Mistä voisi johtua, kun jarrut tuntuvat tehottomilta? Katsastuksesta meni läpi ja olivat vielä hyvin tasaiset. Autossa on käsittääkseni samat jarrut kuin vanhemissa pakettiautoissa, onko niissä ollut ongelmia? Kaikki työsylinterit on käyty läpi ja männät eivät ole jumissa. Auto on vuosimalli -81 ja takana on rumpujarrut.
Autoon olisi tarkoitus myös vaihtaa uusi pannu ja on ajateltu W124:n 300D turboa, onko kenelläkään kokemuksia mitä muutoksia vaatii? Mistä kone kannattaisi hankkia?
G-sarjan maasturin jarrujen heikko teho
Toho meijän Geehe on vaihettu 126:n koppasesta Ässästä tehostaja. Tuo on siis ollu siinä kokoajan ku mitä Gee on meillä ollu, mut ilmeisesti nuo jarrut ei alkujaan oo järin tehokkaat ollu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Mistä tehokkaampi tehostin?
Kävin katsomassa yhtä W126:n tehostajaa (oli vissiin ollut autossa 300SE) se ei ainakaan ollut sopiva maasturiin. Olisiko kenelläkään tietoa minkä mallin tehostajaa G:ssä on käytetty? Ja voiko vaihtaa pelkän tehostajan vai meneekö samma pääsylinteri uusiksi? Ja vaatiiko polkimenpää askareira vai meneekö heittämällä?
-TeNu
-TeNu
B180CDI