Jossain ässän myynti-ilmoituksessa mainostettiin, että k.o autossa on tuollainen aika pelottavalta kuulostava varuste
No mun autossa on vain sähköllä säätyvät penkit. Eikä nekään enää kunnolla säädy. Eli kysymys: voiko sen ovessa olevan katkaisimen purkaa ja puhdistaa kontaktipinnat? Muuttaako se katkaisin napaisuuksia, jotta moottori pyörii eri suuntiin, vai missä se vaihto tapahtuu?
Ovikytkintä suunnitellessaan sakemanni insinööri on saanut pähkäillä useammankin unettoman yön. Klunssi on sisältä täynnä erilaisia kuula- ja jousivirityksiä. Jos sen onnistuu purkamaan, takaisin kasaan saaminen on erittäin epätodennäköistä. Veikkaisin ettei siinä ole juuri elektroniikkaa sisällä (mutua) ja että kytkennät ovat lähinnä on-off tyyppisiä. Uskaltaisikohan tuota kokeilla hyppylangalla antamalla virtaskaa eri nastoihin? Eihän siellä pitäisi toisessa päässä olla kuin servomoottoreita. Hyllystä löytyisi yksi kappale oikeanpuoleista kytkintä, jonka eteen-taakse kytkin on jämähtänyt asentoon eteen. Hiukan oli apparilla ahdistavaa nenä kiinni lasissa . Nykyisissä kytkimissä on vain yksi vika: kuskin niskatyyny nousee vain ylöspäin .
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
sisällä on juuri niitä kuulajousi virityksiä, itse olen kattoluukun monitoiminto napin purkanut ja kasannut (toimii siis vieläkin) , joten kannattaa edes koittaa.
No niin, nyt se katkaisin on irti ja purettu. On sitte juhannukseksi ohjelma valmiina voe v..tu, eikö tuohon ois yhtään hankalampaa katkaisijaa voinu keksiä Olikohan ne kuulat niitten jousien päällä? kaikki kontaktipinnat oli mustat ja koko katkaisin pölyä täynnä.Ei ihme, että oli kosketus ongelmia.
Samalla kun olet ottanut sen auki tarkasta onko sisällä mitään elektroniikkaa tms. joka voi vaurioitua jos uittaa koko romun öljyssä. Suunnittelin "huoltaa" omat katkaisijani panemalla ne likoamaan aseöljyllä täytettyyn astiaan pariksi päiväksi ja valuttavani ne vain sen jälkeen kuivaksi jos mahdollista .
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990