Virtalukonpohja irti, miten?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ugly finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:45
Paikkakunta: Zatakunta

Virtalukonpohja irti, miten?

Viesti Kirjoittaja ugly finn »

Juu nääs, tarttis saada pohja vaihdettua -89 124 300TE:hen.
Verhoilut on jo irti mutta tartteeko lukkopesä poistaa? Entä miten runko irtoaa ohjausakselista, se ruuvi on jo löysätty?

Kaikki vinkit tervetulleita.

Kiitos ja anteeksi

Pete
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

onko avain asennossa paikallaan?
autodidakti
ugly finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:45
Paikkakunta: Zatakunta

Viesti Kirjoittaja ugly finn »

Avaimen saa paikoilleen ja lukko toimii normaalisti. Saan kyllä lukkopesän irti jos tarttee ottaa.

Pete
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

avain I asennossa. Jos ruuvi on aukaistu on vielä tappi jota pitää painaa, sitten saat rungon irti.
Jos automaatti, vaihde P asennossa.
autodidakti
ugly finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:45
Paikkakunta: Zatakunta

Viesti Kirjoittaja ugly finn »

Right, kiitos. Missäs moinen tappi on?

Pete
ugly finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:45
Paikkakunta: Zatakunta

Viesti Kirjoittaja ugly finn »

Tappi löytyi kun antoi vähän lisävalaistusta kohteeseen.
Kiitos vielä kerran.

Pete
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Dieselissä pystyi kyllä vaihtaan pohjan purkamatta mitään muita lukon osia.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

virtalukon pohja, irroitus ja asennus W124

Viesti Kirjoittaja felmit »

(Dieselissä) pystyy pohjan irroittamaan ilman lukkorungon irroitusta. Näppärät sormet saa olla ja hyvät työkalut. :lol:

- Akun - navan irroitus ei varmaan ole pahitteeksi
- Potkusuojan irroitus. Pari ruuvia
- Polvisuojan irroitus. Valokatkaisimen nuppi irti. 24 mm kiintoavaimella mutteri auki. Sen alta 3 kpl ruuveja ja viralukon peitelevyn takaa 2 ruuvia auki. 8 mm hylsy. Konepellin aukaisuvivun alta ruuvi auki. Sitten pujotat avausvivun reiästä läpi ja käsijarrun avauskahvan vaijeri kannattaa pujotella pois. Nyt suojat on pois
- Avain I-asennossa
- Puhaltajan putki kannattaa irroittaa ja työntää keulaan päin.
- Virtalukkopohjan sähköliitännän saat nyt irti vetämällä
- Peilin kanssa voit katsoa, miten 3 ruuvia on. Ne auki. Kätevin työkalu olisi 2xnormaalipitsin pituinen 2pzd pitsi, johon saisi suoraan räikkävääntimen
joissain malleissa ei ole ilmeisesti ruuveja vaan kolo josta kammetaan irti.
- Takaisin laitossa, huomaat avaimen puoleisessa ulkoreunassa pienen kohouman, se alaspäin omaan koloonsa, näin pohja tulee oikeaan asentoonsa. Nyt ruuvit pitää lisätä, jos niitä ei ollut (ilmeisesti Huf? merkinen)
- Sähköliitäntä ei mene väärässä asennossa.
- muista puhaltajan putki takaisin
- suojat takaisin
- akunkenkä kiinni ja räiskeet ovat valmiina :D
autodidakti
Avatar
Mikko Härkönen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 10.10.2013 17:35

Re: Virtalukonpohja irti, miten?

Viesti Kirjoittaja Mikko Härkönen »

Osaisiko viisaamman neuvoa, auto on kuvauksen mukainen.
Avain katkesi virtalukkoon asentoon 0, jonka jälkeen rälläkällä otin rattilukon putken kohdalta auki.
Ja nyt virtalukko roikkuu johtojen varassa.
Miten saan virt.pohjan johtoliittimen irti, kun avainta ei voi saada 1. asentoon.
Toisekseen, onko tässä ajonestoa joka ei tykkäisi tästä uudesta virtalukko+rattilukko paketista?
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Virtalukonpohja irti, miten?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Miten muistelen että lankussa lähtee o-asennossa toivirtapohja mutt c-mallissa pitää olla ykkösasennossa kun kaverille laitoin c malliin lankun lukon mutineen.
Lähtee se pistoke sieltä mutta johto nippu voi lähteä käteen ja sitten pitää etsiä ne paikalleen.
Kun saat pistokkeen irti niin siellä on sitten kolme ruuvia ja lukon pohja on kädessäsi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mikko Härkönen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 10.10.2013 17:35

Re: Virtalukonpohja irti, miten?

Viesti Kirjoittaja Mikko Härkönen »

Tiedän kyllä miten itse pohja lähtee, ongelma on vain se ettei johtosarja tunnu lähtevän suosiolla.
Eli vain ylimääräistä väkivaltaa ja pitäisi lähteä? No pitääpä tästä lähteä kokeilemaan.
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: Virtalukonpohja irti, miten?

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Kyllä sen liittimen pitäisi lähteä ilman muuta, voi tietysti olla vähän tiukassa jos ei koskaan irroitettu mutta nitkuttelemalla kitkuttelemalla pikkuhiljaa :wink:
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
Mikko Härkönen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 10.10.2013 17:35

Re: Virtalukonpohja irti, miten?

Viesti Kirjoittaja Mikko Härkönen »

Nyt auto taas pelittää. Käsin ei hievahtanutkaan, mutta lukkopiheillä sain sitte murskattua (vahingossa ) koko mötikän. Netistä katsoin oikean järjestyksen (nyt) irtojohdoille. Ja eikun kuuppa tulille pitkästä aikaa.
Mercedes benz 300ce 24v 1992- kolaroitu.
Seuraavaksi isompi kuuppa.
Vastaa Viestiin