Mersun moottorin kesto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Mersun moottorin kesto

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Olisi aikeissa ostaa diesel mersua ja noissa malleissa, joita olen katsellut, on melkein ajettu 200 000 - 300 000km.

Huhuissa olen kuullut mersuilla ajettu jopa miljoona kilometriä ja onhan tuolla vanhoja taksiautoja myynnissä nettiauto.comissa, jossa mittarilukemana on yli 800 000km, niin kyselisinkin, mitkä on teidän kokemukset siitä paljonko dieselmersu kestää ajaa, jos huoltaa sitä ajoissa, ja pitää muutenkin hyvin. Tietenkin poikkeukset on aina poikkeuksia, mutta keskimääräistä linjaa tässä etsiskelenkin. Tietenkin voi sanoa kokemuksia myös bensakoneista, vaikka todennäköistä on etten niitä osta.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Puolimiljoonaa lienee keskimääräinen ajomäärä vanhemmilla koneilla ennenkuin kantta aukaistaan. Osassa tapahtuu joku tapaturma ja osa menee enemmän,mm. oma 250D yli puolimilliä ja naapurin 300D vajaa 800tkm. Ja matka jatkuu kummallakin,kolmisatkulla toistamilliä pitkästi.

CDI koneet eriasia,niistä ei vielä voi sanoa mutta näyttäähän nuokin jotain kestävän,omassa pian 400tkm ja viritettykin...
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Heikko kohta ollut 124 koppasissa jakoketju joka tuppaa katkeamaan siinä
700000 - 800000 jollei vaihda :wink:
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Eli tuollaisen 300 000km diesel mersun voi ostaa siinä mielessä, että siitä riittää pitkäksi aikaa iloa pitkän työmatkan (100km / päivä) kulkevalle? Laskiskelin, että ~30 000km tulee vuodessa työmatkoihin.

En tietystikkään odota, että ei tule mitään vikaa, kyllähän se on selvää että autoa tarvitsee ja kannattaakin huoltaa, vaan lähinnä se ettei tarvitse jatkuvasti olla autoa vaihtamassa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Zinovjev kirjoitti:Eli tuollaisen 300 000km diesel mersun voi ostaa siinä mielessä, että siitä riittää pitkäksi aikaa iloa pitkän työmatkan (100km / päivä) kulkevalle? Laskiskelin, että ~30 000km tulee vuodessa työmatkoihin.
Osta auto, älä kilometrejä. Huonolla pidolla ollut 100 000 km ajettu auto voi olla ihan pillunpäreinä, kun taas hyvässä hoidossa ollutta, 400 tkm ajettua en epäröisi ostaa. Huolto- ja korjaushistorian selvittäminen on erittäin tärkeää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Aku P kirjoitti:Osta auto, älä kilometrejä. Huonolla pidolla ollut 100 000 km ajettu auto voi olla ihan pillunpäreinä, kun taas hyvässä hoidossa ollutta, 400 tkm ajettua en epäröisi ostaa. Huolto- ja korjaushistorian selvittäminen on erittäin tärkeää.
Juu, toki täytyy auton historia tutkia tarkkaan. :)

kiitokset neuvoista, olen paljon viisaanpi nyt.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Vanha korvenkyläläinen viisaus kertoo, että mersun diiseli kestää ajaa niin kauan ku kukaan vaan viittii. Viimeeksi tämä tuli todistettua kuukaus takaperin ku satasen rajotuksella joku ajeli w123 220D:llä noin 70:n nopeudella (kuskin naama ky näytti siltä, et ei viitti kauaa :lol: ). Sen jälkeen ku näillä ei Suomessa kukaan viittii enää ajaa, niin Afrikassa ajellaan vielä pitkään.

Yhteenvetona edellisestä, kuten jo mainittiinkin, älä osta kilometrejä vaan hyvin pidetty yksilö.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

yksilön löytää kun käy kokeilemassa ajan kanssa monta eri autoa.ja kun osatarvetta ilmenee niin mersuun ainakin saa osia erittäin hyvin.eikä koeajo autoja tarvitse varmaan kaukaa hakea kun on noita mersuja muutama myynnissäkin.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kun kerran bensakoneistakin kyseltiin, niin tuossa omassa on seuraava "virstanpylväs" 450.000 km. Eipä tunnu matka vielä jäsenissä painavan. Ei tarvitse öljyä lisätä vaihtovälillä ja bensaa menee maltilla. Kulkuhalut tuntuvat olevan tallessa nekin. Ja mottihan on 3-litran kutvonen. Hoviasentaja lupaili huoltokokemuksensa perusteella vielä sellaista 200.000 km taivalta, sitten voi olla asiaa venttiilipuolelle. Kaverilla katkesi samanlaisesta myllystä pakoventtiili 700.000 km kohdilla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Asiaa tullut jo monelta taholta.
Valitettavam moni ostaa auton sijaan kilometrit ja kaikkein hulluimmat pelkän mittarilukeman :roll: :wink:

Hiljaa hyvä tulee, eli rauhassa koeajamaan montaa yksilöä ja malttia kaupoille ennenkuin lyöt kättä päälle :wink:
Vakka auto ei maksaisi kuin 1000€ niin korjauksiin voi mennä äkkiä toinen mokoma ja paljon enemmänkin eteenkin jos itsellä ei tilaa/aikaa/paikkaa missä korjata :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

kilometrit

Viesti Kirjoittaja j.a »

sukulaismiehellä on 124 200d 910tkm ja c 200cdi 790tkm. ja hyvin toimii kun ollu samassa talossa uudesta asti......
Diesel on puhtaampi
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Itselläni perusbensa,2 litrainen,jolla mittarin mukaan ajettu 391tkm.Voi olla vähemmän tai enemmänkin,historia ennen ostovuotta 2002 ei ole tiedossa.Mutta moottorista ei ole mennyt muuta isompaa kuin jakopään ketju poikki omistusaikanani,sekä vesipumppu vaihdettu.Moottori on nätti ja siisti kuin mikä(on sitä säännöllisesti pestykin) ja,uskokaa pois,tein juuri kulutusennätykseni maantieajossa:tasan 6l/100km.
Tämä reilun 300km:n matkalla Tuuriin ja takaisin.Autossa tosin 5 vaihdetta ja pohjanmaan tasainen maasto lienee avittanut tulosta..mutta silti,aikamoista.
Joten kyllä Mersu maineensa veroinen kestävyydessä.Sitä myös sepustuksellani haluan alleviivata,että kannattaa todellakin perustaa arvionsa autosta muulle(kin) kuin mittarilukemalle.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Ari kirjoitti:Mutta moottorista ei ole mennyt muuta isompaa kuin jakopään ketju poikki omistusaikanani.
Kun ketju menee poikki, niin meneekö siinä muuta sököksi? Itsellä on mielikuva, että venttiileitäkin menee jne.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Zinovjev kirjoitti:
Ari kirjoitti:Mutta moottorista ei ole mennyt muuta isompaa kuin jakopään ketju poikki omistusaikanani.
Kun ketju menee poikki, niin meneekö siinä muuta sököksi? Itsellä on mielikuva, että venttiileitäkin menee jne.
Ei kannata sairastaa jakoketjun kestävyyttä millään muotoa.

Jos edellistä vaihto ajankohtaa ei ole tiedossa, vaihtaa sen. Sillä ajelee 200tkm huoletta sen jälkeen, 200€:n huollolla.
124.023
dumpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 05.07.2006 08:27

Viesti Kirjoittaja dumpi »

Noissa vanhemmissa Bensoissa (M102) käytettiin 1-rivistä ketjua joita katkeili 200-300 tkm välein, uudempiin sitten tulikin klassinen 2-rivinen joka kestää lähes isältä pojalle.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Meni sen ketjun myötä jotain muutakin vaihtoon,mutta ällistyttävän vähän.Melkein varmuudella muistelen että vain muutama pakoventtiili uusittiin.Lisäksi tuuletinpropelli,jonka korjaaja joutui rikkomaan kun ei muuten (muka)irti saanut.Että jos vahinko sattuu,niin ei kannata heti maalata pirua seinälle.Totta kyllä,että voi käydä toisinkin:tuttavan vanhasta ässästä meni ketju ja sen myötä vaikka mitä,lasku oli järkyttävä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
anssijukka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 12.06.2007 13:00
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja anssijukka »

Koeajoin 230E mallin. Ajettu yli 800 000km. Tapasin sitten liikkeen pihalle sattumalta entisen omistajan. Hän kertoi, että koneeseen on kerran uusittu vaihdelaatikko (automaatti) ja vaihdettu jakoketju. Käytössä kaksinkertainen ketju. Muuta koneelle ei ollut tehty. Ajot pitkiä työmatkoja, öljyt vaihdettu säännöllisesti mutta öljyinä halvahkot moniasteöljyt vuodesta toiseen. Kulutti jo jonkin verran öljyä. Koeajon aikana kaikki toimi Ok eikä pöläytellyt pakoputkesta. En ostanut mutta joku sen sitten vei ja sai halvalla ajopelin. Autonasentajakaverini ei oikein ottanut uskoakseen, ettei moottoria ole sen enempää rempattu.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

anssijukka kirjoitti:Koeajoin 230E mallin. Ajettu yli 800 000km. Tapasin sitten liikkeen pihalle sattumalta entisen omistajan. Hän kertoi, että koneeseen on kerran uusittu vaihdelaatikko (automaatti) ja vaihdettu jakoketju. Käytössä kaksinkertainen ketju. Muuta koneelle ei ollut tehty. Ajot pitkiä työmatkoja, öljyt vaihdettu säännöllisesti mutta öljyinä halvahkot moniasteöljyt vuodesta toiseen. Kulutti jo jonkin verran öljyä. Koeajon aikana kaikki toimi Ok eikä pöläytellyt pakoputkesta. En ostanut mutta joku sen sitten vei ja sai halvalla ajopelin. Autonasentajakaverini ei oikein ottanut uskoakseen, ettei moottoria ole sen enempää rempattu.
Kyllä koneet kestää ilman synt. öljyä.Lämpötilan vaihtelut suurempi surma koneelle.Esim -85 200d noin 1,3 milj teboilin 10-30 öljyillä työmatkana 80 km päivä ja kovimmillaan pakkanen noin 45 astetta.Moottoriin vaihdettu o-renkaat polttoainepuolelle ja eikä muuta.Ketju hakkaa jo koteloon,mutta autolla ajetaan vieläkin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

koyama kirjoitti:
anssijukka kirjoitti:Koeajoin 230E mallin. Ajettu yli 800 000km. Tapasin sitten liikkeen pihalle sattumalta entisen omistajan. Hän kertoi, että koneeseen on kerran uusittu vaihdelaatikko (automaatti) ja vaihdettu jakoketju. Käytössä kaksinkertainen ketju. Muuta koneelle ei ollut tehty. Ajot pitkiä työmatkoja, öljyt vaihdettu säännöllisesti mutta öljyinä halvahkot moniasteöljyt vuodesta toiseen. Kulutti jo jonkin verran öljyä. Koeajon aikana kaikki toimi Ok eikä pöläytellyt pakoputkesta. En ostanut mutta joku sen sitten vei ja sai halvalla ajopelin. Autonasentajakaverini ei oikein ottanut uskoakseen, ettei moottoria ole sen enempää rempattu.
Kyllä koneet kestää ilman synt. öljyä.Lämpötilan vaihtelut suurempi surma koneelle.Esim -85 200d noin 1,3 milj teboilin 10-30 öljyillä työmatkana 80 km päivä ja kovimmillaan pakkanen noin 45 astetta

Kyllä kestää. Riipuen hirveesti käytöstä.
Jos matka-ajoo niin yleensä kone tykkää siitä.
Lyhyt ajo verottaa enemmän oli öljyt mitkä hyvänsä(loppu pelissä).
Auto tykkää kun sillä ajetaan ja huolletaan.
Uudet huippuöljyt eivät käy välttämättä vanhojen koneitten kanssa vaikka toisin sanotaanki.

Laitataan tosi lirut/puhdistavat öljyt niihin missä niitä on käytetty jo heti tehtaalta lähtiiltänsä ja katotaa mihin ne pystyy 20 vuoden päästä.
Nehän on niitä "Longlife" öljyjä :lol:

Käy niitten kanssa samo homma kun kaverin "jenkki" pyörässä!
Korahti laakerit aika vällein kun oli "hyvät" öljyt sisässä!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Manu300cea24 kirjoitti:
Jos matka-ajoo niin yleensä kone tykkää siitä.
Lyhyt ajo verottaa enemmän oli öljyt mitkä hyvänsä(loppu pelissä).
Auto tykkää kun sillä ajetaan ja huolletaan.
Tuon voi allekirjoittaa täysin. Matka-ajossa kun kone saa käydä suht. tasaisilla kierroksilla ja oikeassa tasaisessa lämpötilassa, se ei juurikaan ota nokkiinsa. Vielä kun käynnistys talvella tapahtuu lämpimästä tallista tai lohkosta, niin kuluminen on todella vaatimatonta.
Tunnin pyöritys kaupungissa kiihdytellen ja jarrutellen ruuhkassa ei välttämättä vie kuin 30 km päähän, tien päällä päästään 70-100 km paljon pienemmällä kokonaisrasituksella, vaikka matkaa kertyy moninkertaisesti.
Pätkäajoon verrattuna myös esim. pakari kestää paljon pidempään. Se kun saa kunnolla lämmetä, putkessä ei asu vesi eikä korroosio iske niin pahasti. Omassa on 18 vuoden ja 450.000 km kokonaismatkalla menossa nyt toinen keskipönttö ja kolmas takapönttö (ovat täysin kunnossa)
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kestäähän se....juttelin eilen paikallisen invataksiyrittäjän kanssa, 290-koneella oleva Sprinter hällä. 40 000 km vielä ja sitten on miljoona täysi, eikä koneelle ole tehty mitään.

Tässä tosin toteutuu se tasaisen ajon teoria: kyseinen auto on käynnistetty taipaleensa aikana noin 4 kertaa, päätellen siitä että aina kun sen jossain bongaa, se käy -- olipa kuski itse kaffella tai asiakkaitaan kyytiin auttamassa. :shock: :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Kai se vissii tankatessa sammutetaan :wink:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

miksu.s kirjoitti:Kai se vissii tankatessa sammutetaan :wink:
No tässä nimenomaisessa tapauksessa en olisi varma siitäkään... :shock: :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kyllä se on niin että hyvällä tuurilla mersun diiseli kestää niin pitkään kun sillä vaan jaksaa ajaa. Nyt 470tkm eikä mitään remppaa tehty moottorille.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Aku P kirjoitti:
miksu.s kirjoitti:Kai se vissii tankatessa sammutetaan :wink:
No tässä nimenomaisessa tapauksessa en olisi varma siitäkään... :shock: :)
No ei kannata kyllä tankkaamisen takia sammuttaa ainakaan pakkasella!
Isot pojathan kehuu että KOVILLA pakkasilla ei ole isompia moottoreita (öljytilavuus 30L ->) öljynvaihtoakaan varten mitään tarvista sammuttaa...

Legendat kertoo ~-40 asteen kelissä tehdyistä öljynvaihdoista:
Kone käynnissä, kaveri löysää propun auki. Samaan aikaan toinen hersteeni kaataa uutta tavaraa koneeseen. Kun reiästä alkaa valumaan puhdasta öljyä, huutaa alapuolen sankari HEP, ja tuikkaa propun paikalleen! :):):)
Hommassa oleellista yhteistyön ajoitus...
Ja nämä tarinathan on perinteisesti AINA tosia. No ehkä joskus kuitenkin. :)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Tuohan kuulostaa ihan venäläis malliselta öljynvaihdolta, paitsi että vanhat öljyt lasketaan maahan 8)
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Juu rekkakuskia ei näytä suomen laki koskevan sitten millään muotoa, oli kyse sitten kuormaussäädöksistä tai tyhjäkäyntimääräyksistä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

En minä ainkanaan sammuta dieseliä kun tankkaan tai käyn pikapankilla :twisted: :roll: Kaupassa ja kahvilla käydessä sitten toki :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Eeti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 16.01.2006 10:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eeti »

Kylä mersun tiisseli kestää. 8) Meilläki vain 19 vuotta vanha 124 300d ja ajettu nyt 576 000. mottia ei aukastu kertaakaan. Ketju tuossa vaihettiin syksyllä. mitään tarvetta ei ollu mutta kun kerta 200 000 tuli täyteen niin samapa vaihtaa. Öljynpaineet tapissa aina. juuri jos kone helteellä ajettu kauan niin saattaa kahteen ja puoleen kiloon tippua. tyhjäkäynnillä :D ei nakutakkaan ihmeemmin. ja nämä ne on niitä AUTOJA mitä voi korjata ite eikä tarvi roikannokkaan viiä. :)
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Entiseen w124 200d meseen vaihoin noin 500tkm kohalla kansipahvin ja sylintereissä näkyi hoonaus jälki ihan selvästi ylös asti :D autossa ei muuten ollut tehty isompia remotteja kun perus ketjun vaihto. Paikallisen koneistamon ukko sano että 200d:n lohkolla ajaa eka 500tkm ja pahvin vaihto ja sitten siinä 1,5 milj. km kohalla joutuu jo mielellään hoonata ekan kerran :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Vastaa Viestiin