G-sarjan maasturin jarrujen heikko teho

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TeNu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 17.01.2006 19:13
Paikkakunta: Tampere

G-sarjan maasturin jarrujen heikko teho

Viesti Kirjoittaja TeNu »

Mistä voisi johtua, kun jarrut tuntuvat tehottomilta? Katsastuksesta meni läpi ja olivat vielä hyvin tasaiset. Autossa on käsittääkseni samat jarrut kuin vanhemissa pakettiautoissa, onko niissä ollut ongelmia? Kaikki työsylinterit on käyty läpi ja männät eivät ole jumissa. Auto on vuosimalli -81 ja takana on rumpujarrut.

Autoon olisi tarkoitus myös vaihtaa uusi pannu ja on ajateltu W124:n 300D turboa, onko kenelläkään kokemuksia mitä muutoksia vaatii? Mistä kone kannattaisi hankkia?
B180CDI
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Toho meijän Geehe on vaihettu 126:n koppasesta Ässästä tehostaja. Tuo on siis ollu siinä kokoajan ku mitä Gee on meillä ollu, mut ilmeisesti nuo jarrut ei alkujaan oo järin tehokkaat ollu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

Viesti Kirjoittaja pasik »

Uudempiin on käsittääkseni vaihdettu isompi tehostaja. Muut jarrukamat on samoja. Jarrut sinällään on tehokkaat (pakettiauton jarrut), mutta poljinvoima on iso. Itsellä on ollut -80 G-mese, jossa oli samoja murheita. Uudemmassa -90 on paljon pienempi poljinvoima.
TeNu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 17.01.2006 19:13
Paikkakunta: Tampere

Mistä tehokkaampi tehostin?

Viesti Kirjoittaja TeNu »

Kävin katsomassa yhtä W126:n tehostajaa (oli vissiin ollut autossa 300SE) se ei ainakaan ollut sopiva maasturiin. Olisiko kenelläkään tietoa minkä mallin tehostajaa G:ssä on käytetty? Ja voiko vaihtaa pelkän tehostajan vai meneekö samma pääsylinteri uusiksi? Ja vaatiiko polkimenpää askareira vai meneekö heittämällä?

-TeNu
B180CDI
Vastaa Viestiin