C220 cdi -99 ei käynnisty?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
C220 cdi -99 ei käynnisty?
Morjens,
Olen haulla lueskellut juttuja käynnistysongelmista, enkä löytänyt äkkiseltään vastausta minun ongelmaan.
Eli tänään päivällä auto tuli ajosta ja parkkeerattiin mäkeen, keula alaspäin. Tankin merkkivalo oli syttynyt hieman aiemmin, joten uskoisin dieseliä olevan jäljellä noin 6 litraa. Auto seisoi mäessä noin 20 - 30 min, jonka jälkeen yritettiin startata. Ei lähtenyt käyntiin. Auto liuutettiin tasaiselle alustalle, ei käynnisty. Lisäsin tankkiin noin 4 litr dieseliä, annoin apuvirtaa, mutta ei käynnisty.
Auto ei ole oirehtinut mitenkään, niinkuin monilla muilla haun perusteella, jolloin ilma vuotoja ja suutin vikoja on ehdoteltu. Itse ajattelisin, että pa järjestelmä on hörpännyt ilmaa??? Mutta miksei järjestelmä ilmaannu startatessa?? Kauanko autoa pitäisi sahata?? Pakkasta tapahtumahetkellä oli noin -10 C. Miten jäätyminen? Talvilaatua kuitenkin tankissa?
Onko jollain ollut vastaavaa??
Toivoisin pikaisia vastauksia Thanks
Olen haulla lueskellut juttuja käynnistysongelmista, enkä löytänyt äkkiseltään vastausta minun ongelmaan.
Eli tänään päivällä auto tuli ajosta ja parkkeerattiin mäkeen, keula alaspäin. Tankin merkkivalo oli syttynyt hieman aiemmin, joten uskoisin dieseliä olevan jäljellä noin 6 litraa. Auto seisoi mäessä noin 20 - 30 min, jonka jälkeen yritettiin startata. Ei lähtenyt käyntiin. Auto liuutettiin tasaiselle alustalle, ei käynnisty. Lisäsin tankkiin noin 4 litr dieseliä, annoin apuvirtaa, mutta ei käynnisty.
Auto ei ole oirehtinut mitenkään, niinkuin monilla muilla haun perusteella, jolloin ilma vuotoja ja suutin vikoja on ehdoteltu. Itse ajattelisin, että pa järjestelmä on hörpännyt ilmaa??? Mutta miksei järjestelmä ilmaannu startatessa?? Kauanko autoa pitäisi sahata?? Pakkasta tapahtumahetkellä oli noin -10 C. Miten jäätyminen? Talvilaatua kuitenkin tankissa?
Onko jollain ollut vastaavaa??
Toivoisin pikaisia vastauksia Thanks
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Re: C220 cdi -99 ei käynnisty?
Onko se nuukuutta kun pidät tankin melkein tyhjänä. Kannattaa pitää vähintään puolillaan niin ei tule noita ongelmia. Siellä on esim löpön pinnalla saattanut kellua jokin roska ja on sitten ajautunut pumppuun. Ilmaa tietysti on mennyt. jos ajaa putket tyhjäksi niin saa sahata kauan että ilmaantuu.Postman kirjoitti:Morjens,
Olen haulla lueskellut juttuja käynnistysongelmista, enkä löytänyt äkkiseltään vastausta minun ongelmaan.
Eli tänään päivällä auto tuli ajosta ja parkkeerattiin mäkeen, keula alaspäin. Tankin merkkivalo oli syttynyt hieman aiemmin, joten uskoisin dieseliä olevan jäljellä noin 6 litraa. Auto seisoi mäessä noin 20 - 30 min, jonka jälkeen yritettiin startata. Ei lähtenyt käyntiin. Auto liuutettiin tasaiselle alustalle, ei käynnisty. Lisäsin tankkiin noin 4 litr dieseliä, annoin apuvirtaa, mutta ei käynnisty.
Auto ei ole oirehtinut mitenkään, niinkuin monilla muilla haun perusteella, jolloin ilma vuotoja ja suutin vikoja on ehdoteltu. Itse ajattelisin, että pa järjestelmä on hörpännyt ilmaa??? Mutta miksei järjestelmä ilmaannu startatessa?? Kauanko autoa pitäisi sahata?? Pakkasta tapahtumahetkellä oli noin -10 C. Miten jäätyminen? Talvilaatua kuitenkin tankissa?
Onko jollain ollut vastaavaa??
Toivoisin pikaisia vastauksia Thanks
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos ja kun ottanut ilmaa jouttu tosian sahaaman pitkän joskus useita kertoja tosi pitkään(yleinen vika on että josstain ottaa niin paljon ilmaa jokkon että ei enään ilmaanu kun on pääsyt ilmaa väliin)
ja jos jossain suutimisa/pumpussa vielä pikasen alkavaa vikaa mikä ei vielä normaalisti mitenkään välttämättä oireile, niin ei jaksa tarpeeksi pumpata/päästää liikaa takaisin paluu kiertoon,
ja jos jossain suutimisa/pumpussa vielä pikasen alkavaa vikaa mikä ei vielä normaalisti mitenkään välttämättä oireile, niin ei jaksa tarpeeksi pumpata/päästää liikaa takaisin paluu kiertoon,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Juu, Auto on rouvan ja rouva sillä ajo. Minä oon vaan se ratsuväki, joka tulee paikalle että "töttöröö!", kun jotain sattuu.
No anyway, Auto on noin 40 km päässä kotoa keskellä ei mitään, jonkin jumalan hylkäämän ihmisen pihalla. Joten yritän luoda tarkan sotasuunnitelman auton kotiin saamiseksi, ensisijaisesti tietysti ajamalla sen kotiin.
Ajattelin vaihtaa naftasuodattimen ja sitten vaan sahata sitä käyntiin apuvirran kanssa vaikka tunnin. No sitten tuosta suodattimen vaihdosta! Missä kohdassa se on? Oon vaan kerran käyttänyt tuosta sen muovin pois päältä ja tarkistanut suuttimien juuret. Löytyykö netistä kuvaa tuosta koneesta ilman päällysmuoveja?? Foorumilla on paljon kuvalinkkejä, mutta suurin osa niistä ei toimi. Entä vaihto? -Suodattimen kansi auki, suodatin pois, uusi tilalle, täytetään naftalla, kansi kiinni ja starttaamaan??? Näinkö se menee? En oo ite ikinä vaihtanut nuista omista w124 tuota suodatinta..
EDIT: Ja tarvittaessa availen ruiskutusputkia juuresta..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 121ba9fca4
No anyway, Auto on noin 40 km päässä kotoa keskellä ei mitään, jonkin jumalan hylkäämän ihmisen pihalla. Joten yritän luoda tarkan sotasuunnitelman auton kotiin saamiseksi, ensisijaisesti tietysti ajamalla sen kotiin.
Ajattelin vaihtaa naftasuodattimen ja sitten vaan sahata sitä käyntiin apuvirran kanssa vaikka tunnin. No sitten tuosta suodattimen vaihdosta! Missä kohdassa se on? Oon vaan kerran käyttänyt tuosta sen muovin pois päältä ja tarkistanut suuttimien juuret. Löytyykö netistä kuvaa tuosta koneesta ilman päällysmuoveja?? Foorumilla on paljon kuvalinkkejä, mutta suurin osa niistä ei toimi. Entä vaihto? -Suodattimen kansi auki, suodatin pois, uusi tilalle, täytetään naftalla, kansi kiinni ja starttaamaan??? Näinkö se menee? En oo ite ikinä vaihtanut nuista omista w124 tuota suodatinta..
EDIT: Ja tarvittaessa availen ruiskutusputkia juuresta..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 121ba9fca4
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
- timbeniiranen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee.. pitäkää löpöä tarpeeksi tankissa ja jos ei vaimo ymmärrä niin tee niinkuin minä: otan mersun itelle ajoon ja annan akalle vanhan golffin ajoon.. muistaa muuten tankata ja muutenkin pitää autoa hyvänä kun annata ajella jollain rydöllä muutaman viikon.. tämä niksi toimii ja mersu ei kärsiPostman kirjoitti:No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
Golf-kärry
w203 200cdi -03
w203 200cdi -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Mutta meillä ei oo ku Mersuja pihassa.. ja yks Unotimbeniiranen kirjoitti:elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee.. pitäkää löpöä tarpeeksi tankissa ja jos ei vaimo ymmärrä niin tee niinkuin minä: otan mersun itelle ajoon ja annan akalle vanhan golffin ajoon.. muistaa muuten tankata ja muutenkin pitää autoa hyvänä kun annata ajella jollain rydöllä muutaman viikon.. tämä niksi toimii ja mersu ei kärsiPostman kirjoitti:No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Mimmones mersu se Uno on...?Postman kirjoitti:Mutta meillä ei oo ku Mersuja pihassa.. ja yks Unotimbeniiranen kirjoitti:elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee.. pitäkää löpöä tarpeeksi tankissa ja jos ei vaimo ymmärrä niin tee niinkuin minä: otan mersun itelle ajoon ja annan akalle vanhan golffin ajoon.. muistaa muuten tankata ja muutenkin pitää autoa hyvänä kun annata ajella jollain rydöllä muutaman viikon.. tämä niksi toimii ja mersu ei kärsiPostman kirjoitti:No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
Milläs muulla ilmaat CDI:n kuin starttaamalla?timbeniiranen kirjoitti:
elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee..
Ilmauksen tarvetta ilmenee myös aina kun vaihtaa PA-suodattimen, vaihtelee O-renkaita tai tai jotain muuta mukavaa...
- timbeniiranen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
tätä juurikin tarkoitinTeppo L kirjoitti:Ite imasen öljynvaihto imurilla linjan/sudattimen täyteen siirtopumpun jälkeen olevasta liittimestä,ei tarvii starttaill, lähtee laakistaMilläs muulla ilmaat CDI:n kuin starttaamalla
avustaa voi lisänä myös paineistamalla tankkia hiukka.. auttaa kummasti.. ei kannata startata turhaa minuutteja..
Golf-kärry
w203 200cdi -03
w203 200cdi -03
Mulla on vastaavaa polttoaineen järjestelmän imupuolen vuotoja ollut pitkään, jolloin ajoittain jättää tielle. Oikeammin yleensä ei lähde käyntiin vain. Ei se sitten enää ajossa vaivaa. Vaihtelin niitä pa-suodattimen putkia ja suodattimenkin varmasti MB:n alkuperäiseen jne. Niistä läpinäkyvistä pa-putkista huomasin kylläskin sen vuotokohdan joita oli useampia. Vaihdoin jopa siirtopunmpun stefan ja O-rengas-tiivisteen. Näillä lähti pahimmat vuodot pois. Pitkään pidin mukana litran löpöpulloa, jolla täytin ongelmatilanteessa suodattimen. Se siirtopumppu on nimittäin sellainen rataspumppu tyypiltään eli se ei kykene imemään ellei siellä ole löpöä. Eli jos se koko suodatin on tyhjä, se pumppu ei kykene imemään alhaalta tankista tyhjän putkiston ja suodattimen läpi ylämäkeen kuivana. Pienen ilmamäärän se järjestelmä kykenee hoitamaan.
ahti
ahti