Olen ymmälläni ja haluan hyviä neuvoja ongelman ratkaisuun!
Sähköantennin voitelu
Sähköantennin voitelu
Onkos hepuilla neuvoja sähköantennin voiteluun, kun pakkaa takeltelemaan alasmennessä. Eli joskus jää pala tai kaksi vandaalien armoille. Olen yrittänyt vahata sitä ja laittaa Rost-offia, sen kummemmin liukua parantamatta.
Olen ymmälläni ja haluan hyviä neuvoja ongelman ratkaisuun!
.
Olen ymmälläni ja haluan hyviä neuvoja ongelman ratkaisuun!
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mäkin pärjäsin koko syksyn pelkällä vahan voimalla, mutta eilen jäi yhden elementin mitan ulos. Eli kaipa se vähän jotain liukastetta välillä tarvitsee. Nyt kokeilin paineilmatyökaluissa käytettävää öljyä, joka on; no ainakin se kallista. Käsittelin antennin sillä ja taas elementit meni sisäkkäin ongelmitta.
Oleko katsonut, että antenni on luotisuora. Ei tarvii olla kuin ihan pieni vääntymä elementissä, niin johan alkaa kanittamaan.
Oleko katsonut, että antenni on luotisuora. Ei tarvii olla kuin ihan pieni vääntymä elementissä, niin johan alkaa kanittamaan.
W124 E220T
Joo, se silikonisuihkehan ei ole ilmeisen hyvä ystävä maalipinnalle, joten ilmeisesti ensin suihketta rättiin ja sen jälkeen antenniin!? Pitää testata, mutta uskoakseni jätän suksivoiteen väliin... 
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Montako osaa sähköantennissa?
Montako niitä osioita siinä sähköantennissa muuten on? Minulla (300 TD -93)tulee ulos vaan kaksi osiota, mutta näyttäisi kuin siinä olisi keskellä kaksi osiota jotka eivät tule ollenkaan ulos, siis yhteensä neljä?
Hohtimilla tms. ei taida uskaltaa vetkutella, ettei vaan mene littuun ja pinta röpöliäiseksi. Nuo kaksi mittaakin jo jäävät alvariinsa jumiin.
Voiko antennin purkaa ja laittaa teleskooppiosan likoon, tai auttaisko lämpöpuhallus?
Virgil
Hohtimilla tms. ei taida uskaltaa vetkutella, ettei vaan mene littuun ja pinta röpöliäiseksi. Nuo kaksi mittaakin jo jäävät alvariinsa jumiin.
Voiko antennin purkaa ja laittaa teleskooppiosan likoon, tai auttaisko lämpöpuhallus?
Virgil
Re: Montako osaa sähköantennissa?
Olikohan se neljässä osassa? Paljon mahdollista että antennistasi on sisäosa mennyt poikki, jos siis vain kaksi osaa nousee kohti taivaita.virgil kirjoitti:Montako niitä osioita siinä sähköantennissa muuten on? Minulla (300 TD -93)tulee ulos vaan kaksi osiota, mutta näyttäisi kuin siinä olisi keskellä kaksi osiota jotka eivät tule ollenkaan ulos, siis yhteensä neljä?
Hohtimilla tms. ei taida uskaltaa vetkutella, ettei vaan mene littuun ja pinta röpöliäiseksi. Nuo kaksi mittaakin jo jäävät alvariinsa jumiin.
Voiko antennin purkaa ja laittaa teleskooppiosan likoon, tai auttaisko lämpöpuhallus?
Virgil
Ja siihenhän ei auta kuin teleskoopin vaihto-operaatio.
Toisaalta "kahden osan antenni" tuntuu pelaavan ihan hyvin, en huomaa sen kummempia häiriöitä vastaanotossa. Ehkä todella huonoissa vastaanotto-olosuhteissa asialla on vaikutusta. Lyhyt antenni on jopa ihan tyylikäs...!
Mutta osaisiko joku silti valaista antennin purkamista: saako teleskooppiosan erikseen sieltä irti? Pitääkö koko laite ottaa ensin pois sieltä lokarin sisältä?
Virgil
Mutta osaisiko joku silti valaista antennin purkamista: saako teleskooppiosan erikseen sieltä irti? Pitääkö koko laite ottaa ensin pois sieltä lokarin sisältä?
Virgil
Ei tarvitse purkaa koko hässäkkää. Radio pois päältä. Sitten irroitat vain sen kiristysmutterin antennin juuresta (siis ulkopulelta). Ja sitten pistät radion päälle ja autat hiukan vetämällä antennista, niin se tulee sieltä kokonaan pois.
Voi hyvinkin olla jumittuneena ne osat. Mullakin oli, mutta liottelin ja venkslasin liian kovakouraisesti ja hammashihna meni poikki. Jouduin ostamaan uuden teleskooppiosan.
Voi hyvinkin olla jumittuneena ne osat. Mullakin oli, mutta liottelin ja venkslasin liian kovakouraisesti ja hammashihna meni poikki. Jouduin ostamaan uuden teleskooppiosan.
W219 350CLS -06
S204 220CDI -12
Exät MB:t:
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 220CDI -12
Exät MB:t:
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Jos pätkät on takertunu tosi pahasti kiinni, niitä ei saa irti toisistaan kuin irrottamalla koko piiskan ja liottamalla.
Kunnossa olevaan piiskaan Aseöljyä, CRC:tä tai WD40:stä saa aika huoletta uitettua antennin suojaputkeen siinävaiheessa, kun ensimmäinen pätkä alkaa just nousta ylös. Apuna pitää vain kabiinissa olla joku painamassa radion virtoja päälle/pois tai sitten käyttää kakea.
Pahin moka minkä voi tehdä sähköantennin kanssa on suolap**ka keleillä sammuttaa radio puhdistamatta ensin antennia. Silloin kaikki töhnä jää osien väliin ja jämähtää tuota pikaa kiinni, vaikka kuinka öljyäisi ja vahaisi.
Piiskan purkaminen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5394
Kunnossa olevaan piiskaan Aseöljyä, CRC:tä tai WD40:stä saa aika huoletta uitettua antennin suojaputkeen siinävaiheessa, kun ensimmäinen pätkä alkaa just nousta ylös. Apuna pitää vain kabiinissa olla joku painamassa radion virtoja päälle/pois tai sitten käyttää kakea.
Pahin moka minkä voi tehdä sähköantennin kanssa on suolap**ka keleillä sammuttaa radio puhdistamatta ensin antennia. Silloin kaikki töhnä jää osien väliin ja jämähtää tuota pikaa kiinni, vaikka kuinka öljyäisi ja vahaisi.
Piiskan purkaminen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5394
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Se muovilaatu mistä sen antennin sisuskalut on tehty, on niin heikkoa ja kovaa muovia että sen käyttö pakkasella on aika arvelluttavaa. Ostimpa motonetista tommoisen kromisen wanhanmallisen vieteriantennin ja aijjai kun on komea. (tosin nyt se on jo ruosteessa)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Joo niinhän sitä mielellään tekisi, mutta kun tuosta kakkosnelosen antennista ei puutu kuin valaistu kyltti, jossa lukee "Ota minusta kiinni ja väännä". On sen vaan niin houkuttelevan sopivan korkeudella kaikenmaailman ääliöiden käpälien ulottuvilla.etl kirjoitti:Yksinkertaisesti kannattaa talveksi kytkeä ohjauspiuha, jatkuvaan jännitteeseen. Jotta antenni on ylhäällä ja pysyy. Kesäksi voi sit kytkeä sen taas toimintaan, säästää antennin moottoria huomattavasti...
W124 E220T
CRC:n aseöljy toimii parhaiten. Pari voitelua talvessa ja pelaa.
Kuitenkin niin, että ensin likaantuneeseen antenniin aseöljyä runsaasti joka pyyhitään. Tarkoituksena vanhaan voiteluaineeseen jääneen lian poisto.
Sitten huolellinen suihkutus ja antenni sisään - antenni ulos - uusi suihkutus ja sisäänveto. Pelaa takuulla.
( Nämä ohjeethan muistuttavat yläasteen sukupuolivalistusta)
Marcus
Kuitenkin niin, että ensin likaantuneeseen antenniin aseöljyä runsaasti joka pyyhitään. Tarkoituksena vanhaan voiteluaineeseen jääneen lian poisto.
Sitten huolellinen suihkutus ja antenni sisään - antenni ulos - uusi suihkutus ja sisäänveto. Pelaa takuulla.
( Nämä ohjeethan muistuttavat yläasteen sukupuolivalistusta)
Marcus
Ja vieläkin virallisemmin, tai siis tehtaan virallisen ohjeen mukaan, se menee näin...: Switch on. Clean whit cloth (e.g. part no. B6 682 8000), switch off radio. Repeat operation a number of times. Then wipe telescoping rod dry with clean rag.Perttu K kirjoitti:muistaakseni, sitä pitäisi, siis ihan virallisesti, voidella silikonisuihkeella. Eli samaa kamaa kuin oventiivisteisiinkin. Muistelen lukeneeni tämäm oman w126:n ohjekirjasta.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...





