ASD:n valo
ASD:n valo
Nyt se alkoi palamaan. ASD:n valo siis.
Eli se häiriövalo hehkuvalon vieressä, eikä se kolmiovalo.
Rele vai mikäs se on, päällisinpuolin ok ja navat puhistettu. sulakkeet ehjät( 2 kpl 10 amp. punasessa poksissa releen vieressä) ja sulakerasiassakin. ABS anturit puhistettu n kk sitten.
Asia ilmeni semmoisessa hommassa, kun kytkin peräkärryn pistokkeen autoon, pimeni kierrosluku/ öljynpaine/ tankki ja lämpö mittari. No revin pistokkeen irti ja vaihdoin niiden sulakkeen. asd jäi palamaan.
Joskus on se kolmiovalo vilkkunut, mutta on rauhottunut abs anturien puhistuksella.
Mistä katon sitten?
Kiitos
T: Markus K
Eli se häiriövalo hehkuvalon vieressä, eikä se kolmiovalo.
Rele vai mikäs se on, päällisinpuolin ok ja navat puhistettu. sulakkeet ehjät( 2 kpl 10 amp. punasessa poksissa releen vieressä) ja sulakerasiassakin. ABS anturit puhistettu n kk sitten.
Asia ilmeni semmoisessa hommassa, kun kytkin peräkärryn pistokkeen autoon, pimeni kierrosluku/ öljynpaine/ tankki ja lämpö mittari. No revin pistokkeen irti ja vaihdoin niiden sulakkeen. asd jäi palamaan.
Joskus on se kolmiovalo vilkkunut, mutta on rauhottunut abs anturien puhistuksella.
Mistä katon sitten?
Kiitos
T: Markus K
Kokeile vielä siten, että irroitat akun miinuskengän, eli jännitteet pois koko kaarasta. Itse sain sillä tavalla ASD-valon sammumaan. Silti se toimii käytössä, kuten pitääkin.
Voi tietysti olla, että sinun autossasi nollaus voidaan tahdä vain merkkiliikkeessä.
Voi tietysti olla, että sinun autossasi nollaus voidaan tahdä vain merkkiliikkeessä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: ASD:n valo
Mulla kävi sama homma peräkärryn kanssa. Mistähän tuo johtuu?Markus kirjoitti: Asia ilmeni semmoisessa hommassa, kun kytkin peräkärryn pistokkeen autoon, pimeni kierrosluku/ öljynpaine/ tankki ja lämpö mittari.
Ei äkin tulis mieleen et lukko häviää, jos on valot oikarissa. Nuo mittarit nyt vielä ymmärtää.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
nyk. Audi V8 Quattro
Re: ASD:n valo
Johtuu jonkinlaisesta oikosulusta siellä peräkärryn pistokkeessa, se taas aiheuttaa häiriön jarruvalokatkaisijaan ja tämä katkoo ASD:n pois pelistä.Atzo kirjoitti:Mulla kävi sama homma peräkärryn kanssa. Mistähän tuo johtuu?Markus kirjoitti: Asia ilmeni semmoisessa hommassa, kun kytkin peräkärryn pistokkeen autoon, pimeni kierrosluku/ öljynpaine/ tankki ja lämpö mittari.
Ei äkin tulis mieleen et lukko häviää, jos on valot oikarissa. Nuo mittarit nyt vielä ymmärtää.
ASD:hän kytkeytyy pois kun painat jarrua.
Kannattaa laittaa aina autonvalot pois kun kytkee kärryn pistoketta.
Re: ASD:n valo
Moikka.
Mun MB:ssä kävi silleen että hydrauli letku vuoti lomareissulla ja säiliö pääsi hörppään ilmat. Kun lisäsin säiliöön öljyt niin ASD valo sytty palaan ja vastaavasti iso kolmio keskellä välähti aina kun laitto virrat päälle mutta sammu heti, ennenkuin edes laitto auton käyntiin. Toisaalla foorumilla neuvottiin vika koodin haku ja akun etupuolella olevasta testeriliittimestä kytkin pitkällä kaksinapaisella johdolla liittimiin 1ja5 ja vein toiset päät hyttiin, sitten auto käyntiin ja johdon päät yhteen n.2 s jonka jälkeen ASD valo vilkkui 8 kertaa josta ilmeni että vika on joko jarruvalokytkimessä tai hydraulipiirissä. Putsasin jarruvalokytkimen ja mutta sama vika koodi. Mutta sitten nollasin vika muistin niin että auto käyntiin ja johdon päät yhteen ja laskin mielessä kahteenkymmeneen. Johdon päät irti ja AVOT. ASD valo sammui ja keskellä oleva kolmiovalo rupestoimiin niinkuin pitääkin. Eli järjestelmään oli minun tapauksessani jäänyt vissiin ilmaa ja vika koodi päälle.
Että tämmönen tapaus.
Terveisin
mesemasa
Mun MB:ssä kävi silleen että hydrauli letku vuoti lomareissulla ja säiliö pääsi hörppään ilmat. Kun lisäsin säiliöön öljyt niin ASD valo sytty palaan ja vastaavasti iso kolmio keskellä välähti aina kun laitto virrat päälle mutta sammu heti, ennenkuin edes laitto auton käyntiin. Toisaalla foorumilla neuvottiin vika koodin haku ja akun etupuolella olevasta testeriliittimestä kytkin pitkällä kaksinapaisella johdolla liittimiin 1ja5 ja vein toiset päät hyttiin, sitten auto käyntiin ja johdon päät yhteen n.2 s jonka jälkeen ASD valo vilkkui 8 kertaa josta ilmeni että vika on joko jarruvalokytkimessä tai hydraulipiirissä. Putsasin jarruvalokytkimen ja mutta sama vika koodi. Mutta sitten nollasin vika muistin niin että auto käyntiin ja johdon päät yhteen ja laskin mielessä kahteenkymmeneen. Johdon päät irti ja AVOT. ASD valo sammui ja keskellä oleva kolmiovalo rupestoimiin niinkuin pitääkin. Eli järjestelmään oli minun tapauksessani jäänyt vissiin ilmaa ja vika koodi päälle.
Että tämmönen tapaus.
Terveisin
mesemasa
MB 300 td -90
Kannattaa sitten asennusvaiheessa huomioida etä jarruvalokytkin on asennettaessa "itsesäätyvä" so vanhaa uudelleen asennettaessa on sen säätö ensin "nollattava" vetämällä tappia useita? "naksauksia" ulospäin, ja varovasti ettei käy "vanhanaikasesti". Sitten, kytkin oikealla tavalla paikalleen, niin että lukkiutuu. Koko homman ajan jarrupoljin riittävästi! painettuna. Sitten kun kytkin paikallan jarupoljin päästetään hitaasti ylös jolloin säätö naksuu kohdilleen. ASD on hyvin herkkä sitten sen jarrupolkimen lepokoskettimen (avautuva kosketin) huonolle kontaktille. Koska ASD magneettiventtiilin kela on samassa piirissä siihen tahtoo aikaapäälle kertyä hiukan kipinän aiheuttamaa "piikkiä". Se on eri kosketin joka sytyttää jarruvalon!
E 220CDI A (ESP ym) farmari
Exät:300D Aut Lang, 240D Lang, 309, 209, 508, 240D, 300D, 300TD -89 Aut, ABS, ASD.
Exät:300D Aut Lang, 240D Lang, 309, 209, 508, 240D, 300D, 300TD -89 Aut, ABS, ASD.
Re: ASD:n valo
Ei ymmärrä. Eikö mun autossa ole sitä testeriliitintä, vai otetaanko se rele pois ja kytketään sieltä 1 ja 5 toisiinsa?mesemasa kirjoitti:Moikka.
. Toisaalla foorumilla neuvottiin vika koodin haku ja akun etupuolella olevasta testeriliittimestä kytkin pitkällä kaksinapaisella johdolla liittimiin 1ja5 ja vein toiset päät hyttiin, sitten auto käyntiin ja johdon päät yhteen n.2 s jonka jälkeen ASD valo vilkkui 8 kertaa josta ilmeni että vika on joko jarruvalokytkimessä tai hydraulipiirissä.
Terveisin
mesemasa
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Palataanpas tähän ongelmaan. Itse luulin autuaasti, että ASD toimii, kun mielestäni on pitoa ollut ihan riittävästi. Ja toisaalta peräkin lähtee hyvin helposti alta. Tosin ASD:n merkkivalo (siinä alapaneelissa) ei toimi, ja kolmio vilkauttaa pari kolme kertaa, kun virrat laittaa päälle. Eli kaipaisi ainakin uuden merkkivalon + vikamuistin nollauksen. Todennäköisesti menee myös jarruvalokytkin vaihtoon...
Kuitenkin kokeilin toissailtana pitoa, kun pääsin kokeilemaan lähtöä ylämäkeen toinen rengas kirkkaalla jäällä, toinen tamppautuneessa (=kitkarenkaalle hyvin pitävässä) lumessa. Niinpä jäi mersu paikalleen suttaamaan, siis jääpuolen rengas pyöri tyhjää, lumipuolella oli paikallaan. Eikös näissä kuitenkin pitäisi olla myös 30 prosenttinen kitkalukko? Eli olisi pitänyt edes vaivoin lähteä liikkeelle? Vai onko tuo kitkalukkokin jotenkin automaattinen ja mahdollisesti yhteydessä jarruvalokytkimeen? Vai onko näissä ASD-perissä sittenkään kitkalukkoa erikseen?
Kuitenkin kokeilin toissailtana pitoa, kun pääsin kokeilemaan lähtöä ylämäkeen toinen rengas kirkkaalla jäällä, toinen tamppautuneessa (=kitkarenkaalle hyvin pitävässä) lumessa. Niinpä jäi mersu paikalleen suttaamaan, siis jääpuolen rengas pyöri tyhjää, lumipuolella oli paikallaan. Eikös näissä kuitenkin pitäisi olla myös 30 prosenttinen kitkalukko? Eli olisi pitänyt edes vaivoin lähteä liikkeelle? Vai onko tuo kitkalukkokin jotenkin automaattinen ja mahdollisesti yhteydessä jarruvalokytkimeen? Vai onko näissä ASD-perissä sittenkään kitkalukkoa erikseen?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Vasta syyskuussa vaihdettiin peräöljyt ja varmasti meni lukkoperäöljyä. Jonkin verran rutisee ja "tempoo" välillä kiihdytyksissä.. Voisiko sitten kitkalevyt olla sen verran kuluneet, että eivät nappaa kunnolla kiinni? Vai ovatko ikuisia? Autollani ajettu 319 tkm.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
No niin, nyt olis aika laittaa ASD kuntoon. Tässä välillähän olen muissa topiceissa jo todennut, että öljyä oli liian vähän. Lisäyksen jälkeen mielestäni lukko nykyään pelaa, mutta edelleen antaa vikakoodiksi 8. Tämä vikakoodi siis viittaa joko magneettiventtiilin tai jarruvalokytkimen ongelmaan.
Jarruvalokytkimen uusin (vajaa parikymppiä Lintoselta Ylivieskasta), mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Jäljellä on siis kaksi mahdollisuutta:
a) magneettiventtiili
b) väärä rele
Väärä rele voisi olla mahdollinen viitaten Raulin kokemuksiin asiasta:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=asd+rele
Mistään topicista en löytänyt mainintaa magneettiventtiilin vaihtamisesta. Sijainniksi useampi arveli (tai tiesi) perän lähellä siinä suojamuovien päällä. Onko tuo magneettiventtiili kallis? Ja toiseksi onko vaihto paha homma? Onko se osa sitä hydraulipiiriä, ts. jumiutuneita putkiliitoksia, jotka sitten alkavat vuotamaan venttiilin vaihdon jälkeen
Googlekaan ei tällä kertaa osannut auttaa, tai sitten esitin kysymykseni väärin...
Papan kirjoittamassa tarinassa oli kyllä paljon hyviä aineksia:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=asd+rele
Täytyy vielä itsekin mittailla tuon magneettiventtiilin toimintaa, kunhan taas päivä koittaa ja olis enempi aikaa. Tahtoo vain päivänvalo kulua "tärkeämmissä" askareissa...
Mutta jos joku olisi innokas tsekkaamaan EPC:stä tuohon minun kaaraani kuuluvan ASD-controllerin numeron, niin olisinpa tyytyväinen. PM tuon papalle selvitteli, liekö olisi vielä innostunut
Tällä hetkellä on kiinni 008 545 24 32. Liekö oikea
ABSithan minulla siis tietty on, joten sen puolesta olisi ok, vaan onko tuo vaihtunut miten vuosimallien välillä?
Tuota relettä itse hiukan ihmettelin, kun sen avasin, niin siinä oli "kosteussulkuna" silikonia. Yleensä niissä on kyllä ollut jotain muuta (kumimaista tiivistetahnaa tms.), joten olisiko joku jo käynyt aiemmin tuolla releellä. Kylmäjuotoksia en löytänyt, yksi juotos oli sen näköinen, kuin joku olisi myöhemmin hieman korjaillut. Juotos oli asiallinen, mutta ympäristöään kiiltävämpi.. Komponentteja ei ollut kärähtänyt. Oletan siis, että rele on kuitenkin kunnossa.
Mikä muuten on releen napa numero 6? Siinä ei ole samanlaista nastaa kuin muissa, vaan vain pelkkä "kanta". Mikä tarkoitus tuolla on, kun rungossa olevassa liittimessä ei ole tuolle vastakappaletta?
Jarruvalokytkimen uusin (vajaa parikymppiä Lintoselta Ylivieskasta), mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Jäljellä on siis kaksi mahdollisuutta:
a) magneettiventtiili
b) väärä rele
Väärä rele voisi olla mahdollinen viitaten Raulin kokemuksiin asiasta:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=asd+rele
Mistään topicista en löytänyt mainintaa magneettiventtiilin vaihtamisesta. Sijainniksi useampi arveli (tai tiesi) perän lähellä siinä suojamuovien päällä. Onko tuo magneettiventtiili kallis? Ja toiseksi onko vaihto paha homma? Onko se osa sitä hydraulipiiriä, ts. jumiutuneita putkiliitoksia, jotka sitten alkavat vuotamaan venttiilin vaihdon jälkeen

Googlekaan ei tällä kertaa osannut auttaa, tai sitten esitin kysymykseni väärin...
Papan kirjoittamassa tarinassa oli kyllä paljon hyviä aineksia:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=asd+rele
Täytyy vielä itsekin mittailla tuon magneettiventtiilin toimintaa, kunhan taas päivä koittaa ja olis enempi aikaa. Tahtoo vain päivänvalo kulua "tärkeämmissä" askareissa...

Mutta jos joku olisi innokas tsekkaamaan EPC:stä tuohon minun kaaraani kuuluvan ASD-controllerin numeron, niin olisinpa tyytyväinen. PM tuon papalle selvitteli, liekö olisi vielä innostunut


Tuota relettä itse hiukan ihmettelin, kun sen avasin, niin siinä oli "kosteussulkuna" silikonia. Yleensä niissä on kyllä ollut jotain muuta (kumimaista tiivistetahnaa tms.), joten olisiko joku jo käynyt aiemmin tuolla releellä. Kylmäjuotoksia en löytänyt, yksi juotos oli sen näköinen, kuin joku olisi myöhemmin hieman korjaillut. Juotos oli asiallinen, mutta ympäristöään kiiltävämpi.. Komponentteja ei ollut kärähtänyt. Oletan siis, että rele on kuitenkin kunnossa.
Mikä muuten on releen napa numero 6? Siinä ei ole samanlaista nastaa kuin muissa, vaan vain pelkkä "kanta". Mikä tarkoitus tuolla on, kun rungossa olevassa liittimessä ei ole tuolle vastakappaletta?

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Näyttää siltä, että kukaan ei ole joutunut magneettiventtiilin kanssa temppuilemaan
Josko olisi kuitenkin jotain vinkkejä tahi villejä arvauksia noihin edellisessä viestissä mainittuihin.. KL:stä kysyin magneettiventtiiliä, ja ei löydy. Menee siis väkisin Vehon puolelle.. ja niillä hinnoilla ei viitsis turhaan vaihtaa.
Pitäis meinaan saada tuo lukko kuntoon pikkusta hiljaa. Epäilen, että edellinen perä hajosi vaihtokuntoon (vaihdoin tosin ihan vain sen ulinan vuoksi..) vuodessa, kun ei lukko toiminut..

Pitäis meinaan saada tuo lukko kuntoon pikkusta hiljaa. Epäilen, että edellinen perä hajosi vaihtokuntoon (vaihdoin tosin ihan vain sen ulinan vuoksi..) vuodessa, kun ei lukko toiminut..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Napa 6 ei ole mikään ainakaan minun autossani / virtapiirikaavioissani.
Ota rele irti ja yhdistä liitännän navat 8 ja 10, kun laitat virran päälle magneettiventtiilin pitäisi toimia "kuuluvasti".
Navoilta 14 / 10 voit mitata magneettiventtiilin sisäisen vastuksen, sen pitäisi olla 5,7 - 6,1 ohmia.
Virran ollessa päällä liitännän napojen 8 ja 11 välillä ei ole jännitettä, mutta jarrua painettaessa pitäisi olla yli 11 v.
Napojen 8 ja 10 välillä sama juttu mutta päinvastoin.
Vinkkinä sanoisin vielä että kokeileppas toisella ylijännitesuojareleellä.
Ota rele irti ja yhdistä liitännän navat 8 ja 10, kun laitat virran päälle magneettiventtiilin pitäisi toimia "kuuluvasti".
Navoilta 14 / 10 voit mitata magneettiventtiilin sisäisen vastuksen, sen pitäisi olla 5,7 - 6,1 ohmia.
Virran ollessa päällä liitännän napojen 8 ja 11 välillä ei ole jännitettä, mutta jarrua painettaessa pitäisi olla yli 11 v.
Napojen 8 ja 10 välillä sama juttu mutta päinvastoin.
Vinkkinä sanoisin vielä että kokeileppas toisella ylijännitesuojareleellä.
wiimax.fi
Jep jep.
8 ja 10 kiinni => ei naksu.
14 ja 10 resistanssi noin 55 kOhmia.
8 ja 11, toimii kuten selvitit (ja pitääkin, koska jarruvalokytkin on uusi)
8 ja 10, ei minkäänlaista jännitettä..
Johtopäätös: Magneettiventtiili rikki tahi piuhoissa kosketushämminkiä. Täytyy ottaa suojamuovit poes ja tsekata magneettiventtiili. Ekaks "oikosulku"testi, jotta näkee, ettei ole piuhoja matkalta poikki... Voihan olla, että siellä on vain kontaktihäikkää magneettiventtiilin liitoksessa. Toivottavasti olisi näin pieni vika
Ylijännitesuojareleessä en usko vian olevan, koska mitään muita sähköongelmia tuossa ei ole. Vai voisiko aiheuttaa häikkää vain tuohon ASD-systeemiin? Luulis silloin olevan ongelmia esim. ABSeissakin...
8 ja 10 kiinni => ei naksu.
14 ja 10 resistanssi noin 55 kOhmia.
8 ja 11, toimii kuten selvitit (ja pitääkin, koska jarruvalokytkin on uusi)
8 ja 10, ei minkäänlaista jännitettä..
Johtopäätös: Magneettiventtiili rikki tahi piuhoissa kosketushämminkiä. Täytyy ottaa suojamuovit poes ja tsekata magneettiventtiili. Ekaks "oikosulku"testi, jotta näkee, ettei ole piuhoja matkalta poikki... Voihan olla, että siellä on vain kontaktihäikkää magneettiventtiilin liitoksessa. Toivottavasti olisi näin pieni vika

Ylijännitesuojareleessä en usko vian olevan, koska mitään muita sähköongelmia tuossa ei ole. Vai voisiko aiheuttaa häikkää vain tuohon ASD-systeemiin? Luulis silloin olevan ongelmia esim. ABSeissakin...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe



No, ei kai se auta kuin alkaa purkamaan. Viimeksi tuota Waecoa asentaessa sai kynnet verillä raapia sitä mattoa pois ja se takaisinpujottelu se vasta touhua oli

Katsotaan tulokset muutaman päivän sisällä. Tänään ei enää jaksa, huomenna veljen raksalla talkoissa ja loppuviikko sataa vettä

Edit: tietysti vielä se tyhmä kysymys perään. Onko kellään käsitystä, minkänäköinen johtohärdelli sinne magneettiventtilille menee? Varmaankin ihan vain kaksinapainen? Meinaan etten ensin turhaan auo verhoiluja ja sitten menee loppuyö arpoessa liittimiä. Tosin en muista siellä olleen kovin paljon niitä liittimiä, kun waecon asensin..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Kenties helpompi sen maton kanssa kun irroittaa pyöränkotelon päällä olevan muovin irti?veppe kirjoitti:No, ei kai se auta kuin alkaa purkamaan. Viimeksi tuota Waecoa asentaessa sai kynnet verillä raapia sitä mattoa pois ja se takaisinpujottelu se vasta touhua oli
Kyllä sinne taisi ihan kaksinapainen mennä, erehtymisen mahdollisuutta tuskin on.veppe kirjoitti: Edit: tietysti vielä se tyhmä kysymys perään. Onko kellään käsitystä, minkänäköinen johtohärdelli sinne magneettiventtilille menee? Varmaankin ihan vain kaksinapainen?
Farkussahan se verhoilu menee myös siellä penkin alla. Ja on tarpeeksi jäykkää kangasta, ettei edes aivan helposti taivu sivuun. Käytännössä pitää purkaa ainakin istuinosan saranat pois.dealer kirjoitti:Eiköhän se 2 - napainen ole.
Ei niitä verhoiluja tarvitse purkaa, kyllä se liitin taitaa takapenkin istuinosan alla piileskellä.
Mittaa liittimestä se vastus, selviää ainakin onko vika johdoissa sieltä ohjainlaitteelle.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe