w123 300d turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

w123 300d turbo

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Jeps Nyt otetti savut tuosta vermeestä. kone on alkuperäinen 300 turbo dieseli oli mulla sedanissa paikoillaan about 1 ½ vuotta sitten ja jäi tuonne pihalle seisomaan uudemman takia ja 2 kuukautta sitten ostin tuommosen 123 farmarin. ja ei muuta ku turbo konetta heivaamaan paikoilleen. Pitäis tässä kesän päälle kokeilla että mitä siitä saa irti.... :) Turbojakín on kerääntynyt että mistä kokeilla... yks holsetti ois 60/72 ja toinen ois 55/60 ja sitte olis yks carret 57/62. aika pieni tuo vakio imu on muistaakseni 42.... :( Pitäis vaan saada isompaa tappia pumppuun.... pitää kattoa että mitä tästä tulee.... :D ja että mihin tuo vanha 5 reikänen pystyy.. pitäis vaan olla päivässä enemmän tunteja että kerkeäis....
turbomatikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 09.07.2004 14:44
Paikkakunta: vaala

Re: w123 300d turbo

Viesti Kirjoittaja turbomatikki »

Matti_Helaakoski kirjoitti:Jeps Nyt otetti savut tuosta vermeestä. kone on alkuperäinen 300 turbo dieseli oli mulla sedanissa paikoillaan about 1 ½ vuotta sitten ja jäi tuonne pihalle seisomaan uudemman takia ja 2 kuukautta sitten ostin tuommosen 123 farmarin. ja ei muuta ku turbo konetta heivaamaan paikoilleen. Pitäis tässä kesän päälle kokeilla että mitä siitä saa irti.... :) Turbojakín on kerääntynyt että mistä kokeilla... yks holsetti ois 60/72 ja toinen ois 55/60 ja sitte olis yks carret 57/62. aika pieni tuo vakio imu on muistaakseni 42.... :( Pitäis vaan saada isompaa tappia pumppuun.... pitää kattoa että mitä tästä tulee.... :D ja että mihin tuo vanha 5 reikänen pystyy.. pitäis vaan olla päivässä enemmän tunteja että kerkeäis....
Minkä lainen operaatio on tuo turbon laitto minulla on purettuna 300 d.n turbomoottori paikallaan on vanhemman mallinn 300 d mitä luulet olisiko se laitettavissa kotikonstein
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Re: w123 300d turbo

Viesti Kirjoittaja matti_h »

turbomatikki kirjoitti:
Minkä lainen operaatio on tuo turbon laitto minulla on purettuna 300 d.n turbomoottori paikallaan on vanhemman mallinn 300 d mitä luulet olisiko se laitettavissa kotikonstein
Kyllä se on se on ihan kotikonstein hoidettava homma. Tuo mersun 5 reikäinen kone on aika yksinkertainen.
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Minkä värinen mersu toi sun farkku on kun yksi heppu vaan puheli että joku hellaakosken mese kulkee aika kivasti ja tein tässä pientä havaintoa eräästä hyvin kivasti ääntävästä. punaisesta farkku 123... hemmolla itellä sikalintta 123 300d tomaatila...
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

petska kirjoitti:Minkä värinen mersu toi sun farkku on kun yksi heppu vaan puheli että joku hellaakosken mese kulkee aika kivasti ja tein tässä pientä havaintoa eräästä hyvin kivasti ääntävästä. punaisesta farkku 123... hemmolla itellä sikalintta 123 300d tomaatila...
Mulla on sininen..saman värinen ku luultavasti tuo sikalintta....ulostulo on 4 tuumaa....huomaa kyllä.. :lol:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

no joo kun sikalintan omistaja sattu olemaan samalta kylältä kun minä ja heräsi mielenkiinto... oletko penkittänyt vanhusta?
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

petska kirjoitti:no joo kun sikalintan omistaja sattu olemaan samalta kylältä kun minä ja heräsi mielenkiinto... oletko penkittänyt vanhusta?
Ei oo vielä... ehkä sitten syksyllä pitää kattoa että mitä täsä kesän päälle saa aikaan.. Ei sitä kannata sillä vakio pumpulla käydä penkittään..
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

päivitystä

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Joo nyt oon vähän päässy testaileen tuota uutta ja isompaa turboa tuossa vanhuksessa ja sopii kyllä kiitettävän hyvin. eli tuo uus puhallin on pro turbon tekemä 57/62 hybridi. nyt vaan pitäi joutaa laittaan cooleri keulaan ja pumpulle tehdä jotain...
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Olispa köyhällä amiksella rahaa mersuun, tarvii tyytyä vaan tähän Saappiin :(
No kyllä tälläkin putkiviritteisiä tuning-pelejä kyykyttää, siitä pitää huolen T16 :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

SledgeHammer kirjoitti:Olispa köyhällä amiksella rahaa mersuun, tarvii tyytyä vaan tähän Saappiin :(
No kyllä tälläkin putkiviritteisiä tuning-pelejä kyykyttää, siitä pitää huolen T16 :roll:
OT: Saabilla oli tänään mainos 300+ hv vakiona. :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin