w124, ajovalot kateissa edestä (vika korjattu)
w124, ajovalot kateissa edestä (vika korjattu)
Hävisi tässä illalla ajovalot, päivällä vielä olivat katsastuksessa luojan kiitos tallella..
Ongelma ilmenee, katkaisijasta käännettäessä syttyy ensin parkit normaalisti, mutta sittenpä ajovalot jääkin pimeiksi. Sumarit toimivat kyllä. Eli ei pala edessä lyhyet eikä pitkät. Polttimot ehjät, eikä valovikavalokaan pala. Pitkät siis eivät pala viikseä eteen työnnettäessä, mutta syttyvät ns. pitkiä vilauttamalla..
Sulakkeita fikkarilla tsekkailin, pimeässä viitsi sen enempää.
Mistä päin kannattaisi alkaa probleemaa setvimään, kun tuo sähköoppi ei muutenkaan ole paras alani?
Valokatkaisija, viiksi, rele?? (jospa jollain oli joskus vastaavaa ollut)
Ongelma ilmenee, katkaisijasta käännettäessä syttyy ensin parkit normaalisti, mutta sittenpä ajovalot jääkin pimeiksi. Sumarit toimivat kyllä. Eli ei pala edessä lyhyet eikä pitkät. Polttimot ehjät, eikä valovikavalokaan pala. Pitkät siis eivät pala viikseä eteen työnnettäessä, mutta syttyvät ns. pitkiä vilauttamalla..
Sulakkeita fikkarilla tsekkailin, pimeässä viitsi sen enempää.
Mistä päin kannattaisi alkaa probleemaa setvimään, kun tuo sähköoppi ei muutenkaan ole paras alani?
Valokatkaisija, viiksi, rele?? (jospa jollain oli joskus vastaavaa ollut)
Viimeksi muokannut Esa H., La 11.11.2006 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Sanoisin, että sulakkeet on molemmille puolille erikseen. Sulakkeet 13-16
Erikoista, jos menisi yhtä aikaa
Relettä tuskin valoille löytyy, jos ei ole jälkiasennettu
Katkasinta / (viiksi) lähtisin tutkimaan, kaikki valovirta kulkee moisen kapineen läpi orgis asennuksessa
Tämä mutu on itellä
Erikoista, jos menisi yhtä aikaa
Relettä tuskin valoille löytyy, jos ei ole jälkiasennettu
Katkasinta / (viiksi) lähtisin tutkimaan, kaikki valovirta kulkee moisen kapineen läpi orgis asennuksessa
Tämä mutu on itellä

autodidakti
Niinpä ja miksi sitten pitkät toimisivat väläyttämälläfelmit kirjoitti:Sanoisin, että sulakkeet on molemmille puolille erikseen. Sulakkeet 13-16
Erikoista, jos menisi yhtä aikaa

Eli viikseä minäkin epäilen. Jossain topicissa vasta oli sen irroittamisesta ja putsaamisesta. Kun vaan jutun löytäisi..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
ja minä lähtisin ensin tarkkailemaan valokatkaisijaa 
tuossa oli viiksen pään purkamisesta (lähinnä pyyhin probleema)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 785#327785

tuossa oli viiksen pään purkamisesta (lähinnä pyyhin probleema)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 785#327785
autodidakti
Joo, saman jutun kanssa äsken luin..felmit kirjoitti:ja minä lähtisin ensin tarkkailemaan valokatkaisijaa
tuossa oli viiksen pään purkamisesta (lähinnä pyyhin probleema)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 785#327785
Vai veiskö huomenna takaisin sinne katsastuskonttorille. Katsastusmies kun niitä sumareitakin viimeksi käytti ennen vikaa


w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vika korjattu
Ja mainetta ja kunniaa felmitille
Valokatkaisijan vaihdolla syttyivät taas kynttilät keulille. Vanhaa en sen enempää alkanut rassaamaan, vaan vaihdoin suoraan uuden KL-varaosista..
Joskus aikaisemmin olen pohtinut, että mitä näille maahantuojan, uutena tuomiin autoihin on tehty. Näet kun nuo "puoliparkit" katkaisijaa vasemmalle väännettäessä eivät syty. Taasen ajamissani (Saksan) jälkituontiautoissa ne toimivat.
Olisiko syy erilaisessa katkaisijassa? Ainakin tuossa uudessa on napoja enemmän. Varaosanumerotkin erilaiset:
Vanha 000 545 60 04
Uusi 000 545 62 04
Alla kuva, vasemmalla vanhempi katkaisija


Ja mainetta ja kunniaa felmitille

Valokatkaisijan vaihdolla syttyivät taas kynttilät keulille. Vanhaa en sen enempää alkanut rassaamaan, vaan vaihdoin suoraan uuden KL-varaosista..
Joskus aikaisemmin olen pohtinut, että mitä näille maahantuojan, uutena tuomiin autoihin on tehty. Näet kun nuo "puoliparkit" katkaisijaa vasemmalle väännettäessä eivät syty. Taasen ajamissani (Saksan) jälkituontiautoissa ne toimivat.
Olisiko syy erilaisessa katkaisijassa? Ainakin tuossa uudessa on napoja enemmän. Varaosanumerotkin erilaiset:
Vanha 000 545 60 04
Uusi 000 545 62 04
Alla kuva, vasemmalla vanhempi katkaisija

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)