w124 300 vaparin turbotus...

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

w124 300 vaparin turbotus...

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tämmöinen projekti on tarkoitus aloittaa, nytpä kysynkin, että mikähän mahtaa olla prosenttien laita, kun autoni on tuotu yk:n joukoista. Eli autosta ei ole maksettu veroja joskus aikoinaan. Miten tämä vaikuttaa %:hin, eli saako autooni vaihtaa yhtä paljon osia kuin esim. "aitoon Suomi autoon" ( kaikkihan net Saksasta ovat tulleet, tavalla tai toisella ) 8)

Toinen asia mikä tuli mieleen, tarviiko etu-jarruille tehdä muutoksia? Tai taka-jarruille? Tässä yhteydessä mainittakoon, että autoni on farmari joten taka-jarrut ovat ehkä erilaiset kuin sedanissa? Paremmin tietävät kertokoon.

Minkä vempeleen kytkimiä on laitettu näihin manuaali laatikkoisiin turboihin? M5:n kytkin kuulemma menee pienellä työllä, mitenkäs sprintterin kytkin? Kumpi on helpompi laittaa, kumpi on hinta-laatu suhteeltaan paras vaihtoehto? Minkälaisilla muutoksilla tämä kytkimen asennus onnistuu?

Kiitos jo etukäteen

T:Joonas
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: w124 300 vaparin turbotus.......

Viesti Kirjoittaja Melitos »

joop79 kirjoitti:Tämmöinen projekti on tarkoitus aloittaa, nytpä kysynkin, että mikähän mahtaa olla prosenttien laita, kun autoni on tuotu yk:n joukoista. Eli autosta ei ole maksettu veroja joskus aikoinaan. Miten tämä vaikuttaa %:hin, eli saako autooni vaihtaa yhtä paljon osia kuin esim. "aitoon Suomi autoon" ( kaikkihan net Saksasta ovat tulleet, tavalla tai toisella ) 8)
Ei-uutena-maahantuotuihin autoihin saa nykyään vaihtaa saman verran osia kuin "Suomiautoihin" eli 49,9%.

Jarruasioita on puitu foorumilla jo monta kertaa. Muutokset riippuvat virallisesta tehotavoitteesta (paljonko haluaa rek-otteeseen).
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Ainoa ero tuontiautossa on kanta-auto tarkastuksen raja(25%), kun
"suomiautossa" se on 35%(Jos ei ole pykälät muuttuneet).
Eli se pitää tehdä ennenkuin prossat menee yli tuon rajan. Tuo tarkastus maksaa n. 500-1000€, melko kiskontaa...
Eli kone 12%(ilman starttia/laturia), jarrut yleensä 1% per nurkka jne.
Jotkut tarkemmat inssit saattavat pistää prossia muutetuista jousista/iskareista(kuulemma), siis jotka ei vastaa alkuperäisiä mittoja(esim. alustasarja bilstein sprint/eibach vai miten se oli?) :wink:
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

onko 300 turbossa vakiona jäähdytetyt levyt edessä? Olen joskus omistanutkin 300 tdt, mutten enää muista kyseistä seikkaa? :D Sama pää kesät talvet........

Jos laittaa jäähdytetyt levyt eteen, niin joutuuko myös satulat vaihtamaan?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14261
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

joop79 kirjoitti:onko 300 turbossa vakiona jäähdytetyt levyt edessä? Olen joskus omistanutkin 300 tdt, mutten enää muista kyseistä seikkaa? :D Sama pää kesät talvet........

Jos laittaa jäähdytetyt levyt eteen, niin joutuuko myös satulat vaihtamaan?
Jäähdytetyt levyt ovat edessä. Mielestäni ne ovat myös paksummat kuin tavalliset, joten satulakin muuttuisi tällöin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: w124 300 vaparin turbotus...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

joop79 kirjoitti:T

Toinen asia mikä tuli mieleen, tarviiko etu-jarruille tehdä muutoksia? Tai taka-jarruille? Tässä yhteydessä mainittakoon, että autoni on farmari joten taka-jarrut ovat ehkä erilaiset kuin sedanissa? Paremmin tietävät kertokoon.

T:Joonas
Ota teholappuun 100kW tai alle lukemat ja vertaa katsastuksessa 230TE:hen, ei tarvii muuttaa mitään. Sitten katsastuksen jälkeen vaan ahdot/(syötöt?) isolle ja täydet savut koneesta ulos.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Muistetaan kuitenkin se, että tehokkaampien jarrujen hankinta ei KOSKAAN ole huono juttu...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1612
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Pasi H. kirjoitti:Muistetaan kuitenkin se, että tehokkaampien jarrujen hankinta ei KOSKAAN ole huono juttu...
Näin on.

Omaani sain jarrusatulat purkamolta 80e. ja levyt KL:n Bosch juhlapäivänä 53e. joten ihan järkevä sijoitus.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

eihän tuo aivan mahdottomalta sijoitukselta kuulosta, pitänee laittaa hankinta listalle nuo satulat sekä ostaa uudet levyt eteen. Tarkoitus on myös vaihtaa taakse uudet levyt ja palat.

Kuten edellä jo mainittiin, ei jarruja ole koskaan liikaa...... 8) vaikkei teho tavoitteet olekkaan niin korkeat kuin tämän turbo osaston muussa kalustossa :wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin