c-sarjan madallus jouset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kovaluu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 05.08.2006 10:43
Paikkakunta: seinäjoki

c-sarjan madallus jouset

Viesti Kirjoittaja kovaluu1 »

joo..meinaan madaltaa 93vm 1.8 c:tä esprit mallia, mitkä jouset kannattaa laittaa, laitanko sportin jouset vai konin vai minkä? tuleeko iskareiden kans ongelmaa. auto on tosiaan esprit malli mut sais se matallammalla mennä!! autos on 225/45 17 kumit ja tilaa on vielä hyvin.
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

eiks sportissa oo samat kun sulla nyt on?
itekkin tiputin esprittini melkeen tonttiin!! pikkasen olis vielä varaa mennä.. :lol: menee sit niin millipeliks.. kuvia tossa linkeissä..
suosittelen ostaan kl-varaosista..
aiheesta keskusteltu viimeaikoina eti se viestiketju, siinä jelppiä!!
kovaluu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 05.08.2006 10:43
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja kovaluu1 »

en tiedä oisko ne mulla vaihdettu toisiin ne jouset, vastaan tulee esprit malleja ja ne on matalempia 80% ku mun oma. ei siihen edes ja takana jää kaaren ala reunaan renkaasta ku 2-3cm mut se rako pitää olla 2-3mm ei senttiä
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Konin jouset ovat itseasiassa Eibachit. Itse tällä hetkellä valitsisin Eibach Pro Kit + Bilstein Sprint. H&R antaa vähän erilaisen madalluksen. Minulla on tätänykyä H&R Sport Springs + Bilstein Sprint. Konin iskareihin suhtaudun vähän varauksella, koska Koni Sportit on suunniteltu erilaisella filosofialla kuib Bilsteinit Vaikka molemmat ovat takuulla ihan ookoo.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
kovaluu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 05.08.2006 10:43
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja kovaluu1 »

eiks nuo 225/45x17 mahdu madalluksenkin jälkeen pyörimään, nyt on tilaa ainakin. mitä rengas kokoo ootte 17" käyttäny
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

kovaluu1 kirjoitti:en tiedä oisko ne mulla vaihdettu toisiin ne jouset, vastaan tulee esprit malleja ja ne on matalempia 80% ku mun oma. ei siihen edes ja takana jää kaaren ala reunaan renkaasta ku 2-3cm mut se rako pitää olla 2-3mm ei senttiä
Notta ookkona kattonnu minkä korkuiset korokekumit on jousiesi yläpäässä? Niilläkin pääsee korkeutta hienosäätämään pari senttiä. Jos aihe ei tuttu, niin jousen yläpäässä on kuminen "rinkeli", joita on 3 ja 4 korkuisia (taka/etupää), ja korkeuden tunnistat kun katsot monta pykälää "rinkelin" alareunassa on, siis 1-4. :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

H&R:n jouset ja samantien Bilsteinit alle. Turha jättää alkuperäisiä iskareita alle, kuoleentuvat alle 10tkm ja ajo on yhtä hel.....

Eli jos lähdet madaltamaan niin varaa heti budjettiin myös iskarit. Jos nuukuus iskee niin kannattaisi kokeilla H&R:n cupkit-sarjaa.
kovaluu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 05.08.2006 10:43
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja kovaluu1 »

vois koittaa ensin noilla pohjaan lyönti kumeilla alemmas, kyse on kuitenkin parista sentistä? jos ei tipu tarpeeks niin laittaa madallusjouset sit alle, mitä muuten h&r jouset maksaa..konit oli 175e.
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

H&R:t on 200 euron kieppeillä, ei paha hinta Konin jousilla näköjään.

Jos kysymys on vain parista sentistä niin ja sinulla on iskarit muuten OK- kunnossa niin kokemuksesta voisin sanoa, että harkitse kaksi kertaa teetkö yhtään mitään. Kumien vaihdon jälkeen pitää tehdä 4p.-suuntaus käsittääkseni myöskin, jolloin olisi sama vaihtaa jo samalla jousetkin.

Mikäli haet vain esteettistä puolta muutaman sentin madalluksella niin edelleenkin kommetoin, ettei maksa vaivaa. Minulla oli elegance niin levoton ajaa, että oli pakko madaltaa. Nyt ottaa sitten kuraläpät tasaisin väliajoin maakosketusta, kun maavara tippui sen 40mm. Joku voisi tietysti kommentoida, että kuraläpät eivät kuulu madallettuun autoon, mutta ei niitä viitsi ottaa poiskaan turhan takia. Suojaahan ne maalipintaakin.
kovaluu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 05.08.2006 10:43
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja kovaluu1 »

eihän tuos mun madallus touhus o mitään järkeä mutta auton ulkonäkö muuttuu kuitenkin jo muutaman sentin madalluksella paljon. tarkotus on hommata vielä kromi alut alle, sopii hyvin mustan auton kans. katoin jo demecin sivuilta et ei o paha hinta 17" 410e..mut se olikin kappale hinta :oops:
Vastaa Viestiin