Rengaspaineista
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Rengaspaineista
Mitkä on 215/55/16 ja 245/55/16 renkaiden ilmanpaineet? Mittasin edestä 2bar ja takaa 1,5bar. Eikö ole liian vähän?
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No mitä ootte mieltä W211:n rengaspaineista? Ohjearvot vaikuttaa aika pieniltä. Muistaakseni 2,2 bar.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Juu pieniltä vaikuttaa 211:n painesuositukset. Aina kannattaa laittaa vähän reilusti painetta niin ei ainakaan kulu renkaat keskeltä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
ei oo päteny tuo sääntö enää vuosiin... liian vähän painetta, niin rengas tosiaan kuluu keskeltä 95% tapauksista tietysti jos sinne renkaaseen jotain 8 bar laittaa painetta, niin varmasti kuluu keskeltäteinitähti kirjoitti:eikös renkaat kulu keskeltä jos on reilusti painetta?juhape kirjoitti:Juu pieniltä vaikuttaa 211:n painesuositukset. Aina kannattaa laittaa vähän reilusti painetta niin ei ainakaan kulu renkaat keskeltä.
Ja jos liika vähä niin kuluu reunat?
Mitäs paineita olette pitäneet W210:ssa 18" vanteilla? (painava 3.2l suora keulalla)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Takana kun pitää hieman enemmän painetta kuin edessä, tulee autosta vähän yliohjaava ja se taittuu mukavasti mutkiin.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jos en väärin muista niin kapee rengas kuluu reunoilta jos on liian vähän painetta ja leveessä on päinvastoin.
Nii tai kapeessa on yleensä enemmän profiilia niin sen takia kuluu reunoilta.
Korjatkaa jos oon hukassa.
Se on niin paljon kiinni renkaan leveydestä ja profiilista.
Nii tai kapeessa on yleensä enemmän profiilia niin sen takia kuluu reunoilta.
Korjatkaa jos oon hukassa.
Se on niin paljon kiinni renkaan leveydestä ja profiilista.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mulla alla pyörii kesäisin 235/45-17 tai 225/45-18 ja oon pitäny edes 2,7 ja takana lastista riippuen 2,9-3,2 jotta menee suoraan ja mukavasti ja ei oo kyllä keskeltä kulunu sen enempää ku reunoiltakaan, paitsi että aina tuntuu noissa matalissa ja leveissä sisäreuna kuluvan nopeampaa. Talven on ollu 225/55-16 nokian hakkap 5 2,4-2,6 paineilla ja keskeltä on kulunu enempi. Liekö liian pieni paine. Rengaskauppias sanoi että puol baaria yli suosituksen nii ei tuu ongelmia.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Kyllä tossa 3,0 baria ylipainetta saa olla AINAKIN. Itellä 320CDI:ssä oon käyttäny kesärengaskokoa 235/40/18+265/35/18... 17" talvirenkaissakin on paree käyttää joku 2,8 bar. Tietty jos ajaa vaan asfaltilla, niin kai noihin enempiki vois laittaa...JeremyH kirjoitti:Mitäs paineita olette pitäneet W210:ssa 18" vanteilla? (painava 3.2l suora keulalla)
sen renkaan runko ei pysy ryhdissään ja keskipakovoima "linkoaa" sitä keskikohtaa maata kohti, tämä pätee uusille leveille matalaprofiilirenkaille, vanhanmalliset esim. 165/80 13 renkaat kuluu vieläkin reunoilta, jos niissä on liian vähän painetta...Dtr kirjoitti:Milläs perusteella rengas kuluu keskeltä nopeammin jos on liian vähän paineita?
vyö- ja muukin rakenne on esim. 225/40 17 renkaassa erilainen, kuin tuossa 165/80 13 renkaassa.
taitaa olla näissä uusissa renkaissa vielä niin, että lievä tai kohtuullinenkaan ylipaine ei rengasta saa kulumaan keskeltä, mutta liina alhaiset paineet näkyy aika nopeasti renkaan keskiosassa...
mulla on muutamia 225/55 16 renkaita jotka on keskiosastaan melkein kaljuja ja reunoilla on 6 mm pintaa... varmaan katsottu, että rengas alkaa kulumaan keskeltä -> lasketaan painetta vielä lisää ja rengas onkin sitten selvä seuraavan 1000 km ajon jälkeen