W202 projektia, Takakelkka. (S203 hankinta)
W202 projektia, Takakelkka. (S203 hankinta)
Tuli tossa loppuvuodesta 2012 hommattua tuollainen, vuonna 2000 käyttöönotettu w202 200cdi Esprit varustelulla ja automaattilaatikolla ja alunperin piti olla ihan vaan käyttöauto. Myyjän mukaan autosta oli pari vuotta sitten korjattu kaikki ruosteet ja samalla maalattu ja oikein ammattilaisella kuulemma teetetty. Siinä jo autoa kaupantekohetkellä kattellessa huomasin että hiukan se alkaa taas ruoste puskemaan kaarista läpi, mutta en antanut sen kummemin häiritä, eipä tuo iso homma ole jos kaaret korjaa Auto siis aikalailla tässä kunnossa kun sen ostin:
Hyvinhän tuo onkin toiminut, molemmat termarit ja moniurahihnan kiristimineen ja rullineen tuohon vaihtelin lopputalvesta, tahtoi kylmänä kitistä ja onhan tuollakin jo kilometrejä n. 380000 mittarissa ja hihnankiristimestäkin löytyi vielä vuosiluku 1999 Kevät kun alkoi pikkuhiljaa sieltä tulla niin hommasin tuohon 18" 2-osaiset BBS:t kesäksi alle ja samalla innostuin tilaamaan etee kirkasoptiikka ajovalot, apparinpuolelta kun oli lasi menny jo ihan vihertäväksi, niin ja maskista tuli muoviritilä maalattua mustaksi. Tuossa vielä kuvaa kun sovittelin mahtuuko alle:
Hyvinhän nuo muuten mahtuu, mutta edestä tahtoo välillä raapasta kaariin kiinni, täytyy siis tehdä pyörille lisää tilaa Ja umpiruosteisille takajarruille on pakko jotain tehdä kun näkyvät nyt liian hyvin tuolta vanteiden takaa.
Noh, tuossa kun muutaman kuukauden tuota kattellut, niin ei tuo maalipinta kovinkaan hyvä ole. Appelsiinia on enemmän kuin sittarin hedelmätiskillä ja jotain kohtia voisi käyttää hiomapaperina. Niin ja on tuota ruostetta alkanut tulemaan lisää, ja kun pohjaankin kurkkasin niin taas löysin lisää... Autohan siis on ns. Suomi-auto, eli ikänsä suolassa uinut. Siitähän se ajatus sitten lähti eli tuossa se saa nyt hetkosen levätä
Siinä jo vähän purettuna:
Tosiaan lähes kaikkien vedenpoistotulppien ympäriltä alkanut jo ruoste syömään, jostain enemmän ja jostain vähemmän:
Kaikkien ovien alareunat alkaa myös tunkemaan ruostetta läpi:
Tekemistä siis riittää, ainakin vähänksi aikaa. Nyt olisi tarkoitus tehdä kaikki niin että ainakin muutama vuosi menisi ilman ruosteista Ja samalla tietysti kun maalattavaa jo alkaa sen verran olemaan niin maalataan yli koko auto
Jotain saanut tässä jo aikaiseksikin, eli ne takajarrut olivat tosiaan aika rapsakassa kunnossa, niin tuli nekin jo purettua ja satulat hiekkapuhallettua, vielä joku maali päälle (EI punainen) niin hyvä tulee.
Satulat sai muutaman tunnin liota öljyssä niin lähti tappelematta tapit irti
Ja tuossa ennen/jälkeen kuva
Uudet kumit on satuloihin jo hommattuna, myös kaikki muukin tarpeellinen:
Tästä se sitten pikkuhiljaa lähtee, aikataulua ei sen kummemin ole, valmistuu sitä tahtia kun valmistuu (ja rahat riittää). Koitan tännekin päivitellä kun jotain tapahtuu ja muistaa kuvia ottaa
Hyvinhän tuo onkin toiminut, molemmat termarit ja moniurahihnan kiristimineen ja rullineen tuohon vaihtelin lopputalvesta, tahtoi kylmänä kitistä ja onhan tuollakin jo kilometrejä n. 380000 mittarissa ja hihnankiristimestäkin löytyi vielä vuosiluku 1999 Kevät kun alkoi pikkuhiljaa sieltä tulla niin hommasin tuohon 18" 2-osaiset BBS:t kesäksi alle ja samalla innostuin tilaamaan etee kirkasoptiikka ajovalot, apparinpuolelta kun oli lasi menny jo ihan vihertäväksi, niin ja maskista tuli muoviritilä maalattua mustaksi. Tuossa vielä kuvaa kun sovittelin mahtuuko alle:
Hyvinhän nuo muuten mahtuu, mutta edestä tahtoo välillä raapasta kaariin kiinni, täytyy siis tehdä pyörille lisää tilaa Ja umpiruosteisille takajarruille on pakko jotain tehdä kun näkyvät nyt liian hyvin tuolta vanteiden takaa.
Noh, tuossa kun muutaman kuukauden tuota kattellut, niin ei tuo maalipinta kovinkaan hyvä ole. Appelsiinia on enemmän kuin sittarin hedelmätiskillä ja jotain kohtia voisi käyttää hiomapaperina. Niin ja on tuota ruostetta alkanut tulemaan lisää, ja kun pohjaankin kurkkasin niin taas löysin lisää... Autohan siis on ns. Suomi-auto, eli ikänsä suolassa uinut. Siitähän se ajatus sitten lähti eli tuossa se saa nyt hetkosen levätä
Siinä jo vähän purettuna:
Tosiaan lähes kaikkien vedenpoistotulppien ympäriltä alkanut jo ruoste syömään, jostain enemmän ja jostain vähemmän:
Kaikkien ovien alareunat alkaa myös tunkemaan ruostetta läpi:
Tekemistä siis riittää, ainakin vähänksi aikaa. Nyt olisi tarkoitus tehdä kaikki niin että ainakin muutama vuosi menisi ilman ruosteista Ja samalla tietysti kun maalattavaa jo alkaa sen verran olemaan niin maalataan yli koko auto
Jotain saanut tässä jo aikaiseksikin, eli ne takajarrut olivat tosiaan aika rapsakassa kunnossa, niin tuli nekin jo purettua ja satulat hiekkapuhallettua, vielä joku maali päälle (EI punainen) niin hyvä tulee.
Satulat sai muutaman tunnin liota öljyssä niin lähti tappelematta tapit irti
Ja tuossa ennen/jälkeen kuva
Uudet kumit on satuloihin jo hommattuna, myös kaikki muukin tarpeellinen:
Tästä se sitten pikkuhiljaa lähtee, aikataulua ei sen kummemin ole, valmistuu sitä tahtia kun valmistuu (ja rahat riittää). Koitan tännekin päivitellä kun jotain tapahtuu ja muistaa kuvia ottaa
Viimeksi muokannut Nippe, Ti 16.04.2024 11:18. Yhteensä muokattu 45 kertaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia
No olipas siinä kuitenki sitä ruostetta, ei paljoa ensimmäisestä kuvasta näe. Kannattais tehdä tuo pohja ihan ensimmäisenä, tosin kunnon nosturi olis melkeen pakollinen. Pudottais takakelkan pois jne niin sais sieltä ruosteet kuriin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W202 projektia
On se vaan niin että moni auto päältäkaunis, mutta oikeesti ihan jotain muuta Tsemppiä jatkoon
Re: W202 projektia
Vähän huonohkoja kuvia tosiaan, mutta kunhan saan kuvia koneelle niin laitan vähän paremman. Nosturi olisi kyllä mukava, mutta sellaista ei ole niin pitää lattialla pukkien kanssa pärjätä Pohja tosiaan tarkoitus ensin tehdä, kunhan vielä vähän tuota sisustaa lisää purkaa, niin pääsee kunnolla hitsailemaan.S202 kirjoitti:No olipas siinä kuitenki sitä ruostetta, ei paljoa ensimmäisestä kuvasta näe. Kannattais tehdä tuo pohja ihan ensimmäisenä, tosin kunnon nosturi olis melkeen pakollinen. Pudottais takakelkan pois jne niin sais sieltä ruosteet kuriin.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia
Tänään tuli siis purettua taas hiukan lisää, työt kun kovasti haittaavat harrastetoimintaa niin ei kauheasti kerenny. Ovet sain tuosta irti ja apparin penkin pois. Lattiamattoa kun siitä sitten nosti ylöspäin niin totuus paljastui:
Lattiamaton pehmusteet/eristeet aivan märkiä, ja pari reikäähän sieltä löytyi, ja sama homma on vielä kuskinpuolellakin. Täytyy vielä kuskinpenkki irroittaa niin saa nuo matot kokonaan pois ja kuivumaan. Siinähän sitä työnsarkaa onkin sitten vähänksi aikaa kun noita paikkailee
Hienosti tämä on kuitenkin viime talvena läpäissyt katsastuksen, vaikka tuskin nuo reiät on tuonne puolessa vuodessa tulleet, tainnut olla joku tuttu tai puolisokea katsuri
Lattiamaton pehmusteet/eristeet aivan märkiä, ja pari reikäähän sieltä löytyi, ja sama homma on vielä kuskinpuolellakin. Täytyy vielä kuskinpenkki irroittaa niin saa nuo matot kokonaan pois ja kuivumaan. Siinähän sitä työnsarkaa onkin sitten vähänksi aikaa kun noita paikkailee
Hienosti tämä on kuitenkin viime talvena läpäissyt katsastuksen, vaikka tuskin nuo reiät on tuonne puolessa vuodessa tulleet, tainnut olla joku tuttu tai puolisokea katsuri
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia
kaikkissa 202 on tuota vikaa kun nostaa lattiamaton pois.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W202 projektia
Kumpikohan on parempi systeemi, pohjassa paksu kerros tuota kumimaista massa, vai ilman massaa ja pohja vuorattu hyvin muoveilla? Tuo massa kyllä kestää aikansa, mutta kun sinne väliin jostain se kosteus pääsee niin se etenee sielä aika salakavalasti Oliko muuten etupyöränkotelossa, etuosassa ilmanputsarin alapuolella reikä?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W202 projektia
Onhan tuo mersun "kumimassa" aika erikoista, lähtee ihan repimällä pohjasti irti, ihan kuin jotain silikonia olisi vedetty vaan pohjaan. En ainakaan huomannu mitään reikää tuolla putsarinkotelon alla kun sen otin pois, kaippa nuo melkein ehjät sisälokarit ovat sen verran vielä suojanneetS202 kirjoitti:Kumpikohan on parempi systeemi, pohjassa paksu kerros tuota kumimaista massa, vai ilman massaa ja pohja vuorattu hyvin muoveilla? Tuo massa kyllä kestää aikansa, mutta kun sinne väliin jostain se kosteus pääsee niin se etenee sielä aika salakavalasti Oliko muuten etupyöränkotelossa, etuosassa ilmanputsarin alapuolella reikä?
Jotain pientä sai tänää taas aikaiseksi kun oli hiukan aikaa, jarrusatulat saivat maalia päälleen ja uudet kumiosat männille. Toivottavasti tuo Wurthin RST-Pinnoite pysyy noissa satuloissa.
Tallikaveri laittoi tänään kuvan kun olin töissä:
Oli perkule mennyt sovittamaan tuohon oman orkkisvälärini eteen tuollaista vähän virtaavampaa mallia, saapa taas nähdä kuinka hanskasta tämä homma lähtee, mukavaltahan tuo tuolla näyttää
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia
Jotain pientä purkamista on taas saanut aikaseksi. Sisältä lattiamatot nosteltu pois ja kuivumaan. Tällä hetkellä viitisen reikää löytänyt tuolta lattiasta, jotka kaikki ovat vesireiistä lähteneet leviämään. Huomenna ois lähtö ulkomaille vajaaksi viikoksi ja kun sieltä palaan takaisin niin pitäisi alkaa tuota lattiaa hitsailemaan.
Apparin jalkatilaa kun purin niin löysin sieltä tälläisen purkin jossa maininta EGS. Eikös tuo nyt ole se vaihteistonohjausyksikkö? Tuon johdot ovat ainakin ihan sellaisessa öljymäisessä litkussa.
Eikös näissä ole ollut tuota vikaa että alkaa laatikkoöljy kiivetä johtoja pitkin tuolle ohjausyksikölle? Laatikko on kyllä vielä toiminut hyvin, ehkä ei vielä niin pahasti ole päässyt tuonne kamman sisälle.
Noh, jotain hyvääkin tuolta löytynyt, apparin jalkatilasta löytyi Defan akkulaturi, tosin ilmeisesti aika vanhahko, mutta täytyy mittailla mahtaako tuo vielä toimia Rahaakin löytynyt, kaikki 1 markka ja 20 penniä
Mites muuten tuo vakio välijäähy mahtaa tuolta pois tulla? Oon sitä koittanut ottaa pois purkamatta koko syylaripakettia, kiinnikkeet on kyllä kaikki irti mutta letkut vielä paikoillaan. Ei vaan millään meinaa mahtua tulemaan pois. Ei viitsisi laskea nesteitä ja kylmäaineita pihalle jos ei ole ihan pakko.
edit: Niin ja tuo takanapamutteri, se on joku 12-kulmainen mutta minkä kokoinen? Pitäisi nuo navat purkaa pois että saa jarrukilvet ehjänä vaihdettua, ja samalla ehkä myös takalaakerit vaihtoon.
Apparin jalkatilaa kun purin niin löysin sieltä tälläisen purkin jossa maininta EGS. Eikös tuo nyt ole se vaihteistonohjausyksikkö? Tuon johdot ovat ainakin ihan sellaisessa öljymäisessä litkussa.
Eikös näissä ole ollut tuota vikaa että alkaa laatikkoöljy kiivetä johtoja pitkin tuolle ohjausyksikölle? Laatikko on kyllä vielä toiminut hyvin, ehkä ei vielä niin pahasti ole päässyt tuonne kamman sisälle.
Noh, jotain hyvääkin tuolta löytynyt, apparin jalkatilasta löytyi Defan akkulaturi, tosin ilmeisesti aika vanhahko, mutta täytyy mittailla mahtaako tuo vielä toimia Rahaakin löytynyt, kaikki 1 markka ja 20 penniä
Mites muuten tuo vakio välijäähy mahtaa tuolta pois tulla? Oon sitä koittanut ottaa pois purkamatta koko syylaripakettia, kiinnikkeet on kyllä kaikki irti mutta letkut vielä paikoillaan. Ei vaan millään meinaa mahtua tulemaan pois. Ei viitsisi laskea nesteitä ja kylmäaineita pihalle jos ei ole ihan pakko.
edit: Niin ja tuo takanapamutteri, se on joku 12-kulmainen mutta minkä kokoinen? Pitäisi nuo navat purkaa pois että saa jarrukilvet ehjänä vaihdettua, ja samalla ehkä myös takalaakerit vaihtoon.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, purkamista
Ollut tässä kesällä vähän hiljaista tuolla tallin puolella, mutta jotain pientä tässä saanut taas aikaseksi. Etulokarit tuli hommattua kokokaan uudet ja takakaaria jo korjailtu ja vedelty ruosteenestomaalia päälle. Pohjaanki saanut jo pari paikkaa hitsattua kohilleen.
Takajarrukilpien vaihto vähän tyssännyt kun on muuten sitten perkuleen kovaa jäänyt vetari kiinni napaan. Vetarin mutteri navasta irti ja vetari perästä irti mutta ei irtoa ei sitten millään. Täytyy varmaan koittaa vielä isommalla ulosvetäjällä ja jos ei sillä niin koko napapaketti irti ripustuksista ja prässiin. Vai mahtaako jollain olla jotain vinkkiä tuohon millä koittaa?
Tallissa kovin täyttä niin ei oikeen kuvaa saa mutta tässä yksi huonohko
Takajarrukilpien vaihto vähän tyssännyt kun on muuten sitten perkuleen kovaa jäänyt vetari kiinni napaan. Vetarin mutteri navasta irti ja vetari perästä irti mutta ei irtoa ei sitten millään. Täytyy varmaan koittaa vielä isommalla ulosvetäjällä ja jos ei sillä niin koko napapaketti irti ripustuksista ja prässiin. Vai mahtaako jollain olla jotain vinkkiä tuohon millä koittaa?
Tallissa kovin täyttä niin ei oikeen kuvaa saa mutta tässä yksi huonohko
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
ite just sain samaisen homman päätökseen ja nyt on hyvä fiilis:d Hiekkapuhallus hiekkaa löytyy joka prkl paikasta:D
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 16:55
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Sulla oli yhessä kuvassa uudet jarrukilvet. Miten kyseiset pellit vaihdetaan? Tarvitseeko ottaa takapyörän laakeri irti?
Navassa on ilmeisesti mutterin päällä lukitus hässäkkä. Miten kyseinen hässäkkä otetaan pois? Entä itse mutteri?
Navassa on ilmeisesti mutterin päällä lukitus hässäkkä. Miten kyseinen hässäkkä otetaan pois? Entä itse mutteri?
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Ihan hyvältä näyttää, samanlaista hommaa omassa projektissani ja sama vetarin ongelma löytyy multa myös!
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Napa pitäs saada irti että saa ehjänä kilvet vaihdettua. Eli napamutterista lukko auki esim ruuvarilla kääntämällä, mutteri vaikka ampumalla irti, vetari pois ja napa pois, ei pitäs tarvita laakeria irrottaa. Mulla tosin tuntuu olevan niin perkuleesti noi navat kiinniPapinplanttu kirjoitti:Sulla oli yhessä kuvassa uudet jarrukilvet. Miten kyseiset pellit vaihdetaan? Tarvitseeko ottaa takapyörän laakeri irti?
Navassa on ilmeisesti mutterin päällä lukitus hässäkkä. Miten kyseinen hässäkkä otetaan pois? Entä itse mutteri?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 16:55
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Kiitän ohjeista!
Luin jostain muualta (tältä foorumilta) sellaisen ohjeen, että uusi jarrukilpi rälläkällä halki ja ei kun paikalleen.
Revin vanhan kilven kappaleina pois. Rälläköin jarrusatulan kohdalle viillon ja väänsin uuden kilven paikalleen. Lisäksi piti uusi kilpi katkaista kohdalta, josta tulee jarruvaijeri sisälle. Siitä siis vain sisempi osuus.
Lopputulos oli mielestäni oikein hyvä. Viilto jäi jarrusatulan sisään, joten se ei menoa haittaa. Toinen viilto jäi kohtaan josta vaijeri tulee sisälle rumpuun.
Luin jostain muualta (tältä foorumilta) sellaisen ohjeen, että uusi jarrukilpi rälläkällä halki ja ei kun paikalleen.
Revin vanhan kilven kappaleina pois. Rälläköin jarrusatulan kohdalle viillon ja väänsin uuden kilven paikalleen. Lisäksi piti uusi kilpi katkaista kohdalta, josta tulee jarruvaijeri sisälle. Siitä siis vain sisempi osuus.
Lopputulos oli mielestäni oikein hyvä. Viilto jäi jarrusatulan sisään, joten se ei menoa haittaa. Toinen viilto jäi kohtaan josta vaijeri tulee sisälle rumpuun.
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko vielä vaiheessa vai valmis?
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Vaiheessa Just tilailin saksasta alustaa tuohon kun huomasin että on edestä toinen jousi poikki. Toisen puolen helma tullu vaihdettua ja pohja lähes hitsattu. Välillä ei oo jaksanu tehä ja ollu kaikkea muutakin talven aikana mutta nyt yritetään saada tuo kesäksi ajoon. Kuvia laitan myöhemminn kun en puhelimella jaksa lisäillät.k kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko vielä vaiheessa vai valmis?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, hitsailua yms ruostehommia
Päivitelläänpä taas. Tuli saksasta tällä viikolla parikin pakettia, toisessa H&R alustasarja ja toisessa jousipuristin setti
Noita helmoja kun tosta alkoi irrottamaan ja tarkemmin tutkimaan niin ei se kovin hyvältä näyttänyt ja tuossa vasemmassa kulmassa näkyvä reikä kun ei ollutkaan itse helmassa vaan helman ja korin väliin tulevassa pellissä:
Tässä helma irti:
Ja onneksi Veholta sai muutamalla kympillä tuohon kulmaan tulevan uuden pellin:
Kulmapalakin poistettu:
Ja sitten eikun hitsaamaan uutta peltiä
Helman sovittelua, pienen mittavirheen vuoksi hitsattavaakin riittää
Ja tässä viimesin kuva mitä multa löytyy, tosin tuota on jo tuon jälkeen hiottu ja hitsailtu lisää ja aika viimesillään on tuon puolen helma, vielä pitäisi apparinpuoli tehdä:
Alkaa tuo kesä pelottavasti lähenemään ja tarkoitus olisi saada tämä kesäksi ajoon, ehkä juhannuksena sitten
Ei sattuisi kellään olemaan tietoa miten tuollaisen vetarin saa purettua, lähinnä tuon ulomman nivelen. Kuulemma pitäisi ihan lyömällä/vetämällä irrota mutta ei lähe sitten millään, tarkoitus siis kumit vaihtaa ja varmaan tuo murroskin laittaa kun käsissä pyöritellessä takertelee. Jos pääkaupunkiseudulta löytyy joku kellä olisi tuohon vaikka kokemusta, paremmat vehkeet ja intoa kattoa niin voisin vaikka tuon vetarin jonnekkin tuoda niin saisi tuonkin homman etenemään.
Noita helmoja kun tosta alkoi irrottamaan ja tarkemmin tutkimaan niin ei se kovin hyvältä näyttänyt ja tuossa vasemmassa kulmassa näkyvä reikä kun ei ollutkaan itse helmassa vaan helman ja korin väliin tulevassa pellissä:
Tässä helma irti:
Ja onneksi Veholta sai muutamalla kympillä tuohon kulmaan tulevan uuden pellin:
Kulmapalakin poistettu:
Ja sitten eikun hitsaamaan uutta peltiä
Helman sovittelua, pienen mittavirheen vuoksi hitsattavaakin riittää
Ja tässä viimesin kuva mitä multa löytyy, tosin tuota on jo tuon jälkeen hiottu ja hitsailtu lisää ja aika viimesillään on tuon puolen helma, vielä pitäisi apparinpuoli tehdä:
Alkaa tuo kesä pelottavasti lähenemään ja tarkoitus olisi saada tämä kesäksi ajoon, ehkä juhannuksena sitten
Ei sattuisi kellään olemaan tietoa miten tuollaisen vetarin saa purettua, lähinnä tuon ulomman nivelen. Kuulemma pitäisi ihan lyömällä/vetämällä irrota mutta ei lähe sitten millään, tarkoitus siis kumit vaihtaa ja varmaan tuo murroskin laittaa kun käsissä pyöritellessä takertelee. Jos pääkaupunkiseudulta löytyy joku kellä olisi tuohon vaikka kokemusta, paremmat vehkeet ja intoa kattoa niin voisin vaikka tuon vetarin jonnekkin tuoda niin saisi tuonkin homman etenemään.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Jos vetarin ulomman nivelen on tarkoitus lähteä lyömällä irti niin saattaa sitten olla niin lujassa ettei sitä ehjänä kotikonstein saa irti. Melkoisen isolla lekalla piti itsekin takoa kun yhtä Hyundain naputtavaa niveltä irrotin
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
ulompi nivel on tosi typerä purkaa. jos pelkkiä kumia vaihtaa niin helpompi vaihtaa niin että ottaa vain sisemmän nivelen irti ja sitä kautta molemmat kumit vaihtoon. se ulompi pitää purkaa kun on lukkorengas siellä vetarin päässä ja sitähän ei saa muuten pois ku purkamalla se nivel atomeiks. Nivelen päälle prässätty peltikuppi johon se suojakumi tulee kiinni. Se pitäs väännellä irti ja sitten pyöräyttää niveltä niin että se nivelen ulkokehä lähtee irti ja sisäosa kuulinen jää vetariin. sitten lukkorengas irti ja loppu nivel pois. Takasin päinvastaisessa järjestyksessä ja voi olla tosi vaikea saada se novel kasaan niin että toimii ja että saa kuulat pysymään paikallaan. Sille sen saa kahdella tapaa kasaan ja se väärinkasattu niven ei taivu vaan pöjöttää koko ajan suorana siinä päässä. En tiedä selitinkö liian epäselvästi, mutta nuin se ainakin w201 ja 124 purkautuu.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Tätä mä aloin jo itekki epäilemään kun ei se tunnu millään siitä ainakaan lyömällä irtoovan. Täytyy varmaan koittaa sitä sisäpäätä seuraavaks purkaa jos sitäkautta pääsis paremmin.makke190 kirjoitti:ulompi nivel on tosi typerä purkaa. jos pelkkiä kumia vaihtaa niin helpompi vaihtaa niin että ottaa vain sisemmän nivelen irti ja sitä kautta molemmat kumit vaihtoon. se ulompi pitää purkaa kun on lukkorengas siellä vetarin päässä ja sitähän ei saa muuten pois ku purkamalla se nivel atomeiks. Nivelen päälle prässätty peltikuppi johon se suojakumi tulee kiinni. Se pitäs väännellä irti ja sitten pyöräyttää niveltä niin että se nivelen ulkokehä lähtee irti ja sisäosa kuulinen jää vetariin. sitten lukkorengas irti ja loppu nivel pois. Takasin päinvastaisessa järjestyksessä ja voi olla tosi vaikea saada se novel kasaan niin että toimii ja että saa kuulat pysymään paikallaan. Sille sen saa kahdella tapaa kasaan ja se väärinkasattu niven ei taivu vaan pöjöttää koko ajan suorana siinä päässä. En tiedä selitinkö liian epäselvästi, mutta nuin se ainakin w201 ja 124 purkautuu.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Saksanmaalta postimies toi taas askarreltavaa
Ja pitihän se tietysti heti kokeilla kuinka tuo puristin toimii ja onko paljon pituuseroa jousilla ja iskareilla. Takana jousi n. 1cm lyhkäsempi tosin kierroksia yhtä monta, iskari paikoillaan n. 1,5cm lyhkäsempi. Kaippa tuo vielä hiukan espritistä putoaa, tuo sarja oli 40/40mm madaltava. Tarkoitus ei ollutkaan ihan tonttiin tuota laskea vaan kun huomasin että edestä on yksi jousi poikki niin sai hyvä syyn tilata koko sarjan tuohon Tällä kuitenkin tarkoitus kesät/talvet ajella
Helpostihan noi tuonne menee, varsinkin kun ei ole napaa eikä vetaria tiellä
Helmaakin tuli hitsattua, hiomista vaille alkaa olemaan kuskinpuoli valmis.
Tuli hommattua varaosa-autokin, tästä tarkoitus ottaa ainakin ovet, omat kun on jo sen verran ruosteiset että helpommalla pääsee kun tässä ne on lähes ruosteettomat, jotain pientä alkavaa ruskeentumista kulmissa. Täysnahkasisustakin tässä on ovipahveja myöten joten sekin siirtyy tähän projektiin ja suht hyvät talvivanteetkin tulee ens talveksi Loppuauto menee purkuun. Siitä laittelen myöhemmin myyntiosiolle ilmotusta, pitäisi ensin kokeilla tuo moottori saada käymään, ei edes yritä pyörittää vaikka kaikki valot syttyy kyllä. Tämä siis -00 C240 automaattiaskilla.
Ja pitihän se tietysti heti kokeilla kuinka tuo puristin toimii ja onko paljon pituuseroa jousilla ja iskareilla. Takana jousi n. 1cm lyhkäsempi tosin kierroksia yhtä monta, iskari paikoillaan n. 1,5cm lyhkäsempi. Kaippa tuo vielä hiukan espritistä putoaa, tuo sarja oli 40/40mm madaltava. Tarkoitus ei ollutkaan ihan tonttiin tuota laskea vaan kun huomasin että edestä on yksi jousi poikki niin sai hyvä syyn tilata koko sarjan tuohon Tällä kuitenkin tarkoitus kesät/talvet ajella
Helpostihan noi tuonne menee, varsinkin kun ei ole napaa eikä vetaria tiellä
Helmaakin tuli hitsattua, hiomista vaille alkaa olemaan kuskinpuoli valmis.
Tuli hommattua varaosa-autokin, tästä tarkoitus ottaa ainakin ovet, omat kun on jo sen verran ruosteiset että helpommalla pääsee kun tässä ne on lähes ruosteettomat, jotain pientä alkavaa ruskeentumista kulmissa. Täysnahkasisustakin tässä on ovipahveja myöten joten sekin siirtyy tähän projektiin ja suht hyvät talvivanteetkin tulee ens talveksi Loppuauto menee purkuun. Siitä laittelen myöhemmin myyntiosiolle ilmotusta, pitäisi ensin kokeilla tuo moottori saada käymään, ei edes yritä pyörittää vaikka kaikki valot syttyy kyllä. Tämä siis -00 C240 automaattiaskilla.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Päivitystä taas. Eli vihdoinkin sain toisen vetareista purettua, sisäpäästä lähti loppujenlopuksi helpoiten nivel irti. Nyt vaan täytyy pestä nivelet kunnolla, laittaa uudet rasvat niihin, kumit päälle ja vetari kasaan. Narinahelat kun vielä saapuu niin saa tuon oikean puolen takapään kasaan ja pääsee vasemman puolen kimppuun.
Tuli vaihettua noi kaikki oikean puolen tukivarretkin taakse, ei pitäs ainakaan kolista
Tuli vaihettua noi kaikki oikean puolen tukivarretkin taakse, ei pitäs ainakaan kolista
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Onko liikesalaisuus tuon alustasarjan ostopaikka? Ei ole pahannäkönen tuo varaosa "raato", jos siinä on hiljanen pikkuperä niin mä varaan sen.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Ei ole salaisuus http://www.tuningtrend.de/sportfahrwerke Tuolta muutaman sarjan tilannu ja noin viikossa yleensä tullu, tuolta sivuilta ei vaan suoraan pysty tilaanmaan suomeen mutta sähköpostilla saa tilattua kyllä94zip kirjoitti:Onko liikesalaisuus tuon alustasarjan ostopaikka? Ei ole pahannäkönen tuo varaosa "raato", jos siinä on hiljanen pikkuperä niin mä varaan sen.
Perän hiljasuudesta en tiiä, mutta autolla kilsoja reilut 200 000 ja ilmeisesti suht hyvällä pidolla ollu. Eihän toi huoltokirja aukoton tietty ole Kunhan sais ton käyntiin ja testattua että miten yleensä kulkee niin voi alkaa myymään noita osia pois. Testerin puute vähän hidastaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Pikkuhiljaa taas etenee. Vetari tuli purettua, vanhat rasvat pestyä pois, uudet rasvat sisälle ja uudet kumit päälle.
Takajarrusatulatkin sai maalin päälleen ja samalla tuli maalattua tuo olka-akselikin (vai napako toi on )
Narinahelat vielä kun saapuu niin saa tuon oikean puolen nippuun ja pääsee vasenta puolta purkamaan.
Takajarrusatulatkin sai maalin päälleen ja samalla tuli maalattua tuo olka-akselikin (vai napako toi on )
Narinahelat vielä kun saapuu niin saa tuon oikean puolen nippuun ja pääsee vasenta puolta purkamaan.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Pakko pitää taukoa hitsihommista ja välillä tehä jotain muuta, alkaa hiukan puuduttamaan noi ruostehommat
Narinahela ja laakeri tuli vaihdettua ja koko napahöskä uudella jarrukilvellä kasattua:
Ja pitihän se sitten iltapuhteeksi kasata koko takanurkka. Ja **ttu että taas kyllä muisti mitä on laittaa uudet levyt ja kässärihilut, sopii sopii ku vähä hieroo
Toiselle puolelle pitäs sit viel tehä sama operaatio ni aletaan oleen jo pikkuhiljaa voiton puolella
edittiä: Tarkkasilmänen huomaa että jotain tais muuten unohtua, huomasin itekki nyt ku kattelin tota kuvaa tarkemmin
Narinahela ja laakeri tuli vaihdettua ja koko napahöskä uudella jarrukilvellä kasattua:
Ja pitihän se sitten iltapuhteeksi kasata koko takanurkka. Ja **ttu että taas kyllä muisti mitä on laittaa uudet levyt ja kässärihilut, sopii sopii ku vähä hieroo
Toiselle puolelle pitäs sit viel tehä sama operaatio ni aletaan oleen jo pikkuhiljaa voiton puolella
edittiä: Tarkkasilmänen huomaa että jotain tais muuten unohtua, huomasin itekki nyt ku kattelin tota kuvaa tarkemmin
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Hyvännäkönen rojekti Joko varaosa-auto käy? Jos moottori on kunnossa niin voisin olla siitä ja laatikosta kiinnostunut
EDIT: Otin silmät käteen ja suuntasin myyntipalstalle, laatikko onkin näemmä varattuna. Ilmottele jos ei mene
EDIT: Otin silmät käteen ja suuntasin myyntipalstalle, laatikko onkin näemmä varattuna. Ilmottele jos ei mene
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: W202 projektia, helmojen vaihtoa/korjausta, alustahommia
Moottorille ja laatikolle jo ehkä ostajat, ilmottelen miten käy.Mighty190 kirjoitti:Hyvännäkönen rojekti Joko varaosa-auto käy? Jos moottori on kunnossa niin voisin olla siitä ja laatikosta kiinnostunut
EDIT: Otin silmät käteen ja suuntasin myyntipalstalle, laatikko onkin näemmä varattuna. Ilmottele jos ei mene
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)