Tämä viesti on jatkoa tähän viestiketjuun, jossa pohdittiin vuotovirtaa S124:ssäni. Tulen varmaan aikaa myöten liittämään tämän ketjun edellämainittuun.
Eilen sitten sain itseäni sen verran niskasta kiinni, että päätin käydä vuotovirrasta epäillyn varashälyttimen kimppuun. Havaitsin että systeemi oli kytketty auton piuhoihin "ryöstämällä", eli juotettu piuhat kiinni alkuperäisten kylkeen ja sähkärinteippiä päälle. En tiedä onko tämä yleinen/hyväksytty konsti, mutta ei herättänyt minussa luottamusta. Piuhaa oli vedetty mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, mm. ilmastoinnin kytkimelle, sisävaloille ym.
Joka tapauksessa riisuin systeemin täydellisesti pois, en pätkääkään jättänyt lisättyä piuhaa. Katkaistut alkuperäiset johdot liitin takaisin yhteen. Homma meni muuten hyvin, pari kiusallista ja yksi vakavampi vika vain ilmaantui.
1) radion valaistus ON-nappia lukuunottamatta pimeä
2) lämmityslaite puhaltaa vain joko kylmää tai kuumaa. Saatoin unohtaa liittää yhden johdon kattoanturin luona.
3) Se vakavin: automaattivaihteisto luistaa kaasua voimakkaasti käytettäessä. Tämän havaitsin siten, että auto tahtoi ikäänkuin nykiä pitkissä ylämäissä, jos painoin kaasua kiihdyttääkseni vauhtia. Tuntui, että kierrokset eivät juuri nousseet vajaasta kolmesta tonnista mihinkään kolmosella eikä nelosella. Vapaalla seisoessa moottori kiertää aivan normaalisti.
Lisäksi kokeilin kick-down -lähtöä paikaltaan D silmässä. Silloin laatikko ei halunnut vaihtaa ykköseltä ollenkaan,vaan moottori jäi huutamaan kierroksille ennen kuin löysäsin heti kaasun.
Normaalissa käytössä laatikko toimii OK, mutta heti kun pitäisi saada voimaa välitettyä enemmän, alkaa oikein lievä nykiminen .
Voiko tällä olla tekemistä tuon hälyttimen riisunnan kanssa, vai tuliko laatikolle vaan sattumalta kilometrit täyteen? Ei kai tuon laatikon ohjauksessa ole mitään sähköosia? Pitää nyt vielä tarkistaa kaikki alipaineletkut konetilasta, sielläkin kun muokkasin hälyttimen komponentteja. Muta jos jollakulla on antaa vinkkiä asiaan, niin eikun viestittäen.
TDT: automaatin luisto sähköhommien jälkeen?
TDT: automaatin luisto sähköhommien jälkeen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No joo, olisi pitänyt h(t)utkia ennemmin kuin kirjoittaa tänne.... syylliseksi paljastui ilmeisesti tukkeutunut polttoainesuodatin
. Tuli sellainen ahaa-elämys kun en meinannut päästä yhtä mäkeä ylös, ja kun löysäsin pysäkille, niin kakatti kuin kotipaikan Valmetti ilmaa/vettä saatuaan. Ilmeisesti vettä sai jostakin. Jääneston avulla pääsin kotiin ja kun vaihdoin suodattimen, kävi kuin ennenkin.
Taisi siis sattumalla olla sormet pelissä, kun sähkörempan aikaan ilmaantui tuokin "vika". Vai lieneekö ollut 2T-öljykokeilulla merkitystä, kun testin muodossa lurautin minäkin vähän öljyä tankkiin. Ei ollut muuten mitään vaikutusta.

Taisi siis sattumalla olla sormet pelissä, kun sähkörempan aikaan ilmaantui tuokin "vika". Vai lieneekö ollut 2T-öljykokeilulla merkitystä, kun testin muodossa lurautin minäkin vähän öljyä tankkiin. Ei ollut muuten mitään vaikutusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vaihtoitko muuten hienosuotimen vai sen toisen, itselläni ois uusi suodin oottamassa myös takaloosterissa mutta hieman arvelluttaa tuo ilmaamishomma sen jälkeen kun joillakin ollut kuulemma ongelmia ilmaamisen kanssa.
Miten se oikeaoppisesti tehdään ? Uusi suodin puolilleen löpöä vai suutinputkia löysyttämällä ?
-Risto
Miten se oikeaoppisesti tehdään ? Uusi suodin puolilleen löpöä vai suutinputkia löysyttämällä ?
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Ainakin OM60x-sarjan moottorit ovat itseilmaavia, eli ei muuta kuin starttia. Niin minä tein. Karkeasuodatinta ei ollut kotona, pitää vaihtaa se nyt jälkikäteen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Varmasti vaikuttaa... Ainakin käyntiääneen.Timo L. kirjoitti: Vai lieneekö ollut 2T-öljykokeilulla merkitystä, kun testin muodossa lurautin minäkin vähän öljyä tankkiin. Ei ollut muuten mitään vaikutusta.

Riippuu paljolti öljyn määrästä.
Lisäsin Nesteen 2T-öljyä täyteen tankkiin... olisikohan ollut vajaa viikko sitten jotain desin, pari. Tuon jälkeen on tullut ehkä n. 500 km tauluun. Eikös tuo liene sopiva määrä öljyä? Käyntiääni on yhtä terävä kuin ennenkin.Mika.T kirjoitti:Varmasti vaikuttaa... Ainakin käyntiääneen.Timo L. kirjoitti: Vai lieneekö ollut 2T-öljykokeilulla merkitystä, kun testin muodossa lurautin minäkin vähän öljyä tankkiin. Ei ollut muuten mitään vaikutusta.Toki siinä hetki menee että öljy sekoittuu tankissa ja kerkeää koneessa joka koloon.
Riippuu paljolti öljyn määrästä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi