Hyvä mersu?
Hyvä mersu?
Elikkäs oisin hommaamassa ensimmäistä mersua ja tarkoituksena olisi ostaa "ikiliikkuja" mersu.
Eli mitkä mallit luokitellaan ikiliikkujiksi?
W124 W126 W190 Nuo bongasin netistä.
Hyvää ja luotettavaa mallia olen etsimässä. budjettina olisi se MAX 3500eskoa.
Ja mitäs mieltä ootte vanhoista ässä mersuista onko kaikki automaatteja vai löytyykö manuaaleja, hyviä vai ei?
Eli mitkä mallit luokitellaan ikiliikkujiksi?
W124 W126 W190 Nuo bongasin netistä.
Hyvää ja luotettavaa mallia olen etsimässä. budjettina olisi se MAX 3500eskoa.
Ja mitäs mieltä ootte vanhoista ässä mersuista onko kaikki automaatteja vai löytyykö manuaaleja, hyviä vai ei?
Re: Hyvä mersu?
W124 / W201 200D-300DT koneet on aika idioottivarmoja, myös vanhat W123:n dieselit on todella kestäviä. Kummiskaan mikään moottorihan ei kestä jos sitä ei huolla.
Muistaakseni w126:een sai manuaaleina alkupään kutoskoneisiin bensoihin (??) mutta eipä niitäkään hirveästi ole ja ihan syystäkin; S-Mersu kuuluu olla automaatti. Pariin 280S:ään oon törmänny missä on manuaali.
ps. allekirjoituksen W124, 110D ja W126 olis myytävänä, jos siis kiinnostaa
Muistaakseni w126:een sai manuaaleina alkupään kutoskoneisiin bensoihin (??) mutta eipä niitäkään hirveästi ole ja ihan syystäkin; S-Mersu kuuluu olla automaatti. Pariin 280S:ään oon törmänny missä on manuaali.
ps. allekirjoituksen W124, 110D ja W126 olis myytävänä, jos siis kiinnostaa
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Hyvä mersu?
3.5k€:lla ei vielä ikiliikujaa saa lankuista ainakaan. Onhan ne joskus voinu ollakkin mutta tuonhintaisilla on maantietä takana... yleensä. Tuurilla tietty voi saada hyväkuntoisenkin. Toisaalta auto kulkee vaikka pellit ympärillä olisikin kukkaisia joten jos siitä ei välitä ni sitten kyllä löytyy kun valkkaa.
W124 200D - 300D on peruslujia. Turbot kannattaa jättää sikseen ja automaatit myös sanoisin Jos ei o yhtään rikitetty ni vievät polttoainetta ja ei välttämättä mutta kannet nyt on jokatapauksessa niissä se joka saattaa olla saanu osansa?
Jos taas on rikitetty ni menevät siistissä ajossa littra - puolitoista pienemmällä kuin orkkis turbot mutta sitten kun löylyä on ni sitä on myös käytetty voi olettaa? 3satku Tbo:t on aina automaatteja. Jos ei o ni on jälkiahdettuja. Automaattia harvemmin vaihdetaan manuaaliin kun ne ei kuitenkaan kestä rikitetyn tehoja.
Ja sit vielä 91 tai vanhempi jos löytyy ni semmonen jossa ei o vesivärimaalausta. Niitä on enää vähän mutta on kuitenkin oikeasti vähäajettuina ja siistikuntoisina. Sellaisiin ei kuitenkaan tuo 3.5k€ riitä. Tarjosin noin 2v sitten yhdestä vm87 200D:stä 10k€. Ei myyty.11.5 olis ilmeisesti riittäny Auto on perikunnan yhdellä pojalla ja tiesin sen isän jolla se oli ja tää poika jolla se nyt on pitää sitä lämpimässä tallissa säilössä eikä aja sillä.
W124 200D - 300D on peruslujia. Turbot kannattaa jättää sikseen ja automaatit myös sanoisin Jos ei o yhtään rikitetty ni vievät polttoainetta ja ei välttämättä mutta kannet nyt on jokatapauksessa niissä se joka saattaa olla saanu osansa?
Jos taas on rikitetty ni menevät siistissä ajossa littra - puolitoista pienemmällä kuin orkkis turbot mutta sitten kun löylyä on ni sitä on myös käytetty voi olettaa? 3satku Tbo:t on aina automaatteja. Jos ei o ni on jälkiahdettuja. Automaattia harvemmin vaihdetaan manuaaliin kun ne ei kuitenkaan kestä rikitetyn tehoja.
Ja sit vielä 91 tai vanhempi jos löytyy ni semmonen jossa ei o vesivärimaalausta. Niitä on enää vähän mutta on kuitenkin oikeasti vähäajettuina ja siistikuntoisina. Sellaisiin ei kuitenkaan tuo 3.5k€ riitä. Tarjosin noin 2v sitten yhdestä vm87 200D:stä 10k€. Ei myyty.11.5 olis ilmeisesti riittäny Auto on perikunnan yhdellä pojalla ja tiesin sen isän jolla se oli ja tää poika jolla se nyt on pitää sitä lämpimässä tallissa säilössä eikä aja sillä.
Re: Hyvä mersu?
Siis mihin käyttöön auto tulee. Paljonko ajoa vuodessa-käyttöautoksi vai harrasteluun? Jos ikiliikkujalla tarkoitat sellaista, jossa ei ole käyntihäiriöitä missään tilantessa, niin siinä tapauksessa vain dieselit ovat mahdollisia. Ainoastaan vapaastihengittävät moottorit katseluun. Luettelostasi kaikki mallit ovat todella hyvin valmistettuja autoja, mutta kun autoto ovat n. 20-30 vuotiaita, niin autojen käyttöhistoria määrittää auton kategorisoinnin joko raadoksi tai ikiliikkujaksi. Eli kyseisten mallien autoja pitää katsoa yksilökohtaisesti ja tutkia, miten auton historia on mennyt.
Re: Hyvä mersu?
Kolmella ja puolella tonnilla saa W124:n jolla ajaa todella pitkään hyvin vähillä korjauksilla.
Tuosta summasta auton ostoon 1500-2500 ja loput mahdollisiin korjauksiin.
Ostovaiheessa pitää malttaa hieman etsiä, ja osata tutkia auton kunto.
Itse katselisin 250D tai 300D hyvän yksilön, ja mieluusti ei E-mallia joissa maalit huonompia eli -92 tai vanhempi.
Kilometreillä ei ole niinkään merkitystä, huolto- ja korjaushistorialla ja kunnolla on.
Tuosta summasta auton ostoon 1500-2500 ja loput mahdollisiin korjauksiin.
Ostovaiheessa pitää malttaa hieman etsiä, ja osata tutkia auton kunto.
Itse katselisin 250D tai 300D hyvän yksilön, ja mieluusti ei E-mallia joissa maalit huonompia eli -92 tai vanhempi.
Kilometreillä ei ole niinkään merkitystä, huolto- ja korjaushistorialla ja kunnolla on.
wiimax.fi
Re: Hyvä mersu?
kyllä 3500e löytää hyvän mesen, kunhan malttaa etsiä rauhassa, itse ostin muutama vuosi sitten 124 200D-86, ensimmäiseltä omistajalta, ajettu 350th, 1000e, oli sairaan tarkka huoltohistoria
Re: Hyvä mersu?
On niitä kun vaan malttaa. Yx alle 30t ajettu 200D käsittääkseni myytiin 5500€. En aivan kerenny siihen Näin kuvat ja kaksi tunnettua foorumilaista kävi sitä katsomassakin ja syytä ei ollu epäillä kilometrejä. Nyttemmin ko. auto on pilattu päivävaloilla sun muilla härpättimillä
Eikä ukkelin lankku vm86 300D ollu pahahintainen ml 118t. Yhdessäkään toisessa lankussa en o nähny niin siistiä pohjaa toisaalta noin vähäajentun pohjia en o paljo muita kattellu. Toki auto on muutenkin kuin uusi. Vajaat 3v siihen meni kun löyty yhdeltä autokeräilijältä jonka sit perikunta möi
Eli aikaa kun laittaa ni löytyy niitä kohtuuhinnallakin.
Eikä ukkelin lankku vm86 300D ollu pahahintainen ml 118t. Yhdessäkään toisessa lankussa en o nähny niin siistiä pohjaa toisaalta noin vähäajentun pohjia en o paljo muita kattellu. Toki auto on muutenkin kuin uusi. Vajaat 3v siihen meni kun löyty yhdeltä autokeräilijältä jonka sit perikunta möi
Eli aikaa kun laittaa ni löytyy niitä kohtuuhinnallakin.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Hyvä mersu?
Siinäpä vasta ikiliikkuja.....Jari Ke kirjoitti: tää poika jolla se nyt on pitää sitä lämpimässä tallissa säilössä eikä aja sillä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Hyvä mersu?
nauraa mahakippurassa....LopenUupunut kirjoitti:Siinäpä vasta ikiliikkuja.....Jari Ke kirjoitti: tää poika jolla se nyt on pitää sitä lämpimässä tallissa säilössä eikä aja sillä.
.
Pitäisköhän juohauttaa sopivin sanakääntein
Re: Hyvä mersu?
Noniin asiaa kiitoksia paljon vastauksistanne, kerranki aktiivinen foorumi !
Ihan paikasta A/B vähän tyylillä haettua autoa ja mersu mun mielestä paras vaihtoehto.
Ruosteessahan minulla ei ole ongelmia kunha ei ole pahoja omistanhan hiukkapuhaltimen ja paljon ylimääräistä peltiä
Ihan paikasta A/B vähän tyylillä haettua autoa ja mersu mun mielestä paras vaihtoehto.
Ruosteessahan minulla ei ole ongelmia kunha ei ole pahoja omistanhan hiukkapuhaltimen ja paljon ylimääräistä peltiä
Re: Hyvä mersu?
no sehän on hyvä, koska noi kaikki on läpimätiä jo melkee jokaikinen. jopa siistit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Hyvä mersu?
Tuontiauto on 124:ssa hyvä vaihtoehto. Niissä jotka ovat olleet ensimmäiset kymmenisen vuotta seudulla jossa ruoste ei muodostu ongelmaksi ei useimmiten ole sitä vieläkään.
Isäukolla oli lapin taksi 200D -90, ei siinäkään ollut tietoakaan hitsaamisen tarpeesta pohjassa muutama vuosi sitten 650000 km paikkeilla kun auto myytiin pois. Etulokasuojissa oli paikat joista olisi sormi mennyt läpi.
Nyt on pojilla -92 farkut, toisessa alle 500tkm ja toisessa yli 600tkm ja yksi ruostekohta löytyi vähemmän ajetusta, varapyöräkotelon alanurkkaan hitsattiin pikku paikka. Muuten kummankin pohjat on vielä pitkäksi aikaa ongelmattomat.
Ja sitten on tosiaan olemassa niitä lahoja. Kannattaa katsella alle jos mahdollista.
Isäukolla oli lapin taksi 200D -90, ei siinäkään ollut tietoakaan hitsaamisen tarpeesta pohjassa muutama vuosi sitten 650000 km paikkeilla kun auto myytiin pois. Etulokasuojissa oli paikat joista olisi sormi mennyt läpi.
Nyt on pojilla -92 farkut, toisessa alle 500tkm ja toisessa yli 600tkm ja yksi ruostekohta löytyi vähemmän ajetusta, varapyöräkotelon alanurkkaan hitsattiin pikku paikka. Muuten kummankin pohjat on vielä pitkäksi aikaa ongelmattomat.
Ja sitten on tosiaan olemassa niitä lahoja. Kannattaa katsella alle jos mahdollista.
wiimax.fi
Re: Hyvä mersu?
Senverran voisi lisätä, että viimenen vanhanliiton kone löytyy C-korisesta 2.5 turbodieselistä W202 vm 2001 asti, eli OM605. Noista saattaa löytää vähän helpommalla vähempiruosteisen. Eikä maalipintakaan ole loppuun kauhtunut vielä ja siten raikkaampi ulkonäkö. Ja saattaa olla vielä jossain c250td jolla oikeasti on päästelty "vain" 3-400tkm mikä näkyy sisustan penkkien yms kunnossa. Sisältäkin kun nuo W202:set on vielä mersun oloisia ja laatusia. Toisinkun seuraaja prefacelift w203 joka on aivan järkyttävä japsi sisältä, ja muovit sen mukaan.
Re: Hyvä mersu?
Mää ottaisin kriteereillä 3,5k€ ja "ikiliikkuja" mersu mahdollisimman hyvä korisen W/S21O:llan tahi W/S202:n. Ja CDI:llä, automaattina. Jos on kunnossa ja huolleltu ostohetkellä, niin aika vähän tarvii peltiä availla. Kori teettää saman verran töitä mitä vanhemmissa, huoltoväli on puolet pidempi, kulutus on tuntuvasti pienempi. Suorituskyky vastaa softatussa 200cdi:ssa vanhaa 300TDT / DT mallia, ollen kuitenkin huomattavasti taloudellisempi.
Vanhemmissa on tietty kyllä "se oikea fiilis" ihan erilailla mukana mitä uudemmissa, ja ovat aivan loistavia harrasteautoja. Tiptop-kunnossa oleva 124 diesel on helkkarin hieno auto, mutta jokapäiväiseen liikenteeseen siitä on vähän jo aika ajanut ohi. Ainakin jos järkisyillä mietitään.
Vanhemmissa on tietty kyllä "se oikea fiilis" ihan erilailla mukana mitä uudemmissa, ja ovat aivan loistavia harrasteautoja. Tiptop-kunnossa oleva 124 diesel on helkkarin hieno auto, mutta jokapäiväiseen liikenteeseen siitä on vähän jo aika ajanut ohi. Ainakin jos järkisyillä mietitään.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Hyvä mersu?
Joccekoolle banneria...sanoi ääneen W210 .JocceKoo kirjoitti:Mää ottaisin kriteereillä 3,5k€ ja "ikiliikkuja" mersu mahdollisimman hyvä korisen W/S21O:llan tahi W/S202:n. Ja CDI:llä, automaattina. Jos on kunnossa ja huolleltu ostohetkellä, niin aika vähän tarvii peltiä availla. Kori teettää saman verran töitä mitä vanhemmissa, huoltoväli on puolet pidempi, kulutus on tuntuvasti pienempi. Suorituskyky vastaa softatussa 200cdi:ssa vanhaa 300TDT / DT mallia, ollen kuitenkin huomattavasti taloudellisempi.
Vanhemmissa on tietty kyllä "se oikea fiilis" ihan erilailla mukana mitä uudemmissa, ja ovat aivan loistavia harrasteautoja. Tiptop-kunnossa oleva 124 diesel on helkkarin hieno auto, mutta jokapäiväiseen liikenteeseen siitä on vähän jo aika ajanut ohi. Ainakin jos järkisyillä mietitään.
Olen kyllä aivan samaa mieltä....on vaan helvetisti parempi ajettavakin kuin joku lankunpätkä .
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Hyvä mersu?
Kyllä W203:n sisusta vielä menettelee, jos verrataan W204-malliinjpeltoma kirjoitti:Senverran voisi lisätä, että viimenen vanhanliiton kone löytyy C-korisesta 2.5 turbodieselistä W202 vm 2001 asti, eli OM605. Noista saattaa löytää vähän helpommalla vähempiruosteisen. Eikä maalipintakaan ole loppuun kauhtunut vielä ja siten raikkaampi ulkonäkö. Ja saattaa olla vielä jossain c250td jolla oikeasti on päästelty "vain" 3-400tkm mikä näkyy sisustan penkkien yms kunnossa. Sisältäkin kun nuo W202:set on vielä mersun oloisia ja laatusia. Toisinkun seuraaja prefacelift w203 joka on aivan järkyttävä japsi sisältä, ja muovit sen mukaan.