W124, Kumipuslan irroitus?? Kuva apuna..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

W124, Kumipuslan irroitus?? Kuva apuna..

Viesti Kirjoittaja Postman »

Morjens,

Katastusinsinööri löysi väljyyttä (ilmeisesti) takapään alatukivarren ja pyörän napa-asetelman välistä. Siinä näyttää olevan välissä kumipusla. Eli ilmeisesti siinä vika.
No kuinka tuon kumipuslan saa irti? Kummaltakin puolelta löysin jonkinsortin sokat, jotka irroitin. Pitääkö jommalta kummalta puolelta puristaa kumi jotenkin sisään ja sitten ujuttaa ulos?? Vai jotenkin toisin??
Ja vielä sellanen juttu, mikä tuon puslan nimi on varaosana?

Linkin takana kuva: http://www.aijaa.com/v.php?i=7054650.jpg
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

älä ala hommaan jollet omista oikeanlaisia työkaluja hommaan... Tarviit just eikä melkeen oikean kokoiset holkit/sisäänvetäjän jolla saat uuden paikalle. Tosin nekin helppo tehdä itse kierretangosta ja vaikka sorvata sopivat holkit.

Vanhan "häränsilmän" saa vaikkapa siten pois että sulattaa puslan sisällä olevan muovin pois, lyö sitten keskiholkin pois-> seuraavaksi vaikka puukko sahalla ulkokooli halki jolloin tulee helposti loputkin pois.

Mersulla on tähänkin oma spesiaali kalu jolla homma onnistuu 1-2-3 !
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

narinanivelenä tunnetaan
kaupassa taka alatukivarren ulompi nivel
puristamalla pois kaikkine päivineen
eli myös ulkokooli ja uusi tilalle
aiheesta löytyy lukuisia keskusteluja sanalla narinanivel
autodidakti
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pörrävasaraan hitsailee räikänjatkosta ja nysästä taltasta "adapterin" ja päristelee sopivan hylsyn kans. Loistava apu moneen muuhunkin touhuun laakereiden ja puslien remongeissa.
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

Juu! Ei irtoo ei!!! PRKL!!!
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Kierretangon avulla vetämällä ja sopivankokoiset hylsyt välikkeenä lähtee. Lyömällä vain ulompi kumipuslan holkki istuu tiukemmassa.
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

Pitää huomenna tekasta tuollanen ulosvedin. Sitä on tänään yritetty hakata irti aivan tosissaan lekalla ja paineilmataltalla, on lämmitetty ja ties vaikka mitä, mutta ei edes millin tuhannesosaa se oo liikahtanut. Porasin reunastakin sen läpi..
Olis pitäny viedä heti suosiolla se korjaamoon.. Niinkuin tuossa ylempänä ehdoteltiin..
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyl se lähtee aika helpolla jos saat sulatettua sen keski osan, lyöt vaan pois sitten sen (lähtee ihan kevyesti sitten kun muovi on sulanut sisältä). Sitten vaikka rautasahan terällä tai jos puukkosaha löytyy niin viilto jostain kohtaa ulkokehään, läpi asti muttei tietysti itse asennuspintaan asti.

Näemmä paineilmataltta löytyy joten tässä vaiheessa ammut sen ulkokoolin vekee,ei pitäis olla kiinni minään enää !
Vastaa Viestiin