S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä? -->ratkaistu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä? -->ratkaistu

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

-02 220cdi siis kyseessä.
Viimeviikolla näyttöön ilmestyi lukuisia vikailmoituksia, ABS/BAS/SRS jne. Vaihdoin akun ja ensimmäinen päivä meni ok, toisena päivänä samat virheilmoitukset näyttöön ja lisäksi oli ilmoitus battery/generator undervoltage.

Mekanisten osien vaihtaminen on tuttua, mutta miten pystyn varmistamaan kummassa vika on, laturissa vai jännitteensäätimessä. Laturi on aikas arvokas, joten mieluummin varmistaisi ensin missä vika on eikä vain vaihda summassa osia.

Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Viimeksi muokannut 220cdi, Ti 16.06.2009 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Mulla teki pilkulleen samat jutut oma vastaava peli. Vaihdoin kylmästi hiilet sinne laturiin niinku ennen vanhaan pruukattiin tehä. Nykyaikana kylläkin on tapana vaihtaa koko laturi uuteen. :roll:
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?

Viesti Kirjoittaja Timo J »

220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.

Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?

Viesti Kirjoittaja juhape »

Timo J kirjoitti:
220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.

Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
Noissa vesilatureissa ei ole hiiliä/liukurenkaita...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?

Viesti Kirjoittaja Timo J »

juhape kirjoitti:
Timo J kirjoitti:
220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.

Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
Noissa vesilatureissa ei ole hiiliä/liukurenkaita...
Kyllä muuten on, ainakin 190A laturissa !
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?

Viesti Kirjoittaja juhape »

Timo J kirjoitti:
juhape kirjoitti:
Timo J kirjoitti:
220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.

Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
Noissa vesilatureissa ei ole hiiliä/liukurenkaita...
Kyllä muuten on, ainakin 190A laturissa !
Jaa no sit niitä on erilaisia. Tuossa kuvassa on -00 mallin CDi väykyn laturi.

Kuva
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Tuo 150A on Boschin ja 190A on Delphin tekemä, ettei ne välttämättä "samasta puusta" ole..
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Timo J kirjoitti:Tuo 150A on Boschin ja 190A on Delphin tekemä, ettei ne välttämättä "samasta puusta" ole..
Vanha Delphin laturi vaihdettiin uuteen Delphin laturiin. Ei vaan ala lataamaan ei. Sulakkeet kunnossa, mutta virta kulkee rintapeltiin asti. Sen jälkeen ei virta kulje enää akulle asti :shock:

Mistä hitosta vian kaivais esiin :?:
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

220cdi kirjoitti:Sulakkeet kunnossa, mutta virta kulkee rintapeltiin asti. Sen jälkeen ei virta kulje enää akulle asti :shock:

Mistä hitosta vian kaivais esiin :?:
Joskus aikoinaan on ollut jossain puhetta kaasupolkimen paikkeilla/alapuolella olevan päävirtakaapelin liitoksen hapettumisesta ja sen aiheuttamista ongelmista. Tarkemmin en enää muista.
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

220cdi kirjoitti:
Timo J kirjoitti:Tuo 150A on Boschin ja 190A on Delphin tekemä, ettei ne välttämättä "samasta puusta" ole..
Vanha Delphin laturi vaihdettiin uuteen Delphin laturiin. Ei vaan ala lataamaan ei. Sulakkeet kunnossa, mutta virta kulkee rintapeltiin asti. Sen jälkeen ei virta kulje enää akulle asti :shock:

Mistä hitosta vian kaivais esiin :?:
Konehuoneesta löytyi sittenkin yksi palanut sulake kuskin puolelta. Sulake on siis sen muovisen + merkillä varustetun kotelon alapuolella. Nyt kulkee taas
Vastaa Viestiin