W210 ei käynnisty
W210 ei käynnisty
Jo on huonoa tuuria ... ostin -97 E 420 T:n ja heti tuli ongelmia.
Käytin ja ajoin pienen pyrähdyksen autolla ja toimi täysin ok. Sammutin ja lukitsin auton. Kun sitten parin tunnin päästä olisi pitänyt lähteä ja starttaan niin ei inahdakaan. Ei starttaa, kaikki sähkölaitteet pelaa mutta ei pyöritä starttia ollenkaan. Vaikeahan tuo on muiden sanoa, mutta liekö vikä käynnistyksenestossa vai startissa? Kaikki sulakkeet käytiin läpi ja olivat ehjät. Pelaa ... ei pelaa. Hyvin outo juttu että kävi ja starttasi ja hetken päästä aivan mykkä.. Ensiapua kaivataan mistä lähteä vikaa hakemaan.
Masa10
Käytin ja ajoin pienen pyrähdyksen autolla ja toimi täysin ok. Sammutin ja lukitsin auton. Kun sitten parin tunnin päästä olisi pitänyt lähteä ja starttaan niin ei inahdakaan. Ei starttaa, kaikki sähkölaitteet pelaa mutta ei pyöritä starttia ollenkaan. Vaikeahan tuo on muiden sanoa, mutta liekö vikä käynnistyksenestossa vai startissa? Kaikki sulakkeet käytiin läpi ja olivat ehjät. Pelaa ... ei pelaa. Hyvin outo juttu että kävi ja starttasi ja hetken päästä aivan mykkä.. Ensiapua kaivataan mistä lähteä vikaa hakemaan.
Masa10
Solenoidi
Solenoidi on mykkä. Olsiko vaikutusta että auto on ollut pääasiassa lämpimässä tallissa ennen kuin ostin sen ja nyt sitten ollut vajaan vuorokauden ulkona. Pakkanen ei kyllä ole kova, mutta ei oo prkl tottunut kylmäänTIMO T T kirjoitti:Ei välttämättä isokaan vika. Yksi voisi olla virtalukon pohja. Heräte ei kulje startille. Tai starttimoottorin hiilet on ehtoo puolella. Voimakas kopautus startin kylkeen saattaa sen herättää.
Et kertonut lyökö solenoidi päälle, vai onko ihan mykkä?
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Näin talvisaikaan on aika yleistä, että nuo vanhat akut simahtaa. Jännite pitäis olla 12,5v-12,8v kun auto ei käynnissä. Sähkölaitteet voi silti toimia, vaikka akku kaput. Startti tarvii paljon virtaa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Akku
Kaikki sähkölaitteet toimii ja valot (Xenonit) on yhtä kirkkaat kuin normaalistikin. Sulkisin akun pois ettei vika siellä. Ja ei ole enää alkuperäinen ikäloppu akku.arto79 kirjoitti:Näin talvisaikaan on aika yleistä, että nuo vanhat akut simahtaa. Jännite pitäis olla 12,5v-12,8v kun auto ei käynnissä. Sähkölaitteet voi silti toimia, vaikka akku kaput. Startti tarvii paljon virtaa.
Onhan vaihteen valitsin P:llä tai N:llä?
Virtalukot niistä taitaa mennä..
Virtalukot niistä taitaa mennä..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Akku
En sulkis akkua pois, oireiden perusteella akku se on 90 % todennäköisyydellä. Kokemuksen mukaan on tosi herkkä akun alijännitteelle. Mankat, valot yms. voi palaa ihan normaalisti, mutta ei edes yritä käyntiin jos jännite on liian matala. Valojen kirkkaudessa ei käytetyllä akulla vs. surkeella akulla huomaa mitään eroa. Sitten kun laitat ihkauuden akun, niin on hieman kirkkaammat. Mittaa nyt vaan se akun jännite. Veikkaan, että tipahtaa tosi matalaksi kun isket valot päälle kesken mittauksen.Masa10 kirjoitti:Kaikki sähkölaitteet toimii ja valot (Xenonit) on yhtä kirkkaat kuin normaalistikin. Sulkisin akun pois ettei vika siellä. Ja ei ole enää alkuperäinen ikäloppu akku.arto79 kirjoitti:Näin talvisaikaan on aika yleistä, että nuo vanhat akut simahtaa. Jännite pitäis olla 12,5v-12,8v kun auto ei käynnissä. Sähkölaitteet voi silti toimia, vaikka akku kaput. Startti tarvii paljon virtaa.
Tietysti voi lähteä sille tielle, että ruvetaan uusimaan palikkaa sokkona ja lopuksi vaihdetaan se akku sitten uuteen...
Re: Akku
Sanokaa nyt viisaammat, onko tosiaan niin, että jos akussa ei olisi tarpeeksi virtaa, niin eikö startti tosiaan pyörisi silloin ollenkaan? Nythän se ei pyörähdä laisinkaan. Onko sähköpuoli mukamas niin "viisas", ettei huomatessaan jännitteen olevan liian alhainen, edes yritäkään startata?masaf1 kirjoitti:En sulkis akkua pois, oireiden perusteella akku se on 90 % todennäköisyydellä. Kokemuksen mukaan on tosi herkkä akun alijännitteelle. Mankat, valot yms. voi palaa ihan normaalisti, mutta ei edes yritä käyntiin jos jännite on liian matala. Valojen kirkkaudessa ei käytetyllä akulla vs. surkeella akulla huomaa mitään eroa. Sitten kun laitat ihkauuden akun, niin on hieman kirkkaammat. Mittaa nyt vaan se akun jännite. Veikkaan, että tipahtaa tosi matalaksi kun isket valot päälle kesken mittauksen.Masa10 kirjoitti:Kaikki sähkölaitteet toimii ja valot (Xenonit) on yhtä kirkkaat kuin normaalistikin. Sulkisin akun pois ettei vika siellä. Ja ei ole enää alkuperäinen ikäloppu akku.arto79 kirjoitti:Näin talvisaikaan on aika yleistä, että nuo vanhat akut simahtaa. Jännite pitäis olla 12,5v-12,8v kun auto ei käynnissä. Sähkölaitteet voi silti toimia, vaikka akku kaput. Startti tarvii paljon virtaa.
Tietysti voi lähteä sille tielle, että ruvetaan uusimaan palikkaa sokkona ja lopuksi vaihdetaan se akku sitten uuteen...
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
No just pari päivää sitten mittasin W210:n sököstä akusta 12,4V ja ei pitänyt minkäänlaista ääntä kun yritti käynnistää. Akussa se vika on, usko pois.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Tietysti sitä akkua voisi mitata kuormitusmittarilla.
Yleismittarillakin saa jotakin mitattua, kun valitset volttimittausalueen ja mittarin johdot akkuun kiinni. Käännät virta-avaimesta virrat päälle... ja katsot samalla volttimittarin lukeman nyt. Jos ylläpitovirran johdosta akun napajännite tipahtaa roimasti esim. 10-volttiin on akku valmis kaput.
Jos akun napajännite on starttiyrityksen aikana vaikka 11-volttia, niin kyllä solenoidin pitäisi napsahtaa.
Veikkaan kyllä tapauksessasi käynnistykseneston boksin olevan rikki. Voisit irroittaa sen muutamaksi minuutiksi ja laitat boksin uudelleen paikalle, se voi herätä toimimaan. Kyseinen boksi löytyy kokepellin alta hanttimiehen puolelta mustan muovikotelon alta. Vie boksi vaikka hetkeksi aikaa sisätiloihin, jolloin se lämpenee ja menet kokeilemaan sitten taas uudelleen. Näissä autoissa vaan tuppaa olemaan näitä boksivikoja tuon tuosta. Yleensä vika on juotoksissa, kylmä/lämmin kun aiheuttaa piirikortille ja komponentteille lämmölaajenemista.
Yleismittarillakin saa jotakin mitattua, kun valitset volttimittausalueen ja mittarin johdot akkuun kiinni. Käännät virta-avaimesta virrat päälle... ja katsot samalla volttimittarin lukeman nyt. Jos ylläpitovirran johdosta akun napajännite tipahtaa roimasti esim. 10-volttiin on akku valmis kaput.
Jos akun napajännite on starttiyrityksen aikana vaikka 11-volttia, niin kyllä solenoidin pitäisi napsahtaa.
Veikkaan kyllä tapauksessasi käynnistykseneston boksin olevan rikki. Voisit irroittaa sen muutamaksi minuutiksi ja laitat boksin uudelleen paikalle, se voi herätä toimimaan. Kyseinen boksi löytyy kokepellin alta hanttimiehen puolelta mustan muovikotelon alta. Vie boksi vaikka hetkeksi aikaa sisätiloihin, jolloin se lämpenee ja menet kokeilemaan sitten taas uudelleen. Näissä autoissa vaan tuppaa olemaan näitä boksivikoja tuon tuosta. Yleensä vika on juotoksissa, kylmä/lämmin kun aiheuttaa piirikortille ja komponentteille lämmölaajenemista.
Ainakin tiisselinä tuon ikäinen väykky kyllä yrittää startata viimeiseen asti, valot hyytyy ja käynnistyksen eston valot huutaa kuolemaa En tiedä onko bensassa sitten sama homma, noissa uudemmissa näköjään ei anna edes startata jos jännite liian alhainen.
Mutta joo, ei sulje sitä pois etteikö kannata mitata jännitettä akusta.
Starttia voisi vaikka kokeilla kopsuttaa jos hiilet vaikkapa lopussa..Tietty konehuone niin täysi tuollaisessa ettei sekään ihan helppo homma
Mutta joo, ei sulje sitä pois etteikö kannata mitata jännitettä akusta.
Starttia voisi vaikka kokeilla kopsuttaa jos hiilet vaikkapa lopussa..Tietty konehuone niin täysi tuollaisessa ettei sekään ihan helppo homma
Re: Akku
Sanokaa nyt sitten joku VIISAS Hänelle, että tarkastaa sen akun huolella, kun mun sanomana ei kelpaa Ostaa vaikka vitosen yleismittarin ja mittaa -> ei tuu ainakaan kovin kalliiksi todeta, onko kunnossa vai ei. Varsinkin jos pakkasessa seisomisen jälkeen ei oo käynnistynyt...Masa10 kirjoitti:Sanokaa nyt viisaammat, onko tosiaan niin, että jos akussa ei olisi tarpeeksi virtaa, niin eikö startti tosiaan pyörisi silloin ollenkaan? Nythän se ei pyörähdä laisinkaan. Onko sähköpuoli mukamas niin "viisas", ettei huomatessaan jännitteen olevan liian alhainen, edes yritäkään startata?
Varmaan uudelle Väykyn omistajalle pitäis muutenkin kertoa, että huono akku voi aiheuttaa ko. automallissa yllättävän paljon erilaisia mitä eksoottisimpiakin ongelmia.
Re: Akku
No kyllä kaveri aikanaan oppii sitten kantapään kautta, jos hyvätmasaf1 kirjoitti:Sanokaa nyt sitten joku VIISAS Hänelle, että tarkastaa sen akun huolella, kun mun sanomana ei kelpaa Ostaa vaikka vitosen yleismittarin ja mittaa -> ei tuu ainakaan kovin kalliiksi todeta, onko kunnossa vai ei. Varsinkin jos pakkasessa seisomisen jälkeen ei oo käynnistynyt...Masa10 kirjoitti:Sanokaa nyt viisaammat, onko tosiaan niin, että jos akussa ei olisi tarpeeksi virtaa, niin eikö startti tosiaan pyörisi silloin ollenkaan? Nythän se ei pyörähdä laisinkaan. Onko sähköpuoli mukamas niin "viisas", ettei huomatessaan jännitteen olevan liian alhainen, edes yritäkään startata?
Varmaan uudelle Väykyn omistajalle pitäis muutenkin kertoa, että huono akku voi aiheuttaa ko. automallissa yllättävän paljon erilaisia mitä eksoottisimpiakin ongelmia.
" ensilääkitysneuvot " eivät tehoa.
No eipä siinä välttämättä tarvitse yleismittariakaan, kun vaan ymmärtäisi laittaa kuormaa akulle auton omilla sähkölaitteilla, ( esim. puhallinmmoottori, takalasinlämmitin , ajovalot, tuulilasinpyyhkimen, penkinlämmittimet ym. ym. ) ja seuraa missä vaiheessa akku menee polvilleen.
Jep dieselissä eri asia kuin bensassa, ite ajoin ma-pe välisen ajan ilman että laturi pelitti. Perjantaina alko olee jo vähäsen ongelmia käynnistää (huom vain vähäsen) ni päätin sit vkl sen fixata ko aikaakin oliAM kirjoitti:Ainakin tiisselinä tuon ikäinen väykky kyllä yrittää startata viimeiseen asti, valot hyytyy ja käynnistyksen eston valot huutaa kuolemaa En tiedä onko bensassa sitten sama homma, noissa uudemmissa näköjään ei anna edes startata jos jännite liian alhainen.
Mutta joo, ei sulje sitä pois etteikö kannata mitata jännitettä akusta.
Starttia voisi vaikka kokeilla kopsuttaa jos hiilet vaikkapa lopussa..Tietty konehuone niin täysi tuollaisessa ettei sekään ihan helppo homma
Dieselin kun käyntiin saa niin ei se akku siitä lopu, käynnistys se vaativin osa
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: Akku
masaf1 kirjoitti:Sanokaa nyt sitten joku VIISAS Hänelle, että tarkastaa sen akun huolella, kun mun sanomana ei kelpaa Ostaa vaikka vitosen yleismittarin ja mittaa -> ei tuu ainakaan kovin kalliiksi todeta, onko kunnossa vai ei. Varsinkin jos pakkasessa seisomisen jälkeen ei oo käynnistynyt...Masa10 kirjoitti:Sanokaa nyt viisaammat, onko tosiaan niin, että jos akussa ei olisi tarpeeksi virtaa, niin eikö startti tosiaan pyörisi silloin ollenkaan? Nythän se ei pyörähdä laisinkaan. Onko sähköpuoli mukamas niin "viisas", ettei huomatessaan jännitteen olevan liian alhainen, edes yritäkään startata?
Varmaan uudelle Väykyn omistajalle pitäis muutenkin kertoa, että huono akku voi aiheuttaa ko. automallissa yllättävän paljon erilaisia mitä eksoottisimpiakin ongelmia.
Kaveri antoi kaapeleilla virtaa toisesta autosta mutta ei Väykky reagoinut mitenkään. Ei mitään ääntä ... Ei ollut yleismittaria saatavilla joten jää mittaukset huomiselle.
Kiitos te viisaammat kaikista kommenteista ja neuvoista. Ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu ...
Oli useampi boksi siellä vänkärin puolella olevan kannen alla. Ulkona kun asiaa tutkittiin niin ei päästy käsitykseen mikä se niistä bokseista oli. Onko se boksi sieltä ns. nykäistävissä irti pinneistään ilman mitään työkaluja? Vinkkiä jos löytyy minkä sieltä ottaisi irti? Helpoin lienee sitten suoraan homamta uusi tilalle. Havaintoa/tietoa mitä uusi vastaava maksaa?rumilus kirjoitti:Tietysti sitä akkua voisi mitata kuormitusmittarilla.
Yleismittarillakin saa jotakin mitattua, kun valitset volttimittausalueen ja mittarin johdot akkuun kiinni. Käännät virta-avaimesta virrat päälle... ja katsot samalla volttimittarin lukeman nyt. Jos ylläpitovirran johdosta akun napajännite tipahtaa roimasti esim. 10-volttiin on akku valmis kaput.
Jos akun napajännite on starttiyrityksen aikana vaikka 11-volttia, niin kyllä solenoidin pitäisi napsahtaa.
Veikkaan kyllä tapauksessasi käynnistykseneston boksin olevan rikki. Voisit irroittaa sen muutamaksi minuutiksi ja laitat boksin uudelleen paikalle, se voi herätä toimimaan. Kyseinen boksi löytyy kokepellin alta hanttimiehen puolelta mustan muovikotelon alta. Vie boksi vaikka hetkeksi aikaa sisätiloihin, jolloin se lämpenee ja menet kokeilemaan sitten taas uudelleen. Näissä autoissa vaan tuppaa olemaan näitä boksivikoja tuon tuosta. Yleensä vika on juotoksissa, kylmä/lämmin kun aiheuttaa piirikortille ja komponentteille lämmölaajenemista.
Se on muistaakseni edestäpäin katsottuna ensimmäinen boksi ja pienin kooltaan. Muissa bokseissa lukee mihin tarkoitukseen mikäkin boksi on.Masa10 kirjoitti:Oli useampi boksi siellä vänkärin puolella olevan kannen alla. Ulkona kun asiaa tutkittiin niin ei päästy käsitykseen mikä se niistä bokseista oli. Onko se boksi sieltä ns. nykäistävissä irti pinneistään ilman mitään työkaluja? Vinkkiä jos löytyy minkä sieltä ottaisi irti? Helpoin lienee sitten suoraan homamta uusi tilalle. Havaintoa/tietoa mitä uusi vastaava maksaa?rumilus kirjoitti:Tietysti sitä akkua voisi mitata kuormitusmittarilla.
Yleismittarillakin saa jotakin mitattua, kun valitset volttimittausalueen ja mittarin johdot akkuun kiinni. Käännät virta-avaimesta virrat päälle... ja katsot samalla volttimittarin lukeman nyt. Jos ylläpitovirran johdosta akun napajännite tipahtaa roimasti esim. 10-volttiin on akku valmis kaput.
Jos akun napajännite on starttiyrityksen aikana vaikka 11-volttia, niin kyllä solenoidin pitäisi napsahtaa.
Veikkaan kyllä tapauksessasi käynnistykseneston boksin olevan rikki. Voisit irroittaa sen muutamaksi minuutiksi ja laitat boksin uudelleen paikalle, se voi herätä toimimaan. Kyseinen boksi löytyy kokepellin alta hanttimiehen puolelta mustan muovikotelon alta. Vie boksi vaikka hetkeksi aikaa sisätiloihin, jolloin se lämpenee ja menet kokeilemaan sitten taas uudelleen. Näissä autoissa vaan tuppaa olemaan näitä boksivikoja tuon tuosta. Yleensä vika on juotoksissa, kylmä/lämmin kun aiheuttaa piirikortille ja komponentteille lämmölaajenemista.
Siis siinä startatessa se starttimoottori vaatii akulta Watteja ja Amppeeria jotta jaksaa pyöriä, (helpoin mitata voltteina niin kuin neuvottu)
Mutta kun katsotaan Watti ja Amppeeri määrää niin starttihan ottaa jotain pari kilowattia ja 300 Amppeeria, kun taas esim xenon valot ottaa molemmat polttimot yht. noin 70 wattia (0,07kilowattia) ja amppeereja jotain todella vähän. Eli puhutaan niin eri luvuista ettei niitä oikein voi verrata.
Autossa voi aivan hyvin toimia kaikki mahdolliset lämmittimet, valot, radiot yms. mutta silti virta ei riitä startille. Jaksaahan porakoneen moottorikin tehdä reikää muttei sillä junaa liikuteta.
Vahvasti veikkaan että tuossa mallissa mikä sinulla on, löytyy sellainen järjestelmä mikä estää starttaamisen liian vähällä virralla.
Jos et lukuisista suostutteluista huolimatta halua mitata akkuasi, saati hankkia uutta akkua (joita joutuu muutenkin uusimaan vähän väliä) niin ostele bokseja ja vaikka mitä ja uusi se akku sitten myöhemmin kun se joka tapauksessa vuoden parin sisään sanoo itsensä irti
Kiitos ja Anteeks
Mutta kun katsotaan Watti ja Amppeeri määrää niin starttihan ottaa jotain pari kilowattia ja 300 Amppeeria, kun taas esim xenon valot ottaa molemmat polttimot yht. noin 70 wattia (0,07kilowattia) ja amppeereja jotain todella vähän. Eli puhutaan niin eri luvuista ettei niitä oikein voi verrata.
Autossa voi aivan hyvin toimia kaikki mahdolliset lämmittimet, valot, radiot yms. mutta silti virta ei riitä startille. Jaksaahan porakoneen moottorikin tehdä reikää muttei sillä junaa liikuteta.
Vahvasti veikkaan että tuossa mallissa mikä sinulla on, löytyy sellainen järjestelmä mikä estää starttaamisen liian vähällä virralla.
Jos et lukuisista suostutteluista huolimatta halua mitata akkuasi, saati hankkia uutta akkua (joita joutuu muutenkin uusimaan vähän väliä) niin ostele bokseja ja vaikka mitä ja uusi se akku sitten myöhemmin kun se joka tapauksessa vuoden parin sisään sanoo itsensä irti
Kiitos ja Anteeks
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kyllä mä joo uskon ja kuuntelen neuvoja. Huomenna kun saan mittarin käsiini niin mittaan akun.JeremyH kirjoitti:Siis siinä startatessa se starttimoottori vaatii akulta Watteja ja Amppeeria jotta jaksaa pyöriä, (helpoin mitata voltteina niin kuin neuvottu)
Mutta kun katsotaan Watti ja Amppeeri määrää niin starttihan ottaa jotain pari kilowattia ja 300 Amppeeria, kun taas esim xenon valot ottaa molemmat polttimot yht. noin 70 wattia (0,07kilowattia) ja amppeereja jotain todella vähän. Eli puhutaan niin eri luvuista ettei niitä oikein voi verrata.
Autossa voi aivan hyvin toimia kaikki mahdolliset lämmittimet, valot, radiot yms. mutta silti virta ei riitä startille. Jaksaahan porakoneen moottorikin tehdä reikää muttei sillä junaa liikuteta.
Vahvasti veikkaan että tuossa mallissa mikä sinulla on, löytyy sellainen järjestelmä mikä estää starttaamisen liian vähällä virralla.
Jos et lukuisista suostutteluista huolimatta halua mitata akkuasi, saati hankkia uutta akkua (joita joutuu muutenkin uusimaan vähän väliä) niin ostele bokseja ja vaikka mitä ja uusi se akku sitten myöhemmin kun se joka tapauksessa vuoden parin sisään sanoo itsensä irti
Kiitos ja Anteeks
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: Akku
Edelleen akulle ääni.Masa10 kirjoitti:Kaveri antoi kaapeleilla virtaa toisesta autosta mutta ei Väykky reagoinut mitenkään.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Niin mutta starttaamiseen kylläkin, ja jos/kun järjestelmä katsoo ettei starttaamiseen ole riittävästi virtaa ei se myöskään anna solenoidille virtaa.rumilus kirjoitti:Solenoidin vetämiseen ei paljon virtaa tarvita !!!
Ja edelleen kiehun sitä ettei sen akun vaihtamisessa mitään häviä vaikkei siinä mitään vikaa olisikaan! joudut sen akun kumminkin kohta vaihtamaan. Akut on nykyään niin lyhyt ikäisiä.
Tumppaa uusi akku autoon ja vanha akku tuulilasista sisään, niin ainakin naapurilla on hauskaa...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
MoiNight-Wind kirjoitti:No just pari päivää sitten mittasin W210:n sököstä akusta 12,4V ja ei pitänyt minkäänlaista ääntä kun yritti käynnistää. Akussa se vika on, usko pois.
Tuli mitattua se akku aamulla ja kaveri katsoi yleismittarilla että startatessani antoi sellaiset 12,2 volttia. Kaverilla on itellään -98 mallinen E 280 (W210) ja sen auton akku antoi suht samat lukemat.
Laitoin oman akun lataukseen. Alppilan Autohuollossa sanoi että tuolla volttimäärällä pitäisi Väykyn yrittää startata. Taitaa olla ensimmäinen hinaus edessä ... muttei viimeinen?
Kokeilisit nyt vaan ensimmäiseksi sitä käynnistyksenestoboksin irroitusta ja viet lämpimään joksikin aikaa, ja sitten uudelleen kokeilemaan.Masa10 kirjoitti:Joo. Sanoin väärin. Tarkoitus ois nostaa auto lavalle ja viedä hoitoon ...AM kirjoitti:Jos oikein hinaamalla kuljetatte niin katso ohjekirjassta ohjeet Ei tartte samalla laatikkoa rempata.Masa10 kirjoitti: Taitaa olla ensimmäinen hinaus edessä ... muttei viimeinen?
Veikkaisin kanssa virtalukkoa tai sen pohjaa. Sprintterissä sama ongelma, auttoi kun koputteli virtalukkoa ja samalla kun käänsi avainta työnsi sitä sisään päin.TIMO T T kirjoitti:Ei välttämättä isokaan vika. Yksi voisi olla virtalukon pohja. Heräte ei kulje startille. Tai starttimoottorin hiilet on ehtoo puolella. Voimakas kopautus startin kylkeen saattaa sen herättää.
Et kertonut lyökö solenoidi päälle, vai onko ihan mykkä?
Onko avain kuinka kulunut. Vois ehkä kokeilla toista avainta.
Saahan sen kokeiltua suoraan starttimoottorilta, jos epäilee virtalukon pohjassa olevan vikaa.HeikkiS kirjoitti:Veikkaisin kanssa virtalukkoa tai sen pohjaa. Sprintterissä sama ongelma, auttoi kun koputteli virtalukkoa ja samalla kun käänsi avainta työnsi sitä sisään päin.TIMO T T kirjoitti:Ei välttämättä isokaan vika. Yksi voisi olla virtalukon pohja. Heräte ei kulje startille. Tai starttimoottorin hiilet on ehtoo puolella. Voimakas kopautus startin kylkeen saattaa sen herättää.
Et kertonut lyökö solenoidi päälle, vai onko ihan mykkä?
Onko avain kuinka kulunut. Vois ehkä kokeilla toista avainta.