Lastutettu mersu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
muub
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 02.07.2012 13:08

Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja muub »

Kellään mitään kokemuksia miten tuo vaikuttaa kestävyyteen? Rasittuuko esim. vaihteisto miten pahasti noista lisätehoista?
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 790
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Enitenhän tuossa taitaa vaikuttaa se kuka ja miten ohjelma on tehty, esim alavääntöä rajoittamalla saadaan voimansiirtoon kestävyyttä lisää.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04

ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja tenzo »

muub kirjoitti:Kellään mitään kokemuksia miten tuo vaikuttaa kestävyyteen? Rasittuuko esim. vaihteisto miten pahasti noista lisätehoista?
Pikkusen jos viitsit hakua käyttää niin löydät erittäin paljon tietoa tältä foorumilta kyseisistä asioista.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kiva tietää myös mihin malliin ja moottoriin niin voisi joku kertoa..minäkin oman osuuteni kokemuksesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Jos tarkoitat lastuttamisella jotain halpoja tehoboksia (kansankielellä tuhoboksi) tai jotain muuta sellaista laitetta, unohda koko juttu.
Riski aiheuttaa vahinkoa autolle..
Mutta moottorin uudelleen ohjelmointi, optimointi tai miksi sitä sanotaan, ammattilaisen tekemänä turvallinen.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
muub
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 02.07.2012 13:08

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja muub »

No kyseessä olisi w211 2,1 litranen diesel moottori. On optimoitu polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi. Hevosvoimia tullut kuulemma lisää noin 70.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1211
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Jos se on manuaali, ei toki varsinkaan lisääntyneen väännön takia pidä liian isolla vaihteella kurnuuttaa menemään.
200cdi:n kytkin ei tahdo pitää myöskään.

Automaatti kestää hienosti, jos on muuten kunnossa (öljynvaihdot tehty huuhtelemalla 60tkm jne...)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja atlas »

200 pienempi kytkin ,220 jo isompi kytkin...muutenhan toi kone kestää kauheasti ja laatikkokin eli eikun painat menemään.
Tieten ei se mitään revittelyjä asfaltilla kestä mutta normi ajoa ja täys kiihdytyksiä normaalisti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lastutettu mersu

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Eli 200CDI:n vauhtipyörään kävisi näin ollen 220CDI:n kytkinlevy ja paineasetelma, jota on käytetty monessa eri laitteessa tehoille 170hv ja 193hv (C230K) ja näissä kestää(kö) ihan normiajossa ja maltillisilla 180hv/350Nm tuikun asetuksilla?
Itsellä kun on työmatkarassina toi vanhempi, jolla on ekat 278tkm papparainen ajellut niin nyt tuikutuksen jälkeen kytkin alkoi jo "vähän" luistella kiihdytksissä motarille :P
Ebäystä esim:
http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-SACHS-K ... 540942ba72" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli siis vaihtoehtona 270cdi:n vauhtipyörä-kytkin-asetelma paketille. Kyllähän näihin jotain "sinttereitä" varmaankin saisi, mutta kuka piru semmosilla ajaisi nurkka ja sekalaista ruuhka-motari-soramonttu ajoa kiusaten alitehoisia taunuksia?
Puhtia tässä on nyt riittävästi ja tarkoitus pitää tuollaisena.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin