C220 cdi -99 ei käynnisty?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

C220 cdi -99 ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja Postman »

Morjens,

Olen haulla lueskellut juttuja käynnistysongelmista, enkä löytänyt äkkiseltään vastausta minun ongelmaan.

Eli tänään päivällä auto tuli ajosta ja parkkeerattiin mäkeen, keula alaspäin. Tankin merkkivalo oli syttynyt hieman aiemmin, joten uskoisin dieseliä olevan jäljellä noin 6 litraa. Auto seisoi mäessä noin 20 - 30 min, jonka jälkeen yritettiin startata. Ei lähtenyt käyntiin. Auto liuutettiin tasaiselle alustalle, ei käynnisty. Lisäsin tankkiin noin 4 litr dieseliä, annoin apuvirtaa, mutta ei käynnisty.
Auto ei ole oirehtinut mitenkään, niinkuin monilla muilla haun perusteella, jolloin ilma vuotoja ja suutin vikoja on ehdoteltu. Itse ajattelisin, että pa järjestelmä on hörpännyt ilmaa??? Mutta miksei järjestelmä ilmaannu startatessa?? Kauanko autoa pitäisi sahata?? Pakkasta tapahtumahetkellä oli noin -10 C. Miten jäätyminen? Talvilaatua kuitenkin tankissa?

Onko jollain ollut vastaavaa??

Toivoisin pikaisia vastauksia :-) Thanks
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: C220 cdi -99 ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja tempera »

Postman kirjoitti:Morjens,

Olen haulla lueskellut juttuja käynnistysongelmista, enkä löytänyt äkkiseltään vastausta minun ongelmaan.

Eli tänään päivällä auto tuli ajosta ja parkkeerattiin mäkeen, keula alaspäin. Tankin merkkivalo oli syttynyt hieman aiemmin, joten uskoisin dieseliä olevan jäljellä noin 6 litraa. Auto seisoi mäessä noin 20 - 30 min, jonka jälkeen yritettiin startata. Ei lähtenyt käyntiin. Auto liuutettiin tasaiselle alustalle, ei käynnisty. Lisäsin tankkiin noin 4 litr dieseliä, annoin apuvirtaa, mutta ei käynnisty.
Auto ei ole oirehtinut mitenkään, niinkuin monilla muilla haun perusteella, jolloin ilma vuotoja ja suutin vikoja on ehdoteltu. Itse ajattelisin, että pa järjestelmä on hörpännyt ilmaa??? Mutta miksei järjestelmä ilmaannu startatessa?? Kauanko autoa pitäisi sahata?? Pakkasta tapahtumahetkellä oli noin -10 C. Miten jäätyminen? Talvilaatua kuitenkin tankissa?

Onko jollain ollut vastaavaa??

Toivoisin pikaisia vastauksia :-) Thanks
:arrow: :P Onko se nuukuutta kun pidät tankin melkein tyhjänä. Kannattaa pitää vähintään puolillaan niin ei tule noita ongelmia. Siellä on esim löpön pinnalla saattanut kellua jokin roska ja on sitten ajautunut pumppuun. Ilmaa tietysti on mennyt. jos ajaa putket tyhjäksi niin saa sahata kauan että ilmaantuu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos ja kun ottanut ilmaa jouttu tosian sahaaman pitkän joskus useita kertoja tosi pitkään(yleinen vika on että josstain ottaa niin paljon ilmaa jokkon että ei enään ilmaanu kun on pääsyt ilmaa väliin)
ja jos jossain suutimisa/pumpussa vielä pikasen alkavaa vikaa mikä ei vielä normaalisti mitenkään välttämättä oireile, niin ei jaksa tarpeeksi pumpata/päästää liikaa takaisin paluu kiertoon,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

Juu, Auto on rouvan ja rouva sillä ajo. Minä oon vaan se ratsuväki, joka tulee paikalle että "töttöröö!", kun jotain sattuu.
No anyway, Auto on noin 40 km päässä kotoa keskellä ei mitään, jonkin jumalan hylkäämän ihmisen pihalla. Joten yritän luoda tarkan sotasuunnitelman auton kotiin saamiseksi, ensisijaisesti tietysti ajamalla sen kotiin.
Ajattelin vaihtaa naftasuodattimen ja sitten vaan sahata sitä käyntiin apuvirran kanssa vaikka tunnin. No sitten tuosta suodattimen vaihdosta! Missä kohdassa se on? Oon vaan kerran käyttänyt tuosta sen muovin pois päältä ja tarkistanut suuttimien juuret. Löytyykö netistä kuvaa tuosta koneesta ilman päällysmuoveja?? Foorumilla on paljon kuvalinkkejä, mutta suurin osa niistä ei toimi. Entä vaihto? -Suodattimen kansi auki, suodatin pois, uusi tilalle, täytetään naftalla, kansi kiinni ja starttaamaan??? Näinkö se menee? En oo ite ikinä vaihtanut nuista omista w124 tuota suodatinta..

EDIT: Ja tarvittaessa availen ruiskutusputkia juuresta..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 121ba9fca4
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

CDI hommista en mitään tiedä, mutta eikö muka lähde sahaamalla käyntiin :roll:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

Dont know.. En vissiin yrittänyt eilen tarpeeksi..
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

Postman kirjoitti:No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee.. pitäkää löpöä tarpeeksi tankissa ja jos ei vaimo ymmärrä niin tee niinkuin minä: otan mersun itelle ajoon ja annan akalle vanhan golffin ajoon.. muistaa muuten tankata ja muutenkin pitää autoa hyvänä kun annata ajella jollain rydöllä muutaman viikon.. tämä niksi toimii ja mersu ei kärsi :lol:
Golf-kärry
w203 200cdi -03
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

timbeniiranen kirjoitti:
Postman kirjoitti:No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee.. pitäkää löpöä tarpeeksi tankissa ja jos ei vaimo ymmärrä niin tee niinkuin minä: otan mersun itelle ajoon ja annan akalle vanhan golffin ajoon.. muistaa muuten tankata ja muutenkin pitää autoa hyvänä kun annata ajella jollain rydöllä muutaman viikon.. tämä niksi toimii ja mersu ei kärsi :lol:
Mutta meillä ei oo ku Mersuja pihassa.. ja yks Uno :D
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

Postman kirjoitti:
timbeniiranen kirjoitti:
Postman kirjoitti:No lähtihän se käyntiin kun tarpeeksi sahas!
elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee.. pitäkää löpöä tarpeeksi tankissa ja jos ei vaimo ymmärrä niin tee niinkuin minä: otan mersun itelle ajoon ja annan akalle vanhan golffin ajoon.. muistaa muuten tankata ja muutenkin pitää autoa hyvänä kun annata ajella jollain rydöllä muutaman viikon.. tämä niksi toimii ja mersu ei kärsi :lol:
Mutta meillä ei oo ku Mersuja pihassa.. ja yks Uno :D
Mimmones mersu se Uno on...?
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

timbeniiranen kirjoitti:
elkee hyvät miehet hajottako autojanne! jos cdi kone hörppää ilmat ni voi olla että ei lähe ees sahaamalla käyntiin ja vaikka lähtiski ni ei se hankaaminen hyvää tee..
Milläs muulla ilmaat CDI:n kuin starttaamalla?

Ilmauksen tarvetta ilmenee myös aina kun vaihtaa PA-suodattimen, vaihtelee O-renkaita tai tai jotain muuta mukavaa... :wink:
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Milläs muulla ilmaat CDI:n kuin starttaamalla
Ite imasen öljynvaihto imurilla linjan/sudattimen täyteen siirtopumpun jälkeen olevasta liittimestä,ei tarvii starttaill, lähtee laakista :roll:
ML W164
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

IL kirjoitti:Mimmones mersu se Uno on...?
Se on sellanen vehe, että oksat pois!!! :shock:
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Avatar
timbeniiranen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timbeniiranen »

Teppo L kirjoitti:
Milläs muulla ilmaat CDI:n kuin starttaamalla
Ite imasen öljynvaihto imurilla linjan/sudattimen täyteen siirtopumpun jälkeen olevasta liittimestä,ei tarvii starttaill, lähtee laakista :roll:
tätä juurikin tarkoitin :!:
avustaa voi lisänä myös paineistamalla tankkia hiukka.. auttaa kummasti.. ei kannata startata turhaa minuutteja.. :roll:
Golf-kärry
w203 200cdi -03
ahtin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 20.03.2010 10:04
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja ahtin »

Mulla on vastaavaa polttoaineen järjestelmän imupuolen vuotoja ollut pitkään, jolloin ajoittain jättää tielle. Oikeammin yleensä ei lähde käyntiin vain. Ei se sitten enää ajossa vaivaa. Vaihtelin niitä pa-suodattimen putkia ja suodattimenkin varmasti MB:n alkuperäiseen jne. Niistä läpinäkyvistä pa-putkista huomasin kylläskin sen vuotokohdan joita oli useampia. Vaihdoin jopa siirtopunmpun stefan ja O-rengas-tiivisteen. Näillä lähti pahimmat vuodot pois. Pitkään pidin mukana litran löpöpulloa, jolla täytin ongelmatilanteessa suodattimen. Se siirtopumppu on nimittäin sellainen rataspumppu tyypiltään eli se ei kykene imemään ellei siellä ole löpöä. Eli jos se koko suodatin on tyhjä, se pumppu ei kykene imemään alhaalta tankista tyhjän putkiston ja suodattimen läpi ylämäkeen kuivana. Pienen ilmamäärän se järjestelmä kykenee hoitamaan.

ahti
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

siirtopumppu on nimittäin sellainen rataspumppu tyypiltään eli se ei kykene imemään ellei siellä ole löpöä.
tämä on totta! kuivana saa startata vaikka maailman loppuun muttei suostu nostamaan tankilta,ainakaan tuommone 300tkm ajettu pumppu!
ML W164
Vastaa Viestiin