c220 d 96 farmari kytkin vika
c220 d 96 farmari kytkin vika
Terve olis otsikon mukanen mese tiedos pikkuvikanen halvalla.
Ois kytkimen vaihto edes. Minkälainen homma on tossa piha pajassa? Toinen juttu, siin on myös sellanen pikku vika, jos auton sammuttaa vaihe päällä (siis kytkytin pohjas) niin tekee sellasen homman et seuraavan kerran ku käynnistää nii auto ei lähe liikkeelle, vaihteen pistää silmään kierrokset vaa nousee. sillai saa auton liikkeelle kun laittaa sammuksis pakin päälle ja tönää pikkasen, sit taas toimii. Ootteko koskaan tömänny moiseen vikaan????
Kysyy Epätietoinen
Ois kytkimen vaihto edes. Minkälainen homma on tossa piha pajassa? Toinen juttu, siin on myös sellanen pikku vika, jos auton sammuttaa vaihe päällä (siis kytkytin pohjas) niin tekee sellasen homman et seuraavan kerran ku käynnistää nii auto ei lähe liikkeelle, vaihteen pistää silmään kierrokset vaa nousee. sillai saa auton liikkeelle kun laittaa sammuksis pakin päälle ja tönää pikkasen, sit taas toimii. Ootteko koskaan tömänny moiseen vikaan????
Kysyy Epätietoinen
Viimeksi muokannut Jape84, Ti 28.12.2010 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Re: c220 d 96 farmari tiedos
"pikkuvikainenko" Onko kytkimen kitkapinnat päässeet kokonaan irtoamaan? Silloin auto liikkuu vaivoin, jos ollenkaan. Jos halvalla saat ja lämpimät tilat sekä intoa rassata, niin heti ostaisin. Ei kyllä juuri mittään kannata maksaa.
Re: c220 d 96 farmari tiedos
No tuli sitten hommattua tollanen komistus. ny täytys vaa jaksaa rullata se pukeille ni sais ruveta irrottaa laatikkoa ja kattoo et mitä se on syöny.
Toivottavast ei tuu enää kovii pakkasii ku täytyy se tos piha pajas tehä.
Onnellinen c-sarjalaisen omistja
Toivottavast ei tuu enää kovii pakkasii ku täytyy se tos piha pajas tehä.
Onnellinen c-sarjalaisen omistja
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Re: c220 d 96 farmari tiedos
Tervetuloo foorumille... Kannattaa ekaksi tarkistaa kytkimen molemmat sylinterit, varsinkin se työsylinteri on kuluvaa osaa. Sehän ei kai maksakkaan kun pari-kolme kymppiä. Kaikenlaista osaahan noihin löytyy helposti, ihan vaihdelaatikosta alkaen. Että kun itte tekee niin tuskin kovin kallis remontti.
Vaihdelaatikosta kun pudotat öljyt pois, niin kertoo sekin jo jotain. Jos on kovin mustaa ja hileistä, tai jos rupee sorvin lastua pukkaan....
Vaihdelaatikosta kun pudotat öljyt pois, niin kertoo sekin jo jotain. Jos on kovin mustaa ja hileistä, tai jos rupee sorvin lastua pukkaan....
Re: c220 d 96 farmari tiedos
Joo ton vehkeen kytkintä on tos nyt yritetty ilmata. siel on uus pää- ja työsylinteri. se tekee sellasen jutun kun kytkimen painaa pohjaan nii vaihdetta ei saa mitenkään sisään, mut kun kytkintä nostaa noin sentin ylös päin sitten saa vaihteen silmään menee ihan nätisti. ei oo koskaan tullu tuommosta ilmiötä esiin. olisiko teillä arvon kollegoilla jotai hyviä visioita
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Onhan siellä työsylinterin ja vaihteiston välissä tallella se välilevy? Kytkinlevyn kunnon pystyy mittaamaan semmosella peltihaarukalla työsylinterin välistä. Alfamerin kirjassa on mitat siittä haarukasta.
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Joo toden näköisesti vika on selvinny, kytkimen työsylinterin työntötanko oli sentin liian pitkä. tämä oli siis motonetistä ostettu tarvike osa. alkuperäinen oli 67mm pitkä ja tarvike oli noin sentin pitempi. ihmettelen kovasti moista vaihdoin siis tarvike osaan alkuperäisen tangon ja laitoin sylinterin takas. toivottavasti rupeis pelittää toi mese sit ni pääsis ajelee . täytyy jatkaa huomen hommia ku rupes tuo vi..un lumisade kyrsii.
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Kun kerran olet pirkanmaalta niin paras hankkia osat KL:stä niin välttyy tälläiseltä. Samoja kokemuksia itelläkin motonetistä. Ajatteleppa jos sulta olis vaikka paineasetelma tai joku muu hajonnut ton takia...
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Moro.
Kytkinlevy paskana, jouset kytkinkopassa.
Itse taistelin muutama vuosi sitten saman asian kanssa.
Tuossahan on hieman erilainen tuo kytkin kuin vanhemmassa "c-eessä, 190".
Oli miten oli, vika on asetelmassa jos se ei nyt poistu.
Omat oireet olivat seuraavat;
Ei kytkenyt vaihdetta. Annoin lämetä koneen normilämpöiseksi. Sitten pelasi muutaman viikon.
Lopuksi kytkin ei enää irroittanut. --uudet sylinterit.
Toimi viikon, myin auton.
Seuraava ostaja sitten jaksoikin soitella perään, vaikka
1. myin auton tuhannella eurolla kaksi vuotta sitten, oli nettiautossa muutama kk sitten hinta 3200 e, mitään remontteja, pl. kytkin ei autoon oltu tehty.
2. ilmoitin mikä mahd. vika autossa oli.
3. osti ilman koeajoa.
-Ostaja kotoisin Jyväskylän läheltä.
-Ei laittanut autoa kuin 10 päivän päästä omiin nimiinsä
Kytkinlevy paskana, jouset kytkinkopassa.
Itse taistelin muutama vuosi sitten saman asian kanssa.
Tuossahan on hieman erilainen tuo kytkin kuin vanhemmassa "c-eessä, 190".
Oli miten oli, vika on asetelmassa jos se ei nyt poistu.
Omat oireet olivat seuraavat;
Ei kytkenyt vaihdetta. Annoin lämetä koneen normilämpöiseksi. Sitten pelasi muutaman viikon.
Lopuksi kytkin ei enää irroittanut. --uudet sylinterit.
Toimi viikon, myin auton.
Seuraava ostaja sitten jaksoikin soitella perään, vaikka
1. myin auton tuhannella eurolla kaksi vuotta sitten, oli nettiautossa muutama kk sitten hinta 3200 e, mitään remontteja, pl. kytkin ei autoon oltu tehty.
2. ilmoitin mikä mahd. vika autossa oli.
3. osti ilman koeajoa.
-Ostaja kotoisin Jyväskylän läheltä.
-Ei laittanut autoa kuin 10 päivän päästä omiin nimiinsä
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Vi..u. ei ruvenny kytkin toimii vaik kuinka yritetty ilmata. rupee hymy hyytyy mutta kuitenkin, naapuri tossa puhu että sillä oli joskus mersu ja teki samaa juttua. siellä oli kumiletku niin kulunu että kun löi kytkimen pohjaan niin se kumiletku paisu ja päästi paineen sinne ni kytkin ei toiminu. onko mahollista? jos on ni sit vaihdan sen letkun, jos ei auta ni kai sit on pakko repii se laatikko irti
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Tuollainen letkuvika oli muuten yhdellä kaverilla Mersussa joskus 1980-luvulla. Vika ilmeni erittäin hidastettuna kytkimen palautumisena ja vika oli kytkinletkun irronnut "sielu".Jape84 kirjoitti:Vi..u. ei ruvenny kytkin toimii vaik kuinka yritetty ilmata. rupee hymy hyytyy mutta kuitenkin, naapuri tossa puhu että sillä oli joskus mersu ja teki samaa juttua. siellä oli kumiletku niin kulunu että kun löi kytkimen pohjaan niin se kumiletku paisu ja päästi paineen sinne ni kytkin ei toiminu. onko mahollista? jos on ni sit vaihdan sen letkun, jos ei auta ni kai sit on pakko repii se laatikko irti
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Metalliputki tuskin pullistelee? Eiköhän siellä painepuolella ole metalliputki pääsylinteriltä työsylinterille ja tulopuolella punosvahvistettu kumiletku jota myöten neste tulee pääsylkylle painovoimaisesti. Näin ainakin 124 koppasissa ja korjatkaa ihmeessä jos näin ei tuossa ole!Jape84 kirjoitti:Vi..u. ei ruvenny kytkin toimii vaik kuinka yritetty ilmata. rupee hymy hyytyy mutta kuitenkin, naapuri tossa puhu että sillä oli joskus mersu ja teki samaa juttua. siellä oli kumiletku niin kulunu että kun löi kytkimen pohjaan niin se kumiletku paisu ja päästi paineen sinne ni kytkin ei toiminu. onko mahollista? jos on ni sit vaihdan sen letkun, jos ei auta ni kai sit on pakko repii se laatikko irti
Millä tavalla suorititte ilmauksen?
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
On siellä välissä myös kumiletkun pätkä. Ihan perinteisellä tavalla yritty ilmata,elikä pumppaa,päästä paine pois pumpaa jne... täytynee varmaa maanantaina ruveta ettii tota letku/putki hässäkkää ku paikat kiinni ny.
OIKEAN HYVÄÄ, MAHTAVAA JA KOSTEATA UUTTA VUOTTA 2011
OIKEAN HYVÄÄ, MAHTAVAA JA KOSTEATA UUTTA VUOTTA 2011
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
Tietämättä enempää c-mallin ja w124 mallin kytkinsylinterien eroista, mutta onhan säiliö piripintaan täynnä kun alatte ilmaamaan? Tuleeko pumpatessa yhtään nestettä nipasta? Onko kytkinpoljin päässyt vapaana rävähtämään ylös, kun olette ilmannut? Särkee nimittäin aika helpolla pääsylinterin, kun ilmaton kytkinneste ei ole vaimentamassa ja sitä myöten hörsii ilmaa sieltä pääsylinteristä, eikä ala ilmautumaan(kokemusta on).
Jos kummatkin sylinterit on kunnossa, eikä vuotoja ole liitoksissa, niin säiliö täynnä ja ilmausnippa auki antaa olla jonkun aikaa ja välillä polkaisee ja antaa taas olla. Muutaman kerran jälkeen alkaa normaalisti ilmaamaan pitäen säiliön piripinnassa.
Jos kummatkin sylinterit on kunnossa, eikä vuotoja ole liitoksissa, niin säiliö täynnä ja ilmausnippa auki antaa olla jonkun aikaa ja välillä polkaisee ja antaa taas olla. Muutaman kerran jälkeen alkaa normaalisti ilmaamaan pitäen säiliön piripinnassa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: c220 d 96 farmari kytkin vika
kyllä Jusa82 oli vaan oikeessa, tuli tänää napattua laatikko irti, ni sieltähän ilosesti tippu kytkinlevyn jousen kappaleita. No ei hätä tämän näköinen tuli laitteua tilaus kl-varaosista koko kytkin sarjasta, tulis ny vaa äkkii osat ni pääsis tää pöristelee meselläjusa82 kirjoitti:Moro.
Kytkinlevy paskana, jouset kytkinkopassa.
Itse taistelin muutama vuosi sitten saman asian kanssa.
Tuossahan on hieman erilainen tuo kytkin kuin vanhemmassa "c-eessä, 190".
Oli miten oli, vika on asetelmassa jos se ei nyt poistu.
Omat oireet olivat seuraavat;
Ei kytkenyt vaihdetta. Annoin lämetä koneen normilämpöiseksi. Sitten pelasi muutaman viikon.
Lopuksi kytkin ei enää irroittanut. --uudet sylinterit.
Toimi viikon, myin auton.
Seuraava ostaja sitten jaksoikin soitella perään, vaikka
1. myin auton tuhannella eurolla kaksi vuotta sitten, oli nettiautossa muutama kk sitten hinta 3200 e, mitään remontteja, pl. kytkin ei autoon oltu tehty.
2. ilmoitin mikä mahd. vika autossa oli.
3. osti ilman koeajoa.
-Ostaja kotoisin Jyväskylän läheltä.
-Ei laittanut autoa kuin 10 päivän päästä omiin nimiinsä
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83