W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Seuraavanlainen vika ilmaantunut väykkyyn, eli nostaa kierrokset sammuttamisen yhteydessä hetkeksi noin 1500 rpm:n. Seurauksena sytyttää EPC motor elektronik tekstin näyttöön, vikakoodit luettiin ja siellä oli tuo p1622, polttoaineen katkaisu venttiili. Nollauksen jälkeen toimii normaalisti, tehnyt tuon häiriön viimeisen vuoden aikana noin viisi kertaa. Eli säännöllisen epäsäännöllisesti ilmenee.
Eli kysymys kuuluu missä tuon venttiili sijaitsee ja onko muuta tehtävissä kuin uusia venttiili?
Autoa huollettu säännöllisesti, esim. polttoainesuodatin vaihdettu joka syksy. Olen ajanut sillä neljän vuoden aikana 100 tkm ja kokonaisajomäärä 435 tkm.
Eli kysymys kuuluu missä tuon venttiili sijaitsee ja onko muuta tehtävissä kuin uusia venttiili?
Autoa huollettu säännöllisesti, esim. polttoainesuodatin vaihdettu joka syksy. Olen ajanut sillä neljän vuoden aikana 100 tkm ja kokonaisajomäärä 435 tkm.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Ok, täytyypi käydä tutkimassa. Samalla vois sitte vaihtaa putsatun imusarjan.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Tekeekö tuon vian aina kun käynnistämisen jälkeen sammutat auton koskematta kaasuun?
Mulla290 väykky vaati startin jälkeen aina vähintään 1500 rpm koneeseen (eli kaasua tai vaikka vain pelkkää ajoa) ennen sammutusta, muuten vika ilmeni.
5 kpl onnistunutta starttia/ajokertaa, niin että 1500 kiekat ylittyi, niin valo sammui.
Kosrjaantui syöttöpumpun molempien kansien tiivisteiden vaihdolla, koska hori ilmaa sieltä.
Ohjeet vaihtoon löytyy itse kirjoittamanani täältä foorumilta.
Mulla290 väykky vaati startin jälkeen aina vähintään 1500 rpm koneeseen (eli kaasua tai vaikka vain pelkkää ajoa) ennen sammutusta, muuten vika ilmeni.
5 kpl onnistunutta starttia/ajokertaa, niin että 1500 kiekat ylittyi, niin valo sammui.
Kosrjaantui syöttöpumpun molempien kansien tiivisteiden vaihdolla, koska hori ilmaa sieltä.
Ohjeet vaihtoon löytyy itse kirjoittamanani täältä foorumilta.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Tekee tuota vikaa harvoin, tehnyt puolen vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Ja lähtee ilman ongelmia käyntiin.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Täällä kävi piuhan päässä vastaavilla oireilla varustettu 290dt väykky ja sama koodi p1622.
Auto toimii ok jos ajaa käynnistyksen jälkeen mutta jos sammuttaa samantien startin jälkeen niin nostaa kierroksia sammuttaessa ja tauluun tulee epc valo.
Eli sattaisi tulla kuntoon syöttöpumpun tiivistyksellä vai onko muunlaisia kokemuksia ko. viasta? Pumppu ei mielestäni kyllä vuoda ulospäin.
Auto toimii ok jos ajaa käynnistyksen jälkeen mutta jos sammuttaa samantien startin jälkeen niin nostaa kierroksia sammuttaessa ja tauluun tulee epc valo.
Eli sattaisi tulla kuntoon syöttöpumpun tiivistyksellä vai onko muunlaisia kokemuksia ko. viasta? Pumppu ei mielestäni kyllä vuoda ulospäin.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Tiivistepaketti nimark.fi alle kympin, mutta onko evry tai muu päällä käynnistäes?
Jolle kertoi sen antaneen vikakoodin määrsäätimelle, mutta ei kertonut vikakoodin numeroa.
Jolle kertoi sen antaneen vikakoodin määrsäätimelle, mutta ei kertonut vikakoodin numeroa.
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
On evry ja mahdollisesti myös päällä käynnistäessä.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: W210 290dT -97 ja vikakoodi p1622
Kato sen viestit muutama päivä sitten meseltä ja kysy siltä tarkemmin.