Olen suunnitellut uusien jarrusatuloiden pinnoittamista ulkonäön ja lämpöongelmien takia. Myös rupsahtaneiden (valurauta)pakosarjojen pinnoitus saattaisi kiinnostaa samoista syistä.
Onko kenelläkään kokemusta ko. operaatioista? Käytetyt aineet? Missä teetit / teitkö itse? Kustannuspolitiikka?
Netin syövereistä olen löytänyt seuraavat materiaalivaihtoehdot (taitaa olla Vette tuunaajien hovihankkija):
http://www.nic.fi/~marlin/procoat.htm
ja pakosarjoille
http://www.nic.fi/~marlin/excoat.htm
ja pinnoittamo
http://www.rallysystems.com/
Kokemuksia ja suosituksia kaivataan.......
Jarrusatuloiden ja pakosarjan pinnoittaminen
Jarrusatuloiden ja pakosarjan pinnoittaminen
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Joskus maalasin W124:sen jarrusatulat remontin yhdeydessä kiuasmaalilla,hopean värisellä.Hyvä ja huolelllinen putsaus ja monta ohutta kerrosta maalia niin ihan siisti ja kestävä pinta tuli.Tuo completos motorsporthan myy jotain settiä missä on cleaneri ja 2-komponentti maali juuri jarrusatuloita varten
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Toi Hornan käyttö on varmaan ihan jees jossain satakaksnepan vanhoissa reissussa rähjääntyneissä satuloissa, mutta hei, ei millään pahalla, en mä nyt sitä meinannu ensimmäiseks alkaa vetää SEC:in uusiin satuloihin.
Completoksen sivuilla ei ole mainintaa näistä kakskomponenttisista aineista. Kokeilen ensin kuitenkin lähempää Pro & Streetiltä.
Noi Tech Linen aineet on varmaan kanssa ihan hyviä, mutta Rally Systems ja Triangle ei tee jarrujen pinnoituksia.
Se Järvenpäässä sijaitseva käytettyjen aluvanteiden pinnoitusta tekevä yritys on kyllä tuttu, en nyt muista nimeä, mutta lienee kuitenkin parasta käyttää tähän tarkoitukseen varta vasten suunniteltuja aineita; lämmöt satuloissa nousee helposti kolmeen sataan asteeseen, jolloin sopimattomat pinnoitteet kyllä kiehuvat pois, eivätkä polymeeripohjaiset aineet saisi eristää satulaa liikaa, jotta lämpö pääsisi vapaasti haihtumaan.
Juttelin Trianglen Laakson kanssa Black Satin -pinnoitteesta pakosarjoille ja se on kuulemma ainoa, joka todella toimii niinkuin pitää. Sillä saa jo varsin huonokuntoisetkin pelti- ja valurautasarjat kunnostettua siisteiksi ja pudotettua samalla konehuoneen lämpöjä. Black Satinia vetävät pintaan sekä Triangle että Rally Systems aika rutiininomaisesti. Tarttis vaan repiä ne pakosarjat ensin irti ja siinähän sitä työmaata piisaa. Saas nähdä koska viitsii.
Completoksen sivuilla ei ole mainintaa näistä kakskomponenttisista aineista. Kokeilen ensin kuitenkin lähempää Pro & Streetiltä.
Noi Tech Linen aineet on varmaan kanssa ihan hyviä, mutta Rally Systems ja Triangle ei tee jarrujen pinnoituksia.
Se Järvenpäässä sijaitseva käytettyjen aluvanteiden pinnoitusta tekevä yritys on kyllä tuttu, en nyt muista nimeä, mutta lienee kuitenkin parasta käyttää tähän tarkoitukseen varta vasten suunniteltuja aineita; lämmöt satuloissa nousee helposti kolmeen sataan asteeseen, jolloin sopimattomat pinnoitteet kyllä kiehuvat pois, eivätkä polymeeripohjaiset aineet saisi eristää satulaa liikaa, jotta lämpö pääsisi vapaasti haihtumaan.
Juttelin Trianglen Laakson kanssa Black Satin -pinnoitteesta pakosarjoille ja se on kuulemma ainoa, joka todella toimii niinkuin pitää. Sillä saa jo varsin huonokuntoisetkin pelti- ja valurautasarjat kunnostettua siisteiksi ja pudotettua samalla konehuoneen lämpöjä. Black Satinia vetävät pintaan sekä Triangle että Rally Systems aika rutiininomaisesti. Tarttis vaan repiä ne pakosarjat ensin irti ja siinähän sitä työmaata piisaa. Saas nähdä koska viitsii.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Juu ne valupakosarjat on kyllä aika ahtaassa paikassa ja luultavasti pakoputkiin jatkuvat liitokset jumissa niin pahasti että pultit menee poikki mutta kyllä siitä ajalla selviää ja veholta saa uudet mutterit. Harmi kun en vienyt pinnotettavaksi kun mulla oli irti oikeanpuolimmaiset kaksi pakosarjaa. Nekin joutu irrottaa vaan sen takia kun ei saanut starttia irti ilman pakoputkea purkamatta. Toi musta väri miellyttäis ainakin mua eniten. Kyllä ne pakosarjat näyttää niin hyvin suunnitelluilta että peltipakosarjat ei taida paljoo tehoa parantaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126