"närhenmunat"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

"närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Auttakaas miestä taas mäessä kun en aikasemmi oo mersui ropannu ja tartteis tsekkaa närhenmunat et onko kui paskaset, niin missäpäin ne sijaitsee w210 mallissa? :) 220cdi kone. Ja onko kiertovesipumppu missäpäin kanssa? Kiitos jo etukäteen.
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Moottoritila oik. Mustan sähkölaitoksen vieressä.

Tiiviste solkkujen ja rungon välistä turpoo sököksi.
Uuden voi tuunata vaikka sisäkumista, mutta kestää max muutaman kuukauden (ennätys 8kk). Aika haastava paikka saada pitkäiaikaista korjausta.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

jvk210cdi kirjoitti:Moottoritila oik. Mustan sähkölaitoksen vieressä.

Tiiviste solkkujen ja rungon välistä turpoo sököksi.
Uuden voi tuunata vaikka sisäkumista, mutta kestää max muutaman kuukauden (ennätys 8kk). Aika haastava paikka saada pitkäiaikaista korjausta.
Pakko kysyä kun kohdalle sattu. Mikäs näiden närhen munien toimintatarkoitus on maailmassa?
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja JTee »

Saada autoon sisälle puhallettava ilma vastaamaan säätöpaneelin kautta pyydettyä.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

JTee kirjoitti:Saada autoon sisälle puhallettava ilma vastaamaan säätöpaneelin kautta pyydettyä.
OK. Eli ilmeisesti vähän termarin tavoin toimii. Onko se vain ilman kanssa tekemisissä ?
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja vemo »

Jäähdytysnestehän siellä munissa virtailee sen mukaan, mitä säätöpaneelilla pyydetään...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Asia harvinaisen selvä.
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja JTee »

vemo kirjoitti:Jäähdytysnestehän siellä munissa virtailee sen mukaan, mitä säätöpaneelilla pyydetään...
Jeps, eli "närhenmunilla" säädetään minkä asteista nestettä lämppärin kennolle pusketaan jotta saadaan vastaavan lämpöistä ilmaa mitä lämmönsäätöpaneelin kautta pyydetään.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja Nozki »

JTee kirjoitti:
vemo kirjoitti:Jäähdytysnestehän siellä munissa virtailee sen mukaan, mitä säätöpaneelilla pyydetään...
Jeps, eli "närhenmunilla" säädetään minkä asteista nestettä lämppärin kennolle pusketaan jotta saadaan vastaavan lämpöistä ilmaa mitä lämmönsäätöpaneelin kautta pyydetään.
Joo, tai jos hieman tarkennetaan, niin venttiili on joko auki tai kiinni. Ja se päästää kennolle juuri niin kuumaa vettä, kun moottorilta on kulloinkin tarjolla, mutta systeemi säätää sitä, että kuinka kauan kerrallaan venttiili pidetään auki, eli kennolle päästetään kuumaa vettä ja kuinka kauan taas venttiili on kiinni, jolloin vesi ei kierrä kennossa. Mitä suuremman osan ajasta siellä vesi kiertää, niin sitä kuumemmaksi se kennokin sitten tulee.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jss92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.09.2013 15:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja Jss92 »

Jees, kiitti! Voi olla ettei närhenmunis oo mitää, jeesas vähäse ku laitoin maskisuojan. Epäilen et kiertovesipumppu vois olla sökö ku auton ajaa lämpöseks ja sit ajaa parkkii ja jättää tyhjäkäynnille niin lämmin ilma alkaa pikkuhiljaa häviimään puhaltimesta ja hetken pääst tulee jo viileetä ilmaa vaikka vedenlämmöt siel 80 astees. Se pumppuha ilmeisesti sijaitsee turbon vieres jossai ilmanputsarikotelon alla? :)
Avatar
johtajaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja johtajaahonen »

Pitäs omasta w210 220d:stä putsata närhenmunat mutta tuleeko jäähdytinnesteet pihalle kun avaa tuon kannen eli ei ota koko härpäkettä irti?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: "närhenmunat"

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei tule
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin