W201 käyttis laittelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
lazzii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:11
Paikkakunta: Tuusula

W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja lazzii »

Terve! Pitäähän sitä omastakin autosta laittaa kuvia ja kertomusta.


Ostin tässä keväällä 190E 2.0l mersun jolla oli ostohetkellä ajettu 264tkm joka saattaa jopa pitää hyvinkin
paikkaansa korin kuntoon ja auton muuhun kuntoon nähden.

Lisävaruste lista

199 Värikoodi
211 automatic limited slip differential (ASD)
240 outside temperature indicator (näyttö rikki)
280 steering wheel and gearshift lever in leather trim
412 electric sliding roof with tilting device
420 4-speed automatic transmission with tempomat
531 automatic antenna (joku ottanut johdot irti)
570 front armrest, folding
583 electric window lifters (front doors)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, single-sheet safety glass
620 exhaust emission control
812 rear-mounted loudspeaker
876 lamp in the rear
915 fuel tank with increased capacity
Sportline alusta

Ostokunto
Kuva

Ostettaessa ei ollut edes soitinta kiinni joten piti samana päivänä lähteä sellainen hakemaan ja asentamaan :)

Kun soittimen sai sopimaan huomasin, että etukaiuttimet olivat aikansa nähneet ja olivat varmaan vaihdettu joihinkin muropaketista
saatuihin eli pitivät pääasiassa enemmänkin rohinaa kuin minkään muunlaisia ääniä

Eteen tuli hankittua Herzin 4'' koksiaalit jotka sopivat pienellä ritilän muokkauksella hyvin vakiopaikoille.
Taakse joku aikaisempi omistaja oli jo vaihtanut paremmat kaiuttimet, mutta niitäkin päivitetään ajallaan.
Konttiin tuli laitettua kaverin subbari lainaksi :D Oma kyllä hankitaan varmasti tulevan kesän aikana.

Nykykunto
Kuva

Vanteet vaihtuivat nuo vanhat 16'' aezit 18'' nitroihin (uudet amg kopiot?) päittäin niin pitihän ne ottaa kun olivat parempikuntoiset ja menivät päittäin vaihdossa 8)

Mahdollisesti tulee myöhemmin jotkut paremmin istuvat vanteet että saa madallettuakin.

Entisillä vanteilla raapivat kumit etukaariin välillä (töyssyissä) kun olivat niin pullat, mutta raapiminen siirtyi taake uusien vanteiden takia (raapasee kaareen välillä jos takana kyytiläisiä.

Kuva
Kaarimankelin tein pitää vielä vartta lyhentää.

No eihän tuo ihan ongelmitta ole toiminut eli laitettua.

Tulpat. oli kärkiväli kasvanut isoksi.
Virranjakajan kansi ja pyörijä.
Moniura hihna ja kiristimen runkomekanismi, koska vanhasta oli löystynyt
kiristinjousi rungon sisältä ja piti uskonvoimalla hihnaa kireällä.

Ei melkein ikinä käynnisty ensimmäisellä starttauksella? :?

(Korjaantui itsestään oli 2pv ajan) jää heräte päälle?
14 sulake palaa? (mittarin/ohjaamon pikkuvalot, oikeanpuolen taka- ja seisontavalo, kilvenvalo, ajovalojen pesulaite.
Tyhjäkäynti välillä n.500rpm pitäisi ilmeisesti olla n.700-800rpm
Vikaa olen yrittänyt etsiä noihin vikoihin?
lazzii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:11
Paikkakunta: Tuusula

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja lazzii »

Vetokoukun otin irti kun sillä ei kumminkaan mitään käyttöä itsellä olisi ja olihan se vähän ruosteessa.
Oli pientä pintaruostetta puskurin ruongon kiinnitys kohdissa niin hioin ja maalasin ettei leviä enempää.

Kuva
Kuva
Pitihän siitä puskurin ruogosta enimmät ruosteet päältä pyyhkästä ja ruosteenesto pohjamaalit ja pintamaalit päälle.
Kuva

Pitäisi vielä paikkailla puskuriin leikelty reikä joka oli vetokoukulle.
Mikähän väri tuo mahtaa olla joka on muovi listoille ja puskureille?(värikoodi)
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 355
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja mamu »

lazzii kirjoitti:Mikähän väri tuo mahtaa olla joka on muovi listoille ja puskureille?(värikoodi)
7700 Altograu. Puskurissa oleva lovi kannattaa muovihitsata paikalleen. Hankit jostain samanlaisesta puskurista muovipalasen, koska yksi edellytys muovihitsauksen onnistumiseen on keskenään samanlaiset muovilaadut.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
lazzii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:11
Paikkakunta: Tuusula

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja lazzii »

Heräte vika käväisi mutta kaveri sai vahingossa sen pois painelemalla pitkiä päälle :eh: Mikäköhän siellä mahtaisi olla?
Sulakevikakin vielä tallella....

Takapuskuria vähän laittelin muutamat raapasu jäljet ja vetokoukun kolon paikkailin ja maalasin pitää vielä uusi kerros laittaa kun ei tullut ihan tasaisesti maalattua....
Kuva

Vaihde kepukan ympäryksen päällystin hiilkuidulla. Muutama ryppy jäi hartsipintaan, mutta pitää siistiä vielä.
Kuva

Tabletille tein telineen keski tuuletus aukkojen tilalle nyt kesäksi ainakin kun ei noita keskimmäisiä pahemmin tarvitse
Navigaattorina ja musiikki lähteenä käytetään.
Kuva

Kaarimankelista tuli valmis mutta en kokeillut vielä pulttijaon varmaa sopivuutta. Tuon voi saada lainaan uudenmaan alueella pientä korvausta vastaan kunhan eka varmistan toimivuuden :D
Kuva
Avatar
jaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 13.08.2010 13:27
Paikkakunta: vaala

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Kesälläkai noita keskiräppänöitä eniten tarvii, nekun ei puhalla kun viileää.
Menneitä paljon.
lazzii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:11
Paikkakunta: Tuusula

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja lazzii »

No pääasiassa tulee ajettua ikkunat tai kattoluukku auki :) Pitää vielä kattoa miten tuo ratkaisu toimii. Ei ole ihan kiinni tuo teline. Pääsee puhaltamaan telineen sivuilta.
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Keskiräppänä puhaltaa mulla ainakin tulikuumaa jos on vähänkin yli 20 astetta lämmintä.

Mutta siististi toteutettu, taidan vähän matkia 8)
W201 190E 2.6 M103
lazzii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:11
Paikkakunta: Tuusula

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja lazzii »

Tuossa taas autoa tullut laiteltua kun vetari katkesi 13.pv perjantai. Kaipa se taitaa olla epäonnen päivä..
Vetarin irroittelu oli jo mukava homma kun ei auennut se pääty mutteri 8barilla pulttipyssyllä eikä 1.5m jatkovarren kanssakaan niin
samapa se oli porata kun tuo entinen oli kumminkin menossa vaihtoon.
Kuva
Vetarihan katkesi ulomman suojakumin alta niinkuin monet ovat kirjoitelleet että tiesuola yms. jäisi muhimaan sitten suojakumin alle.
Kuva
Mites tuo kiinni laittaminen. Jossain luki että menisi ilman ripustuksien purkamista?
Yritin laittaa mutta tuntui että sitä ei saisi sinne ilman ripustuksien purkamista jonka haluaisin välttää kun kaikki nuo pulttien kannat on aika hyvässä ruosteessa.
Jarrulevykin lähti kovan tappelun jälkeen irti. Miten tuo purkautuu tuosta eteenpäin? Jos nyt tarvitsee ripstuksia purkaa niin olisi mukava saada jarrukilpi irti?
Ylimääräinen asdi peräkin löytyisi kun kauppasi vetarin myyjä sen mukaan. Toimivuudesta ei kummempaa tietoa että toimivasta pelistä otettu.
lazzii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 23.03.2014 21:11
Paikkakunta: Tuusula

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja lazzii »

Menihän se vetari pienen vääntelyn jälkeen sinne perän kiinityskohdan yläpuolelta omalle paikalleen.
Vetarin päätymutteria sai kyllä hakea kun kävin merteililtä hakemassa ensimmäisen niin oli liian pieni sitten seuraavan olisi pitänyt olla oikean lainen mutta olikin liian iso. Kaverin kanssa sitten keksittiin että Timpallahan mahtaisi olla tuossa sulan alueella niin käytiin siellä ja saatiin käytetty mutta ehjä mutteri 8)
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W201 käyttis laittelua

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Ainakin motonetin pyöränlaakerin mukana tulee vetariin uudet pultit ja mutteri, tuli vaan mieleen... :D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Vastaa Viestiin