Juurikin tuota manitsemaasi pilveilyä on useasti ja tuntuu että se erityisesti tulee esiin kun hopeista autoa kiiltäväksi vahaa! Tämä tosiaan oli vaurioiltaan juurikin sopiva laitettavaksi ja kriittisimmät kohdat esim. lasikatto oli säästyneet.norsu kirjoitti:Hopiat tai paljon hopeaa sisältävät värit (esim. shampanja) ovat tosiaan hankalia. Maalatessa pitää olla takaraivossa, että kaikki mahdollinen on tehtävä ns. pilveilemisen estämiseksi. Konsteja siihen on monta, mutta siltikin jopa tehtaan maalauksissa on joskus pilveilyä havaittavissa. Hassuinta tuossa on se, että hopeasta kaksi eri maalaria saa helposti samasta väripurkista tehtynä kaksi eriväristä lopputulosta.Faraz kirjoitti:...Tuntuu että tuon hopean värin kanssa käy usein näin että sävyeroa jää jos ei vetele kaikkea yli...
Hieno auto tästä tuli ja kolari oli juuri oikeanlainen kannattavaan korjaukseen. W211 on siitä erikoinen 2000-luvun auto, että tehdas ei vaadi oikeastaan mitään erikoisuuksia liitossaumoilta. Tuollasen a-pilarin korjaamisen tekeminen esim. samanikäiseen Volkkariin ei olekkaan ihan pelkkiä silmänliikkeitä.
W211 E55 AMG -projekti
Re: W211 E55 AMG -projekti
Re: W211 E55 AMG -projekti
Voiko olla, että etu- ja takaovi ovat hieman eri kulmassa, niin näyttää eri väriseltä? Esim. etuoven takakulma sisemmässä?Faraz kirjoitti:Huomasin tuon itseasiassa itsekin vasta noista kuvista! Varsinkin tuossa vasemman etu ja takaoven alaosassa ero näkyy selkeiten. Etuovi tulikin raakaovena ja sitä ei siis maalattu. Tuntuu että tuon hopean värin kanssa käy usein näin että sävyeroa jää jos ei vetele kaikkea yli. Alkoi nyt kyllä vähän häiritsemään!S202 kirjoitti:Ovissa vähän sävyeroa mutta vissiin aika hankala saada yksväristä ellei maalaa koko autoa. Muuten kyllä tyylikkään näköinen auto
Re: W211 E55 AMG -projekti
Takakilpi keskittämättä, jos nyt jostain saa naristaFaraz kirjoitti:Tänään oli pesu ja vahauspäivä. Pintaan tuli vedettyä ensin AutoGlymin punainen ja päälle kultainen. Ennen en ollut tuota comboa käyttänyt, mutta tuntui toimivan! Lisäksi taakse on nyt ilmestynyt musta tähti ja mustat mallimerkinnät. Lisäksi kylkeen tuli musta "5.5 amg" -teksti. Plastidipillä nuo mustaksi vetelin. Kylkeenhän oikeasti kuuluisi "V8 Kompressor" -teksti, mutta jotenkin itseäni ei ole ikinä tuo "kompressor" sana oikein miellyttänyt missään ja siksi sitä en siihen laittanut.![]()
Autossa on entisen omistajan laittamana Supersprintin puolikas putkisto kateista eteenpäin. Tiedä sitten miten tuo esim. pakoääniin vaikuttaa. Välillä tuntuu että vähän liikaakin jylisee..Hieman kyllä omaa silmää häiritsee putkiston asennus. Koko putkisto on todella syv
ällä takapuskuriin/"diffuusoriin" nähden ja myöskin reunimmaiset putken päät ikään kuin roikkuvat alempana. Pitää katsoa jos joskus niitä saisi hieman parempaan asentoon.
Tässä nyt muutama kuva tältä päivää:
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7661.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7678.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7633.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7619.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7617.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7556.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7611.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7590.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1217.photobucket.com/albums/dd388/mattifor/IMG_7659.jpg] ][/url]



S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W211 E55 AMG -projekti
Tuossa vielä tuon kuvailun jälkeen tiirailin autoa eri valaistuksissa ja kyllä niissä mahdollisesti pieni sävyero on. Mutta tosiaan kuvakulma hieman sitä ehkä korostaa. Sivulta kun autoa katsoo niin eroa ei juuri huomaa.Obnoxio kirjoitti:Voiko olla, että etu- ja takaovi ovat hieman eri kulmassa, niin näyttää eri väriseltä? Esim. etuoven takakulma sisemmässä?Faraz kirjoitti:Huomasin tuon itseasiassa itsekin vasta noista kuvista! Varsinkin tuossa vasemman etu ja takaoven alaosassa ero näkyy selkeiten. Etuovi tulikin raakaovena ja sitä ei siis maalattu. Tuntuu että tuon hopean värin kanssa käy usein näin että sävyeroa jää jos ei vetele kaikkea yli. Alkoi nyt kyllä vähän häiritsemään!S202 kirjoitti:Ovissa vähän sävyeroa mutta vissiin aika hankala saada yksväristä ellei maalaa koko autoa. Muuten kyllä tyylikkään näköinen auto
Kiitos!tony kirjoitti: Takakilpi keskittämättä, jos nyt jostain saa naristaHieno projetki
![]()



Re: W211 E55 AMG -projekti
Äänentoistohommat alkoi nyt etenemään vaimennuksen merkeissä. Käsittelyyn päätyi nyt ensiksi ovet. Vaimennusmateriaalina käytin alle STPn GOLD -mattoa, sekä päälle 1cm liimapintaista äänieristemattoa. STPtä tuli laitettua ulkopellin sisäpuolelle, sekä mahdollisuuksien mukaan sisäpellin molemmin puolin. Lisäksi ulkopeltiin laitoin STPn päälle tuota äänieristemattoa. Kaiuttimien paikat jätin vielä vapaaksi. Laitan matot niihin sitten kun kaiuttimet menee vaihtoon ja näkee minkälainen asennus tulee olemaan. Sisäpellin suhteen heiman kitsastelin maton kanssa koska halusin että ovipahvit varmasti istuvat hyvin. Jatkossa jattelin vaimennella vielä kontin hieman raskaammalla matolla, sekä mahdollisesti myös lattian, mikäli innostusta riittää.
Pelkästään ovienkin vaimennusta voi kyllä suositella vaikkei äänentoisto olisikaan ykköspriroteetti. Vaikutti jo tuokin mukavasti mm. rengasmeluun
Tässä muutama huonolaatuinen kuva pimeän hallin syövereistä:
Lähtötilanne

STP matot kiinni

Äänieristematto liimattuna



Tässä muutama huonolaatuinen kuva pimeän hallin syövereistä:
Lähtötilanne

STP matot kiinni

Äänieristematto liimattuna

Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Vaimennusprojekti jatkuu ja nyt on vaimennettuna takakontti, takapyöränkotelot, takapenkki ja kuskin jalkatilan lattia. Mattona käytin STP Goldia, sekä STP Bombia. Lisäksi ostin Mototnetin raskasta vaimennusmattoa, joka kyllä osoittautui STPn mattoja huomattavasti huonommaksi, vaikka tuollakin ilmeisesti peltiin saisi hyvin massaa lisää. Liimapinta oli kuitenkin niin huono ettei ilman lämmittämistä tullut hommasta mitään. Jätinkin sitten tuon maton käytön aika vähälle. Muutama kuva:

Lisäksi huomasin että mersun alkuperäiset vaimennukset olivat aika rupuiset. Käytännössä ne olivat täysin irti alustastaan ja murenivat käsiin.

Lisäksi Tune2Air bluetooth -adapteri saapui ja toimii kyllä hyvin. Spotifyn kautta soitetut biisit näkyy mittaristossa ja ratin napeilla voi ohjata myös spotifyta. Suositeltava hankinta kaikille jolla ipod-liitäntä autosta löytyy!



Lisäksi huomasin että mersun alkuperäiset vaimennukset olivat aika rupuiset. Käytännössä ne olivat täysin irti alustastaan ja murenivat käsiin.

Lisäksi Tune2Air bluetooth -adapteri saapui ja toimii kyllä hyvin. Spotifyn kautta soitetut biisit näkyy mittaristossa ja ratin napeilla voi ohjata myös spotifyta. Suositeltava hankinta kaikille jolla ipod-liitäntä autosta löytyy!


Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
hetkonen , missäs soittimessa tuo ipod liitäntä on ? saako comand ntg 2.5 ipod liitännän ? tuo biisin näkyminen + ohjaus auton napeista olis erittäin toivottu lisä !
Re: W211 E55 AMG -projekti
Omassa siis NTG1.
http://www.comand.co.uk/index.php/ipod-media-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa jotain juttua tuosta ipod liitännästä. Ilmeisesti myös NTG 2.5 (kovalevyllinen ja muistikorttipaikallinen) malliin ipod liitännän saa.
Tässä joku retrofit-kitti joka kuitenkin aika tyyris!
http://www.commandonline.co.uk/Media-In ... Drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En tiedä onko tuohon 2.5 seen jotain järkevämpää/halvempaa tapaa. Tuntuu olevan välillä aika hepreaa nämä mersun soitinmallit.
http://www.comand.co.uk/index.php/ipod-media-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa jotain juttua tuosta ipod liitännästä. Ilmeisesti myös NTG 2.5 (kovalevyllinen ja muistikorttipaikallinen) malliin ipod liitännän saa.
Tässä joku retrofit-kitti joka kuitenkin aika tyyris!

http://www.commandonline.co.uk/Media-In ... Drive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En tiedä onko tuohon 2.5 seen jotain järkevämpää/halvempaa tapaa. Tuntuu olevan välillä aika hepreaa nämä mersun soitinmallit.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Siis kytketäänkö tuo Tune2air suoraan comandin persiiseen vai kyynärnojan alla olevaan pistokkeeseen?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG -projekti
Käsittääkseni tuo tune2air vaatii ipodliitännän löytyvän autosta? Vai toimiiko tuo tosiaan kyynernojan allaolevan liittimen kautta..
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: W211 E55 AMG -projekti
Kytketään siis 30 pinniseen iPod-liittimeen, mikä ainakin minulla on hansikalokerossa. Ja tuo vehje siis ilmeisesti ikäänkuin esittää autolle olevansa iPod. Toimivuutta voi testata sillä tavalla että mikäli tuo liitäntä löytyy autosta ja iPodin tai esim iPhonen kytkettyä biisien nimet näkyy mittaristossa ja rattinappiohjaus toimii, niin tällöin myös Tune2Airin pitäisi toimia. Tuo on kyllä kätevä laite. Esim kun spotifyn kautta musiikkia soittaa niin kun auton sammuttaa ja comandista katkeaa virta, menee spotify automaattisesti pauselle. Kun taas auton laittaa uudelleen käytiin niin musiikki alkaa automaattisesti soida uudelleen. Hinta ebaysta kotiovelle oli 69e. 

Re: W211 E55 AMG -projekti
niin elikkä media interface tarttis ilmeisesti olla. Aikasta tympeen hintainen jälkiasentaa 

Re: W211 E55 AMG -projekti
Niin näytti olevan kyllä!epk kirjoitti:niin elikkä media interface tarttis ilmeisesti olla. Aikasta tympeen hintainen jälkiasentaa

Re: W211 E55 AMG -projekti
Vaimennushommat edistyy niin että lattiasta on nyt kuskin jalkatila vaimennettu. Muu osa vielä laittamatta.
Takakontin päälle halusin pienen lipan. Paljon on myynnissä lippaa, joka ulottuu myös ikään kuin takakontin takaosan päälle, jarruvalon vierelle asti. Sellaista en halunnut. Ebaysta löysin kuitenkin pienemmän lipan jota olin hakenut. Homma arvellutti kyllä hieman hintansa puolesta. Myyjä lupasi toimittaa lipan maalattuna auton väriin, kunhan ilmoittaa auton värikoodin. Hinta 15 puntaa!!
Ajattelin tuon rahan olevan kuitenkin sen verran vähän, että päätin kokeilla tilata. Syteen tai saveen!
Ilmoitin värikoodin ja seuraavana päivänä tuli vahvistus jossa mainittiin että maalauksessa menee 3-5 päivää, ja sen jälkeen lähetetään paketti tulemaan. 8 päivän kuluttua tilauksesta paketti tulikin ja se oli kyllä positiivinen yllätys. Lippa näytti hyvältä ja maalausjälki oli erinomaista. Värikin oli vielä oikea! Kiinnitin lipan ja lopputulos oli kutakuinkin se mitä hainkin! Mutta täytyy kyllä sanoa että halvalla ne Taiwanin pojat siellä spoileria vääntää ja maalailee.. Viimeksi suomessa CLS:ään laitetun lipan pelkkä maalaus oli 100e.




Takakontin päälle halusin pienen lipan. Paljon on myynnissä lippaa, joka ulottuu myös ikään kuin takakontin takaosan päälle, jarruvalon vierelle asti. Sellaista en halunnut. Ebaysta löysin kuitenkin pienemmän lipan jota olin hakenut. Homma arvellutti kyllä hieman hintansa puolesta. Myyjä lupasi toimittaa lipan maalattuna auton väriin, kunhan ilmoittaa auton värikoodin. Hinta 15 puntaa!!


Ilmoitin värikoodin ja seuraavana päivänä tuli vahvistus jossa mainittiin että maalauksessa menee 3-5 päivää, ja sen jälkeen lähetetään paketti tulemaan. 8 päivän kuluttua tilauksesta paketti tulikin ja se oli kyllä positiivinen yllätys. Lippa näytti hyvältä ja maalausjälki oli erinomaista. Värikin oli vielä oikea! Kiinnitin lipan ja lopputulos oli kutakuinkin se mitä hainkin! Mutta täytyy kyllä sanoa että halvalla ne Taiwanin pojat siellä spoileria vääntää ja maalailee.. Viimeksi suomessa CLS:ään laitetun lipan pelkkä maalaus oli 100e.




Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Nyt joudut kyllä pikaisesti kertomaan myyjän tuolle lipalle 

Re: W211 E55 AMG -projekti
Tuossa linkki ebayhin:
http://www.ebay.co.uk/itm/221101097024? ... 1497.l2649
Tuo tulee kiinni kaksipuolisella teipillä. CLSään laitoin saman tyylisen aikoinaan ja ainakin nyt kaksi vuotta on pysynyt hyvin kiinni
Kiinnitys on erittäin helppoa koska lippa on taipuisa.
http://www.ebay.co.uk/itm/221101097024? ... 1497.l2649
Tuo tulee kiinni kaksipuolisella teipillä. CLSään laitoin saman tyylisen aikoinaan ja ainakin nyt kaksi vuotta on pysynyt hyvin kiinni

Re: W211 E55 AMG -projekti
Jenkkifoorumeita selaillessa heräsi pieni kipinä uuden ilmanottopuolen tekoon. Ilmeisesti jonkin verran mahdollista saada lisätehoja, lisäksi äänet muuttuvat miehekkäämmäksi avoimella systeemillä ja ulkonäkökin miellyttää. Onko tuossa kuitenkaan mitään järkeä? Spekulaatiota on ainakin paljon imuilman lämpötilasta ja sen vaikutuksista. Minkälaisia filttereitä kannattaisi käyttää? Ja siis kannattaako tuo suosiolla unohtaa?
Mieli tekisi esimerkiksi tämän suuntaista:

Tai pidemmillä putkilla

Mieli tekisi esimerkiksi tämän suuntaista:

Tai pidemmillä putkilla

Re: W211 E55 AMG -projekti
EI!Faraz kirjoitti: Onko tuossa kuitenkaan mitään järkeä?
Mutta eihän tuossa koko sun autossasikaan ole, jos massojen mielipidettä kysyttäisiin






Re: W211 E55 AMG -projekti
Näyttäisi äkkiseltään, että imuilman lämmöt tulis kovemmiksi tuolla systeemillä, verrattuna orkkikseen.
Virtauksen kannalta voisi olla kyllä parempi. Joillakin firmoilla oli tarjolla sitä kennojen edessä olevaa scooppia, mitkä on orkkis imuputkien päässä,
isompaa ja ottavampaa mallia, tai no voihan ne ittekki tehä. Jotenkin kun sais sitä viileetä ilmaa johdettua noille vaparisuodatimille kunnolla, niin varmasti hyvä tuloo.
Voi kyllä kurnuttaa melko äänekkäästi
Virtauksen kannalta voisi olla kyllä parempi. Joillakin firmoilla oli tarjolla sitä kennojen edessä olevaa scooppia, mitkä on orkkis imuputkien päässä,
isompaa ja ottavampaa mallia, tai no voihan ne ittekki tehä. Jotenkin kun sais sitä viileetä ilmaa johdettua noille vaparisuodatimille kunnolla, niin varmasti hyvä tuloo.
Voi kyllä kurnuttaa melko äänekkäästi

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Joku jenkkifoorumilla mainitsi että oli joskus 55 amgta dynottanut vakio suodattimilla ja sen jälkeen kokonaan ilman suodattimia ja tuloksena +50 hp. Tiedä kuinka soopaa tuo on mutta hurjalta kuulostaa.
Pitää nyt itsekin ensin koittaa auto käyttää käynnissä ilman suodattimia että kuulee vähän osviittaa äänistä. Kehtaako sellaisilla kurnutuksilla edes ajella
Tällaiset suodattimet kun löytäisi jostain niin ei olisi mitään ongelmaa tuon lämpeämisen kanssa. Tokihan vakiosuodattimet ovat kiinni moottorin päällä ja käyntilämpötilassa kotelot aivan tulikuumia. Joten siinäkin varmasti tuota lämpöonglmeaa on.

Pitää nyt itsekin ensin koittaa auto käyttää käynnissä ilman suodattimia että kuulee vähän osviittaa äänistä. Kehtaako sellaisilla kurnutuksilla edes ajella

Tällaiset suodattimet kun löytäisi jostain niin ei olisi mitään ongelmaa tuon lämpeämisen kanssa. Tokihan vakiosuodattimet ovat kiinni moottorin päällä ja käyntilämpötilassa kotelot aivan tulikuumia. Joten siinäkin varmasti tuota lämpöonglmeaa on.

Re: W211 E55 AMG -projekti
No tuo alimmaisen kuvan systeemihän ois varmasti toimiva, tuohon jos vielä kiristää noihin imutötteröihin
sitä esim. k&n:n outerwearia, niin ei mene vesikään sisään ja hengittää samallalailla.
Kuulostaa 50hp aika soopalta, eikai mersun insinöörit ole sentään niin huonoja
Varmaan kyllä joitakin hevosia ahdistaa, onhan renntechilläkin niitä laajennettuja koteloita.
Sitte seuraavana kompuraan lisää vauhtia.
sitä esim. k&n:n outerwearia, niin ei mene vesikään sisään ja hengittää samallalailla.
Kuulostaa 50hp aika soopalta, eikai mersun insinöörit ole sentään niin huonoja

Varmaan kyllä joitakin hevosia ahdistaa, onhan renntechilläkin niitä laajennettuja koteloita.
Sitte seuraavana kompuraan lisää vauhtia.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG -projekti
TässäFaraz kirjoitti:Joku jenkkifoorumilla mainitsi että oli joskus 55 amgta dynottanut vakio suodattimilla ja sen jälkeen kokonaan ilman Tällaiset suodattimet kun löytäisi jostain niin ei olisi mitään ongelmaa tuon lämpeämisen kanssa. Tokihan vakiosuodattimet ovat kiinni moottorin päällä ja käyntilämpötilassa kotelot aivan tulikuumia. Joten siinäkin varmasti tuota lämpöonglmeaa on.
[ http://www.needswings.com/productimages/srt6imtweaked7.jpg ]
http://www.needswings.com/NeedsWings-E5 ... 5dcai.aspx
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: W211 E55 AMG -projekti
Tuli muuten mieleen, että tähän saa starilla koodattua käytettävän polttoaineen, sitä myötä
ennakot muuttuu, flektin saapi jähyttään enemmän, nopeudenrajoitin pois jne jne..
Kerrohan tapsalle terveisiä
ennakot muuttuu, flektin saapi jähyttään enemmän, nopeudenrajoitin pois jne jne..
Kerrohan tapsalle terveisiä

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG -projekti
Okei hyvä tietää! Tän projektin ei missään nimessä pitänyt yltää konehuoneen puolelle asti! Nyt alkaa jo heti lipsumaanKumipää kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että tähän saa starilla koodattua käytettävän polttoaineen, sitä myötä
ennakot muuttuu, flektin saapi jähyttään enemmän, nopeudenrajoitin pois jne jne..
Kerrohan tapsalle terveisiä

Tuohon needwingsin intake settiin törmäsinkin. Postituksineen vain hiukan tyyriin oloinen. Pulley settejäkin olen jo selaillut, huhu

Koitin tuossa käyttää autoa ilman orkkis-suodattimia ja pelkästään äänien vuoksi tuo intake- päivitys on tehtävä


Re: W211 E55 AMG -projekti
Itsellä on tuo needswingsin setti ja luulen, että se ei kyllä ole paras mahdollinen koska suodattimien pinta-ala on melko pieni. Äänet muuttuvat hiukan, mutta ei missään tapauksessa häiritsevän voimakkaaksi. Ihan vaan vinkkinä, että kaikkiin jenkki firmoihin ja osiin kannattaa suhtautua suurella varauksella. Itsellä kokemusta jonkin verran jo kertynyt. Pääosin huonoa.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG -projekti
En muista olitko sinä kyseessä, mutta muistan lukeneenikin forumilta aika epäonnisesta tapauksesta jenkkifirmojen kanssa. Muistaakseni tilattu pakosarja oli ihan roskaa ja myös pulley -setti täysin solmussa.Vesa V kirjoitti:Itsellä on tuo needswingsin setti ja luulen, että se ei kyllä ole paras mahdollinen koska suodattimien pinta-ala on melko pieni. Äänet muuttuvat hiukan, mutta ei missään tapauksessa häiritsevän voimakkaaksi. Ihan vaan vinkkinä, että kaikkiin jenkki firmoihin ja osiin kannattaa suhtautua suurella varauksella. Itsellä kokemusta jonkin verran jo kertynyt. Pääosin huonoa.

Re: W211 E55 AMG -projekti
Jep, sama epäonnensoturi, mutta onneksi nyt kaikki pelittää.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG -projekti
Suodattimessa kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota pinta-alaan, sen muotoon ja materiaaliin. Materiaalilla tarkoitan suodatinta vai meneekö siitä oravatkin läpi. Vaparin ideahan on saada paine-ero mahdollisimman pieneksi.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: W211 E55 AMG -projekti
Pitää vielä miettiä miten tuon suodatin systeemin nyt sitten rakentelee..
Sain vihdoin myös peilinkuoret vanhojen rikkinäisten tilalle. Päädyin KM-partsin "w212-look" malliin. Asennus oli aika suoraan Plug and Play. Sattuivat vielä olemaan auton värissäkin. Vähän kyllä himottaisi saada peilit kiiltävän mustaksi mutta ainakin nyt aluksi ovat hopeisena.

Sain vihdoin myös peilinkuoret vanhojen rikkinäisten tilalle. Päädyin KM-partsin "w212-look" malliin. Asennus oli aika suoraan Plug and Play. Sattuivat vielä olemaan auton värissäkin. Vähän kyllä himottaisi saada peilit kiiltävän mustaksi mutta ainakin nyt aluksi ovat hopeisena.

Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 E55 AMG -projekti
No niin pientä päivitystä tännekin. Imanotto tuli nyt sitten tehtyä uusiksi BMC:n kaksoiskartio suodattimilla. Suodattimet tuli nyt konehuoneen puolelle joten imulämpöjen suhteen huono ratkaisu, mutta ainakin itse ilmaa nyt saa hyvin. Ja kompuran äänikin miellyttää korvaa
Vesa V jo hieman ohjeistikin ja tuo vesikierron eriyttäminen on pian listalla seuraavana. Lisäksi konehuone sai hieman väriä pintaansa. Lisäksi maski sai ainakin nyt hetkellisesti mustan plasti dipin pintaansa.
Ihan hetken mielijohteesta tuli käytyä Tuurissakin näytillä. Ei nyt tieteenkään pyttyä kotiin ollut tuomisina mutta ihan mukava päivä! Tässä muutama kuva sieltä:






Ihan hetken mielijohteesta tuli käytyä Tuurissakin näytillä. Ei nyt tieteenkään pyttyä kotiin ollut tuomisina mutta ihan mukava päivä! Tässä muutama kuva sieltä:





Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.