W124 250D
W124 250D
Päätin aloittaa projekti kertomuksen, kun kerran eilen tuli ostettua veljeltä tommonen -87 250D 680 000km ajettu automaattivaihteistolla vetävä valkoinen Valtias! Autolle on jo kertynyt hieman kilometrejä, mutta seurattuani sen toimintaa kahden veljeni omistuksessa, ei mitään vikoja ole näkynyt!
Autoon on tehty paljon isompia korjauksia/huoltoja edellisten omistajien toimesta:
kansiremontti 491 000km
takaiskarit 498 000km
virtalukkoon levyt
ventt.nostimet 535 00km
jakoketju+alipainepumppu 563 000km
laturi 598 000km
aut.vaihteiston ja lukkoperän huolto 606 000km
+ paljon pienempiä korjauksia (puslia,tukivarsia,jousia jne,jne..)
Mitäs sanotte, onko ihan loppu? Automaatti vaihtaa pehmeästi, ja kone toimii niinkuin pitääkin. Paineet koneessa nousee heti käynnistäessä 3baariin, ja ajettavuudeltaan auto on parempi kuin monet tämän vuosituhannen autot.
Ajatuksena on poistaa autosta ruosteet ja maalauttaa se talven aikana samalla valkoisella, joka on sen alkuperäinenkin väri! Taksinahan tuo on tainnut toimia, ainakin kilometreistä päätellen.
tuossa vielä varustelista ja jotain tietoja:
VIN WDB1241251A581282
Model 250 D
Chassis 1241251A581282
Engine 602912 12 012738
Transmission 722414 02 536966
Order 0 7 529 12179
Approx. year 1987
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 25975
Dealer Finland
(529) Interior cloth brazil brown
(073) Paint 147 arctic white (T) (с 01.01.1985 по 31.12.1993)
Options 211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
482 harder spring suspension and shock absorbers (с 01.01.1964 по 30.10.1991)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
603 headlamp wiper unit and oil for rear axle with limited-slip differential, in canisters and containers (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
paksunnoksella laitoin varusteita joita en oikein ymmärrä.. sähköikkunatkin autossa pitäisi kai olla, ainakin nappulat löytyy, mutta veivitkin on???eli kuuluuko olla sähköikkuna namiskat ja veivit molemmat?! ja siis sähköikkunat eivät toimi tällä hetkellä, eivätkä kyllä takaniskatukienkaan kaato napista.
Autoon on tehty paljon isompia korjauksia/huoltoja edellisten omistajien toimesta:
kansiremontti 491 000km
takaiskarit 498 000km
virtalukkoon levyt
ventt.nostimet 535 00km
jakoketju+alipainepumppu 563 000km
laturi 598 000km
aut.vaihteiston ja lukkoperän huolto 606 000km
+ paljon pienempiä korjauksia (puslia,tukivarsia,jousia jne,jne..)
Mitäs sanotte, onko ihan loppu? Automaatti vaihtaa pehmeästi, ja kone toimii niinkuin pitääkin. Paineet koneessa nousee heti käynnistäessä 3baariin, ja ajettavuudeltaan auto on parempi kuin monet tämän vuosituhannen autot.
Ajatuksena on poistaa autosta ruosteet ja maalauttaa se talven aikana samalla valkoisella, joka on sen alkuperäinenkin väri! Taksinahan tuo on tainnut toimia, ainakin kilometreistä päätellen.
tuossa vielä varustelista ja jotain tietoja:
VIN WDB1241251A581282
Model 250 D
Chassis 1241251A581282
Engine 602912 12 012738
Transmission 722414 02 536966
Order 0 7 529 12179
Approx. year 1987
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 25975
Dealer Finland
(529) Interior cloth brazil brown
(073) Paint 147 arctic white (T) (с 01.01.1985 по 31.12.1993)
Options 211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
482 harder spring suspension and shock absorbers (с 01.01.1964 по 30.10.1991)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
603 headlamp wiper unit and oil for rear axle with limited-slip differential, in canisters and containers (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
paksunnoksella laitoin varusteita joita en oikein ymmärrä.. sähköikkunatkin autossa pitäisi kai olla, ainakin nappulat löytyy, mutta veivitkin on???eli kuuluuko olla sähköikkuna namiskat ja veivit molemmat?! ja siis sähköikkunat eivät toimi tällä hetkellä, eivätkä kyllä takaniskatukienkaan kaato napista.
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
hauska juttu sinällään toi sähkölasi homma. siis takanakin on ne napit ihan normaalisti ja edessä keskellä kaikille neljälle ikkunalle ohjaus...kuitenkin ovissi on myös veivit, jotka kylläkin on siniset, eli eriväriset kuin muu ruskea sisusta..
pitääpä ottaa jostain ovesta pahvi pois ja kattoa onko siellä moottorit....
mutta onko siis normaalia, että on normaalit veivit ja sähkölasit? eli kuuluuko olla molemmat vaikka olisikin sähkölasit alkuperäis asennuksena?
pitääpä ottaa jostain ovesta pahvi pois ja kattoa onko siellä moottorit....
mutta onko siis normaalia, että on normaalit veivit ja sähkölasit? eli kuuluuko olla molemmat vaikka olisikin sähkölasit alkuperäis asennuksena?
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2832
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Suosittelen ottamaan kaikista ovista pahvit pois ja tekemään samalla perusteellisen ruostesuojauksen! Samalla näet ovien kunnon ja vaihdat huonot ovirajoittimet: uusi rajoitin maksaa ihan 19 €
OT. Kävin eräissä hipoissa muutama viikko sitten, jossa oli eräs besserwisser-vänkääjä, joka kuultuansa minun olevan mersumies alkoi vänkäämisen mersun vioista. No, annoi mennä toisesta korvasta ulos, kunnes alkoi mussuttaa varaosien kalleudesta. "No, tosiaan! On ihan saatanan kallista, W124seen saa satasella kaikki jarrulevyt ja muutaman kympin lisää niin jarrupalatkin. Alkuperälaatuiset iskarit saa eteen alle 200 €llä ja ovirajoitinkin on tosiaan sen 19 €. Mutta kallistahan se on jos ei rahaa ole". Loppui vänkääminen tästä aiheesta..
OT. Kävin eräissä hipoissa muutama viikko sitten, jossa oli eräs besserwisser-vänkääjä, joka kuultuansa minun olevan mersumies alkoi vänkäämisen mersun vioista. No, annoi mennä toisesta korvasta ulos, kunnes alkoi mussuttaa varaosien kalleudesta. "No, tosiaan! On ihan saatanan kallista, W124seen saa satasella kaikki jarrulevyt ja muutaman kympin lisää niin jarrupalatkin. Alkuperälaatuiset iskarit saa eteen alle 200 €llä ja ovirajoitinkin on tosiaan sen 19 €. Mutta kallistahan se on jos ei rahaa ole". Loppui vänkääminen tästä aiheesta..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
autoonhan on siis ruostesuojaus tehty vuonna 2001, jonka ansiosta ovet ovat pysyneet ruotumattomina..vasen takakaari on pahassa kunnossa ja yksi tunkin reikä, muuten on jotain pientä kukkasta vaan. takakaari on jo uus hommattuna (niin makso tosiaan peräti 15,90€ motonetis, aika kallista vai mitä )ja tunkinreikä korjaantuu jollain vanhalla pellillä mitä sattuu löytymään..
tänään tutkiskelin sen verran, että ainakin etupenkkien väliin tuleviin sähköikkuna namiskoihin tulee johdotkin ja isolla liittimellä jatkavat matkaa vaihdekepin vierestä...pitää ens viikolla alkaa kattelee ovipahvien taakse, kun veli ei enää tarvitse autoa!
ps.tästä on varmaan puhuttu tuhansia kertoja, mutta pitääkö minun luoda joku hieno valokuva-albumi jonnekkin ja linkittää kuvat tänne, vai saako muuten lisäiltyä kuvia??
ja noista ovirajoittimista vielä: ilmeisesti niillä tarkoitetaan "vipuja" jotka estävät oven liian avautumisen vai? mistä tietää ovat huonot/kuluneet?
tänään tutkiskelin sen verran, että ainakin etupenkkien väliin tuleviin sähköikkuna namiskoihin tulee johdotkin ja isolla liittimellä jatkavat matkaa vaihdekepin vierestä...pitää ens viikolla alkaa kattelee ovipahvien taakse, kun veli ei enää tarvitse autoa!
ps.tästä on varmaan puhuttu tuhansia kertoja, mutta pitääkö minun luoda joku hieno valokuva-albumi jonnekkin ja linkittää kuvat tänne, vai saako muuten lisäiltyä kuvia??
ja noista ovirajoittimista vielä: ilmeisesti niillä tarkoitetaan "vipuja" jotka estävät oven liian avautumisen vai? mistä tietää ovat huonot/kuluneet?
Valkoinen rotikka ja valtias nimitystä tosta MB 250D:stä on käytetty!
"Kilometrit tekevät mersun."
"Kilometrit tekevät mersun."
Aika hankala valitettavasti autoa näkemättä vastata, koska -87 ja 680tkm ajettu auto on aina yksilö. Ei noiden suhteen ole vastaavia linjoja kuin esim. että Foordi ei kestä koskaan yli 100tkm ajoa ja se on tiedetty jo tehtaallakin, koska on laitettu vain 99999km matkamittarianttuko kirjoitti:mitäs mieltä muuten olette:
onko autolla vielä paljon kilometrejä edessä? ainakin luulis
onko tulossa suurempaa remppaa?tai siis jotain perusvikoja siis?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Totta kai tuollaista kannattaa elvyttää ja ehostaa.
Minulla on samankaltainen 250D, tosin valmistettu vuonna 1992. Auto on kevyesti sisäänajettu, kilometrejä mittarissa hieman yli 100tkm.
Kovasti harmittaa, etten jo vuosia sitten hankkinut tällaista menopeliä. Ei yhtäkään ylimääräistä himmeliä, ei rämiseviä ja narisevia muovinkappaleita vaan pelkkää raakaa perustekniikkaa, joka näyttää toimivan, toimivan, toimivan ja toimivan juuri niin kuin tehtaan paappa on suunnitellut.
Jos nyt jotain pitää moittia, niin mielestäni valo-vilkkuviiksi on antiikkinen molkero. Tihkukytkintä en ole löytänyt Samoin apukuskin puoleinen peili saisi olla jonkun verran isompi. Puusisustus ei mielestäni ole näyttänyt koskaan hyvältä missään autossa (pl jaguar ja rolls) Pihkaakin siitä tarttuu sormiin...
EDIT. Ajattelin ajaa autolla niin kauan, että jutustelua siitä ja sen kestävyydestä saisi jatkaa tuolla oldtimer-osastolla.
Minulla on samankaltainen 250D, tosin valmistettu vuonna 1992. Auto on kevyesti sisäänajettu, kilometrejä mittarissa hieman yli 100tkm.
Kovasti harmittaa, etten jo vuosia sitten hankkinut tällaista menopeliä. Ei yhtäkään ylimääräistä himmeliä, ei rämiseviä ja narisevia muovinkappaleita vaan pelkkää raakaa perustekniikkaa, joka näyttää toimivan, toimivan, toimivan ja toimivan juuri niin kuin tehtaan paappa on suunnitellut.
Jos nyt jotain pitää moittia, niin mielestäni valo-vilkkuviiksi on antiikkinen molkero. Tihkukytkintä en ole löytänyt Samoin apukuskin puoleinen peili saisi olla jonkun verran isompi. Puusisustus ei mielestäni ole näyttänyt koskaan hyvältä missään autossa (pl jaguar ja rolls) Pihkaakin siitä tarttuu sormiin...
EDIT. Ajattelin ajaa autolla niin kauan, että jutustelua siitä ja sen kestävyydestä saisi jatkaa tuolla oldtimer-osastolla.
Mein W124 250 D ist kein neuer in Plastiktütchen eingeschweißter Legobaukasten