J. Rinta-Jouppi Oy:n tuonti Mersut???
J. Rinta-Jouppi Oy:n tuonti Mersut???
Mitenkä se nyt menee kun Rinta jouppi myy useampaa 100-200tkm ajettua 90-94 mallista mersua ja mainostaa ajomäärää (saksan tuliaisia siis)! Eli onko noi nyt autokaupan takuu kilometrit (eikös autokaupat ollu vastuussa kilometreistään)?
Ja rinta joupin suhtautuminen käytettyihin vaihdokkeihin tunnetaan...!
Kuluttajansuojalain mukaanhan myytäväntuotteen on vastattava ilmoitusta?
Ja rinta joupin suhtautuminen käytettyihin vaihdokkeihin tunnetaan...!
Kuluttajansuojalain mukaanhan myytäväntuotteen on vastattava ilmoitusta?
Re: J. Rinta-Jouppi Oy:n tuonti Mersut???
Autokauppa on vastuussa myymästään tuotteesta,jos myyvät auton jolla on ajettu esim 150tkm,ja pystyt myöhemmin todistamaan,ettei pidä paikkaansa,voit purkaa kaupan/vaatia hyvitystä.Mika_M kirjoitti:Mitenkä se nyt menee kun Rinta jouppi myy useampaa 100-200tkm ajettua 90-94 mallista mersua ja mainostaa ajomäärää (saksan tuliaisia siis)! Eli onko noi nyt autokaupan takuu kilometrit (eikös autokaupat ollu vastuussa kilometreistään)?
Ja rinta joupin suhtautuminen käytettyihin vaihdokkeihin tunnetaan...!
Kuluttajansuojalain mukaanhan myytäväntuotteen on vastattava ilmoitusta?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Kaveri kerto joskus et sen tuttu oli kertonu et joku oli tuonu saksast auton ja laival ei sit ollu tilaa ni se oli saanu luvan laittaa jonku autokaupa rekkaa autos. No sit ku saavuttii suomee ni mittarist oltii vähennetty 100 tkm.
Et en sit tie et miten noitte liikkeiden saksa autoihin kannattaa luottaa..
Et en sit tie et miten noitte liikkeiden saksa autoihin kannattaa luottaa..
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Yhtään autoa en ole ulkomailta ostanut, mutta silti uskaltaisin väittää että aika heikosti voi lukemaan luottaa... Toki paljon on myös rehellisiä yrittäjiä, mutta kuitenkin.... Tälläkin foorumilla melkein jokainen tuontiauton omistaja epäilee mittarilukemaansa.
Noh.. kuitenkin tuossa viime viikolla kävin tampereen rintajoupilla katselemassa tarjontaa ja siellä tosiaan oli aika "vähän ajettuja" väyrysiä (luokkaa -96 / 140 tkm). Ei autoissa sinänsä mitään vikaa, siistejä ku mitkä, mutta kuka uskoo että 8 vuotiaalla mersulla ois ajettu 140 tkm?
Noh.. kuitenkin tuossa viime viikolla kävin tampereen rintajoupilla katselemassa tarjontaa ja siellä tosiaan oli aika "vähän ajettuja" väyrysiä (luokkaa -96 / 140 tkm). Ei autoissa sinänsä mitään vikaa, siistejä ku mitkä, mutta kuka uskoo että 8 vuotiaalla mersulla ois ajettu 140 tkm?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Tästähän voi päätellä että suomessa siirrytään vähitellen Saksan malliin... Hinta tulee auton mukaan, Ei merkin mallin ja kilometrien!
Mutta sitä tässä jahkailen, kun se 10k€ on niin pirskatin isoraha (mulle) että kyllä sillä pitäis saada auto, mikä on juuri se miktä mainostetaan ja vielä aito(ruuvailematon). En ole kuitenkaan vielä menossa vaihtaan, vastahan tämän edellisen autokuumeen jälkitaudin (=pemarin) sain leimattua...
Niin ja mitä itse kattelin oli vm.92 ajettu 107tkm... Sisäänajettu, ja todella hieno, mutta kyllä se autokauoppa vaan hintaa nostaa jos mittarissa on tonverran!
Mutta sitä tässä jahkailen, kun se 10k€ on niin pirskatin isoraha (mulle) että kyllä sillä pitäis saada auto, mikä on juuri se miktä mainostetaan ja vielä aito(ruuvailematon). En ole kuitenkaan vielä menossa vaihtaan, vastahan tämän edellisen autokuumeen jälkitaudin (=pemarin) sain leimattua...
Niin ja mitä itse kattelin oli vm.92 ajettu 107tkm... Sisäänajettu, ja todella hieno, mutta kyllä se autokauoppa vaan hintaa nostaa jos mittarissa on tonverran!
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
kilometrit
Moikka,
Rintajopparin kilsat eivät välttämättä pidä paikkaansa.
Kerran kävin katsomassa kun biili oli 250D 64tkm ajettu ja vuosimalli 94.
Pyysin huoltokirjaa ja ensimmäisenä vuonna mittarissa oli jo 81tkm ja seuraavana vuonna kilometrit muuttuivat -41tkm>>mittari lukemaksi 40tkm.
Seuraavana vuonna kilsoja tuli lisää 90tkm ja seuraavana taas kilsoja hävis...
No kysyin myyjältä miten viitsitte myydä tälläistä kun hintakin oli 27 700eur.
Ajokilsoista ei tiedä mittään ja penkitkin olivat kuluneet + ovenkahvat.
Myyjä vaan totes että nää on saksan autoja ja lähti meneen...
Rintajopparin kilsat eivät välttämättä pidä paikkaansa.
Kerran kävin katsomassa kun biili oli 250D 64tkm ajettu ja vuosimalli 94.
Pyysin huoltokirjaa ja ensimmäisenä vuonna mittarissa oli jo 81tkm ja seuraavana vuonna kilometrit muuttuivat -41tkm>>mittari lukemaksi 40tkm.
Seuraavana vuonna kilsoja tuli lisää 90tkm ja seuraavana taas kilsoja hävis...
No kysyin myyjältä miten viitsitte myydä tälläistä kun hintakin oli 27 700eur.
Ajokilsoista ei tiedä mittään ja penkitkin olivat kuluneet + ovenkahvat.
Myyjä vaan totes että nää on saksan autoja ja lähti meneen...
kilometrien ostosta
Mr_Benz kirjoitti:mutta kuka uskoo että 8 vuotiaalla mersulla ois ajettu 140 tkm?
Ongelma lienee siinä, että tuntuu suurin osa auton ostajista olevan näitä "kilometrien ostajia".
Kyllähän ne kauppiaat tarjoaa asiakkaille äkkiä sitä mitä ne on vailla
Kai se ongelma on siinä, että se viimeisen päälle hyvä auto siellä Saksassakin maksaa tietysti enemmän kuin saman malliset "epäselvät" tapaukset.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Perusteet
Johan kuulostaa vakuuttavalta. Tuskin niitä kilometrinviilauksia enää siellä laivassa tehdään muutenkaan, joten taitaa olla melkoinen kaupunkilegenda.996R kirjoitti:Kaveri kerto joskus et sen tuttu oli kertonu et joku oli tuonu saksast auton
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Tietävät kertokaa onko tarina totta,että mersut jotka ovat elektroonisella mittarilla ja elektrooni boksilla varusteettuja.Niin niitten todelliset kilometrit saisi diaknostikkapistokkeen kautta ulos.Kuulemma harva vaihtaa mustaalaatikkoa ja kilometrit olisi siellä kirjaantuneena.Onko tämä niitä esson-baari juttuja.
Mitä itse olen lukenut, tämä on mahdollista vain vm. ~2001 -> autoissa. Mutta tiedä sitten voiko siihenkän luottaa. Ainakin Moottori -lehdessä luki joskus, että vm. 2001 uudemmista eurooppalaisista autoista on vaikea muuttaa kilometrilukemia "kokonaisvaltaisesti" - ts. jättämättä vanhoja kilometrejä jonkin muun osan rekistereihin.petri.n kirjoitti:Tietävät kertokaa onko tarina totta,että mersut jotka ovat elektroonisella mittarilla ja elektrooni boksilla varusteettuja.Niin niitten todelliset kilometrit saisi diaknostikkapistokkeen kautta ulos.Kuulemma harva vaihtaa mustaalaatikkoa ja kilometrit olisi siellä kirjaantuneena.Onko tämä niitä esson-baari juttuja.
Tää juttu on kiertäny vissiin pitkin maata, oon kuullu saman tarinan myös useasti.
Onko kyseessä urbaanilegenda vai tosiasia -- en ota kantaa.
Kyllä useamman autoliikkeen oma etu olisi, että lakkaisivat vouhkaamasta niistä " tuontiautoista " ja " suomiautoista " koska auton varusteet ja kunto + vm. ym. loppupeleissä kuitenkin ratkaisevat auton vaihtohyvityshinnan.
Saksassa nämä molemmat kuitenkin tehty on ja käyttäjästä on pitkälti kiinni miltä tuote näyttää 10 käyttövuoden jälkeen.
Onko kyseessä urbaanilegenda vai tosiasia -- en ota kantaa.
Kyllä useamman autoliikkeen oma etu olisi, että lakkaisivat vouhkaamasta niistä " tuontiautoista " ja " suomiautoista " koska auton varusteet ja kunto + vm. ym. loppupeleissä kuitenkin ratkaisevat auton vaihtohyvityshinnan.
Saksassa nämä molemmat kuitenkin tehty on ja käyttäjästä on pitkälti kiinni miltä tuote näyttää 10 käyttövuoden jälkeen.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Se on vähä sama asia kun suomalaiset tuo saksasta niitä autoja tänne, kun taas täältä viedään jotain vanhoja pösöjä ja toyotia jonnekin serbiaan.
Suomalaiset pääsevät romuistaan eroon, että voi tuoda saksasta 10-vuotta vanhoja "vähän ajettuja" mersuja ym. autoja tänne ja taas ihmetellä, kun noilla kilometreillä noin isoja vikoja.
Kyllä kait ne saksalaisetkin niillä autoillaan ajavat ja onhan siellä muitakin kuin vuonna 20 syntyneitä vanhoja herroja!
Eniten auton ostossa kannattaisi katsoa sen hetkistä kuntoa.
Ja on ne monet suomi mersutkin ruuvattuja!
Suomalaiset pääsevät romuistaan eroon, että voi tuoda saksasta 10-vuotta vanhoja "vähän ajettuja" mersuja ym. autoja tänne ja taas ihmetellä, kun noilla kilometreillä noin isoja vikoja.
Kyllä kait ne saksalaisetkin niillä autoillaan ajavat ja onhan siellä muitakin kuin vuonna 20 syntyneitä vanhoja herroja!
Eniten auton ostossa kannattaisi katsoa sen hetkistä kuntoa.
Ja on ne monet suomi mersutkin ruuvattuja!
Joku mersupurkaamo??
Kertokaas nyt tietäjät yks juttu...
Minkä takia ne saksalaiset ovat järjestäen ruuvailleet Mersujaan, rahasta ei nimittäin ainakaan voi olla kiinni tuon hintaluokan autoissa. Onko siitä niinku meinaan enää mitään iloa, jos se on noin yleistä? Miksi nähdä vaivaa, kun on aivan sama onko mittarissa 60 vai 260 tuhatta? Ja miksi ihmeessä tuota tapahtuu nimenomaan Saksassa, miksei Suomessa? Onhan täälläkin pelit ja vehkeet, joilla noita lukemia voi pienentää. Ja näillä autojen hinnoilla olisi vielä kannattavampaa. Siis miksi, miksi? Koska onhan Saksassakin kuitenkin aikas kattava ja laadukas katsastussysteemi, tiemmä. Joten oikeat lukemat saa varmaan jostain instanssista, vai olenko ihan hakoteillä? Tietenkin voihan tuo ruuvailu olla jotain kansanperinnettäkin.
Joskus autotuonnin pimeinä alkuaikoina oli vaan juttua, että parissa prosentissa autoissa saattaa olla ruuvatut mittarit. Nykyään näyttää olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus...
Tarvis hakea vaan japseja, niistähän näkee kilometrit muualtakin kuin mittarista.
Minkä takia ne saksalaiset ovat järjestäen ruuvailleet Mersujaan, rahasta ei nimittäin ainakaan voi olla kiinni tuon hintaluokan autoissa. Onko siitä niinku meinaan enää mitään iloa, jos se on noin yleistä? Miksi nähdä vaivaa, kun on aivan sama onko mittarissa 60 vai 260 tuhatta? Ja miksi ihmeessä tuota tapahtuu nimenomaan Saksassa, miksei Suomessa? Onhan täälläkin pelit ja vehkeet, joilla noita lukemia voi pienentää. Ja näillä autojen hinnoilla olisi vielä kannattavampaa. Siis miksi, miksi? Koska onhan Saksassakin kuitenkin aikas kattava ja laadukas katsastussysteemi, tiemmä. Joten oikeat lukemat saa varmaan jostain instanssista, vai olenko ihan hakoteillä? Tietenkin voihan tuo ruuvailu olla jotain kansanperinnettäkin.
Joskus autotuonnin pimeinä alkuaikoina oli vaan juttua, että parissa prosentissa autoissa saattaa olla ruuvatut mittarit. Nykyään näyttää olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus...
Tarvis hakea vaan japseja, niistähän näkee kilometrit muualtakin kuin mittarista.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Edellinen Mese minkä tuttava toi saksasta:
-96 C mittarissa 280tkm, kaikki erittäin hienosti kohdallaan, PAITSI auto oli selvästi ollut taksissa ja kolapoitu molemmista päistä, korjaus jälki oli ihan OK, mutta tarkemman tarkastelun jälkeen alkoi tosissaan epäilyttään noi kilsat...
Varmaan johtuu siitä että RUUVATUT osuu suomalaisten kohdalle, kun haemme aina ne halvimmat, mitkä ei muualle kelpaa ja kun sitä 2500€ w124 hakee, niin kyllä sitä 280tkm houkuttaa enemmän kuin 800tkm....
-96 C mittarissa 280tkm, kaikki erittäin hienosti kohdallaan, PAITSI auto oli selvästi ollut taksissa ja kolapoitu molemmista päistä, korjaus jälki oli ihan OK, mutta tarkemman tarkastelun jälkeen alkoi tosissaan epäilyttään noi kilsat...
Varmaan johtuu siitä että RUUVATUT osuu suomalaisten kohdalle, kun haemme aina ne halvimmat, mitkä ei muualle kelpaa ja kun sitä 2500€ w124 hakee, niin kyllä sitä 280tkm houkuttaa enemmän kuin 800tkm....
Jos liike myy niin ei ole varaa "huijata!" Ja onhan sielläkin sokeita pappeja ,jotka asuvat saaressa?
Uskoisin siihen mitä ne liikkeessä sanovat.Rinta-jouppihan on tuonut autoja jo vuosia ulkoa ja heillä on omat "dealerit" tutkimassa autojensa historian!
Jos katsoo millä mallillaan heidän toiminta on niin jos he eivät tiedä myytäviensä autojen historiaa niin varmaan jokaisessa kuningaskuluttajassa olisi aiheesta maininta?
Joten vaan turvallisin mielin ostaamaan sieltä se mieleinen tuote! Sieltä ostetaan mistä edullisimmin saadaan!
On tietysti taas jollakin "urbaani" legenda mikä on lähtenyt liikkeelle essonbaarista!
Uskoisin siihen mitä ne liikkeessä sanovat.Rinta-jouppihan on tuonut autoja jo vuosia ulkoa ja heillä on omat "dealerit" tutkimassa autojensa historian!
Jos katsoo millä mallillaan heidän toiminta on niin jos he eivät tiedä myytäviensä autojen historiaa niin varmaan jokaisessa kuningaskuluttajassa olisi aiheesta maininta?
Joten vaan turvallisin mielin ostaamaan sieltä se mieleinen tuote! Sieltä ostetaan mistä edullisimmin saadaan!
On tietysti taas jollakin "urbaani" legenda mikä on lähtenyt liikkeelle essonbaarista!
Hyvät on perät.......
Auti
Keskiverto saksalainen ajaa suunnilleen saman kilometrimäärän vuodessa kuin suomalainenkin. Kuitenkaan vanhojen autojen kilometrilukemat eivät monestikaan näyttäisi tukevan tätä.
Kuuleman mukaa hyviin autoihin tottunut sakemmanni ajattelee, kun autolla on ajettu yli 150 tkm niin se saattaa millä hetkellä hyvänsä levähtää tien päälle. Tuon kilometrimäärän yli ajetut autot ovat syrjittyjä Saksassa. Senpä takia ruuvaus on yleisempää. Ja kuten epäiltiin on ruuvauksella siellä pidemmät perinteet eikä sitä näytetä tuomitsevan yhtä suuressa määrin kuin Suomessa. Tämä tietysti vain yleisellä tasolla.
Paras oli kun jokunen viikko sitten katselin mobile.de:ssä myytäviä 123:sia. Hyvin harvassa näytti olevan yli 200 tkm ajetut yksilöt. Yleisin lukema oli juuri 150-200 tkm. Ja nuorimmatkin autot ovat lähes 20 vuotta vanhoja. Ylivoimaisesti paras saavutus oli 280 vuodelta -78 ja mittarilukemaksi merkitty 47 tkm.
Kuuleman mukaa hyviin autoihin tottunut sakemmanni ajattelee, kun autolla on ajettu yli 150 tkm niin se saattaa millä hetkellä hyvänsä levähtää tien päälle. Tuon kilometrimäärän yli ajetut autot ovat syrjittyjä Saksassa. Senpä takia ruuvaus on yleisempää. Ja kuten epäiltiin on ruuvauksella siellä pidemmät perinteet eikä sitä näytetä tuomitsevan yhtä suuressa määrin kuin Suomessa. Tämä tietysti vain yleisellä tasolla.
Paras oli kun jokunen viikko sitten katselin mobile.de:ssä myytäviä 123:sia. Hyvin harvassa näytti olevan yli 200 tkm ajetut yksilöt. Yleisin lukema oli juuri 150-200 tkm. Ja nuorimmatkin autot ovat lähes 20 vuotta vanhoja. Ylivoimaisesti paras saavutus oli 280 vuodelta -78 ja mittarilukemaksi merkitty 47 tkm.
Rinta-jouppi
Kävin Veholla korjauttamassa mittariston ja työnjohtaja kertoi yhdestä heille korjaukseen tulleesta Saksasta tuodusta Joupin mb:stä että mittarissa oli140tkm ja keskusyksikössä oli muistissa 280tkm.Näkee kuulema jostakin vuosimallista alkaen!?Ett se Joupista.
Ai ei tapahdu Suomessa. Muistan kerran, kun olin aika pieni pojan kloppi, niin isän yks tuttu sanoi, että "piti tuosta Corollasta ruuvata parikymmentätuhatta pois mittarista, kun alko näyttämään niin pahalta"...Pasi M. kirjoitti: Ja miksi ihmeessä tuota tapahtuu nimenomaan Saksassa, miksei Suomessa?
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde