Vito 112cdi automaattissa ongelmia?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hkt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 02.11.2009 22:16

Vito 112cdi automaattissa ongelmia?

Viesti Kirjoittaja hkt »

Kuka osaa kertoa onko mitään tehtävissä 112 cdi vm 2001 vitolle?
Alkoi nykimään tasaisilla kierroksilla kun on vetopäällä, kun kiihdyttää reippaammin ongelmaa ei ilmene joskin normaalia laiskemmasti kiihtyy.
Laatikkoon vaihdettiin öljyt 4l mutta ei suodattimia koska ovat kuulemma hankalassa paikassa? pelas normaalisti tasan päivän ja taas sama nykiminen alkoi.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- mitkä öljyt vaihdettu? Tarvii sen Esso LT71141. Ja suodatin on oikeesti todella hankalassa paikassa :D
hkt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 02.11.2009 22:16

Viesti Kirjoittaja hkt »

Kyllä ne pitäis mersun omat öljyt olla?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliskohan turbiininlukitusvikaa vikaa vikaa...

Siekkinen noita on joutunut korjaamaan urakalla, kannattaa varmaan soittaa ja kysellä, osaavat ehkä kertoa oireiden perusteella mistä on kyse.
Lisää tietoa: www.skg.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oisit vahdattanut myös suodattimen.
Taisi öljyn vaihto mennä uusiksi.
Jos on kosteutta ja likaa ,niin kylmänä öljy ei mene kunnolla läpi ja voi mennä koko vahteisto uusiksi.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- suodatinta ei voi vaihtaa ilman laatikon aukaisua.

Vois veikata että, nelosvaihteen mäntä tai pakat. Vai ravistaako kaikilla vaihteilla?
hkt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 02.11.2009 22:16

Viesti Kirjoittaja hkt »

Tarkoitus kyllä oli että korjaamossa olisi homma hoidettu kerralla kuntoon myös suodattimen vaihdonkin!
Mutta oli ilmeisesti niin pahassa paikkaa etteivät viitsineet alkaa laatikkoa avaamaan vaikka vian kerroin ja että haluan päästä siitä eroon :shock:
Täytyypä tarkistaa tosiaan että ravisuttaako pelkästään isolla vaihteella, mutta pers tuntuma on että jo pienemmilläkin tekee sitä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suodattimen vaihtamiseksi autosta pitää ottaa moottori/laatikkopaketti irti. Sen jälkeen laatikko irroitettaan moottorista. Laatikko halkaistaan ja suodatin vaihdetaan.

Tuommonen työ ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan vaan suodattimen on "ajateltu" kestävän laatikon eliniän.

Suodattimen vaihto tulee siis maksamaan luokkaa 1000...1500 €

Vika ei myöskään ole missään tapauksessa suodattimessa :roll:

Tyypillisesti Vitoista hajoaa turbiinit...mutta sinuna minä olisin soittanut jo sinne Siekkiselle, tietävät parhaiten miten eri turbiinin viat ovat oireilleet. Koeaja se nyt kuitenkin ensin kunnolla ja kirjaa oireet vaikka paperille ja sitten soitat.

Turbiinin vaihtamiseksikin pitää kone/laatikko irroittaa korista, joten samalla kannattaa huoltaa laatikko eli uusia sinne kuluvat osat (kitkalevyt ja tiivisteet sekä se pirun suodatin).
Lisää tietoa: www.skg.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Hyvimpä on hultokohteet ESILLÄ,oli pakko?? :shock:
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Mersu on mersu, vaikka mitä lukis takakontissa!
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:Turbiinin vaihtamiseksikin pitää kone/laatikko irroittaa korista, joten samalla kannattaa huoltaa laatikko eli uusia sinne kuluvat osat (kitkalevyt ja tiivisteet sekä se pirun suodatin).
= noin 4 000e
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:
veskola kirjoitti:Turbiinin vaihtamiseksikin pitää kone/laatikko irroittaa korista, joten samalla kannattaa huoltaa laatikko eli uusia sinne kuluvat osat (kitkalevyt ja tiivisteet sekä se pirun suodatin).
= noin 4 000e
...jaa pitäskö mun tehdä se halvemmalla :roll:

Missä tuommonen hinnoittelu on ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Actros3348
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Ongelma

Viesti Kirjoittaja Actros3348 »

Koitin etsiä foorumilta vastausta, muttakun ei niin ei...

Eli Vito 112 CDI v.m 1999 automaattiaski oireilee seuraavasti:

Kun lähtee paikaltaan liikkeelle,niin kakkoselle (vain ylöspäin) vaihtaessa laatikko nykäsee/täräyttää aika kovin.Kun laittaa W katkaisijan talviasentoon, niin oire poistuu koska liikkeellelähtö tapahtuu 2. vaihteella.
Muuten laatikko toimii kuin unelma.Alaspäin vaihtaessa ei oireita...

Auttaisko öljynvaihto?? Kellään kokemusta??
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Öljyn vaihdolla on hyvä aloittaa, jos ei muutosta niin mag. venttiilejäkin vois koittaa vaihtaa.
Actros3348
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Actros3348 »

keef kirjoitti:Öljyn vaihdolla on hyvä aloittaa, jos ei muutosta niin mag. venttiilejäkin vois koittaa vaihtaa.
Haa, magneettiventtiilien vaihto?Kuulostaa vaihteistoremontilta, vai saako vaihdettua ulkokautta???
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- ovat siinä jäähdyttimen takana, onnistuu "ulkokautta".
Actros3348
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Actros3348 »

keef kirjoitti:- ovat siinä jäähdyttimen takana, onnistuu "ulkokautta".
Kiitti jo etukäteen.
Eli löytynee tuon "kullanvärisen"peltikotelon alta?Onkos siellä myös vaihteistoöljyn suodatin??
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Sieltä löytyy hyd. yksikkö jossa muistaakseni kuus mag. venttiiliä. Öljynsuodatin löytyy kun halkaisee koko laatikon.

Voihan se vika olla muuallakin, mutta noi on ne helpoimmat.
Vastaa Viestiin