W124 virtalukko särkyi!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

W124 virtalukko särkyi!!

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Eli tapahtui seuraavaa;avain ei vain kääntynyt virtalukossa mihinkään joten voi p-le...soitin tutulle mekaanikolle että mitä ny nii käski laittaa aseöljyä ensiavuksi ja lähtihän se avain kääntymään,soitto veholle jossa heppu kysyi ekaks etten kai vaan laittanut öljyä sinne..no tietty laitoin,veholla oltiin sitä mieltä että se oli ns."viimeinen voitelu"..Huomenna täytyy käydä veholla ...Ilmeisesti virtalukon purkuun tarvitsee jotain erityistyökalua?? Kannattaako itse alkaa vaihtamaan..??
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tietääkseni siihen tarvitaan semmoinen ulosvetäjä. En tiedä myydäänkö missään, tuttu joutu ostaan joltain sergeiltä kun kaverilta hajos lukko :shock:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Re: W124 virtalukko särkyi!!

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Daimler kirjoitti:soitin tutulle mekaanikolle että mitä ny nii käski laittaa aseöljyä ensiavuksi ja lähtihän se avain kääntymään,soitto veholle jossa heppu kysyi ekaks etten kai vaan laittanut öljyä sinne..no tietty laitoin,veholla oltiin sitä mieltä että se oli ns."viimeinen voitelu"..
Se on totta, että mitään rasvaa sinne ei saa laittaa siinävaiheessa, jos se jää jumiin. Virtalukkon patruuna kannattaa vaihtaa aina HETI, kun se alkaa vähänkin tökkimään, koska sitten siinä on isompi projekti jos sitä ei enään saa kääntymään. Auki sen saa, mutta sitten tulee uusittavia osia enemmän mm. runko ja holkki. Patruunan vaihtoon menee pari minuuttia, jos se avain kääntyy, ja jos ei käänny , niin 2 tuntia + hinaus korjaamolle :? . Eli tulee PALJON halvemmaksi ennakoida ajoissa...
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla kanssa kesällä juuttui, soitin paikalliseen merkkiliikkeeseen ja kysyin löytyykö uutta, kun löytyi niin CRC:tä sisään ja voimalla vielä kerran auto käymään, voitelu auttaa vielä muutamaksi kerraksi, mutta sitten jämähtää lopullisesti.

Jotta patruunan saa pois siististi pitää rattilukko olla käännetty pois päältä, eli jos saat auton käymään, älä sammuta.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Daimler.
Mikäli käyttämäsi avaimesi on kulunut, kokeile varaavainta tai teetä uusi. Joskus takkuminen johtuu siitä, että avain on myöskin kulunut ( siis myös lukon haitat ), mutta tämäkin on vain ensiapua eli kannattaa vaihtaa koko lukkopesä pian.
Lukko pesän saa todellakin irti helposti, mikäli avain kääntyy lukossa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

No kävin veholla ja jätin vara-avaimen sinne,sarjoittavat uuden virtalukon,homma pitäisi olla maanantihin mennessä valmis.Tarjosivat myös sijaisvirtalukkoa!! mutta en tarvinnut kun on toi lada...
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Daimler kirjoitti:No kävin veholla ja jätin vara-avaimen sinne,sarjoittavat uuden virtalukon,homma pitäisi olla maanantihin mennessä valmis.Tarjosivat myös sijaisvirtalukkoa!! mutta en tarvinnut kun on toi lada...
Omaan autooni teetin saman homman (uudelleensarjoitus ja avain) paikallisella lukkosepällä, joka teki työn odottaessa. Hintaa operaatiolle kertyi 35 euroa. Kertoili siinä asennellessaan, että erään asiakkaan Mersu oli pitänyt hinata liikkeen pihasta korjaamolle lukon poraamista ja särkemistä varten, kun se avain oli kääntynyt viimeisen kerran asiakkaan sammuttaessa auton. Eli jos se lukko takkuaa, niin älkää ainakaan rattilukkoasentoon sitä enää päästäkö.

-- Tommi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kangas kirjoitti:
Daimler kirjoitti:No kävin veholla ja jätin vara-avaimen sinne,sarjoittavat uuden virtalukon,homma pitäisi olla maanantihin mennessä valmis.Tarjosivat myös sijaisvirtalukkoa!! mutta en tarvinnut kun on toi lada...
Omaan autooni teetin saman homman (uudelleensarjoitus ja avain) paikallisella lukkosepällä, joka teki työn odottaessa. Hintaa operaatiolle kertyi 35 euroa. Kertoili siinä asennellessaan, että erään asiakkaan Mersu oli pitänyt hinata liikkeen pihasta korjaamolle lukon poraamista ja särkemistä varten, kun se avain oli kääntynyt viimeisen kerran asiakkaan sammuttaessa auton. Eli jos se lukko takkuaa, niin älkää ainakaan rattilukkoasentoon sitä enää päästäkö.

-- Tommi
No ei sitä sammuttaakaan passaa, kun pentele ei käynnisty enää jollei avainta käytä 0-asennossa.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Voihan sen avaimen jättää käyntiasentoon vaikka auton sammuttaakin. Käynistämään joutuu tosin hiemen erikoismenetelmällä, mutta eipä tarvitse jättää käyntiin. Akun kenkä vain irti ettei akku tyhjene.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Niin se melkein on...patruunaa ei saa irti ennen kuin olet saanu lukkopesän rungon irroitettua sen ympärillä olevasta holkista,paitsi jos tarkalleen tiedät mihin poraat kaksi reikää mistä saa nämä lukituksen sokan haita painettua sisään.päätystä kun tiirailee avain kehän laitaa,näkee sisällä kaksi lovea(mikäli lukkoa voi vielä avaimella kääntää ,käännetään lukon haittaurat näiden lovien kohdalle),lovista kello viis vaille eli takaisin päin(elikkäs asentokin täytyy tietää,mut sen kyllä huomaa silmällä millon on väylä auki,kunhan avain vain kääntyisi) ja siihen(täytyy porata ensimmäisen alumiini levyn läpi)sillon saa ne puikot sisään...oikeesti se tarvii vain yhden puikon.
Se et jos vitalukko napsahtaa kiinni,ei avainta saa käännettyä siihen asentoon et rattiputkessa sijaitsevaa nastaa sais painettua pohjaan että lukko tulis sieltä ulos..
Mulle kävi näin ja jouduin halkaisemaan lukon putken ratti-akselista ja myöh.hitsaamaan sen takasin.
Lukkopatruuna maksoi tarvikkeessa 18e ja mersulla jotain käsittämättömiä,mutta sieltä ei saanu pelkkää pesää...tais olla niin et pitis ostaa auton kaikki lukot et ois saanu sen.
Se on kylmää faktaa,et mikäli avain kerran juuttuu,ni olis se pikaisesti vaihdettava ennen kuin on ne kakat pysyvästi housuissa...
Se on niin pirullinen homma jos avainta ei saa enää käännettyä.
Pitkään kyllä meni mulla ensi takkuilusta ennen ku jumittui uudestaan;toista vuotta.Multa oli menny patruunan runko halki kovassa käytössä....
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: W124 virtalukko särkyi!!

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

MikaH kirjoitti:
Daimler kirjoitti:soitin tutulle mekaanikolle että mitä ny nii käski laittaa aseöljyä ensiavuksi ja lähtihän se avain kääntymään,soitto veholle jossa heppu kysyi ekaks etten kai vaan laittanut öljyä sinne..no tietty laitoin,veholla oltiin sitä mieltä että se oli ns."viimeinen voitelu"..
Se on totta, että mitään rasvaa sinne ei saa laittaa siinävaiheessa, jos se jää jumiin. Virtalukkon patruuna kannattaa vaihtaa aina HETI, kun se alkaa vähänkin tökkimään, koska sitten siinä on isompi projekti jos sitä ei enään saa kääntymään. Auki sen saa, mutta sitten tulee uusittavia osia enemmän mm. runko ja holkki. Patruunan vaihtoon menee pari minuuttia, jos se avain kääntyy, ja jos ei käänny , niin 2 tuntia + hinaus korjaamolle :? . Eli tulee PALJON halvemmaksi ennakoida ajoissa...
Paskan marjat ..... Oma C220 lukko jumitti syksyllä melkein heti auton ostettuani ... Aseoljyä täytyi käyttää RUNSAASTI ja vaihtaa avaimet uudempiin käytössä oleviin (viikossa alkoi lukko toimimaan taas kuin unelma)... Teetin vielä varmuudeksi yhden uuden avaimen lukkosepällä ja maksoin avaimen vasta , kun sain varmuuden että se todella toimii ... (pienet toleranssit tossa avaimessa) ... Toverilla samanlaisen auton lukko jumitti kanssa , ja sieltä lukkoseppä oli ottanut yhden haittalevyn kokonaan pois (oliskohan ollut se ensimmäinen) ... Lukkko alkoi kuulemma toimimaan tollakin ...
Mersun avaimista pitää pitää huolta ... jos avain kuluu liiaksi , tulisi se hetimiten vaihtaa uudempaan , ettei noi haitat pääse kulumaan liiaksi ..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei missään tapauksessa rasvaa !
Jos lukko on jumissa voi koputella vasaralla ja samalla väännellä avainta.
Verhoiluja ja mittariston kun ottaa pois pääsee vasaroimaan.
Ja tosiaan uusi patruuna heti kun on takertelun oireita.
Maksaa 50 € ja työ 5-10 € w 124-201(w 202 patruuna olikohan se 58 €)
Varsinkin w201 ahtaanlainen hajottaa jos lukko ei käänny.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

dealer kirjoitti:Ei missään tapauksessa rasvaa !
Jos lukko on jumissa voi koputella vasaralla ja samalla väännellä avainta.
Verhoiluja ja mittariston kun ottaa pois pääsee vasaroimaan.
Ja tosiaan uusi patruuna heti kun on takertelun oireita.
Maksaa 50 € ja työ 5-10 € w 124-201(w 202 patruuna olikohan se 58 €)
Varsinkin w201 ahtaanlainen hajottaa jos lukko ei käänny.
Näin itseänikin varoitettiin , että ei missään tapauksessa rasvaa ... Tosin omassani huomasi selvästi että vika ei ollut suoraan patruunassa , vaan tossa rattilukossa joka ei avaimen pois otettua heti loksahtanut kiinni ..
Itselläni auttoi lievät nyrkiniskut :oops:
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

G280E kirjoitti:Niin se melkein on...patruunaa ei saa irti ennen kuin olet saanu lukkopesän rungon irroitettua sen ympärillä olevasta holkista,paitsi jos tarkalleen tiedät mihin poraat kaksi reikää mistä saa nämä lukituksen sokan haita painettua sisään.päätystä kun tiirailee avain kehän laitaa,näkee sisällä kaksi lovea(mikäli lukkoa voi vielä avaimella kääntää ,käännetään lukon haittaurat näiden lovien kohdalle),lovista kello viis vaille eli takaisin päin(elikkäs asentokin täytyy tietää,mut sen kyllä huomaa silmällä millon on väylä auki,kunhan avain vain kääntyisi) ja siihen(täytyy porata ensimmäisen alumiini levyn läpi)sillon saa ne puikot sisään...oikeesti se tarvii vain yhden puikon.
Ensinnäkin, reikien poraamisesta ei ole mitään apua. Jos tuolla "alumiinilevyllä" tarkoitat sitä levyä, josta avain tuupataan sisään, niin voin kertoa, että se EI ole alumiiniä, vaan jotain karkaistua terästä, johon ei saa edes jälkeä kovametalli poralla... Mutta ei siihen levyyn tarvi niitä reikiä porata, koska se levy on kiinni siinä patruunan sisäosassa ainoastaan 1,5 mm putkisokalla, eli se kääntyy helposti sopivalla työkalulla. Ainoa ongelma on se, että siitä ei ole mitään hyötyä, koska sen holkin lukitukset eivät vapaudu ennen kun se lukko kääntyy, vaikka sinne reikiin mitä tökkisi... Miten niin yhden puikon?? Ainiin yhden pitkän puikon, joka taivutetaan U muotoon, ja työnnetään kummastakin reijästä sisään :lol: . Eli patruunassa on yksi pellistä tehty lukitus, ja holkissa kaksi järeää alumiinistä lukitusta, jotka eivät likahdakkaan, ennen kuin patruunan sisäosa on käännetty "radio asentoon".. Eli ei sitä niin helposti murreta...
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

MikaH kirjoitti:
G280E kirjoitti:Niin se melkein on...patruunaa ei saa irti ennen kuin olet saanu lukkopesän rungon irroitettua sen ympärillä olevasta holkista,paitsi jos tarkalleen tiedät mihin poraat kaksi reikää mistä saa nämä lukituksen sokan haita painettua sisään.päätystä kun tiirailee avain kehän laitaa,näkee sisällä kaksi lovea(mikäli lukkoa voi vielä avaimella kääntää ,käännetään lukon haittaurat näiden lovien kohdalle),lovista kello viis vaille eli takaisin päin(elikkäs asentokin täytyy tietää,mut sen kyllä huomaa silmällä millon on väylä auki,kunhan avain vain kääntyisi) ja siihen(täytyy porata ensimmäisen alumiini levyn läpi)sillon saa ne puikot sisään...oikeesti se tarvii vain yhden puikon.
Ensinnäkin, reikien poraamisesta ei ole mitään apua. Jos tuolla "alumiinilevyllä" tarkoitat sitä levyä, josta avain tuupataan sisään, niin voin kertoa, että se EI ole alumiiniä, vaan jotain karkaistua terästä, johon ei saa edes jälkeä kovametalli poralla... Mutta ei siihen levyyn tarvi niitä reikiä porata, koska se levy on kiinni siinä patruunan sisäosassa ainoastaan 1,5 mm putkisokalla, eli se kääntyy helposti sopivalla työkalulla. Ainoa ongelma on se, että siitä ei ole mitään hyötyä, koska sen holkin lukitukset eivät vapaudu ennen kun se lukko kääntyy, vaikka sinne reikiin mitä tökkisi... Miten niin yhden puikon?? Ainiin yhden pitkän puikon, joka taivutetaan U muotoon, ja työnnetään kummastakin reijästä sisään :lol: . Eli patruunassa on yksi pellistä tehty lukitus, ja holkissa kaksi järeää alumiinistä lukitusta, jotka eivät likahdakkaan, ennen kuin patruunan sisäosa on käännetty "radio asentoon".. Eli ei sitä niin helposti murreta...
Hyvää selkeää tietoa...jos näistä kahdesta neuvonnasta täytyis valita kummalla alkais lukkopesää vaihtaan,valitsisin mikan vaihto ehdon!
Omastani on sen verran aikaa et pientä haparointia on selkeesti.ensilukon kun purin vedin rälläkällä suojaputken lukkopesän ympäriltä ja kun muistelin seuraavaa ,ni tosiaan yritin porata,mut ei löytyny terää mikä olis siihen pystyny
.
Siinä on viellä sellanenkin ongelma et jos avainta ei saa käännettyy(olisko se sit ollu radio-asentoon)ni virtalukon pohjaakaan ei saa irroitettua ku särkemällä.Tilasin varaosahausta käytetyn(mulla oli runko murtunu) ja ihmettelin tovin ku lähetys painoi kilon pintaan,tuli pätkä ratti-akselia mukana kun ostin avaimettoman lukon.(patruunan olin jo aiemmin ostanu uuden,runko mihin patruuna tulee oli rikki.)Soitin romikselle ja tiedustelin asiaa,ni sanoivat ettei sitä voi purkaa jos ei ole avainta..heh.
en mä siihe kirkkaaseen levyyn yrittäny porata vaan suojaputken ja sen levyn väliin,muttei saanu edes siihen reikää,niiden välissä näkyy se alumiini levy,mistä läpi puikot työnnetään jos patruuna on oikeassa asennossa,jos taas ei ni hahlot ovat käännettynä ohi kanavista,tai kanavasta mihin tökkäämällä saa sit patruunan irti.joo patruunassa ei ole ku yks haitta hienosti oivalsit ton uuksi taivutetun puikon;)ahdella erillisellä tahtoo mennä hiukka sössimisex...
Älyttömän vaikea selittää näitä juttuja ymmärrettävästi tänne.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Lukkopesän irroitus oli mulla ainakin ihan helppo jopi.
Avain ensin radioasentoon. Sitten siinä lukkosylinterin päässä jo näkyy kaksi reikää avaimen molemmin puolin. Niihin tein sopivan paksuisesta mopon pinnasta kaksi tappia joiden päät hioin vinoiksi. Sitten tapit vaan reikiin yhtä-aikaa vino puoli samaan suuntaan (en muista kumpaan) ja sitten vaan nykäisy niin lukkopesä oli irti.
Kojelaudasta ei tarvinnut purkaa muuta kuin se pesän kehysmuovi irti.
Takaisin laitto on yhtä helppo. Pientä tarkkuutta vaan että menee oikeassa asennossa.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

juhape kirjoitti:Lukkopesän irroitus oli mulla ainakin ihan helppo jopi.
Avain ensin radioasentoon. Sitten siinä lukkosylinterin päässä jo näkyy kaksi reikää avaimen molemmin puolin. Niihin tein sopivan paksuisesta mopon pinnasta kaksi tappia joiden päät hioin vinoiksi. Sitten tapit vaan reikiin yhtä-aikaa vino puoli samaan suuntaan (en muista kumpaan) ja sitten vaan nykäisy niin lukkopesä oli irti.
Kojelaudasta ei tarvinnut purkaa muuta kuin se pesän kehysmuovi irti.
Takaisin laitto on yhtä helppo. Pientä tarkkuutta vaan että menee oikeassa asennossa.
Näin se menee sillon kun vielä avain kääntyy lukossa...
Näistä kirjoituksista onkin sitten helppo tehdä valinta kummanko mallin mukaisesti haluaa saada patruunansa vaihdettua..Kyllä itse ainakin tulevaisuudessa otan herkästi puikot käsiini ensimmäisen jumittumisen jälkeen ennemmin ku on käyny ja teet väh.viisinkertaisen jos sit ei kymmen kertaisenkin työn myöhemmin.
pk62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.10.2003 21:44
Paikkakunta: Pyhäntä

ota kokonaan pois

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Miksei sitä lukkopesää voi ottaa pois heti kun se rupeaa takkuaan.Niin ite ainakin tein ja sitten meisselillä vaan auto käyntiin.Uus pesä helppo itsekkin sarjoittaa. Avain sisään vaan ja mirgelillä haitat sileeksi.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: ota kokonaan pois

Viesti Kirjoittaja G280E »

.Uus pesä helppo itsekkin sarjoittaa. Avain sisään vaan ja mirgelillä haitat sileeksi.[/quote]


No useamman avaimen käyntimahdollisuusprosentti kasvaa kyllä tällä metodilla muutamalla prosentilla.Esim naapurisi MB:n avaimet,tätä iloa en ilkeilevälle naapurille antaisi(käy vielä piruuttaan siirteleen yöllä ajokkiasi..:)
pk62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.10.2003 21:44
Paikkakunta: Pyhäntä

Ei onneksi sopinu

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Kahdesta haitasta otin pois kun itselleni"sarjoitin" virtalukon pesän.Ei passannut naapurin avaimet. Mut uusi avain passasi ja vanha myös. Jos naapurisi haluaa kokeilla mun vanhaa mersua,niin siitä vaan.Eihän tuo ole ollut lukossa 10 vuoteen.Kylille kun lähtee niin silloin joutuu lukitseen.
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

"te pahanilman linnut" :lol:

luin täältä tätä keskustelu ja lähin kauppaan niin W123 virtalukko sanoi sopimuksen irti... nyt pitäs tutkii mistä sais sarjoitettua itelle uuden pesän, että toimis vieläkin toi yksi avain systeemi.
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

JariK kirjoitti:nyt pitäs tutkii mistä sais sarjoitettua itelle uuden pesän, että toimis vieläkin toi yksi avain systeemi.
Lukkosepän liikkeessä sarjoittavat. Itse käyttämässäni liikkeessä oli valmiit työkalut lukkopesän irroittamiseen ja työ kävi odottaessa.

-- Tommi
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Virtalukko vaihdettu ja veho rokotti seuraavasti:

virtalukon patruuna vaihto 26,46

lukkosylinteri 75,00

lukon sarjoitus 42,05

avain 15,00

yht.158,51 euroa.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Niin,no nyt voit olla kuitenkin koko lailla varma siitä että asia on hoidettu niinkuin se täytyy hoitaa,saattahan jossain nyrkkiksellä tietämättään tehdä vahinkoakin tuon verran ja takuut on vähän niin ja näin.Nyt mikäli jotain vikoja asiaan liittyen löytyy,uskon että asia hoidetaan kuntoon mukisematta.Mielestäni ihan viisaasti tehty,jos vaikka tuntuis josta kusta hiukka arvokkaalta....ei noi kyllä musta ole yhtään kohtuuttomia noi hinnat.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Avain 15 ekee??hmm..ei halpa munmielestä :(
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

Ahti kirjoitti:Avain 15 ekee??hmm..ei halpa munmielestä :(
Eihän tuo nyt kovin pahalta kuulosta. Itse teetin avaimen marketin pikasuutarilla ja maksoi 16 €. Vai maksoinko itseni kipeäksi? :evil:
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Pitääkö tämän tapahtua kerran kaikille

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Minulla kävi samoin. Avain vähän takkusi ja menin ruiskauttamaan W124 lukon patruunaan "viimeisen voitelun" yhden marketin parkkipaikalla perjantai-iltana. Sitten ei avain kääntynyt enää ollenkaan. Soitin kavereille ja sain erilaisia ohjeita. Aikani temppuilin kunnes avain katkesi. Mitään ei ollut tehtävissä, ei kun hinaus korjaamolle lauantaina hintaan 200 EUR. Sitten kokonaan uusi lukkorunko ja patruuna, olisko ollut yli 100 eur. Sitten työ vielä päälle, jossa paineilmasahalla murrettiin koko vanha lukkorunko poikki. Jos patruuna ei pyöri, niin ei mitään toivoa saada lukkorunkoa ehjänä pois. Veholla on kuulemma vääntörauta, jolla se murretaan. Raju saha näytti käyvän myös. Yksi trelainen lukkoseppä oli kehittänyt sellaisen työkalun jolla se musta hela porataan auki jolloin koko runkoa ei tarvitse ostaa uutta. Mutta oli lopettanut palvelunsa.

Olen siis päättänyt että aina kun vaihdan mersua, käyn hakemassa uuden patruunan( 40 eur) ja vaihdan.

Ilmeisesti sen öljyn kanssa käy niin että se vain hankaloittaa pahasti kuluneen patruunan toimintaa. Luulisi että uuden patruunan ja lukon kanssa öljy on vain eduksi. Joskus olen purkanut 123-lukon ja kyllä sellaiseen ainakin tekisi mieli laittaa öljyä.

Kyllä hävetti kun mersua vedetään lavalle. Ihmiset palloilivat ympärillä marketin parkkipaikalla ja parhaat ottivat valokuvia.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

juhape kirjoitti:Lukkopesän irroitus oli mulla ainakin ihan helppo jopi.
Avain ensin radioasentoon. Sitten siinä lukkosylinterin päässä jo näkyy kaksi reikää avaimen molemmin puolin. Niihin tein sopivan paksuisesta mopon pinnasta kaksi tappia joiden päät hioin vinoiksi. Sitten tapit vaan reikiin yhtä-aikaa vino puoli samaan suuntaan (en muista kumpaan) ja sitten vaan nykäisy niin lukkopesä oli irti.
Kojelaudasta ei tarvinnut purkaa muuta kuin se pesän kehysmuovi irti.
Takaisin laitto on yhtä helppo. Pientä tarkkuutta vaan että menee oikeassa asennossa.
Kuinka tarkka tuo tapin paksuus on? Onko tuossa joku jippo että tarvii olla vinoksi hiotut päät vai käykö aivan suorat ohuet raudan pätkät?
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Vastaa Viestiin