Ikävä kokemus tien päälle jäämisestä (lue)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
wagner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 07.10.2003 16:32
Paikkakunta: VANTAA

Ikävä kokemus tien päälle jäämisestä (lue)

Viesti Kirjoittaja wagner »

Jäin eilen tien päälle, virrat loppuivat kesken. Webasto oli käynyt lyhyellä ajan jaksolla 3 krt. Ja ajossa minulla oli valot, sumarit, takalasinlämmitin, pyyhkijät, puhallin täysillä, istuinlämmittimet täysillä sekä mankka ja vahvistin täysillä. Niinhän siinä kävi notta virrat loppu kesken ajon. Jäin Jumbon taakse (tietä en muista) keskelle ajoväylää, hätävilkut päällä. Ymmärrän se kyllä hyvin, ettei muun merkkiset autot eivät välttämättä anna apua. MUTTA kun ohi meni TAATUSTI KERHON JÄSEN viininpunaisella madalletulla, möreä äänisellä 300:lla, jonka rekkari alkaa N:llä. Arvatkaa ottiko pannuun? No saan kiittää kilttiä FOORDI miestä, kun jaksoi pysähtyä ja antaa virtaa, jotta matka jatkuisi.
No en ole katkera, mutta jos kyseinen henkilö jää kyseisellä autolla jonnekin. NIIN MINÄ AINAKIN OLEN VALMIS AUTTAMAAN. Tämmöstä täällä PK seudulla
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Voi kuule, älä ole moksiskaan.

Aivan samanlaista menoa on täällä Kuopionkin suunnalla. :?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eri meininki turussa? , no ei nyt sentään,


mutta once in a life time expirience :


ajoin kerran vm- -98 c:llä turussa ohikulku tietä , ajoin kissan yli , ja hätävilkut päällä katsoin onko damagea autossa,

ja viereen pysähtyy vuonna nakki valmistettu ford fiesta , ja kysyy tarviitko apua :shock:


silloin mietin kaksi kertaa että olenko piilokamerassa vai mitä :lol:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kerran suorastaan harmitti, kun olin traktorilla liikenteessä ja bussipysäkillä oli 124 farmari pelti pystyssä ja pariskunta auton vieressä, vaatteista päätellen ei mitään köyhää porukkaa. Pysähdyin ja kysyin, että mikä on hätänä. Äijä sanoi, että on öljy niin vähässä, että käy kone kuumana :? En pystynyt kuitenkaan auttamaan, kun ei ollut mitään mukana ja traktori+lavetti oli hieman vaarallisessa paikassa parkissa... Sanoivat ajavansa varovasti lähimmälle (20km:n päässä :lol: ) olevalle huoltoasemalle. Ilmeisesti pääsivät perille, kun ei autoa näkynyt tien varressa, kun hetken päästä menin itse saamaan suuntaan..

Kerran oli wanha pariskunta w123 200D:llä tien varressa. Eturengas oli puhjennut. Ei ollut rengasavainta heillä mukana. Ei hätää, vaihdettiin sitten kaverin kanssa autoon rengas meikäläisen työkaluilla. Kovasti olivat tyytyväisiä...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Aika rauhassa on saanut tienpenkalla seisoskella kun on mersun oikkuilusta ollut kyse.
Ei turhia tule kukaan kyselemään vaan on avun saanut hankkia kyllä aivan omatoimisesti paikalle.
Itse kyllä pysähdyn aina kysäisemään että voiko auttaa vaikka näkisin vuonna nakki :lol: valmistetun foortin tienposkessa.....ainoa ehto avun tarjoamiselle on tietenkin ettei autettavan autossa ole itänaapurimme kilpiä.
Samarakuskilta luultavasti saa kiitokseksi kutin päähänsä, lompakon verran kevennetyn takin, ja sen rikkinäisen samaran vaihtokauppana omaan autoon :roll:
Ehkä mieleenpainuvin oli kuitenkin kun autosta loppui sähköt ja jäi valtatien poskeen aika pahaan paikkaan raskaan liikenteen sekaan talvella, poliisit pyyhkäisi maijalla ohi kahteen kertaan, mutta ei näyttänyt heräävän minkäänlaista mielenkiintoa kun kaivelin varoituskolmiota paxin kannesta.
Palveluammatissahan nuokin taitavat noin periaatteessa olla muttei tainnut sakon paikkaa näkyä joten jätetään mies touhuilemaan rauhassa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jarski kirjoitti:Kerran suorastaan harmitti, kun olin traktorilla liikenteessä ja bussipysäkillä oli 124 farmari pelti pystyssä ja pariskunta auton vieressä, vaatteista päätellen ei mitään köyhää porukkaa. ...
Olitkos 240- vai 740-sarjalaisella vaiko oikein jo näillä uudemmilla etuvedoilla matkassa... :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: ..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Aku P kirjoitti:
jarski kirjoitti:Kerran suorastaan harmitti, kun olin traktorilla liikenteessä ja bussipysäkillä oli 124 farmari pelti pystyssä ja pariskunta auton vieressä, vaatteista päätellen ei mitään köyhää porukkaa. ...
Olitkos 240- vai 740-sarjalaisella vaiko oikein jo näillä uudemmilla etuvedoilla matkassa... :twisted:
Se oli 700-sarjan neliveto 8) Valtra meinaan..

Tuossa pariviikkoa sitten ajelin taas vähillä polttoaineilla. Polttoainemittari ei näyttänyt mitään, mutta koska merkkivalo vilkkui vain silloin tällöin, niin kuvittelin pääsevän vielä riittävän pitkälle, oli vielä olevinaan niin kiirus, ettei ehtinyt tankata. Mutta ei, polttoaine loppui kesken matkan, auto alkoi hyytymään.. Sopivasti sattui sivutienhaara kohdalle ja kurvasin sinne. Auto heti sammuksiin, ettei ehdi imemään ilmaa polttoainejärjestelmään. Lorautin tankkiin mukana olevat 4litraa dieseliä. Siinä tankatessa ajoi ohi pari autoa perätysten, näkivät varmasti kun tankkasin.

Tankattuani jatkoin matkaa ja karautin hetken päästä aika vauhdilla niistä kummastakin autosta kerralla ohi 8) Ihmettelivät varmaan, että mitä kaadoin tankkiin, kun innostui vanha D-Mersu noin kulkemaan.. Nitroako?
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Ajoin viikonloppuna moottoritiellä ja pakoputki meni lopullisesti poikki. Onneksi putki katkesi keskipöntön etupäästä, josta putken pää ei pääse putoamaan. Ei varmaan herättänyt huomiota, kun äänet voimistuivat "hieman" :oops:

Edit: Matka ei katkennut tälläkään kertaa, mutta pitäähän sitä auttaa, jos jollakin on ongelmia.
Viimeksi muokannut AriK123, Ma 19.01.2004 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

yhellä kamulla on M535 Biimari jättäny 3 kertaa välile ja joka kerralla se on hinattu mersulla tallille :) Kaikenlisäksi vielä eri mersuilla.

Viimesellä kerralla se soitti ja sano että; Nyt hän alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että mersu se häätyy laittaa....
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Yleensä ottaen ihmiset eivät pahemmin piittaa muiden ihmisten ongelmista ennen kuin itse sattuu jäämään tien poskeen autonsa kanssa... Itse olen pysähtynyt melkein aina kun on joku ollut tienposkessa autoa tutkailemassa ja pari kertaa ko olen itte jäänyt niin ei ole pahemmin apua näkynyt...
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Eipä liioin apua saanut kun Mese hyyty 5-tien varteen vilkkaimpaan lomaaikaan heinäkuussa. Puolitoista tuntia soiteltiin apua ympäri suomen maan. Maijakin körötteli ohi meistä välittämättä, todellisia kansan palvelijoita! :evil:
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Tuuria

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Viime talvena tielle jäänti oli kerran liki, kun Daamin laturin liitos sai ilmeisesti jonkinsortin kiven- tai jäämurikan iskemän ja piuha katkesi irtipoikki. Kylmä oli, lämppäripuhallinta tarvittiin, samon valoja jne. Akkukin oli vanhuuttaan jo melko kypsä. Mutta niin vain viimeisillä virranrippeillä päästiin hovieinarin putkan pihaan, mutta sen vähissä oli virtanen, että ABS-valo jo paloi ja sytkään virtaa ei olisi riittänyt enää minuuttia kauempaa. Tarkka ajoitus, mutta onhan Mersu ohjelmoitu viemään perille :shock: No piuhan kiinnityksellä peli taas kukkui kuin ei mitään.

Virkavallan avuliaisuudesta: kävipä niin, että valkeasta Rättäristä loppui menovesi kilsaa ennen kotiporttia. Rätyn "ongenkoholla" toimiva pa-mittarihan ei ole niitä tarkimpia :lol: Siksi myös pikkutonkka varalientä oli aina völjyssä.
Kesken baanan siis tämä valtaisa 24 hv boxer sanoi notta PUTS!. Tie oli varsin kapea eikä kaistalla ollut oikein mitään pysähdyspaikkaa. Rullasin näin muodoin vastakkaiselle puolen tietä linja-autopysäkille ja siis nenä kohti vastaantulijoita kuin kävelymiehellä konsanaan.
Tietenkin sini-Saab tuli tietä myöten, hidasti ja komentokajarista kuului, notta "mikäs maitoauto se Sitikka luulee olevansa". Kurkkasin pellin alta jossa luruttelin varabensaa kaasarinkurkkuun, vilkuttelin iloisesti, mutta eivät pysähtyneet kysymään mikä kivestää - mutta eivät sakottamaankaan :? .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin