Eli diaknoosi lastenistuimen tunnistin rikki, eikä saanneet enää kuitattua sitä Veholla pois (aikaisemmin sai) onko jotain poppakonstia millä saa pois/sammumaan katsastuksen ajaksi. Viitiskö joku kattoa mikä osanumero mahtaa olla, jospa löytäis jostain maailmalta tai purkuautosta, marmorilla pyysivät osa ja vaihto 1.420€
potilas W209 240 -03
SRS palaa...saako pois millään ?
SRS palaa...saako pois millään ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Sen saa kyllä koodattua pois (jos ite srs-boksi kunnossa) eivät varmaan vaan halua sitä tehdä virallisessa puljussa. Osaa voi kysyä esim KL:stä... Anturi on kallis jos on integroitu pahmusteisiin + veho työtuntimäärä ja hinnoittelu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Eikä varmaan monet harrasteliat, kun on turvallisuudesta kyseMiHe kirjoitti:Sen saa kyllä koodattua pois (jos ite srs-boksi kunnossa) eivät varmaan vaan halua sitä tehdä virallisessa puljussa. Osaa voi kysyä esim KL:stä... Anturi on kallis jos on integroitu pahmusteisiin + veho työtuntimäärä ja hinnoittelu...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Juu, mutta mielummin mä se koodautan pois kun laitan sinne kiinalaisen emulaattoriboksin... kysymys oli saako pois millään
Jos viestin aloittajalla viitseliäisyyttä rittää niin voihan sen vilkaista olisko kuitenkin vain piuhat poikki anturilta, selviäis ihan tinajuotoshommilla?
Jos viestin aloittajalla viitseliäisyyttä rittää niin voihan sen vilkaista olisko kuitenkin vain piuhat poikki anturilta, selviäis ihan tinajuotoshommilla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Jenkeistä saa ebaysta melko halvalla uusia tunnistimattoja. Itse koodautin sen pois, ei enää ole lastenjakkaraikäisiä meidän talossa...
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Mulla oli sama vika Ec220 cdi W210 valon kanssa. Ongelma oli apumiehen penkissä oleva tunnistinmatto. Jos esim. polvella könyää etuistuimella anturifolio vaurioituu helposti ja sitten SRS-valo sytttyy tai palaa jatkuvasti. Vaihdoin tunnistinmaton käytettyyn ehjään osaan, homma vei noin tunnin. Mulle jäi entinen matto sen saanee melko helposti fiksattua (helpohko johdon eristeen korjaus), mulla oli piuha nirhautunut, itse maton folio-osa on ehjä. Penkki irti ja toppaukset irrottamalla maton vaihto käy sujuvasti. Kun SRS valo palaa apumiehen sivuturvatyynyt (3 kpl) ja kojelaudan turvatyyny eivät kolaritilanteessa laukea. Siis se on häiriö turvalaitteessa, suosittelen anturimaton vaihtoa. Tarvikeena maksaa jotain 250 €, maksoin käytetystä reilusti vähemmän.
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Ja Ebayn kautta saa alkuperäistäkin reilusti alle kahden sadan, siis uutta.
Re: SRS palaa...saako pois millään ?
Hei! Huomasin viestisi vasta nyt. SRS-valon saa sammumaan, kun vaihtaa tunnistinmaton repsikan istuimeen. MB-forumilla matto maksaa 40 - 50 €, Veholla 260 €. Vaihdoin itse autooni maton kesti reilun tunnin, helppo homma. Mulla on kotona yksi matto, olen la :na Kuopiossa. Vaihdoin omani, kun olin imuroinut autoa ja könysin polvillani etuistuimella. Ohitusta ei voi tehdä koska, maton vastusta mitataan koko ajan. Repsikan puolen airbagit eivät ole toiminnassa, siis tuulilasin, pystypilarin, sivupilarin ja oven tyynyt eivät toimi kun valo palaa. Maton vaihto on helppo ja halpa. Kysy forumilla alan harrastajia eteläsuomessa, asun Kuopiossa ja luulen lähempänä olevan alan harrastajia.
Etuistuin irti, irrotetaan alapenkki, toppaukset irti (helposti kun painaa istuinta kasaan) varovasti matto veks. Pujota kaapeli penkin läpi varovasti, jätä johto löysälle kiinnitä entisiin paikkoihin ja vältä liian jýrkkää johdon taivutusta. Toppaukset paikalleen penkki kiinni, sulje liitin ja ajolle. Homma vie tunnin, kun rauhallisesti puuhastelee. Vika on poissa kun käynnstät auton uudelleen. Työn ajaksi kannattaa ottaa avain pois virtalukosta, ilmatyynyt ovat jännitteettömät ei poksahda, kun ottaa liittimen penkin alta irti.
Etuistuin irti, irrotetaan alapenkki, toppaukset irti (helposti kun painaa istuinta kasaan) varovasti matto veks. Pujota kaapeli penkin läpi varovasti, jätä johto löysälle kiinnitä entisiin paikkoihin ja vältä liian jýrkkää johdon taivutusta. Toppaukset paikalleen penkki kiinni, sulje liitin ja ajolle. Homma vie tunnin, kun rauhallisesti puuhastelee. Vika on poissa kun käynnstät auton uudelleen. Työn ajaksi kannattaa ottaa avain pois virtalukosta, ilmatyynyt ovat jännitteettömät ei poksahda, kun ottaa liittimen penkin alta irti.