W140 pre-facelift "antennien" funktio
W140 pre-facelift "antennien" funktio
Eli siis otsikkoon viitaten: mieltäni on jo vuosia askarruttanut kysymys, mikä noiden W140:n perässä kummallakin puolella olevien "antennien" funktio on. Ne ovat mielestäni olleet vain ennen faceliftiä valmistetuissa malleissa. Myöhemmissä niitä ei liene lainkaan. Erilaisia selityksiä olen kuullut, mutta mitään kokonaisvaltaista/uskottavaa selitystä en ole kuullut. Joku on joskus kertonut niiden olevan jonkinlaiset peruutusilmaisimet, nykyaikaisten peruutus-/parkkitutkien tapaan - tiedä häntä. Voisiko joku mahdollisesti antaa vastauksen tähän "kiehtovaan" kysymykseen
Totta, parkkitutkan "esiaste". faceliftissähän varsinainen tutka tuli lisävarusteena saataville. Onko nuo antennit muuten alipaineella vai sähköisesti toimivat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Alipaineella toimivat.Timo L. kirjoitti: Onko nuo antennit muuten alipaineella vai sähköisesti toimivat?
Pysäköintiavustimen tangot ovat viralliselta nimeltää.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Tangot eivät toimi ali- vaan ylipaineella. Niille on oma painekompurakin jossain päin autoa. Ajattelin omaan W123:seen kikkailla samat tangot, mutta tekniikan hinta piippasi sen projektin kumoon.
Veholla ainankin neljä vuotta sitten pumppu maksoi 5000mk ja antennit 900 mk kpl
Notta se siitä rojektista.
Veholla ainankin neljä vuotta sitten pumppu maksoi 5000mk ja antennit 900 mk kpl
Notta se siitä rojektista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Onko niistä mitään hyötyä? Iloa varmaankin on, ainakin kun muut autoilijat ihmettelelät haavi auki.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No eikös ne sitten oikeastaan toimi sekä yli - että alipaineella, ylipaineella nosto ja alipaineella lasku, kuten keskuslukituksessakin.Mesedesi kirjoitti:Tangot eivät toimi ali- vaan ylipaineella. Niille on oma painekompurakin jossain päin autoa. Ajattelin omaan W123:seen kikkailla samat tangot, mutta tekniikan hinta piippasi sen projektin kumoon.
Veholla ainankin neljä vuotta sitten pumppu maksoi 5000mk ja antennit 900 mk kpl
Notta se siitä rojektista.
Juurikin noin.Mauri H. kirjoitti:
No eikös ne sitten oikeastaan toimi sekä yli - että alipaineella, ylipaineella nosto ja alipaineella lasku, kuten keskuslukituksessakin.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Nyt menee vähän pilkun kiertämiseksi mutta lukkoja avataan tosiaan ali- ja ylipaineella. Alipainetta otetaan alipainevaraajasta ja ohjataan venttiilillä jokaisen lukon yhteydessä olevan alipainesylinterin eri päihin sen mukaan halutaanko ovi sulkea vai avata. "Ylipaineena" tässä yhteydessä toimii normaali ilmanpaine, joka on korkeampi paineinen kuin alipaine.
(Näin varmasti ainakin wanhemmissa keskuslukituksissa)
Tulipa taas sekavasti selitettyä, toivottavasti joku ymmärsi.
(Näin varmasti ainakin wanhemmissa keskuslukituksissa)
Tulipa taas sekavasti selitettyä, toivottavasti joku ymmärsi.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W123 oli viimeinen malli, jossa se toimii noin ja W126 -79-> oli ensimmäinen jossa lukot toimii ali- ja ylipaineella, eli niissä on sähkö pumppu.Olli Lajunen kirjoitti:Nyt menee vähän pilkun kiertämiseksi mutta lukkoja avataan tosiaan ali- ja ylipaineella. Alipainetta otetaan alipainevaraajasta ja ohjataan venttiilillä jokaisen lukon yhteydessä olevan alipainesylinterin eri päihin sen mukaan halutaanko ovi sulkea vai avata. "Ylipaineena" tässä yhteydessä toimii normaali ilmanpaine, joka on korkeampi paineinen kuin alipaine.
(Näin varmasti ainakin wanhemmissa keskuslukituksissa)
Tulipa taas sekavasti selitettyä, toivottavasti joku ymmärsi.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...