W140 kulutuskuperkeikka
W140 kulutuskuperkeikka
Pisteli tässä erinäisiä taulukoita tutkiessa ja tietoa hakiessa silmään eräs, lähes fysiikan lait kumoava tablitsa.
Kyseessä on W140-kulutusvertailu versioiden S320 ja S420 kesken. Kutvoselle ilmoitetaan omapainoksi tankki (100 l) täynnä 1900 kg. Kasikoneisella vastaava lukema on tasan 2000 kg. S420 pakenee sataseen 8,3 s., kutonen 8,9 s, joten isommalle koneelle on katetta. Molemmissa on 5-vaihteinen sähköisesti ohjattu tomatlååda.
Tästä huolimatta isommalle koneelle ilmoitetaan alhaisemmat kulutuslukemat,
90 km/h 8,4 litraa (320: 8,8 l)
120 km/h 10,00 l (320: 10,7 l)
Äkkiseltään voisi ajatella, että tässä tulee vastaan ilmiö, että pienempi kone joutuu ähkimään enemmän ja kasiainen painaa pintakaasulla tuhdimman vääntönsä turvin. Toisaalta suorituskyky kutosellakin kertoo, että ei mylly nyt apua huuda matka-ajossa, vaan putua on reservissä kyllä kovasti siinäkin.
Vai onko välityksissä niinkin suuri ero, että kasi kiertää 90 ja 120 matkavauhdeilla 0,4 - 0,7 litraa pienemmällä juoma-annoksella, vaikka iskutilavuutta on litra enemmän ja tehoakin 48 hv tykö (joka ei toki näillä nopeuksilla ole käytössä).
PS. Kulutusero pienemmän kirnun hyväksi saadaan vasta kaupunkiajossa, 14,9/15,8. Näin ollen matka-ajopainotteisessa käytössä 420 olisi jopa pieniruokaisempi - vai onkohan näin sitten enää käytänössä...
Kyseessä on W140-kulutusvertailu versioiden S320 ja S420 kesken. Kutvoselle ilmoitetaan omapainoksi tankki (100 l) täynnä 1900 kg. Kasikoneisella vastaava lukema on tasan 2000 kg. S420 pakenee sataseen 8,3 s., kutonen 8,9 s, joten isommalle koneelle on katetta. Molemmissa on 5-vaihteinen sähköisesti ohjattu tomatlååda.
Tästä huolimatta isommalle koneelle ilmoitetaan alhaisemmat kulutuslukemat,
90 km/h 8,4 litraa (320: 8,8 l)
120 km/h 10,00 l (320: 10,7 l)
Äkkiseltään voisi ajatella, että tässä tulee vastaan ilmiö, että pienempi kone joutuu ähkimään enemmän ja kasiainen painaa pintakaasulla tuhdimman vääntönsä turvin. Toisaalta suorituskyky kutosellakin kertoo, että ei mylly nyt apua huuda matka-ajossa, vaan putua on reservissä kyllä kovasti siinäkin.
Vai onko välityksissä niinkin suuri ero, että kasi kiertää 90 ja 120 matkavauhdeilla 0,4 - 0,7 litraa pienemmällä juoma-annoksella, vaikka iskutilavuutta on litra enemmän ja tehoakin 48 hv tykö (joka ei toki näillä nopeuksilla ole käytössä).
PS. Kulutusero pienemmän kirnun hyväksi saadaan vasta kaupunkiajossa, 14,9/15,8. Näin ollen matka-ajopainotteisessa käytössä 420 olisi jopa pieniruokaisempi - vai onkohan näin sitten enää käytänössä...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuo on muuten harvinaisen oikea havainto.
Onhan todettu useamman kerran että W126 300 aut. ja 420 vievät sekalaisessa ajossa jokseenkin saman verran. Ja 500 vie aavikkoperän ansiosta matka-ajossa vähemmän, kun taas kaupunkisudituksessa haukkaa reippaamman puolisesti. Sen sijaan 260/300 manuaalin keskikulutusta ei kovin helposti saa kympin pahemmalle puolelle, jos ei ihan pelkkää kaupunkia tahkoa. Eli saattaapi tuossa siis jotain totuuden siementä ollakin.
Ainakaan manuaalia ei tuohon W140-koppaan kannata nähtävästi ottaa; hörppää kaupungissa liki 3 litraa enemmän menovettä.
Onhan todettu useamman kerran että W126 300 aut. ja 420 vievät sekalaisessa ajossa jokseenkin saman verran. Ja 500 vie aavikkoperän ansiosta matka-ajossa vähemmän, kun taas kaupunkisudituksessa haukkaa reippaamman puolisesti. Sen sijaan 260/300 manuaalin keskikulutusta ei kovin helposti saa kympin pahemmalle puolelle, jos ei ihan pelkkää kaupunkia tahkoa. Eli saattaapi tuossa siis jotain totuuden siementä ollakin.
Ainakaan manuaalia ei tuohon W140-koppaan kannata nähtävästi ottaa; hörppää kaupungissa liki 3 litraa enemmän menovettä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin, eihän manuaalilaatikkoista M103:sta kulutuksessa nokita edes 1.3-litraisella Corollalla Isäukon Xantiakin vie melkein samat, mutta sehän onkin painava auto.
Näyttää olevan ainakin avatarin perusteella Ässäsi jo hyvän matkaa stripattu. Itsellä on koko ehostusprojekti vielä alkamatta, mitä nyt osaa ja vimpainta on tallinperukalla jo ihan pöntiönään.
Kun tässä kohta pääsee katselemaan teitin kaikkien Ihq-fixattuja (teinilatinaa) lotjia, niin alkaa pian katkeruus ja ihailunsekainen supiperämetsäsuomalainen itsemurhavietti saada niskaotteen, oikein Huuhaan sanoin "kyynelsilmin katson lammen tummaan veteen, ottaa eteen...."
Näyttää olevan ainakin avatarin perusteella Ässäsi jo hyvän matkaa stripattu. Itsellä on koko ehostusprojekti vielä alkamatta, mitä nyt osaa ja vimpainta on tallinperukalla jo ihan pöntiönään.
Kun tässä kohta pääsee katselemaan teitin kaikkien Ihq-fixattuja (teinilatinaa) lotjia, niin alkaa pian katkeruus ja ihailunsekainen supiperämetsäsuomalainen itsemurhavietti saada niskaotteen, oikein Huuhaan sanoin "kyynelsilmin katson lammen tummaan veteen, ottaa eteen...."
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ja senkin päivän kun joskus vielä näkis.Kaapo kirjoitti:...teitin kaikkien Ihq-fixattuja (teinilatinaa) lotjia...
Noh juu, kyllähän se projekti koko ajan matelee hitaan varmasti eteenpäin. Koko ajan on edistynyt jollain lailla, vielä ei ole junnannut paikoillaan. Josko ensi viikolla pääsis jo kunnostamaan noita irtirevittyjä kamoja. Eihän se siellä peltiheikillä varmaan paria kolmea viikkoa kauempaa mätäne... siis vanhene. Varsinkin kun suurin osa osistakin pitäisi olla valmiina, etulokarit tarvii vielä tilata ja peltiukko saa etsiä / improvisoida muut tarvittavat sälppeet. Toivottavasti on ensi kuussa jo liikenteessä, nyt on ollut toista kuukautta pressun alla. Eipä silti ole vieroitusoireita ilmaantunut, vielä.
Luulenpa, että sukat pyörivät vielä jaloissa kun se on valmis ja iskussa. Vois jopa harkita sen vahaamista, ensimmäisen kerran neljän vuoden aikana. Toki maalin tarvii antaa kuivua ensin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
..
Voiskai tuota omastakin 126:sta jotain kertoa.
-Auto on ollut kuukauden päivät anopin lämpimässä tallissa kuivumassa maalarin jäljiltä.
-Tuulilasi on uusi
-Etusiivet on uudet
-uutta maalia on etusiivissä ja tuulilasin yläreunassa.
-Irti on vielä etupuskuri...odotellaan saksankuormaa ja uusia kromilistoja ja tiivisteitä
-irti on tuulilasin kromikehykset...odotellaan saksankuormaa (Vai tulikohan nuo uudet tilattua )
-irti on etupenkit..ne on verhoiltavana
-Irti otetaan vielä takapuskuri...odotellaan saksankuormaa ja uusia kromilistoja
-Irti otetaan kylkipahvit, ja kromilistat kiillotetaan (yksi tulee uusi) ja uusitaan kinnikkeitä, joita saksankuormassa tulee. Samalla tietty uusitaan pahvien alusvaseliinit.
Takaisin paikalleen on jo laitettu:
-Tuulilasin pyyhkimet
-Tuulilasin alapuolen muovisuojat/ritilät ja niitten tiivistenauhat
-Kesärenkaat vaihdoin alle viikonloppuna.
Auto on valmis vappuna (Mikäli saksankuorma saapuu ajallaan)
Hommaan menee minulta vielä n. 10 työtunia, eli yksi viikonloppu. Eli työ on paljon helpompi, mitä äkkiseltään luulisi. Kaikki hommat on vähintään kerran aiemminkin tehty, joten tuttua touhua.
Vinkki:
Jos uusitte W126:een tuulilasia, niin kannattaa irrottaa kaikki ympäryshilut itse etukäteen, mikäli haluatte niitten pysyvän ehjinä. Tumpelolta tekijältä se voi viedä kauan aikaa ja jos tuulilasin vaihtohinta ei ole urakkalaskutettu, niin saattaa tulla kalliiksi. Tavaraa lähtee lasin ympäriltä melkoinen määrä...10 kertaa enemmän, kun normiautosta
-Auto on ollut kuukauden päivät anopin lämpimässä tallissa kuivumassa maalarin jäljiltä.
-Tuulilasi on uusi
-Etusiivet on uudet
-uutta maalia on etusiivissä ja tuulilasin yläreunassa.
-Irti on vielä etupuskuri...odotellaan saksankuormaa ja uusia kromilistoja ja tiivisteitä
-irti on tuulilasin kromikehykset...odotellaan saksankuormaa (Vai tulikohan nuo uudet tilattua )
-irti on etupenkit..ne on verhoiltavana
-Irti otetaan vielä takapuskuri...odotellaan saksankuormaa ja uusia kromilistoja
-Irti otetaan kylkipahvit, ja kromilistat kiillotetaan (yksi tulee uusi) ja uusitaan kinnikkeitä, joita saksankuormassa tulee. Samalla tietty uusitaan pahvien alusvaseliinit.
Takaisin paikalleen on jo laitettu:
-Tuulilasin pyyhkimet
-Tuulilasin alapuolen muovisuojat/ritilät ja niitten tiivistenauhat
-Kesärenkaat vaihdoin alle viikonloppuna.
Auto on valmis vappuna (Mikäli saksankuorma saapuu ajallaan)
Hommaan menee minulta vielä n. 10 työtunia, eli yksi viikonloppu. Eli työ on paljon helpompi, mitä äkkiseltään luulisi. Kaikki hommat on vähintään kerran aiemminkin tehty, joten tuttua touhua.
Vinkki:
Jos uusitte W126:een tuulilasia, niin kannattaa irrottaa kaikki ympäryshilut itse etukäteen, mikäli haluatte niitten pysyvän ehjinä. Tumpelolta tekijältä se voi viedä kauan aikaa ja jos tuulilasin vaihtohinta ei ole urakkalaskutettu, niin saattaa tulla kalliiksi. Tavaraa lähtee lasin ympäriltä melkoinen määrä...10 kertaa enemmän, kun normiautosta
Re: W140 kulutuskuperkeikka
No nyt en kyllä ihan tuohon 8,4l usko! Ei hitolla 4,2 V8 ja 2t malmia liiku tolla, ei millään. Ko automallin omistajat ilmoittakoon rehelliset lukemat. Tai sitten täytyy olla aivan ihanneolosuhteet ja aivan tasanopeus..siltikin epäilen.Kaapo kirjoitti:Tästä huolimatta isommalle koneelle ilmoitetaan alhaisemmat kulutuslukemat,
90 km/h 8,4 litraa (320: 8,8 l)
120 km/h 10,00 l (320: 10,7 l)
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No, jos se on joku ohjekirjan ilmoittama normikulutus.
Luvataan munkin TE:n liikkuvan maantiellä aivan yhdeksän litran pintaan. Ei niin tasajalkaista kuskia vaan olekaan, että siihen käytänössä pääsisi. Yhden tampereen-keikan olen hoitanut muistaakseni 9,9 litralla viisi henkeä kyydissä ja todella tasaiseen ajellen.
Samaisen kirjan mukaan muuten TE 4Matic kuluttaa manuaalilla kaupungissa enemmän kuin automaatilla.
Että ostakaa tästä nyt varsinainen mukava säästöpossu.
Luvataan munkin TE:n liikkuvan maantiellä aivan yhdeksän litran pintaan. Ei niin tasajalkaista kuskia vaan olekaan, että siihen käytänössä pääsisi. Yhden tampereen-keikan olen hoitanut muistaakseni 9,9 litralla viisi henkeä kyydissä ja todella tasaiseen ajellen.
Samaisen kirjan mukaan muuten TE 4Matic kuluttaa manuaalilla kaupungissa enemmän kuin automaatilla.
Että ostakaa tästä nyt varsinainen mukava säästöpossu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aiemminkin mainostamani kuivausteknikan opettajani S 420 -96 liikkui maantieajossa n. yhdeksällä litralla/100 km.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja jos tätä keitosta vielä hämmentää, niin tehtaan ilmoittamat lukemat S500 -versiolle ovat vain akateemiset 3-4 desiä korkeammat kuin S420:n luvut. Kaupungissa 5-satku sitten karkaa omille lukemilleen 17,2 litran janolla.
Ja kun viivalle lopuksi tuodaan äkkinäisesti piheimmäksi veikattu S280 manuaskilla, niin tämä haukkaa numeroiden mukaan 8,6 / 10,6 / 15,6 eli aika tarkkaan S420:n verran, kasin ollessa 120 km/h vauhdissa jopa yli puoli litraa pihimpi. Oijoi...
Näin kauas on tultu W126-sarjan aikakaudesta ja tuolloisten manulaatikoiden huomattavasti tomaatteja pienemmästä ruokahalusta. Tai toisen kautta tuolloisten tomaattien janoisuudesta.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri. Paitsi saksalainen insinööri. Paitsi sähköisesti ohjattu MB:n 5-lovinen automaatti. Paitsi MB:n uusi 7-lovinen automaatti.
Ja kun viivalle lopuksi tuodaan äkkinäisesti piheimmäksi veikattu S280 manuaskilla, niin tämä haukkaa numeroiden mukaan 8,6 / 10,6 / 15,6 eli aika tarkkaan S420:n verran, kasin ollessa 120 km/h vauhdissa jopa yli puoli litraa pihimpi. Oijoi...
Näin kauas on tultu W126-sarjan aikakaudesta ja tuolloisten manulaatikoiden huomattavasti tomaatteja pienemmästä ruokahalusta. Tai toisen kautta tuolloisten tomaattien janoisuudesta.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri. Paitsi saksalainen insinööri. Paitsi sähköisesti ohjattu MB:n 5-lovinen automaatti. Paitsi MB:n uusi 7-lovinen automaatti.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ässän kulutus
Piti oikein kiireesti skannata -97 mallisen ohjekirjasta ( sivu 172 ) ilmoitetut kulutuslukemat. Kaapon teoriaa tukevaa faktaa isompien koneiden pienemmästä kulutuksesta ei näistä lukusista löydy. Katkera totuus on se, että kaksitonninen ison poikkipinta- alan omaava bensalaite ei kulje < 11,5 l/100 km. Fysikaalinen mahdottomuus. Seuraavat lukemat ovat 722.6-vaihteistolla ( paitsi 280 manu ).
Fuel consumption in accordance with 93/116/EG (1/100 km) 5-speed automatic transmission
City: Extra Urban Driving Cycle: Total:
S 280 manual: 19.0 10.0 13.3
S 280 auto 18.9 9.9 13.2
S 320 19.3 10.0 13.4
S 300 TURBODIESEL 13.8 8.1 10.3
S420 21.4 11.2 14.9
S 500 22.1 11.5 15.4
S 600 24.5 12.5 16.9
Fuel consumption in practice may be higher than the figures determined and stated in accordance with EC Directives (93/116/EG) as the conditions which exist in day-to-day motoring may differ, for example style of driving, additional equipment, roof rack, wider tires etc. The fuel consumption figures calculated in accordance with EC Directives (93/116/EG) are obtained by applying the specified test conditions and are merely a basis for comparison.
Fuel consumption in accordance with 93/116/EG (1/100 km) 5-speed automatic transmission
City: Extra Urban Driving Cycle: Total:
S 280 manual: 19.0 10.0 13.3
S 280 auto 18.9 9.9 13.2
S 320 19.3 10.0 13.4
S 300 TURBODIESEL 13.8 8.1 10.3
S420 21.4 11.2 14.9
S 500 22.1 11.5 15.4
S 600 24.5 12.5 16.9
Fuel consumption in practice may be higher than the figures determined and stated in accordance with EC Directives (93/116/EG) as the conditions which exist in day-to-day motoring may differ, for example style of driving, additional equipment, roof rack, wider tires etc. The fuel consumption figures calculated in accordance with EC Directives (93/116/EG) are obtained by applying the specified test conditions and are merely a basis for comparison.
S320L -97
Re: Ässän kulutus
No tulihan se sieltämarkku kirjoitti: Katkera totuus on se, että kaksitonninen ison poikkipinta- alan omaava bensalaite ei kulje < 11,5 l/100 km. Fysikaalinen mahdottomuus.
Fuel consumption in accordance with 93/116/EG (1/100 km) 5-speed automatic transmission
City: Extra Urban Driving Cycle: Total:
S420 21.4 11.2 14.9
S 500 22.1 11.5 15.4
S 600 24.5 12.5 16.9
Nuo lukemat rupeavat olemaan varmaankin sinnepäin. Ilmottaahan ne tolle mun nakullekin jotain 5,9 90 vauhdille mutta käytännön kulutus on 7-8l.
Kuka sitäpaitti jaksaa ajaa jollain Ässällä tasasta 90 kokoaika, teho on tehty käytettäväksi
Silti kaikki kunnia Mersun insseille, kulku/kulutussuhde on aika kohdillaan varsinkin auton paino ym tekijät huomioiden.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Ja tämä tuli viime viikonloppuna todistettua. Seisoin vieressä kun tälläkin forumilla esiintyneen W126 420SE:n tankkia täytettiin yli 700 km:n maantieajon jälkeen. Omistaja sai kalkuloitua keskikulutukseksi 10,5 ltr per satku (korjaa flosse, jos muistin totaalisen väärin). Seisoin vieressä vihreänä kateudesta, nimittäin allekirjoittaneen 3 ltrn kuusreikäinen kirnu + tomatic on vienyt vastaavilla ajoilla saman, joskus jopa vähän enemmänkin - enkä ole edes monottanut.Pasi M. kirjoitti: Onhan todettu useamman kerran että W126 300 aut. ja 420 vievät sekalaisessa ajossa jokseenkin saman verran.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Täällä jkl:ssä olisi vertailukelpoinen kaksikko myynnissä?
http://virtual5.nebula.fi/~finas/tasan/ ... html?i=869
ja
http://virtual5.nebula.fi/~finas/tasan/ ... html?i=892
Siis hakemaan koeajoon ja vertailemaan?
http://virtual5.nebula.fi/~finas/tasan/ ... html?i=869
ja
http://virtual5.nebula.fi/~finas/tasan/ ... html?i=892
Siis hakemaan koeajoon ja vertailemaan?
Hyvät on perät.......
Auti
Pre-facelift
Nämä ovat pre-facelift-malleja todennäköisimmin 4-lovisella / mekaanisella 5-vaihteisella laatikolla => voisi veikata puolikkaasta litraan lisää kulutukseen elektroniseen 5-vaihteiseen verrattuna. Vertailukelpoisia toki ovat keskenään.Kimmo L kirjoitti:Täällä jkl:ssä olisi vertailukelpoinen kaksikko myynnissä?
Siis hakemaan koeajoon ja vertailemaan?
Sinänsä en pidä kulutusta pahana tämän kokoiselle autolle. Edellinen Volvo S90 ei paljoa pienemmällä mennyt, vaikka painosta puuttui 300 kg ja hevosista 60.
S320L -97
S320 kulutus
Täytyy ottaa vähän puheitaan kulutuksesta takaisin. Käväisin Itä-Suomessa ja kulutus oli 10,5 l/100km tankkausvälillä. 200 km seka-ajoa ja 450 km maantietä 80-120 nopeuksilla. Voisi pienellä tiristyksellä päästä jopa alle kympin, uskomatonta. Nyt tuli kyllä karstoja poltettua rekkoja ohitellessa ihan mukavasti, tosin sehän ei kauaa kestänyt.
Alkaisikohan Mersu olla sisäänajettu kun 100.000 km alkaa olemaan täynnä?
Aikaisemmat kulutuslukemat olivat mitattu Hki-Tre motarilta normaalilla rajoitus+18 km nopeudella, eikä ollut alle 11,5 l/100km
Alkaisikohan Mersu olla sisäänajettu kun 100.000 km alkaa olemaan täynnä?
Aikaisemmat kulutuslukemat olivat mitattu Hki-Tre motarilta normaalilla rajoitus+18 km nopeudella, eikä ollut alle 11,5 l/100km
S320L -97
No tätä meinasin seuraavaksi alkaa udella, mutta kerkisit tuoda esiin jo tätä käytännön tietoa. Forumin 140-kanta on sen verran pientä - toistaiseksi - että näitä kenttäkokemuksia on vallan mukava kuulostella. Ei pahat ruokahalut ollenkaan...
On tämä hienoksi mennyt, kun keikkapaikallakin on laajakaista eli Tullikamarilla pääsee soittovuoroa odotellessa viihteen pariin. Hector tuossa lopetteli juuri, joten taitaa olla aika siirtyä tuopposen äärestä bassoa virittelemään .
On tämä hienoksi mennyt, kun keikkapaikallakin on laajakaista eli Tullikamarilla pääsee soittovuoroa odotellessa viihteen pariin. Hector tuossa lopetteli juuri, joten taitaa olla aika siirtyä tuopposen äärestä bassoa virittelemään .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kulutuksia
TM 1/87 mukaan ecet 420 SE:lle kat autom. ovat 9.3 / 11.6 / 14.9 l/100km.
Liekkö testasivat tai sitten ottivat tehtaan ilmoittamista tiedoista suoraan.
300 SE kat automlle tehdas ilmoittaa tasaiselle 90 km/h:lle samaisen 9.3 l/100km vai oliko 9.4. Käsivalintaiselle 300 SE:lle katversiolle ilmoittaa tehdas vastaavaksi lukemaksi 8 l/100km.
Samoissa kulutuksissa tasaisella nopeudella 90km/h 300/420 w126 automaateilla kutakuinkin ollaan.
BMW 735i:lle automaatille ecet TM 1/87 mukaan 7.6 / 9.5 / 16.7.
Kiinnostusko heräiskö BMWhen ?!
/Jo vain
Liekkö testasivat tai sitten ottivat tehtaan ilmoittamista tiedoista suoraan.
300 SE kat automlle tehdas ilmoittaa tasaiselle 90 km/h:lle samaisen 9.3 l/100km vai oliko 9.4. Käsivalintaiselle 300 SE:lle katversiolle ilmoittaa tehdas vastaavaksi lukemaksi 8 l/100km.
Samoissa kulutuksissa tasaisella nopeudella 90km/h 300/420 w126 automaateilla kutakuinkin ollaan.
BMW 735i:lle automaatille ecet TM 1/87 mukaan 7.6 / 9.5 / 16.7.
Kiinnostusko heräiskö BMWhen ?!
/Jo vain
300 SE