tosiaan ilmastointi pelaa normaalisti. Tulee viileätä kun pyytää mutta joskus, harvoin kyllä, alkaa työntämään lämmintä oikean puoleisista suuttimista. Välillä jopa melkein kuumaa. Vasemmalta ja keskisuuttimista tulee aina viileää, pyydettäessä. En tiedä liekö temppuillut sillälailla kun ilmastointi EI ole päällä. Tosin, etenkin talvella ja viileimmillä keleillähän sieltä tulee aina jonkun asteista lämmintä. Muutosta vaikea tunnistaa. Jos on edes tehnyt niin silloin. Ei voi sanoa että oikean puolen lämpötiloja muutellessa ja "räpläillessä" se olisi mitenkään laukaissut tilannetta mutta jonkun ajan päästä ja aina on kuitenkin alkanut antaa viileätä lopulta.
En tosin ole koskaan malttanut antaa säätöjen olla samat ja odottanut , että alkaisiko myös lopulta antaa viileätä, koskematta ? ?
Joku anturi kait siellä tietysti kiukuttelee mutta mikä ja missähän mahtaisi olla ? Auto on allekirjoituksen CDI.
En tosin ole koskaan malttanut antaa säätöjen olla samat ja odottanut , että alkaisiko myös lopulta antaa viileätä, koskematta ? ?
Joku anturi kait siellä tietysti kiukuttelee mutta mikä ja missähän mahtaisi olla ? Auto on allekirjoituksen CDI.
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Koita putsata nuo närhen munat. Josko auttaisi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Voiko aukaista ilman että lentää jotain jousia tai kuulia silmille ?arska10 kirjoitti:Koita putsata nuo närhen munat. Josko auttaisi
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
jep otat vaan ne 2kpl torksia irti ja nosta pois sen kannen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Eilen ennen aukaisua ajoin n. 25 km. päähän ja seurailin oikean kennon lämpötilaa. Senhän näkee siitä "sala"valikosta. Pyöri mennessä n. 6 - 10 asteen tienoilla. Takastullessa sitte alkoi yks kaks noussa n. 40c tienoille ja kohta jopa yli 70c :n ja lämmintähän se tietysti pukkas oikealta puolelta.arska10 kirjoitti:jep otat vaan ne 2kpl torksia irti ja nosta pois sen kannen
Tänään otin ne pässinmunat auki mutta ne ei kyllä olleet millään lailla likaiset ? Puhtaan keltaiset teipit oli käämien ympärillä ja mitään roskia tai vastaavaa ei kyllä näkynyt missään ? Ihan sitä alimmaista osaa en käteeni irroittanut mutta kannet, ne käämit sekä sen runko osan jossa on ne karat kyllä. Ne ainekin liikku normaalin oloisesti ja ne alimmat neulaventtiilit oli ihan siistit, niinkuin kaikki muukin. ? ? HÖH
En tiedä mutta päällekkäiset kennothan siellä silätilassakin kait on, niinkuin keulallakin,vai? Coolari tosiaan pelaa suht normaalisti mutta kun se alkaa työntää oikealta sitä lämmintä niin sehän tietysti "voittaa" sen coolarin viileän. Vai liekö niillä eri tiehyet ? Joku sen lämpöisen veden kierron oikealle laukaisee ja se pässinmuna sitten aukaisee sen kierron. Ilmeisesti sisätilan lämpöantureita on vaan yksi ? Ainekin valikossa on vaan yksi lukema sille. Et en tiiä, Joku siellä unohtaa läksynsä välillä. Aukaisun jälkeen ajoin n. 15km. ja koko ajan kyllä tuli viileetä.
PS. jos oikein katoin niin aurinkosensorilta oli vikakoodi. Mutta jos se kiukkuilee välillä niin eikai se voi toispuoleisesti vaikuttaa ?
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Koita panna se ilmastointi lo-asentoon ja katso tapahtuuko tuo vielä, Ja tarkkaile samalla noita lämpöjä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Se on siitä pirullinen , että voi työntää sitä lämmintä tänään tai olla työntämättä. Olis muistikuva että "räpläillessä" eilen sitä olisin käyttänyt Low asennossakin mutta en ole ihan varma. Mitään laukaisevaa asentoa en mielestäni ole löytänyt. Täytyy tänään käydä vähän testiajolla taas.
PS. Teki sitä jo viime kesänä
PS. Teki sitä jo viime kesänä
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Kylmäaineet vähissä.
Terv. nim. Kokemuksen syvällä rintaäänellä
Terv. nim. Kokemuksen syvällä rintaäänellä

Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Vaikka ne täysimääräiset ei ehkä ihan olisikaan, niin nyt en ymmärrä miten ne vois laukaista lämminvesikierron ? Ja vielä toispuoleisesti ?RH kirjoitti:Kylmäaineet vähissä.
Terv. nim. Kokemuksen syvällä rintaäänellä
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Ei mullakaan siitä mitään ymmärrystä ole, miksi noin tapahtui, mutta oma autoni oireili juurikin tuolla tavoin. Ilmastoinnin huolto ja ongelma korjaantui.
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Itellä tekee just samaa mutta palaa normaaliksi aina kun käyttää yhtä aikaa molempia säätöjä punaisella ja sit takaisin
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Sulla ei lienee automaatti ilmstointi. Joten putsaa närhen munatMeesu99 kirjoitti:Itellä tekee just samaa mutta palaa normaaliksi aina kun käyttää yhtä aikaa molempia säätöjä punaisella ja sit takaisin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Eilen ajelin testiajoa Vääksyyn päin. Ulkona 25 ja näytössä pyyntö 20. Vasemman kennon lämpö näytti pyörivän välillä 8-10 ja oikean 6-7.
Takas tullessa sade puotti ulkolämmön 17. Se nyt sekotti tietysti "testin" mutta laitoin oikean puolen LO asentoon, niin sen lämpö pysytteli 6-7 välissä. Sitten laitoin sen HI asentoon ja se kyllä lähti nousemaan reippaasti 60-70:een. Laitoin pyynnön takas 20:een niin kyllä se lasketteli alas sinne 8 tietämille.
Takas tullessa sade puotti ulkolämmön 17. Se nyt sekotti tietysti "testin" mutta laitoin oikean puolen LO asentoon, niin sen lämpö pysytteli 6-7 välissä. Sitten laitoin sen HI asentoon ja se kyllä lähti nousemaan reippaasti 60-70:een. Laitoin pyynnön takas 20:een niin kyllä se lasketteli alas sinne 8 tietämille.
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Unique387 kirjoitti:Eilen ennen aukaisua ajoin n. 25 km. päähän ja seurailin oikean kennon lämpötilaa. Senhän näkee siitä "sala"valikosta. Pyöri mennessä n. 6 - 10 asteen tienoilla. Takastullessa sitte alkoi yks kaks noussa n. 40c tienoille ja kohta jopa yli 70c :n ja lämmintähän se tietysti pukkas oikealta puolelta.arska10 kirjoitti:jep otat vaan ne 2kpl torksia irti ja nosta pois sen kannen
Tänään otin ne pässinmunat auki mutta ne ei kyllä olleet millään lailla likaiset ? Puhtaan keltaiset teipit oli käämien ympärillä ja mitään roskia tai vastaavaa ei kyllä näkynyt missään ? Ihan sitä alimmaista osaa en käteeni irroittanut mutta kannet, ne käämit sekä sen runko osan jossa on ne karat kyllä. Ne ainekin liikku normaalin oloisesti ja ne alimmat neulaventtiilit oli ihan siistit, niinkuin kaikki muukin. ? ? HÖH
En tiedä mutta päällekkäiset kennothan siellä silätilassakin kait on, niinkuin keulallakin,vai? Coolari tosiaan pelaa suht normaalisti mutta kun se alkaa työntää oikealta sitä lämmintä niin sehän tietysti "voittaa" sen coolarin viileän. Vai liekö niillä eri tiehyet ? Joku sen lämpöisen veden kierron oikealle laukaisee ja se pässinmuna sitten aukaisee sen kierron. Ilmeisesti sisätilan lämpöantureita on vaan yksi ? Ainekin valikossa on vaan yksi lukema sille. Et en tiiä, Joku siellä unohtaa läksynsä välillä. Aukaisun jälkeen ajoin n. 15km. ja koko ajan kyllä tuli viileetä.
On olemassa kuulemma sellainen kuin, sumealogiikka. Se varmaan selittää tämänkin.
Niinkuin edellä kerrottu niin lämmintä tuli muutamana kesänä joskus ja vain oikealta. 5.6 aukaisin närhenmunat ja laitoin takaisin kiinni. En edes puhdistanut. Kun ei ollut mitään puhdistettavaa. Olen seurannut valikosta kennojen lämpötilaa koko hellekauden , koko ajan.
Ei mitään poikkeamaa ? Yhtään kertaa! Lämmintä ei ole antanut kertaakaan.
Ilmastointihuoltoa ei ole tehty. Ei mitään muutakaan."on kesää vielä jäljellä"
PS. jos oikein katoin niin aurinkosensorilta oli vikakoodi. Mutta jos se kiukkuilee välillä niin eikai se voi toispuoleisesti vaikuttaa ?
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
No voihan. . . . jostai syystä ymppäs yhteen lainatun ja uuden ? Uus viesti alkaa kohdasta "On olemassa . . . "
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Alkaa nää olla aika henkimaailman vehkeitä
.

Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Joo kyllä ! Kun se ilmeisesti jätti, oikealta välillä lämpöisen antamisen (ei kertaakaan helle aikana) niin nyt se teki tempun jota ei ole tehnyt kertaakaan aikaisemmin.RH kirjoitti:Alkaa nää olla aika henkimaailman vehkeitä.
Auto yön parkissa ja ulkona 28c ja auton sisällä tietysti paljon enemmän. Lähdin ajamaan Lahdesta Järvenpäähän ja panelissa pyyntö 20c. "Auto" päällä. Sehän tossa vaiheessa aina pitää päällä melkein maximi puhallusta jonkun aikaa.
Jonkun aikaa ajeltuani sisälämpötila viileni sisällä mutta kuitenkin melkein max. puhallus edelleen ja viileetä työntää koko ajan. Tuntui että jo liiankin. Vilkaisin kennojen lämpötiloja ja ne näytti olevan 7 kieppeillä. Sitten katsoin mitä se näyttää sisälämpötilaksi. Näytti 28-31 ??
Irtolämpömittariahan nyt ei ollut mutta sisällä ei varmuudella ollut kuin korkeintaan 20c. Panelista laitoin pyynnöt 24c:ään, sitten vielä jotain muutakin, ei laantunut. Melkein max. puhallus ja liian viileetä koko ajan. Pysäytin ja sammutinkin auton, ei vaikutusta. Pidin kättä aurinkocensorin päälläkin, ei vaikutusta. Käytin pyynnöt max. lämmöillä ja lämmintä kyllä antoi mutta taas 20c pyynnöllä max. puhallus ja liian viileetä.
Onkos tosta nyt maallikon ymmärrettävä että sisätilalämpöanturi antoi ilmastoinnille liian korkeet lukemat (28-31, varmasti väärät) ja se yritti epätoivoisesti viilentää sisätilaa. Takaisin tullessa pelas ihan normaalisti ja sen jälkeenkin, jo muutama päivä aikaa.
Että jos ei yhtä niin toista. . . .
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Mulla teki tuota samaa kuskin puolelle (vm. 01 automaatti-ilmastoinnilla)
Siellä oli 'olkapää' kulunut siihen närhenmunan venttiiliin.
Sitä hiukan hiottiin tasaisemmaksi, niin taas pelas.
Uuden närhenmunan ostamista pyrin välttämään viimeiseen asti ja siksi tällainen vippaskonsti.
Ei tuossa oikeastaan tota sekoamista mikään muu osa tee, kuin ne närhenmunat.
Siellä oli 'olkapää' kulunut siihen närhenmunan venttiiliin.
Sitä hiukan hiottiin tasaisemmaksi, niin taas pelas.
Uuden närhenmunan ostamista pyrin välttämään viimeiseen asti ja siksi tällainen vippaskonsti.
Ei tuossa oikeastaan tota sekoamista mikään muu osa tee, kuin ne närhenmunat.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Nyt tällähetkellähän oli kysymys liian viileän työntämisestä. Närhenmunathan hoitelee kuuman/lämpöisen, nimenomaan veden kiertoa.TLP kirjoitti:Mulla teki tuota samaa kuskin puolelle (vm. 01 automaatti-ilmastoinnilla)
Siellä oli 'olkapää' kulunut siihen närhenmunan venttiiliin.
Sitä hiukan hiottiin tasaisemmaksi, niin taas pelas.
Uuden närhenmunan ostamista pyrin välttämään viimeiseen asti ja siksi tällainen vippaskonsti.
Ei tuossa oikeastaan tota sekoamista mikään muu osa tee, kuin ne närhenmunat.
Se aiempi, joskus lämpösen työntäminen pelkääjän puolelta loppui, kun aukaisin närhenmunat ja laitoin takaisin kiinni. En tehnyt niille mitään.
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Olisi kannattanut putsata ne joka keittiön karhun kielellä sillä muovisellaUnique387 kirjoitti:Nyt tällähetkellähän oli kysymys liian viileän työntämisestä. Närhenmunathan hoitelee kuuman/lämpöisen, nimenomaan veden kiertoa.TLP kirjoitti:Mulla teki tuota samaa kuskin puolelle (vm. 01 automaatti-ilmastoinnilla)
Siellä oli 'olkapää' kulunut siihen närhenmunan venttiiliin.
Sitä hiukan hiottiin tasaisemmaksi, niin taas pelas.
Uuden närhenmunan ostamista pyrin välttämään viimeiseen asti ja siksi tällainen vippaskonsti.
Ei tuossa oikeastaan tota sekoamista mikään muu osa tee, kuin ne närhenmunat.
Se aiempi, joskus lämpösen työntäminen pelkääjän puolelta loppui, kun aukaisin närhenmunat ja laitoin takaisin kiinni. En tehnyt niille mitään.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Mulla sama vika 240E -99 aut.ilm.Ei auttanut putsaukset mitään.Vaihdettiin vesivent.nyt toimii moitteetta.Venttiili makso 275€
Re: W210 aut. ilm. välillä lämmintä oikealta?
Moi!
Minulla oli sama vika kuskin puolella. Yleensä kävi niin, että kun lämpimän koneen sammutti ja lähti uudestaan ajamaan niin painoi kuumaa ilmaa kuskin puolelta.
Vaivan sai aina pois siten, että naputteli närhenmunia, mutta eihän sitä kehtaa Mersun konepeittoa julkisella paikalla avata!
Asia ratkesi siten, että hain romuttamolta "vähän" ajetusta (~200 000km) Väyrysestä närhenmunat. Maksoivat 40€.
Niitten vaihtaminen oli yllättävän helppoa kunhan ensin tajusi miten se tehdään. Uudet sähköventtiilithän lähes tuplaisivat auton hinnan!
Minulla oli sama vika kuskin puolella. Yleensä kävi niin, että kun lämpimän koneen sammutti ja lähti uudestaan ajamaan niin painoi kuumaa ilmaa kuskin puolelta.
Vaivan sai aina pois siten, että naputteli närhenmunia, mutta eihän sitä kehtaa Mersun konepeittoa julkisella paikalla avata!

Asia ratkesi siten, että hain romuttamolta "vähän" ajetusta (~200 000km) Väyrysestä närhenmunat. Maksoivat 40€.
Niitten vaihtaminen oli yllättävän helppoa kunhan ensin tajusi miten se tehdään. Uudet sähköventtiilithän lähes tuplaisivat auton hinnan!

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)