c-sarjan madallus jouset
c-sarjan madallus jouset
joo..meinaan madaltaa 93vm 1.8 c:tä esprit mallia, mitkä jouset kannattaa laittaa, laitanko sportin jouset vai konin vai minkä? tuleeko iskareiden kans ongelmaa. auto on tosiaan esprit malli mut sais se matallammalla mennä!! autos on 225/45 17 kumit ja tilaa on vielä hyvin.
Konin jouset ovat itseasiassa Eibachit. Itse tällä hetkellä valitsisin Eibach Pro Kit + Bilstein Sprint. H&R antaa vähän erilaisen madalluksen. Minulla on tätänykyä H&R Sport Springs + Bilstein Sprint. Konin iskareihin suhtaudun vähän varauksella, koska Koni Sportit on suunniteltu erilaisella filosofialla kuib Bilsteinit Vaikka molemmat ovat takuulla ihan ookoo.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Notta ookkona kattonnu minkä korkuiset korokekumit on jousiesi yläpäässä? Niilläkin pääsee korkeutta hienosäätämään pari senttiä. Jos aihe ei tuttu, niin jousen yläpäässä on kuminen "rinkeli", joita on 3 ja 4 korkuisia (taka/etupää), ja korkeuden tunnistat kun katsot monta pykälää "rinkelin" alareunassa on, siis 1-4.kovaluu1 kirjoitti:en tiedä oisko ne mulla vaihdettu toisiin ne jouset, vastaan tulee esprit malleja ja ne on matalempia 80% ku mun oma. ei siihen edes ja takana jää kaaren ala reunaan renkaasta ku 2-3cm mut se rako pitää olla 2-3mm ei senttiä
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
H&R:t on 200 euron kieppeillä, ei paha hinta Konin jousilla näköjään.
Jos kysymys on vain parista sentistä niin ja sinulla on iskarit muuten OK- kunnossa niin kokemuksesta voisin sanoa, että harkitse kaksi kertaa teetkö yhtään mitään. Kumien vaihdon jälkeen pitää tehdä 4p.-suuntaus käsittääkseni myöskin, jolloin olisi sama vaihtaa jo samalla jousetkin.
Mikäli haet vain esteettistä puolta muutaman sentin madalluksella niin edelleenkin kommetoin, ettei maksa vaivaa. Minulla oli elegance niin levoton ajaa, että oli pakko madaltaa. Nyt ottaa sitten kuraläpät tasaisin väliajoin maakosketusta, kun maavara tippui sen 40mm. Joku voisi tietysti kommentoida, että kuraläpät eivät kuulu madallettuun autoon, mutta ei niitä viitsi ottaa poiskaan turhan takia. Suojaahan ne maalipintaakin.
Jos kysymys on vain parista sentistä niin ja sinulla on iskarit muuten OK- kunnossa niin kokemuksesta voisin sanoa, että harkitse kaksi kertaa teetkö yhtään mitään. Kumien vaihdon jälkeen pitää tehdä 4p.-suuntaus käsittääkseni myöskin, jolloin olisi sama vaihtaa jo samalla jousetkin.
Mikäli haet vain esteettistä puolta muutaman sentin madalluksella niin edelleenkin kommetoin, ettei maksa vaivaa. Minulla oli elegance niin levoton ajaa, että oli pakko madaltaa. Nyt ottaa sitten kuraläpät tasaisin väliajoin maakosketusta, kun maavara tippui sen 40mm. Joku voisi tietysti kommentoida, että kuraläpät eivät kuulu madallettuun autoon, mutta ei niitä viitsi ottaa poiskaan turhan takia. Suojaahan ne maalipintaakin.