Ilmaisterin Sprintter-tarinaa
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
Hohoo kesä tulee ja kärpäset pörrää. Jäi vähän vaiheeseen viime kesän hommat kun ei ole isoa lämmintä hallia. Mutta tarpeita on. Keinonahkaa kattoon ja vaneria. Tulis vaan jo se kesä. Onko kokemuksia muista seinäkankaista kuin tuo perus harmaa ja musta "kajari" kangas. Missäs ne tänä päivänä on edullisimmat hinnat kankaan suhteen?
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
Noniin taas saatu projektia eteenpäin niin pistetään tännekin päivitystä. Ties vaikka joku sais vision. Helkkarin hidasta mutta mikäs kiire kun mittarissa vasta sisään ajo kilsat.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
Tuossa reilu vuosi sitten hommasin itselleni 2-paikkaisen 906 koppasen rintterin 2,2litrasella koneella ja automaattilaatikolla työ-autoksi.
Tuon pitkän 903 rakentelu meni harjoitelessa ja olikin suht hyvä tuntuma kun lähdin tuota 906 koppasta rakentamaan.
Auto oli siis ihan umpikorinen ilman lisäikkunoita, sähkölasit ja ilmastointi olivat ainoat varusteet.
Valittettavasti ei ole projektivaiheesta kuvia enää tallella.
Jatko-ohjaamon ikkunat sekä taka-ovien ikkunat leikkasin ja liimasin itse.
Taakse tuli myös mersun oma astinlauta (purkaamolta)
sekä alkuperäinen perutuuskamera


Jatko-ohjaamoon löysin jenkeistä neljän istuttavan orkkispenkin vöillä, veholta hain kiinnityskiskot lattiaan.
Penkien takana näkyvä lista peittää tavaratilaan aukeavaa lukkua.
Katossa on halogeenivalot ja moottorisoitu ilmanpoistoventtiili.

Tuon pitkän 903 rakentelu meni harjoitelessa ja olikin suht hyvä tuntuma kun lähdin tuota 906 koppasta rakentamaan.
Auto oli siis ihan umpikorinen ilman lisäikkunoita, sähkölasit ja ilmastointi olivat ainoat varusteet.
Valittettavasti ei ole projektivaiheesta kuvia enää tallella.
Jatko-ohjaamon ikkunat sekä taka-ovien ikkunat leikkasin ja liimasin itse.
Taakse tuli myös mersun oma astinlauta (purkaamolta)
sekä alkuperäinen perutuuskamera


Jatko-ohjaamoon löysin jenkeistä neljän istuttavan orkkispenkin vöillä, veholta hain kiinnityskiskot lattiaan.
Penkien takana näkyvä lista peittää tavaratilaan aukeavaa lukkua.
Katossa on halogeenivalot ja moottorisoitu ilmanpoistoventtiili.

Viimeksi muokannut Ilmaister, Ti 11.06.2013 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
Takatilaan asensin myös telkun jossa dvd-soitin. (tv on kytketty myös kiina-comandiin)
Pari vaffaria sekä invertteri on jemmassa ja hantin penkin alla majailee 12" basso.
Liuku-oveen tilasin sähköisen avausmekanismin turkista.
( toimii vieläkin täysin voimin)

Ohjaamoon tilasin saksasta vakkarin viiksen ja tuommosen karttavalon. Kiinasta tuli tuo kopio-comandi

Tavaratilasta tein tämmösen simppelin. Mahtuu 3 crossipyörää kyytiin kun ottaa luukun auki.

Tuommonen auto siitä sitten tuli, menee työ-autona hyvin kun ei tarvitse mitään likaisia juttuja kuljetella. Lisäksi mahtuu mukavasti ihmismiehiä kyytiin.
Tuikku tietysti väänsi ohjelman tuohon ihan alkutekijöillä johon oon ollu todella tyytyväinen.
Pari vaffaria sekä invertteri on jemmassa ja hantin penkin alla majailee 12" basso.
Liuku-oveen tilasin sähköisen avausmekanismin turkista.


Ohjaamoon tilasin saksasta vakkarin viiksen ja tuommosen karttavalon. Kiinasta tuli tuo kopio-comandi

Tavaratilasta tein tämmösen simppelin. Mahtuu 3 crossipyörää kyytiin kun ottaa luukun auki.

Tuommonen auto siitä sitten tuli, menee työ-autona hyvin kun ei tarvitse mitään likaisia juttuja kuljetella. Lisäksi mahtuu mukavasti ihmismiehiä kyytiin.
Tuikku tietysti väänsi ohjelman tuohon ihan alkutekijöillä johon oon ollu todella tyytyväinen.

Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Hyvän näkönen ja todella siisti. Mistä hommasit seinäverhoilukankaan ja mihin hintaan?
Itelle tulee ens perjantaina viihde-akku taakse. Onko muuten kokemuksia noista 2000w inverttereistä. Mulla oli sellanen visio että kun ei ole ilmastointia niin käyttäisin kuumana kesäpäivänä (lähinnä pitkillä reissuilla) sellasta gigantista ostettua matsuin ilmastointi laitetta. Lähinnä sen takia, että se viilennystila on max 17m2 ja siksi toisekseen virran kulutus vain 1350w. Eli iteasiassa 1600w invertteri riittäis hyvinkin. Siniaalto tietty. Mietin vain että saako 500e jo ihan hyvä vain pitääkö laittee se tontsa siihen, anyone?
Itelle tulee ens perjantaina viihde-akku taakse. Onko muuten kokemuksia noista 2000w inverttereistä. Mulla oli sellanen visio että kun ei ole ilmastointia niin käyttäisin kuumana kesäpäivänä (lähinnä pitkillä reissuilla) sellasta gigantista ostettua matsuin ilmastointi laitetta. Lähinnä sen takia, että se viilennystila on max 17m2 ja siksi toisekseen virran kulutus vain 1350w. Eli iteasiassa 1600w invertteri riittäis hyvinkin. Siniaalto tietty. Mietin vain että saako 500e jo ihan hyvä vain pitääkö laittee se tontsa siihen, anyone?
Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Oikeastaan kaikki kankaat tuli Verhoomo Lehtiseltä. Pari pienempää palaa taisin hakea muovikum'ista. Neliöhinta jää 7€ paikkeille riippuen materiaalista.
alle 800€ saa jo hyvän 2000w siniaalto invertterin. Muistat vaan laittaa paksut virtajohdot akulta invertterille.
alle 800€ saa jo hyvän 2000w siniaalto invertterin. Muistat vaan laittaa paksut virtajohdot akulta invertterille.

Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Joo, siis itsehän olen puoliksi sähköistäjä. Osaan ostaa kaiken tarpeen mutten osaa asentaa
Parempi siis luottaa auto-sähkö firmaan. 25mm kaapelin vetävät, että on sitten varauduttu tuohon 2000w vaikkei niin iso koskaan tuliskaan. Olis kyllä kiinnostanu tuo victoryn multiplus laite missä on kaikki herkut samassa. Laturi, invertteri,verkkovirta jne. Mutta 1600w inverttiversio maksaa 1600e plus asennukset. Että jos hiukan halvammalla pääsis tuon pelkän invertterin kanssa. Pitkässä ajossahan nuo yleensä on tarpeen mitä invertteriin liitetään. Sitten tolpastahan saa sähkön kun vetää kelalla "mökkiin"

Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Kommeeta jälkeä Ilmaister tämä myöhempi. Aiemman projektin kuvat ei enää näkynyt?
Velimies on kovalla touhulla haemassa Saksanmaalta Sprintteriä bändille keikka-autoksi. "Matkailu"auto olisi tarkoitus siitä rakentaa ja vältellä veroja. Lähtökohta on todennäköisesti jokin tällainen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä katsoa pohjalle vähän kuvia miten muut on tehnyt ja lukea juttuja.
Velimies on kovalla touhulla haemassa Saksanmaalta Sprintteriä bändille keikka-autoksi. "Matkailu"auto olisi tarkoitus siitä rakentaa ja vältellä veroja. Lähtökohta on todennäköisesti jokin tällainen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä katsoa pohjalle vähän kuvia miten muut on tehnyt ja lukea juttuja.
Re: Sprinter jatko-ohjaamot
roud-ari kirjoitti:Kommeeta jälkeä Ilmaister tämä myöhempi. Aiemman projektin kuvat ei enää näkynyt?
Velimies on kovalla touhulla haemassa Saksanmaalta Sprintteriä bändille keikka-autoksi. "Matkailu"auto olisi tarkoitus siitä rakentaa ja vältellä veroja. Lähtökohta on todennäköisesti jokin tällainen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä katsoa pohjalle vähän kuvia miten muut on tehnyt ja lukea juttuja.
Kiitoskiitos.
Toi linkkaamasi rintteri olisi hyvä aihio jatko-ohjaamon istuimen kiinnityskiskojen, valmiiksi siirretyn väliseinän sekä ikkunoiden ansionsta.
Pari miinustakin toki löytyy, manuaali aski ja ilmastointi uupuu. Tohon hintaan pitäisi löytyä kummatkin.

Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Automaatti mopokoneen jatkoksi? 

Re: Sprinter jatko-ohjaamot
etrade kirjoitti:Automaatti mopokoneen jatkoksi?
Ei se sitä viemistä paranna vaikka ite hämmennät soppakauhalla.
Ja onhan noita koneita jokaisen makuun.
Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Minkäslainen homma tuo ikkunareikien tekeminen oli? Ja tuliko lasiin joku lista sisäpuolelle?
Olen tässä vastaavanlaista projektia aloittelemassa aikomus olisi tosin laittaa makuutilatkin ja tehdä sillä mielin että saa matkailuautoksi rekisteröityä jos alkaa siltä tuntumaan.
Onkohan vianon / viton takapenkkien asentaminen nuita matkailuauto sääntojä ajatellen mahdolista. Voisi laittaa sellaisen 2+1 penkin niin voisi tehdä käyntioven takaosaan tai luukun koirahäkeille perään.
Niin ajokki on 906 koppanen
Olen tässä vastaavanlaista projektia aloittelemassa aikomus olisi tosin laittaa makuutilatkin ja tehdä sillä mielin että saa matkailuautoksi rekisteröityä jos alkaa siltä tuntumaan.
Onkohan vianon / viton takapenkkien asentaminen nuita matkailuauto sääntojä ajatellen mahdolista. Voisi laittaa sellaisen 2+1 penkin niin voisi tehdä käyntioven takaosaan tai luukun koirahäkeille perään.
Niin ajokki on 906 koppanen
Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Ikkunareikien tekeminen on kohtalaisen helppoa. Sisäpuolelta näkee tarkan linjan mitä pitkin leikataan, eli ikkuna-aukkon rajaan loppuu tuplapelti.
itse leikkasin aukot paineilmakäyttöisellä puukkosahalla jossa hienohampainen metalliterä, jäysteet poistin lamellilaikalla. Sitten ku oot saanu aukon tehtyä ja poistettua jäysteet niin rasvanpoistoaineella rasvat pois ja vaikka 2k epoksimaalilla käyt sen aukon reunan kummaltakin puolelta läpi.
Kun maali on kuivunu niiin siihen voi laittaa semmosen kuminauhan joka peittää pellin ja siitä tulee pieni uloke lasia vasten.
Sitten primerit lasiin ja peltiin jonka jälkeen lasin voi liimata kiinni.
Ise vedin korin ympäri kolme kiristysliinaa ja lasia vasten oli kuusi puupalikkaa joita liinat painoi. Alareunaan kannattaa laittaa jotkut muovipalat, ettei lasi valu liian alas.
Sekavaa tekstiä mutta toivottavasti oli jotain apua.
itse leikkasin aukot paineilmakäyttöisellä puukkosahalla jossa hienohampainen metalliterä, jäysteet poistin lamellilaikalla. Sitten ku oot saanu aukon tehtyä ja poistettua jäysteet niin rasvanpoistoaineella rasvat pois ja vaikka 2k epoksimaalilla käyt sen aukon reunan kummaltakin puolelta läpi.
Kun maali on kuivunu niiin siihen voi laittaa semmosen kuminauhan joka peittää pellin ja siitä tulee pieni uloke lasia vasten.
Sitten primerit lasiin ja peltiin jonka jälkeen lasin voi liimata kiinni.
Ise vedin korin ympäri kolme kiristysliinaa ja lasia vasten oli kuusi puupalikkaa joita liinat painoi. Alareunaan kannattaa laittaa jotkut muovipalat, ettei lasi valu liian alas.
Sekavaa tekstiä mutta toivottavasti oli jotain apua.
Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Ikkunareikien tekeminen on kohtalaisen helppoa. Sisäpuolelta näkee tarkan linjan mitä pitkin leikataan, eli ikkuna-aukkon rajaan loppuu tuplapelti.
itse leikkasin aukot paineilmakäyttöisellä puukkosahalla jossa hienohampainen metalliterä, jäysteet poistin lamellilaikalla. Sitten ku oot saanu aukon tehtyä ja poistettua jäysteet niin rasvanpoistoaineella rasvat pois ja vaikka 2k epoksimaalilla käyt sen aukon reunan kummaltakin puolelta läpi.
Kun maali on kuivunu niiin siihen voi laittaa semmosen kuminauhan joka peittää pellin ja siitä tulee pieni uloke lasia vasten.
Sitten primerit lasiin ja peltiin jonka jälkeen lasin voi liimata kiinni.
Ise vedin korin ympäri kolme kiristysliinaa ja lasia vasten oli kuusi puupalikkaa joita liinat painoi. Alareunaan kannattaa laittaa jotkut muovipalat, ettei lasi valu liian alas.
Sekavaa tekstiä mutta toivottavasti oli jotain apua.
itse leikkasin aukot paineilmakäyttöisellä puukkosahalla jossa hienohampainen metalliterä, jäysteet poistin lamellilaikalla. Sitten ku oot saanu aukon tehtyä ja poistettua jäysteet niin rasvanpoistoaineella rasvat pois ja vaikka 2k epoksimaalilla käyt sen aukon reunan kummaltakin puolelta läpi.
Kun maali on kuivunu niiin siihen voi laittaa semmosen kuminauhan joka peittää pellin ja siitä tulee pieni uloke lasia vasten.
Sitten primerit lasiin ja peltiin jonka jälkeen lasin voi liimata kiinni.
Ise vedin korin ympäri kolme kiristysliinaa ja lasia vasten oli kuusi puupalikkaa joita liinat painoi. Alareunaan kannattaa laittaa jotkut muovipalat, ettei lasi valu liian alas.
Sekavaa tekstiä mutta toivottavasti oli jotain apua.
Re: Sprinter jatko-ohjaamot
Dodih! Ensmmäisen Tuikutuksen jälkeen ajettu 100tkm, matkan varrella vaihdettu öljyä, suodattimia, neljä hehkua, renkaat ja jotain muuta pientä kulutusosaa jotka ei nyt johdu mieleen. Tuntuu melko järkevältä tuo om 646, nyt mittarissa 240tkm
Pari viikkoa sitten sain päähäni, että jos hiukaskiihdyttimen nakkaisi talliin nurkkaan.... Vastaan sattuikin tukkoon mennyt hiukkaspurkki, jonka hommasin itselleni ja tyhjensin sisukset pois poikkeen. Sitten Tuikutettiin ohjelmasta tuo suodattimen tarkkailu pois ja tämän jälkeen tyhjennetty pönttö paikoilleen ja ehjä suodatin pääsi talliin lepäämään.
Alunperin autolla ei päässyt 90hp vakiotehoilla alta 10l/100km, ekan ohjelmoinnin jälkeen pääsi jo paljon pienemmällä ja nyt viikonloppuna kun Kävin Joensuusta hakemassa kaivurin kauhoja sekä muuta roinaa joiden kokonaispaino 1500kg jäi paluumatkan kulutus alle 9,5l/100km
Vääntö kasvoi uskomattomasti tuon pöntön poiston jälkeen. Vaikka alkuun olikin hieman suhinaongelmia yhden katkenneen kiristyspannan takia.
Tarkoista tehoista ei ole tietoa mutta kaverin 319 automaatti sprintteri vakio softalla tuuppaa jäämään jalkoihin ja tuntuu kuluttavankin melkosesti enemmän. Tietysti siinä olisi potentiaalia melkosesti pidemälle. =P
Pari viikkoa sitten sain päähäni, että jos hiukaskiihdyttimen nakkaisi talliin nurkkaan.... Vastaan sattuikin tukkoon mennyt hiukkaspurkki, jonka hommasin itselleni ja tyhjensin sisukset pois poikkeen. Sitten Tuikutettiin ohjelmasta tuo suodattimen tarkkailu pois ja tämän jälkeen tyhjennetty pönttö paikoilleen ja ehjä suodatin pääsi talliin lepäämään.
Alunperin autolla ei päässyt 90hp vakiotehoilla alta 10l/100km, ekan ohjelmoinnin jälkeen pääsi jo paljon pienemmällä ja nyt viikonloppuna kun Kävin Joensuusta hakemassa kaivurin kauhoja sekä muuta roinaa joiden kokonaispaino 1500kg jäi paluumatkan kulutus alle 9,5l/100km
Vääntö kasvoi uskomattomasti tuon pöntön poiston jälkeen. Vaikka alkuun olikin hieman suhinaongelmia yhden katkenneen kiristyspannan takia.
Tarkoista tehoista ei ole tietoa mutta kaverin 319 automaatti sprintteri vakio softalla tuuppaa jäämään jalkoihin ja tuntuu kuluttavankin melkosesti enemmän. Tietysti siinä olisi potentiaalia melkosesti pidemälle. =P
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
SprinterW903 kirjoitti:Onko kukaa eristeeksi laittanut uretaani levyä ja vaahdolla liimannut kiinni ?
Paikallinen autovarustelufirma suositteli juurikin uret.levyä ja uretaanimassalla pelattiin kiinni, hankalammaksi paikat vähemmän laajenemalla vaahdolla.
Tuo materiaali ei kostuu/ime vettä, on alum.pinta ja lämmön & äänen eristyksessä pesee villat, solupatjat 6 - 0. Työstettävyys hankalampaa vrt. telttapatjat, mutta eristyskyky moninkertainen. Itse hain juuri muutaman 30mm:n levyn jotka liimaan kattoon, poikkipalkkien väliin, seinien "koloihin" jne. Ja täytän loput ko.massalla/vaahdolla.
Väliseinään koolaus + vetomuttereita peltiin/seinässä olevaan palkkiin. Nniihin saa kiinni sängyn saranamekanismit ja mitä tarpeita kenelläkin on.
Kestävät kokoonsa nähden tolkuttomasti.
Aikamoista salatiedettä tämä tuntuu olevan ja infoa vähänlaisesti. Josko muistaisi edes kuvata oman projektin niin voisi julkista ja kirjoittaakin jotain.
Tuo uret.massalla kolojen täyttö toki vähän arveluttaa...tuon kokoinen peltikoppa kuitenkin kondensoi ja hikoilee. Reitti vedelle pitää/pitänee pohtia ja toteuttaa jotenkin.?????
Millaista materiaalia olette lattiassa käyttäneet??
Omassa on jo Sortimon Asentama viiravaneri, mutta varmaan sen jätän alle ja työstän jtn muuta päälle.
Hankalaa kaikkiaan, kun sen pitäisi olla kuitenkin "siisti", helposti puhdistettava ja "lämminkin". Penkkien taakse sänky + puku"koppi" haalareita/ryrkyjä varten. Jne.
Ajatuksia, vinkkejä ja ideoita otetaan mieluusti vastaan.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Ilmaisterin Sprintter-tarinaa
Turhaa tuon koppiauton hifityylinen eristäminen kun se suhisee kuitenkin sieltä edestä kaikein eniten. Eristäminen pitäisi siis aloittaa sieltä jos meinaa autosta oikeasti hiljaisen. Pyörien kotelot, rintapelti, tuulilasi sekä ovet suhisee. Ja liukuovesta vasta meteliä tuleekin.
Olisi hauska tietää vastaavien autojen melutasoja moottoritienopeuksissa.
Itse käytin liimapintaista armaflexiä, helppo työstää, ei ota kosteutta vastaan ja hyvä melunsidontakyky kunhan pohjalle on laittanut bitumisuikaleita.

Olisi hauska tietää vastaavien autojen melutasoja moottoritienopeuksissa.

Itse käytin liimapintaista armaflexiä, helppo työstää, ei ota kosteutta vastaan ja hyvä melunsidontakyky kunhan pohjalle on laittanut bitumisuikaleita.
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Ilmaisterin Sprintter-tarinaa
Ei suinkaan ole hifieristystä tarkoituskaan ja pyöräkoteloissa & tulipellin ym. suhteen olet oikeassa.
Mulle tuo on työmaa ja tilapäisasunto, jossa olo- ja keittiömakuuhuone
Toimistokoneista. Eli verstas kulkee takana' mukanani.
Oman viihtyvyyden takia tuota rakentamista on edessä. Sattuipa olemaan jatko-osassa oma lämm.laitteen kenno + puhallinkin jo varusteltuna.
Lattialla ja penkeillä nukkumista on takana ihan riittämiin, joten tähän pykään petimekanismin.Edellisessä, W903-koppaisessa nukuin monia, joskin lyhyitä öitä siellä verstasosassa, pienen öljyn tuoksun kera.
Mulle tuo on työmaa ja tilapäisasunto, jossa olo- ja keittiömakuuhuone

Oman viihtyvyyden takia tuota rakentamista on edessä. Sattuipa olemaan jatko-osassa oma lämm.laitteen kenno + puhallinkin jo varusteltuna.
Lattialla ja penkeillä nukkumista on takana ihan riittämiin, joten tähän pykään petimekanismin.Edellisessä, W903-koppaisessa nukuin monia, joskin lyhyitä öitä siellä verstasosassa, pienen öljyn tuoksun kera.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Ilmaisterin Sprintter-tarinaa
Jäsen Ilmaisterin 906 on kyllä hienosti tehty. Kuvista ainakin saa moisen käsityksen.
Onko auto 311,313 vai 315, siis alkujaan
??
Ohjelmaa itsekin tarkoitus muuttaa. On 313:nen, kuorma-auto ja painoa runsaasti aina mukana. 6.-vaihde tuntuu turhakkeelta, varsinkin kun rajoitin leikkaa juuri maukkaimmassa kohtaa.
Miten toteutit vaneroinnin kiinnitykset? En nimittäin ole vastaavaa koskaan tehnyt eikä "puu" ole minulle se mieluisin työstömateriaali. Liekö edes suoraa sellaista olemassakaan
Samoin kiinnostaa miten toteutit vanerin/verhoilun sivuikkunoiden ympärille?
Näyttää fiksulta ja miellyttävämpi varmasti mitä alkup."peltisuikale". Diskantti vaikuttaa matalammalta, vai hämääkö kuva?
Itse luulisin että hytin kattoverh.ja jatkohytin katon "saumaton" toteutus on hankalaa... Muodot kenties???
Onko auto 311,313 vai 315, siis alkujaan

Ohjelmaa itsekin tarkoitus muuttaa. On 313:nen, kuorma-auto ja painoa runsaasti aina mukana. 6.-vaihde tuntuu turhakkeelta, varsinkin kun rajoitin leikkaa juuri maukkaimmassa kohtaa.
Miten toteutit vaneroinnin kiinnitykset? En nimittäin ole vastaavaa koskaan tehnyt eikä "puu" ole minulle se mieluisin työstömateriaali. Liekö edes suoraa sellaista olemassakaan

Samoin kiinnostaa miten toteutit vanerin/verhoilun sivuikkunoiden ympärille?
Näyttää fiksulta ja miellyttävämpi varmasti mitä alkup."peltisuikale". Diskantti vaikuttaa matalammalta, vai hämääkö kuva?
Itse luulisin että hytin kattoverh.ja jatkohytin katon "saumaton" toteutus on hankalaa... Muodot kenties???
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Ilmaisterin Sprintter-tarinaa
Alunperiin tuo on 309 ja kuorma-autoksi rekisteröity. Näissä kaappiautoissa tuuppaa kovissa vauhdeissa olemaan niin kova ilmanvastus, että tuo rajoitin säästä melkoisesti tuota voimansiirtoa. =)Tukala kirjoitti:Jäsen Ilmaisterin 906 on kyllä hienosti tehty. Kuvista ainakin saa moisen käsityksen.
Onko auto 311,313 vai 315, siis alkujaan??
Ohjelmaa itsekin tarkoitus muuttaa. On 313:nen, kuorma-auto ja painoa runsaasti aina mukana. 6.-vaihde tuntuu turhakkeelta, varsinkin kun rajoitin leikkaa juuri maukkaimmassa kohtaa.
Miten toteutit vaneroinnin kiinnitykset? En nimittäin ole vastaavaa koskaan tehnyt eikä "puu" ole minulle se mieluisin työstömateriaali. Liekö edes suoraa sellaista olemassakaan![]()
Samoin kiinnostaa miten toteutit vanerin/verhoilun sivuikkunoiden ympärille?
Näyttää fiksulta ja miellyttävämpi varmasti mitä alkup."peltisuikale". Diskantti vaikuttaa matalammalta, vai hämääkö kuva?
Itse luulisin että hytin kattoverh.ja jatkohytin katon "saumaton" toteutus on hankalaa... Muodot kenties???
Vanerit on peltirangoissa ruuveilla kiinni. Kaverin ransittiin tein verhoilun sillä tavalla, että leikkasin jämptit fliisut 4mm vanerista porasin muistaakseni 8mm reijät peltirankoihin ja vanereihin vastaaville kohdille 10mm reijät ja verhoilun jälkeen semmosilla verhoilunastoilla ne vanerit kiinni. Tuli huomattavasti kevyempi rakenne kun omaan joka on kauttaaltaan vanerioitu 12mm vanerilla.
Semmosena vinkkinä, että verhoiluliimaan kannattaa panostaa, ettei lähde repsottamaan.
Tuon ikkunan kehys on itselläni erillinen pala. Tein sen siten, että kun leikkasin ikkunalle aukon niin käytin sitä irtonaista peltiä muottina jonka mukaan leikkasin vaneriin vastaavanlaisen aukon, sitten leikkasin 4mm vanerista tuommoista 8cm soiroa jonka rimojen avulla kiinnitin aukon muotoisesti kokonaan ympäri.
Tämän jälkeen sovitin kehystä ikkunaa vasten ja pikkuhiljaa muotoilin 4mm vanerin niin, että painuu tasaisesti ikkunaa vasten. Tämän jälkeen verhoilin ja laitoin pienillä ruuveilla kiinni ylhäältä ja alhaalta. Toivottavasti tuosta saa jotain selkoa =D
Re: Ilmaisterin Sprintter-tarinaa
Sellanen vielä, että jos taytyy listoja tai muita vastaavia tehdä niin puusta se on hiton hankalaa kun ei tuuppaa taipuilemaan ja viimeistään kiinnittäessä halkeavat. Mutta muoviset listat, varsinkin bauhaussista saatavat muovilistat on todella helppo taivuttaa ja vaikka niiden läpi poraa ruuvin niin ne ei halkea. Itse käytin kyseisiä muovilistoja jotka verhoilin ja laitoin pienillä ruuveilla kiinni. Aluksi laitoin listanauloilla mutta yksitellen katkeilivat kun koppaauton kori elää hieman.
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
Kerro lisää. Mikäs firma tuollaisia myy?Ilmaister kirjoitti: Liuku-oveen tilasin sähköisen avausmekanismin turkista.( toimii vieläkin täysin voimin)
Onko joku yleismalli vai merkkikohtainen setti? Oliko arvokas?
Omaan vanhakoriseen haaveillu sähköovea..
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Sprinter w903 jatko-ohjaamo sekä suutinhuoltoa
ikomat otomatik kapi http://www.ikomat.com/urunlerimiz/otomatik-kapi.html Tuolta minä tilasin. Hintaa tuli muistaakseni 300€ esteanturin kanssa ja yleismallinen on. Ainoo, että on odella nihkeä kaveri vastailemaan sähköposteihin.apg kirjoitti:Kerro lisää. Mikäs firma tuollaisia myy?Ilmaister kirjoitti: Liuku-oveen tilasin sähköisen avausmekanismin turkista.( toimii vieläkin täysin voimin)
Onko joku yleismalli vai merkkikohtainen setti? Oliko arvokas?
Omaan vanhakoriseen haaveillu sähköovea..