s 350 turbodiesel pikku piristystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

s 350 turbodiesel pikku piristystä

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

No joo , nyt löyty sitte vanhukselle seuraaja jota olis tarkotus vähän piristää ,
koska eihän tuommonen malmikasa tehtaan tällisä mihinkään liiku.
Sehän on selvä ettei tämmösestä mitään varttimaili autoa tehä , mutta pieni
herrasmies piristys näin ens alkuun: ensiksi vaihtuu 6mm tapeilla varustettu pumppu ja sitte kuulerin asennus ja puhaltimen+putkiston pikku päivitys.

Sattuskohan kellään olemaan kuvia / mittoja / tietoja , että passaako se uudempien s300 td:n tehdas kuuleri tämmöseen vanhempaan versioon,
( jos se nyt olis sen kokonen , että siitä olis mitään hyötyä )?

Moottorin huono maine on jo tiedossa , mutta kokeillaan nyt kuiteski , josko se
herrasmiespiristyksen kestäs.
Ei tuu itku vaikka jotain sattus , kun tallin lattialla vuoroa oottaa om606.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Saapiko kysyä,että miksi juuri 6mm.elementit,herrasmiesmäinen käyntiäänikö kyseessä?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lisää pituutta heti tai ainakin isommat tapit :D
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

kilander kirjoitti:Saapiko kysyä,että miksi juuri 6mm.elementit,herrasmiesmäinen käyntiäänikö kyseessä?
Saapi kysyä , ja vastaus on , että noita 6mm elementtejä on kertynyt 606 sähköpumppujen jäljiltä ja sattuu olemaan valmis mekaanisella säätimellä oleva pumppu koottuna jo.

Ja onhan se mukava , että käyntiääni on semmonen , että ei naapurit aamuisin
kato niin säälivästi , ku muutamana viime vuonna...

Katotaan sitte keväämmällä uusin korvin...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meinaatko ottaa selvää mitä se kolmepuokki kestääkään :D

:idea: Mites.. onkos muuten sen kolmepuokin vakio turbo suurempi kuin kolmesatasen :?:
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Mitä ahdinta tuohon ylipäätä olet ajatellut?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: s 350 turbodiesel pikku piristystä

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

rehtijii kirjoitti:No joo , nyt löyty sitte vanhukselle seuraaja jota olis tarkotus vähän piristää...
Jaa, hommasit sitten pihaan pelin josta taannoin keskusteltiin. Tuohan kiinnostaa sen verran että täytyy pyörähtää ihmettelemässä kunhan sinnepäin kulkua tulee...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Keväällä PP:llä käytin yhden 350:n sinne mennessä kulki 180 ja pois tullessa 210 ja ajettu on sen jälkeen 15000km ja toimii edelleen. Pumppun laiton jälkeen oli moottorin käynti lämpö pari viisarin paksuutta matalampi kun ajoi kovasti suljetulla alueella :!: Kestävä pata se on särkevät väärällä käytöllä :shock:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Mikko K kirjoitti: Kestävä pata se on särkevät väärällä käytöllä :shock:
Mielenkiintoinen väite.. Perustelut? Siis oikeat perustelut, ainahan moottorit särjetään väärällä käytöllä kun jälkiviisaus on niin helppoa... Eli hateaan vertausta "normaali" ajoon....
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Tänään vaihtui pumppu. Kulku parani älyttömästi. Perstuntumalla ainaki 200hp
ja 450nm , nyt tuolla on jo ihan mukava liikkua. Jatkotoimenpiteitä lähiaikoina...
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

pyhimys kirjoitti:Mitä ahdinta tuohon ylipäätä olet ajatellut?
Masterturbon suurin kiinteällä portilla oleva todennäköisesti?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

rehtijii kirjoitti:
pyhimys kirjoitti:Mitä ahdinta tuohon ylipäätä olet ajatellut?
Masterturbon suurin kiinteällä portilla oleva todennäköisesti?
Passeli reiluun 200 hv turvallisesti, todellista konetehoa voi tulla sen 240-250 tuolla ihan kivasti.
Vastaa Viestiin