Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?. Vika löyty!
Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?. Vika löyty!
Autona W124 300DT. vm 91
kylmänä ku auton laittaa käyntiin nii kuuluu sellanen armotoon rolllotus jostaki. alipaine pumpusta?
kun konelämpiää ääni pienenee joskus jopa häviää. pitkiä matkoja ajaes ääni on taas kovenpi kaippa viima tekee tehtävänsä?.
kesällä ääntä ei kuulu.
vähä ku antaa koneelle kierroksia nii ääni lakkaa taas.?
voiko ääni kuulua alipainepumpusta?
tai liian aikasesta ennakosta? mut eikö ääni kuuluis silloin myös lämpimänä saman laiselta?
kylmänä ku auton laittaa käyntiin nii kuuluu sellanen armotoon rolllotus jostaki. alipaine pumpusta?
kun konelämpiää ääni pienenee joskus jopa häviää. pitkiä matkoja ajaes ääni on taas kovenpi kaippa viima tekee tehtävänsä?.
kesällä ääntä ei kuulu.
vähä ku antaa koneelle kierroksia nii ääni lakkaa taas.?
voiko ääni kuulua alipainepumpusta?
tai liian aikasesta ennakosta? mut eikö ääni kuuluis silloin myös lämpimänä saman laiselta?
Viimeksi muokannut Tompa124, Pe 31.12.2010 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
alipaine pumpuista on mennyt laakereita jolloin kolkuttaa koko ajan ja mäntiä on väljistynyt,mutta kilometrejä pitää olla paljon pehmoisempi kalina
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
ku tuo kolkuttaa vain kylmänä.. auto pelaa kyl muuten aiva hyvin. ääni vain häiritsee.. voiko polttoaineen siirtopumppu tai syöttöpumppu pitää tuollasta meteliä?. traktoreis oon kuullu joskus tuollasta ääntä ku yrittää suodattimet mennä jäähän.harry267 kirjoitti:alipaine pumpuista on mennyt laakereita jolloin kolkuttaa koko ajan ja mäntiä on väljistynyt,mutta kilometrejä pitää olla paljon pehmoisempi kalina
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
Täällä päin on yhdessä mersussa vastaavanlainen ääni, kalkattaa kylmänä ja tietyn rajan yli kun nostaa kierrokset niin ääni loppuun kun seinään. Ääni on luonteeltaan semmonen että tyhjäkäynnillä kalkattaa rauhallisesti ja tihenee kun nostaa kierroksia, kunnes sitten häviää kokonaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lit=pixbox" onclick="window.open(this.href);return false;
Käykää kattomassa viestiketju ja kuvat (pena)
Käykää kattomassa viestiketju ja kuvat (pena)
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
Moniurahihnan kiristimen iskarin holkit kuluneet!! Painappa sitä kiristintä alas päin koneen käydessä niin eiköhän ääni lopu.
tein itse ja säästin
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
ei johdu kiristimestä.GMB kirjoitti:Moniurahihnan kiristimen iskarin holkit kuluneet!! Painappa sitä kiristintä alas päin koneen käydessä niin eiköhän ääni lopu.
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
Saattaisi olla palokalinaa. Eli ei sytytä kunnolla kylmänä pienillä kierroksilla.
Omakin auto aluksi hiukan kalisti. Ensin katsottiin suuttimet ja vaihdettiin
jakoketju ja tarkistettiin ajoitus (jonka tosin Vänttinen sääti eri arvoon
kuin pyydettiin). Sitten PPD sääti pumpun ja vaihtoi alipainepumpun.
Forteakin taisi olla tankissa.
Nyt käynti on hyvä ja sen saisi vielä pehmeämmäksi säätämällä
ruiskutusta hiukan myöhäisemmälle, mutta nyt siinä on tähän vuosimalliin
kuuluva säätö.
Kannentiivisteen vuoto tai muu vastaava vika voi myös aiheuttaa palokalinaa.
Omakin auto aluksi hiukan kalisti. Ensin katsottiin suuttimet ja vaihdettiin
jakoketju ja tarkistettiin ajoitus (jonka tosin Vänttinen sääti eri arvoon
kuin pyydettiin). Sitten PPD sääti pumpun ja vaihtoi alipainepumpun.
Forteakin taisi olla tankissa.
Nyt käynti on hyvä ja sen saisi vielä pehmeämmäksi säätämällä
ruiskutusta hiukan myöhäisemmälle, mutta nyt siinä on tähän vuosimalliin
kuuluva säätö.
Kannentiivisteen vuoto tai muu vastaava vika voi myös aiheuttaa palokalinaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
Voihan sitä alipainepumppua kuunnella, eli ruuvari korvan ja pumpun väliin. Vertaa sitten jonkun muun mersun ääniin.
------------------------------------------
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
JarkkoN kirjoitti:Saattaisi olla palokalinaa. Eli ei sytytä kunnolla kylmänä pienillä kierroksilla.
Omakin auto aluksi hiukan kalisti. Ensin katsottiin suuttimet ja vaihdettiin
jakoketju ja tarkistettiin ajoitus (jonka tosin Vänttinen sääti eri arvoon
kuin pyydettiin).
Nyt käynti on hyvä ja sen saisi vielä pehmeämmäksi säätämällä
ruiskutusta hiukan myöhäisemmälle, mutta nyt siinä on tähän vuosimalliin
kuuluva säätö..
ennakkoa autos on kyl aika paljo normaalista aikasemalla tehon ja väännön toivos.Oisko ollu joku 10-11. Normaalihan on jotakin 15?. En tiä sitte onko tuosta mitää apua. syöttöpumppu oli kädes viimetalvena jolloin vaihdoin siihen sen tiivisteen mikä tuloo jakopään ja pumpun väliin. "Vuoristorata" oli silloin ainaki täysin kunnos. Suuttimet tarkistettiin myös testeris. Yks suutin "kusi" pikkusen mut todettiin vain että ei syöttöpumppu pumppaa ikinä niin pieniä määriä et ois haitannu. kaikis avautumispaine oli 5bar sisällä että en usko suuttimihinkaan.
Kone kyl takoo ja nytkyy aika lujaa kylmänä varsinki pihalta käynnistäes.Johtuu varmaanki tuosta ennakosta.
kuinka se ääni voi sitte voimistua viiman myötä?. siis silloin kun pihalla on pakkasta päälle 25astetta.
jos auton käyttää lämpöseksi tyhjäkäynnilla nii ääntä ei kuulu..
Öljynä moottoris on Valvolinen maxlife.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2827
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
Tuolla keskellä ketjua oli linkitys exäni vikaan, joka osoittautui sitten oikein nätiksi kansisyöpymäksi. Alkoi juuri tuolla tavalla kylmäkälinänä, sittemmin teki kamalaa hakkausta silloin tällöin kuumana kun öljynpaineet karkas -> ketjukiristäjä/ketju hakkasi. Kumma juttu ettei kuumana hakannut koko aikaa kumminkaan..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
hmm..Petteri Kivimäki kirjoitti:Tuolla keskellä ketjua oli linkitys exäni vikaan, joka osoittautui sitten oikein nätiksi kansisyöpymäksi. Alkoi juuri tuolla tavalla kylmäkälinänä, sittemmin teki kamalaa hakkausta silloin tällöin kuumana kun öljynpaineet karkas -> ketjukiristäjä/ketju hakkasi. Kumma juttu ettei kuumana hakannut koko aikaa kumminkaan..
Kuitenki ainaki omas mittaris paineet ei tipu ikinä alle 1.5bar. öljyä ei syö normaali mersua enempää ja nesteetki pysyy oikeispaikois..
En tiä sitte. vois kokeilla jollaki teollisuus mittarilla nii näkis ainaki tarkasti.
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?
Joo vika paikallistettu.GMB kirjoitti:Moniurahihnan kiristimen iskarin holkit kuluneet!! Painappa sitä kiristintä alas päin koneen käydessä niin eiköhän ääni lopu.
Vika löyty tuosta hihnankiristäjän iskarista. sitä ku paino kädellä autos käydes nii äänihävis. Kiitos vastauksista
kannattaako siihe mitä kaikkea uusia nyt ku rupiaa sitä ottaan sieltä pois?.
Hyvät uudetvuodet!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Re: Miten alipainepumppu oirehtii loppu metreillä?. Vika lö
Jatkan vielä tätä topicia.
Mulla pitää sellasen pärräytyksen, kun kierroksia hieman nostaa tyhjäkäynnistä niin pärräys alkaa, kun kierrokset nousee vähän lisää niin pärräys loppuu. Eli ei pärrää tyhjäkäynnillä, eikä yli 800 rpm. Näyttäisi kuuluvan alipainepumpulta ja on kuulunut usean vuoden ajan ja yli 200 tkm.
Mulla pitää sellasen pärräytyksen, kun kierroksia hieman nostaa tyhjäkäynnistä niin pärräys alkaa, kun kierrokset nousee vähän lisää niin pärräys loppuu. Eli ei pärrää tyhjäkäynnillä, eikä yli 800 rpm. Näyttäisi kuuluvan alipainepumpulta ja on kuulunut usean vuoden ajan ja yli 200 tkm.
W 124 E 300 D -93