Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
Herää kysymys mistä on kysymys, siis miten mersujen päästöt on otettu automaattilaatikolla varustetuista autoista, edellisessä autossani (volvo) hajosi laatikko katsastusasemalla testin yhteydessä (ylikuumeni kai...) ja volvo määräsi erilaisen testin kyseiselle laatikolle. Nyt kun on mersun autom, niin onko tietoa testin tavasta?
P.S Tietääpähän kun katastukseen mennään
P.S Tietääpähän kun katastukseen mennään
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Re: Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
Laatikko N "neutral" eli vapaa asentoon, ja sitten lämää! P "park" asennossa laatikon sisällä paineet, ei tee hyvää O-rengas tiivisteille jos lämytetään kierroksia kattoon.samipet kirjoitti:Herää kysymys mistä on kysymys, siis miten mersujen päästöt on otettu automaattilaatikolla varustetuista autoista, edellisessä autossani (volvo) hajosi laatikko katsastusasemalla testin yhteydessä (ylikuumeni kai...) ja volvo määräsi erilaisen testin kyseiselle laatikolle. Nyt kun on mersun autom, niin onko tietoa testin tavasta?
P.S Tietääpähän kun katastukseen mennään
T:Tero
Mersun tekniikka kyllä kestää tehdä testin rehellisesti. Tuo volvo on vähän kumma homma ensin oli että vanhenmat automaattivolvot testattiin huudattamalla 3000 rpm ja uudenmat 1500 rpm. Nyt on ihan asemasta riippuvaa kummalla kierrosluvulla tuo tehdään. Oli inssin mukaan tullut tuo 1500 rpm katto kun volvo toi markkinoille oman dieselilnsä. Volvon kohdalla tuohon touhuun voi olla kolme syytä.
1Joko laatikko ei ihan oikeasti kestä tuota testiä, mikä on ihan totta jos on zf-automaatti
2 Volvon oma kone on yhtä luja kuin kuuluista golffin tappaja, joka teki itse murhan, eli opel ascona diesel
3 Volvon ruuvaamat ja myöhenmmin päästöjen takia myyntikieltoon joutuneet tdi-volvot pitää saada edes jollain keinolla läpi tuosta testistä. Miettikääpä, minkä verran savuttaa auto jonka k arvo on määritelty, "pitää olla alle 2 ( tai mitä se nyt uudenmissa on) kun moottorin kierrosluku nostetaan 3 sekunnin aikana 1500 rpm. Eli Savua saa tulla jo tuossa tilanteessa putken täydeltä, niin kuin kyllä tuntuu tulevan kun noita pommeja tiellä näkee. Miten huonoon iskuun pitäis vaikka mersun kone saada että se pomppaisi tuosta testistä, vai onko se edes teoriassa mahdollista.
1Joko laatikko ei ihan oikeasti kestä tuota testiä, mikä on ihan totta jos on zf-automaatti
2 Volvon oma kone on yhtä luja kuin kuuluista golffin tappaja, joka teki itse murhan, eli opel ascona diesel
3 Volvon ruuvaamat ja myöhenmmin päästöjen takia myyntikieltoon joutuneet tdi-volvot pitää saada edes jollain keinolla läpi tuosta testistä. Miettikääpä, minkä verran savuttaa auto jonka k arvo on määritelty, "pitää olla alle 2 ( tai mitä se nyt uudenmissa on) kun moottorin kierrosluku nostetaan 3 sekunnin aikana 1500 rpm. Eli Savua saa tulla jo tuossa tilanteessa putken täydeltä, niin kuin kyllä tuntuu tulevan kun noita pommeja tiellä näkee. Miten huonoon iskuun pitäis vaikka mersun kone saada että se pomppaisi tuosta testistä, vai onko se edes teoriassa mahdollista.
Heh heh, on se mahdollistaPerttu K kirjoitti:Mersun tekniikka kyllä kestää tehdä testin rehellisesti. Tuo volvo on vähän kumma homma ensin oli että vanhenmat automaattivolvot testattiin huudattamalla 3000 rpm ja uudenmat 1500 rpm. Nyt on ihan asemasta riippuvaa kummalla kierrosluvulla tuo tehdään. Oli inssin mukaan tullut tuo 1500 rpm katto kun volvo toi markkinoille oman dieselilnsä. Volvon kohdalla tuohon touhuun voi olla kolme syytä.
1Joko laatikko ei ihan oikeasti kestä tuota testiä, mikä on ihan totta jos on zf-automaatti
2 Volvon oma kone on yhtä luja kuin kuuluista golffin tappaja, joka teki itse murhan, eli opel ascona diesel
3 Volvon ruuvaamat ja myöhenmmin päästöjen takia myyntikieltoon joutuneet tdi-volvot pitää saada edes jollain keinolla läpi tuosta testistä. Miettikääpä, minkä verran savuttaa auto jonka k arvo on määritelty, "pitää olla alle 2 ( tai mitä se nyt uudenmissa on) kun moottorin kierrosluku nostetaan 3 sekunnin aikana 1500 rpm. Eli Savua saa tulla jo tuossa tilanteessa putken täydeltä, niin kuin kyllä tuntuu tulevan kun noita pommeja tiellä näkee. Miten huonoon iskuun pitäis vaikka mersun kone saada että se pomppaisi tuosta testistä, vai onko se edes teoriassa mahdollista.
Nimim. kaasuvaijeri ihan sikalöysällä K-arvo 2, kierrokset mittarissa 5800 - 5900 (testilaitte ei näyttänyt yli 5600)
Vaijeri tiukilla viime vuonna oikein revitetty kone antoi keskiarvoksi 2.94. Syöttö ihan täysillä ja ilman cooleria se ei kaikki pala.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Re: Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
ZF:n 4HP18 laaatikko ei tosiaan kestä kierrättämistä kauhean kauaa edes N - asennossa .. Keräile paineita ...samipet kirjoitti:Herää kysymys mistä on kysymys, siis miten mersujen päästöt on otettu automaattilaatikolla varustetuista autoista, edellisessä autossani (volvo) hajosi laatikko katsastusasemalla testin yhteydessä (ylikuumeni kai...) ja volvo määräsi erilaisen testin kyseiselle laatikolle. Nyt kun on mersun autom, niin onko tietoa testin tavasta?
P.S Tietääpähän kun katastukseen mennään
Laatikko on käytössä ainakin joissain Volvoissa ,Bemarin 325/525 sarjassa .
Niinpä. Mutta minä tarkoitin, että onko mahdollista jos käytetään tuota volvon mentelmää, jolla saadaan uudetkin diesel volvot läpi. Eli onko mersusta mahdollista saada laittomia savuja 'ryntäyttämällä' tuhanteenviiteensataan? Siihen ei taida pystyä edes superturbotMauri H. kirjoitti:Heh heh, on se mahdollistaPerttu K kirjoitti:Mersun tekniikka kyllä kestää tehdä testin rehellisesti. Tuo volvo on vähän kumma homma ensin oli että vanhenmat automaattivolvot testattiin huudattamalla 3000 rpm ja uudenmat 1500 rpm. Nyt on ihan asemasta riippuvaa kummalla kierrosluvulla tuo tehdään. Oli inssin mukaan tullut tuo 1500 rpm katto kun volvo toi markkinoille oman dieselilnsä. Volvon kohdalla tuohon touhuun voi olla kolme syytä.
1Joko laatikko ei ihan oikeasti kestä tuota testiä, mikä on ihan totta jos on zf-automaatti
2 Volvon oma kone on yhtä luja kuin kuuluista golffin tappaja, joka teki itse murhan, eli opel ascona diesel
3 Volvon ruuvaamat ja myöhenmmin päästöjen takia myyntikieltoon joutuneet tdi-volvot pitää saada edes jollain keinolla läpi tuosta testistä. Miettikääpä, minkä verran savuttaa auto jonka k arvo on määritelty, "pitää olla alle 2 ( tai mitä se nyt uudenmissa on) kun moottorin kierrosluku nostetaan 3 sekunnin aikana 1500 rpm. Eli Savua saa tulla jo tuossa tilanteessa putken täydeltä, niin kuin kyllä tuntuu tulevan kun noita pommeja tiellä näkee. Miten huonoon iskuun pitäis vaikka mersun kone saada että se pomppaisi tuosta testistä, vai onko se edes teoriassa mahdollista.
Nimim. kaasuvaijeri ihan sikalöysällä K-arvo 2, kierrokset mittarissa 5800 - 5900 (testilaitte ei näyttänyt yli 5600)
Vaijeri tiukilla viime vuonna oikein revitetty kone antoi keskiarvoksi 2.94. Syöttö ihan täysillä ja ilman cooleria se ei kaikki pala.
Edit:
Se volvon ja bemarin loota on zf4hp22. Tuo ....18 taitaa olla etuvetoon, eli saabbiin tai audiin. Se hajoaminen johtuu noissa öljyvuodosta, eli kierroksilla kun öljynpaineet nousee, niin öljy pääsee vanhenmiten vuotamaan kytkimille ja kytkee erästä A-pakkaa osittain päälle. Tämä polttaa sitten kitkapinnat.
Muuten on kyllä ihan asiallinen vaihteisto.
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
Juu, eikä sekään oo kivaa että vapaalla huudatettaessa öljy kiertää tuhottoman sukkelaan myös öljynlauhduttimessa(jäähdyttimessä), ja saa aikojen saatossa kennostoon kerääntyneen paskan liikenteeseen, mikä tulee suodattimeen ja öljypohjaan. Kun harvemmin dieseliä revitään täysillä normaaliajossa.mantero kirjoitti: Laatikko N "neutral" eli vapaa asentoon, ja sitten lämää! P "park" asennossa laatikon sisällä paineet, ei tee hyvää O-rengas tiivisteille jos lämytetään kierroksia kattoon.
T:Tero
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
Poikkeus vahvistaa säännön, vai mitä MauriJarkko S kirjoitti: Kun harvemmin dieseliä revitään täysillä normaaliajossa.
Minulla on muuten aina kaasu pohjassa ja kierrokset rajottajalla, ainakin kiihdyttäessä. Olen ollut siinä luulossa, että tollanen diiseli nimenomaan kaipaa sitä.
Minulla ei ole edes automaatilaatikkoa, joten meni vähän ot:ksi.
Re: Pakokaasutesti Automlaatikkoisella autolla?
Joo, eihän tälläisellä nuhapumpulla pysy liikenteen tahdissa jos ei pidä pedaalia pohjassa jatkuvalla soitolla. Tosin eihän ajossa kierroksia saa yli 5000:nen paitsi nelosella, vapaalla kun kiertää melkein 6000.Day Downhill kirjoitti:Poikkeus vahvistaa säännön, vai mitä MauriJarkko S kirjoitti: Kun harvemmin dieseliä revitään täysillä normaaliajossa.
Minulla on muuten aina kaasu pohjassa ja kierrokset rajottajalla, ainakin kiihdyttäessä. Olen ollut siinä luulossa, että tollanen diiseli nimenomaan kaipaa sitä.
Minulla ei ole edes automaatilaatikkoa, joten meni vähän ot:ksi.
Ja pitäähän ne paskat saada sieltä liikkeelle ja suodattimeen mihin ne kuuluukin. Pitää vaan vaihtaa ne laatikon öljyt ja suodatin kerran vuoteen.
Minä muistelen, että olisi aisin warner. Sama aski, mutta tehdään japanissa. Ei tosin ole nyt varmaa tietoa, vaan ihan muistelua.
Asiasta toiseen. Kyllä kaikkille kunnon dieseleille tekee hyvää vähän reippaampi ajo. Itse asiasse ne suorastaan tykkää kun niille antaa selkään, , lähtee karstat liikkeelle. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että auto huolletaan asiallisesti. Eli kunnon öljyt ja suodatin huolto-ohjeen mukaan. Näin menetellen pitäisi päästä ensimmäiset puoli miljoonaa ilman mitään muutosta moottorin toiminnassa. Ihan tosi.
Asiasta toiseen. Kyllä kaikkille kunnon dieseleille tekee hyvää vähän reippaampi ajo. Itse asiasse ne suorastaan tykkää kun niille antaa selkään, , lähtee karstat liikkeelle. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että auto huolletaan asiallisesti. Eli kunnon öljyt ja suodatin huolto-ohjeen mukaan. Näin menetellen pitäisi päästä ensimmäiset puoli miljoonaa ilman mitään muutosta moottorin toiminnassa. Ihan tosi.