W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
Vas. käyttöjarru jätättää hiukan päälle, aiheuttaen kovaa kuumumista matka-ajossa, vanne lämpiää myös erittän kuumaksi.
uudet palat vaihdettu autoon, (vika oletettavasti tullut tämän jälkeen).
kaikki normaalit/tavanomaiset kikat on käytetty, mukaanlukien SBC yksikön testaukset / ilmaus-testaukset/ paineanturin testaukset.
vika ei ole seisontajarrussa.
kenelläkään tullut vastaavaa vikaa vastaan matkan varrella. ?
vihjeitä, tietoa otetaan vastaan.
terveisin
Jaska
*ymmärrys loppuu*
uudet palat vaihdettu autoon, (vika oletettavasti tullut tämän jälkeen).
kaikki normaalit/tavanomaiset kikat on käytetty, mukaanlukien SBC yksikön testaukset / ilmaus-testaukset/ paineanturin testaukset.
vika ei ole seisontajarrussa.
kenelläkään tullut vastaavaa vikaa vastaan matkan varrella. ?
vihjeitä, tietoa otetaan vastaan.
terveisin
Jaska
*ymmärrys loppuu*
itse ajelen polkupyörällä :D
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Eipä ole noin tuoreesta kokemuksia, mutta pystärissä takapyörän/vanteen kuumumista aiheutti kulunut laakeri. Varmasti olette tuollaiset jokapäiväiset viat ruksanneet jo pois. 
Ettei siellä joku hiano systeemi kuten ajonvakautus, abs tms sähköaivo käyttele ko jarrua omine aikoineen? Tai täytyykö sähköaivoille kertoa, että alla on paksummat palat niin se osaa kalibroida 0-asennon?
Ei tästä kyllä mitään hyötyä tainnut olla, laitoimpa silti.

Ettei siellä joku hiano systeemi kuten ajonvakautus, abs tms sähköaivo käyttele ko jarrua omine aikoineen? Tai täytyykö sähköaivoille kertoa, että alla on paksummat palat niin se osaa kalibroida 0-asennon?
Ei tästä kyllä mitään hyötyä tainnut olla, laitoimpa silti.

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Niin ja jos arvata saa, niin se vika liittyy siinä järjestelmässä olevaan sateella kuivataan jarrut jarruttamalla joka kymmenen minuutin välein -ominaisuuteen. Arvasin jo TM:n ekaa juttua W211:sta aikanaan lukiessani, että tuosta ominaisuudesta tulee vielä joskus ikuinen riesa, kun se alkaa reistailla.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
jarrujen kuivaus toiminto aktivoidaan pyyhkimien käytöllä, ja sateentunnistimen kautta, eli ei aktivoidu normaalissa ajossa, ja näissä toiminnoissa ei ole vikaa nähtävästi. (ei vikakoodeja)
niin kuin sanoin, normaalit kikat on käytetty, eli männät liikkuvat herkästi jne jne.
samoin sähköpuoli on kunnossa, sbc yksikköön liittyvät aktiot on tehty.
toki jarrusatulan mäntä _saattaa_ lievästi jumia jossain kohti, mutta ei sitä ainakaan huomaa mitenkään, joten vian ei pitäisi olla siinä, mutta niin kuin sanottua mikään ei ole mahdotonta nykyään.
ja laakereissa ei ole vika, kyllä ne palat ottavat levyyn kiinni ja sitä kautta jumii.
varsinaisesti jumimisesta ei voida puhua. pyörää voi pyörittää käsin kuitenkin kokoajan.
mutta tarpeeksi tarraa kiinni jotta aiheuttaa kuumumisen ja hajua
niin kuin sanoin, normaalit kikat on käytetty, eli männät liikkuvat herkästi jne jne.
samoin sähköpuoli on kunnossa, sbc yksikköön liittyvät aktiot on tehty.
toki jarrusatulan mäntä _saattaa_ lievästi jumia jossain kohti, mutta ei sitä ainakaan huomaa mitenkään, joten vian ei pitäisi olla siinä, mutta niin kuin sanottua mikään ei ole mahdotonta nykyään.
ja laakereissa ei ole vika, kyllä ne palat ottavat levyyn kiinni ja sitä kautta jumii.
varsinaisesti jumimisesta ei voida puhua. pyörää voi pyörittää käsin kuitenkin kokoajan.
mutta tarpeeksi tarraa kiinni jotta aiheuttaa kuumumisen ja hajua
itse ajelen polkupyörällä :D
Tarvikepaloja ? no ei meillä semmosia käytetä =)
Aika useasti sattuu hyllystä käteen ihan alkuperäis/official osia, jostain kumman syystä
ajattelin vain että jos jollekkin muulle asentajalle olisi sattunut samanlainen vika, tai käynyt huollossa tuollaisen vian omaava auto, w211 siis.
siinähän on nämä elektrohydrauliset jarrut, varmaan kallistuu vika sbc yksikön puolelle sitten.
terveisin
Jaska
Aika useasti sattuu hyllystä käteen ihan alkuperäis/official osia, jostain kumman syystä

ajattelin vain että jos jollekkin muulle asentajalle olisi sattunut samanlainen vika, tai käynyt huollossa tuollaisen vian omaava auto, w211 siis.
siinähän on nämä elektrohydrauliset jarrut, varmaan kallistuu vika sbc yksikön puolelle sitten.
terveisin
Jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 14.06.2007 13:46
Re: W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
Samanlainen vika kaverin autossa, W211 -05. Hantinpuoleinen takajarrulevy ja -satula käy kuumana ja haisee "jarrulta".
Jarrusatula ei ole jumissa ja kaikki liikkuvat osat toimii normaalisti.
Starin päässä ei ole vielä käyty.
Onko jollain tietoa mistä on kysymys?
Jarrusatula ei ole jumissa ja kaikki liikkuvat osat toimii normaalisti.
Starin päässä ei ole vielä käyty.
Onko jollain tietoa mistä on kysymys?
Re: W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
CDI203 tuosta joskus kirjoitteli että joskus väärin asennettuna jotain vääntyy ja jää sitten jumimaan - jarrusatula vaihtoon. (laita hakua kehiin tai YV:tä, herra ei enää tälle foorumille kirjoittele mikä on suuri menetys
)

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
MiHe kirjoitti:CDI203 tuosta joskus kirjoitteli että joskus väärin asennettuna jotain vääntyy ja jää sitten jumimaan - jarrusatula vaihtoon. (laita hakua kehiin tai YV:tä, herra ei enää tälle foorumille kirjoittele mikä on suuri menetys)
MIKSI ???



S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
Itse hämmästelin jarrujen lämpiämistä, vaikka jarrut ovat kunnossa.
Auto on vuosimallin 2007 S211. Jarrut lämpesivät kesällä venettä vetäessä ainakin
40-asteisiksi, kuumin oli kuskin puolen takajarru. Ilmassa oli palaneen käryä.
Tulin siihen tulokseen, että jarrut toimivat normaalisti ja haju tuli hiukkassuodattimesta.
Nelivedon takia yksittäistä pyörää ei voi pyöritellä vapaasti edes nosturilla, mutta jarrut
eivät jumita. Täytyy vielä ensi kesänä varmuuden vuoksi purkaa, puhdistaa ja voidella
takajarrut. Eteen laitoinkin jo uudet palat.
Tässäkin autossa on kuivaustoiminto sateella ja lisäksi vakionopeudensäädin
käyttää jarruja omin luvin. Silti minusta ainakaan takajarrujen ei pitäisi juurikaan
lämmetä kevyessä käytössä. Seisontajarru on huollossa säädetty hyvin herkästi
kiinni ottavaksi, ehkä sillä on vaikutusta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125488" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto on vuosimallin 2007 S211. Jarrut lämpesivät kesällä venettä vetäessä ainakin
40-asteisiksi, kuumin oli kuskin puolen takajarru. Ilmassa oli palaneen käryä.
Tulin siihen tulokseen, että jarrut toimivat normaalisti ja haju tuli hiukkassuodattimesta.
Nelivedon takia yksittäistä pyörää ei voi pyöritellä vapaasti edes nosturilla, mutta jarrut
eivät jumita. Täytyy vielä ensi kesänä varmuuden vuoksi purkaa, puhdistaa ja voidella
takajarrut. Eteen laitoinkin jo uudet palat.
Tässäkin autossa on kuivaustoiminto sateella ja lisäksi vakionopeudensäädin
käyttää jarruja omin luvin. Silti minusta ainakaan takajarrujen ei pitäisi juurikaan
lämmetä kevyessä käytössä. Seisontajarru on huollossa säädetty hyvin herkästi
kiinni ottavaksi, ehkä sillä on vaikutusta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125488" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
Oliskohan kyseessä ihan tyyppivika...Vaihdoin omaani jarrulevyt ja -palat, jonka jälkeen vasen takajarru jäi laahaamaan. Voitelin palojen vaihdon yhteydessä jokaisen männän ja tarkastin, että painuu sisään ilman väkivaltaa. Otin vasemman takajarrun uudelleen auki ja liikuttelin mäntää edestakaisin. Vähän oli tahmea, mutta ei mielestäni oikeasti jumissa. Silti laahaaminen/kuumeneminen jatkui edelleen. Veho ja Merteil ovat kesälauantait kiinni, joten uutta jarrusatulaa ei ollut saatavilla. Mökille piti kuitenkin päästä, joten painoin
männän niin ulos kuin uskalsin (ettei tule nesteet ulos). Sen jälkeen hioin männän yläreunasta noin 7 mm matkalta halkaisijaa pienemmäksi ensin 240 ja lopuksi 600 karheuden hiomapaperilla. Mäntä ei ole metallia vaan jonkinlaista "bakeliitin tapaista" ja hioutuu helposti.
Jarrut takaisin kasaan ja koeajolle. => Toimii

männän niin ulos kuin uskalsin (ettei tule nesteet ulos). Sen jälkeen hioin männän yläreunasta noin 7 mm matkalta halkaisijaa pienemmäksi ensin 240 ja lopuksi 600 karheuden hiomapaperilla. Mäntä ei ole metallia vaan jonkinlaista "bakeliitin tapaista" ja hioutuu helposti.
Jarrut takaisin kasaan ja koeajolle. => Toimii


MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: W211 006. vm 02. toinen takajarru jumii.
Palat vaihdettiin taakse ja kuskin puolen jarru jäi laahaamaan. Mäntä liikkui kuitenkin suht herkästi. Ei auttanut muu kuin jarrusatulan vaihto. Ensin kokeiltiin purkaa ja kasata palat uudelleen ja ilmata testerillä, mutta ei auttanut.
Vanhassa sylinterissä ei äkkiä vilkaisten näkynyt mitään likaa ja mäntä oli ok. Olisi pitänyt tutkia sylinterin seinämät tarkemmin, josko olisi jäänyt jotain jälkeä vinoon sisään työnnetystä männästä. Satula taitaa olla alumiinia ja siihen voi tulla helposti jälki, jos huolimattomasti työntää mäntää sisään? Ilmeisesti papukaijapihtejä oli kuitenkin käytetty männän puristamiseen. Paha lähteä korjaamoa syyttämään kuitenkaan...
Vanhassa sylinterissä ei äkkiä vilkaisten näkynyt mitään likaa ja mäntä oli ok. Olisi pitänyt tutkia sylinterin seinämät tarkemmin, josko olisi jäänyt jotain jälkeä vinoon sisään työnnetystä männästä. Satula taitaa olla alumiinia ja siihen voi tulla helposti jälki, jos huolimattomasti työntää mäntää sisään? Ilmeisesti papukaijapihtejä oli kuitenkin käytetty männän puristamiseen. Paha lähteä korjaamoa syyttämään kuitenkaan...
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01