C280 vs C230 Kompressor
C280 vs C230 Kompressor
Ei oo vieläkään bemari kaupaksi mennyt, mutta jos joskus sattus menemään niin tuo C-malli kiinnostais seuraavaksi autoksi. Ja erityisesti C280 tai C230 Kompressor. Tehothan noissa taitaa olla samat 193 hv, mutta miten väännöt? Entä onko tuossa kompuramallissa ollu tuon ahtimen kans mitään ongelmia? Tuo C280 saattas kyllä olla tekniikan puolesta vähän luotettavampi, kun siinä ei tuota ahdinta ole..vai miten on? No ainakin niitä sytytysjohto/puola -ongelmia on tuntunut foorumin C280 -omistajilla olevan. Mobile.de:stä vilkuilin molempia, samoissa hinnoissa pyörivät molemmat, eli 5000-6500 eurolla oli jo paljon tarjontaa. Veroja tullin sivujen mukaan tulis suunnilleen toinen mokoma.
Kertokaahan omistajat kokemuksia autoistanne, noista kompuramalleista ei kyllä hirveästi juttua ole ollut.
Kertokaahan omistajat kokemuksia autoistanne, noista kompuramalleista ei kyllä hirveästi juttua ole ollut.
Viimeksi muokannut Kinnunen, Pe 02.06.2006 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Itellä C230K ollut puolisenvuotta ajossa eikä siitä pahaa sanomista ole....kuuleman mukaan tuo kompura kyllä kestää, joitain yksilöistä tietenkin löytyy josta se on pamahtanut mutta pääasiallisesti toimii.
Ja 193hv tuntuu ihan kivalta varsinkin edellisen C180 jälkeen. Joten ainakin tuota C230 Kompuraa voin suositella. Ei siinä tietenkään ole sitä 6´ konetta mutta hyvin se rullaa neljälläkin pytyllä. Lisäksi se on ainakin ohjekirjan mukaan taloudellisin C-malli W202 koppaisista.
Ja 193hv tuntuu ihan kivalta varsinkin edellisen C180 jälkeen. Joten ainakin tuota C230 Kompuraa voin suositella. Ei siinä tietenkään ole sitä 6´ konetta mutta hyvin se rullaa neljälläkin pytyllä. Lisäksi se on ainakin ohjekirjan mukaan taloudellisin C-malli W202 koppaisista.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Mites onko tuo kone hyvin alhaalta vääntävä, vai täytyykö konetta hehkuttaa johonki 4000 varviin ennen ku alkaa jotaki tapahtumaan? (niinku tuossa bemarissa). Ootko tuonu sen ulkomailta ja paljonko oli verot?
Kyllähän kuutoskone ois aina kuutoskone, mutta ois mukava kokeilla tuollasta mekaanisesti ahdettua peliä välillä..
Kyllähän kuutoskone ois aina kuutoskone, mutta ois mukava kokeilla tuollasta mekaanisesti ahdettua peliä välillä..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
230 kompura Kone vääntää 2000-6000rpm kuin tauti.
w208 clk:ssa kompura lähtee ahtamaan vasta 2000rpm tienoilla. C-sarjasta ei tietoo, mutta luultavasti samasta kohtaa.
Hyvää plussaa kompurakoneen kohdalla on myös kohtalainen viritys potenttiaali jos 193 heppaa ja 280nm ei riitä.
Tuosta myllystä saa ulos "perus" kutittelulla 260hv ja yli 400nm.
w208 clk:ssa kompura lähtee ahtamaan vasta 2000rpm tienoilla. C-sarjasta ei tietoo, mutta luultavasti samasta kohtaa.
Hyvää plussaa kompurakoneen kohdalla on myös kohtalainen viritys potenttiaali jos 193 heppaa ja 280nm ei riitä.
Tuosta myllystä saa ulos "perus" kutittelulla 260hv ja yli 400nm.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Kuten täällä totean, kuutonen on kuutonen, mutta itse olen jo kaksi kertaa kompressorin puoleen silti taittunut. Perusteeni löytyvät tuolta linkin takaa.
Kompressorikoneessa on mahtava vääntö alakierroksilta alkaen, mistä seuraa jokapäiväiseen ajoon vaivattomuuden tunnetta. Sanoisin, että laillisessa suomalaisessa arkiajossa kompressorikone tuntuu litraa isommalta kuin onkaan.
Kyllähän isompi-iskutilavuuksinen kone jaksaa autoa hiukan vaivattomammin liikutella kun kompressori on jo ehtinut hengästynyä nopeuksien noustua huippunopeuksien lähistölle. Kuutonen myös kuulostaa kivammalta kierrosten huutaessa yläalueella. Mutta näillä tekijöillä ei ole mielestäni kovinkaan paljon tekemistä arkisen ajon vaivattomuuden kannalta.
Kompressorikoneessa on mahtava vääntö alakierroksilta alkaen, mistä seuraa jokapäiväiseen ajoon vaivattomuuden tunnetta. Sanoisin, että laillisessa suomalaisessa arkiajossa kompressorikone tuntuu litraa isommalta kuin onkaan.
Kyllähän isompi-iskutilavuuksinen kone jaksaa autoa hiukan vaivattomammin liikutella kun kompressori on jo ehtinut hengästynyä nopeuksien noustua huippunopeuksien lähistölle. Kuutonen myös kuulostaa kivammalta kierrosten huutaessa yläalueella. Mutta näillä tekijöillä ei ole mielestäni kovinkaan paljon tekemistä arkisen ajon vaivattomuuden kannalta.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Noita vastauksia olikin jo tullut mutta totean saman....kone vääntää alakierroksilta lähtien todellakin mukavasti....kompura lähtee mukaan C-sarjasssa jo n. 1700rpm.
Joo toin auto saksanmaalta, verot oli n. 5000 ja auto maksoi siellä pikkasen enemmän...ehdottomasti suosittelen kyseistä peliä
Joo toin auto saksanmaalta, verot oli n. 5000 ja auto maksoi siellä pikkasen enemmän...ehdottomasti suosittelen kyseistä peliä
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Kysymys lienee siinä haluatko kuulla pellin alta pörinää vai murinaa. Mulla kutonen kulutti 8,5-11 satkulla. Ei tullut vastaan tilannetta, että voima olis loppunut. Kutosen virittäminen ei oikein taloudellisesti kannata verrattuna ahdettuun. Sävelkorvalta ääni kutoselle.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Kävin keväällä hakemas 230 k. Vääntää alhaalta ihan kuin dieselil ajelis
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Ajattelin koittaa jos joku kaipais tai sit ajan itse.
Lisää tehoa kyllä kaipaa, jos pidän sen.
Millai olette viritellyt ja mitä tehoja on saatu?
lastu ja hihnapyörä ym..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Ajattelin koittaa jos joku kaipais tai sit ajan itse.
Lisää tehoa kyllä kaipaa, jos pidän sen.
Millai olette viritellyt ja mitä tehoja on saatu?
lastu ja hihnapyörä ym..
C280 mallistahan on vielä vaihtoehtoina suora ja V kutonen. Tuo uudempi V konehan menee jonkin verran pienemmällä kulutuksella ja vääntää paremmin.
Mitä tuohon alavääntöön tulee niin luulisi kutoskoneen vääntävän paremmin liikkeellelähdössä (700-1500 rpm). Nelospannun vääntökäyrä ei varmaan ole niin tasainen johtuen tekohengityksestä vaikka huippuväännöt olisikin lähelle samoja.
Ja jos en väärin muista niin C230 kompurassa oli 10 Nm enemmän huippuvääntö verrattuna C280 suoraan kutoseen ja silti häviää sen sekunnin kymmenyksen 0-100. Jos taas ajattelit tehoja puristella tai miettiä bensan kulutusta niin taitaa olla selkeä valinta tuo C230.
Ne äänet on sulosointua kutosessa ja täytyy suositella noita Remuksen tuutteja
Mitä tuohon alavääntöön tulee niin luulisi kutoskoneen vääntävän paremmin liikkeellelähdössä (700-1500 rpm). Nelospannun vääntökäyrä ei varmaan ole niin tasainen johtuen tekohengityksestä vaikka huippuväännöt olisikin lähelle samoja.
Ja jos en väärin muista niin C230 kompurassa oli 10 Nm enemmän huippuvääntö verrattuna C280 suoraan kutoseen ja silti häviää sen sekunnin kymmenyksen 0-100. Jos taas ajattelit tehoja puristella tai miettiä bensan kulutusta niin taitaa olla selkeä valinta tuo C230.
Ne äänet on sulosointua kutosessa ja täytyy suositella noita Remuksen tuutteja
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Kattelin mobilen tarjontaa C-mallin farmareista(jotain 1997-1999), ja nimenomaan tuolla 230 Kompressori -moottorilla varustettuja. Aika asiallisen oloisia yksilöitä löytyi jo alle 7000 €. Heitetään nyt vaikka veikkauksena että tulisi veroa toiset samanverran, niin se on silti vielä halpa, verrattuna suomesta ostettuun. Nettiautossa näkyi olevan halvin 230 kompurakonein c-farmari 19 900€.
Tuossa kyllä säästäisi jo muutaman tonnin, jos tuollaisen toisi.
Tuossa kyllä säästäisi jo muutaman tonnin, jos tuollaisen toisi.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Kolmas vaihtoehto on tietysti ahdettu kuutonen, vaimollani on em. tekniikalla peli, ok hiukan eripeli josta puhutaan mutta tuo remmiahdin on kylla metkapeli, sen mukana oloa ei huomaa, toisin kuin turbomalleissa tai muuten viritetyissa, joissa vaantoa on jostain johonkin , muuten ei.
Kone vaikuttaa tosiaan " litran kaks isommalta" kuten joku jo ehti mainitakkin
Mielestani enemman kuin tekniikka jolla se on toteuttettu, merkitsee kuinka se tulee ulos, toisaalta tekniikan valintaan vaikuttaa ennenkaikkea se miten itse haluat sen tulevan ulos, kaytetyn teknisen kestavyyden taitaa ratkaista ennen kaikkea huolenpito huolloista.
Kone vaikuttaa tosiaan " litran kaks isommalta" kuten joku jo ehti mainitakkin
Mielestani enemman kuin tekniikka jolla se on toteuttettu, merkitsee kuinka se tulee ulos, toisaalta tekniikan valintaan vaikuttaa ennenkaikkea se miten itse haluat sen tulevan ulos, kaytetyn teknisen kestavyyden taitaa ratkaista ennen kaikkea huolenpito huolloista.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Minäkin suosittelen 230 kompuraa koska edellinen peli oli semmoinen ja olin tyytyväinen. Vääntää todellakin hyvin alhaalta ja tehoihin nähden yllättävänkin taloudellinen... tokihan siinä ei ole niitä kuutosen ääniä. Jos järkevä olisin niin oisin ajanut sillä jatkossakin oli niin hyvä peli mutta aina ei mielihaluja voi perustella järkevästi... Nyt on ne kuutosen äänet ja bensankulutus
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
W639 115 cdi -06
Kahden kesän perusteella voin suositella. Kompura vääntää mahtavasti ja kaasulla vaan määrätään että vaihdetaanko vaihdetta 2000 rpm, 3000 rpm vai missä kohden. Mun kaupunkiajossa kone ei ota oikeastaan yli 2500 rpm ikinä, joten kulutus pysyy kohtuullisena. Tehoahan ei ole koskaan liikaa, mutta tähän kompuraahan sitä saa varsin helposti +20% jos siltä alkaa tuntua. Sitten suorituskyky pitäisi mennä jo kevyesti 320 ohi (230 hv vs 218), koska tehon lisäksi vääntöä on enemmän ja painoa vähemmän Mutta kuten sanottua, ei Suomen nopeuksilla ole tehoa kaivannut enempää ja valoista kiihdyttely on tämän luokan autolla pikkasen hoopoa.
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
No hämmenetään vähän soppaa lisää. Eli ensinnäkin V6 280:ssä on 197 hevosvoimaa.
Kompressoriversiotkin on varmasti ihan soivia pelejä,mutta ei ole V6:sen voittanutta. Tasainen käynti ja vääntö koko kierrosalueen ja erittäin hiljainen käynti. C280:ssä bensankulutus on ollut kokonaisuudessaan 8,3 luokkaa eli en usko, että komperssorikaan menee paljon vähemmällä sekalaisessa ajossa.
Tuohon hakuhommaan sanoisin, että jos haet tuon hintaluokan autoja niin ostokilometrit Saksassa on mitä on ja mittarilukeman tarkastelun voi unohtaa saman tien. En ole mikään moottoriasiantuntija, mutta sen tiedän, että turbon korjaaminen on kallista hommaa jolloin ahtamattoman V6:sen hankkiminen isommilla kilometrimäärillä on mielestäni järkevintä. Saksaan myös pätee edelleen se, että hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan, joten maltti on valttia Mobilen seurailussa.
Eli vahva ääni V6:lle ja C280!
Kompressoriversiotkin on varmasti ihan soivia pelejä,mutta ei ole V6:sen voittanutta. Tasainen käynti ja vääntö koko kierrosalueen ja erittäin hiljainen käynti. C280:ssä bensankulutus on ollut kokonaisuudessaan 8,3 luokkaa eli en usko, että komperssorikaan menee paljon vähemmällä sekalaisessa ajossa.
Tuohon hakuhommaan sanoisin, että jos haet tuon hintaluokan autoja niin ostokilometrit Saksassa on mitä on ja mittarilukeman tarkastelun voi unohtaa saman tien. En ole mikään moottoriasiantuntija, mutta sen tiedän, että turbon korjaaminen on kallista hommaa jolloin ahtamattoman V6:sen hankkiminen isommilla kilometrimäärillä on mielestäni järkevintä. Saksaan myös pätee edelleen se, että hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan, joten maltti on valttia Mobilen seurailussa.
Eli vahva ääni V6:lle ja C280!
Kompressori vastaan bensa
No tuota noin, kompressorihan on saman tehoinen vähemmillä kierroksilla sekä vääntävämpi laajemmalla kierrosalueella, sehän on koko kompressorin idea vs. vapaastihengittävä Kaupan päälle saa vielä pienemmän kulutuksen. Pitäähän nyt jotain saada vastineeksi siitä että ei ole kutosen tasaista käyntiä tai kivempia ääniäMKC280 kirjoitti:No hämmenetään vähän soppaa lisää. Eli ensinnäkin V6 280:ssä on 197 hevosvoimaa.
Kompressoriversiotkin on varmasti ihan soivia pelejä,mutta ei ole V6:sen voittanutta. Tasainen käynti ja vääntö koko kierrosalueen ja erittäin hiljainen käynti. C280:ssä bensankulutus on ollut kokonaisuudessaan 8,3 luokkaa eli en usko, että komperssorikaan menee paljon vähemmällä sekalaisessa ajossa.
W202 C
230 Kompressor
95-00: 193 HK ved 5300 o./min., 280 Nm ved 2500-4800 o./min.
280
- 97: 193 HK ved 5500 o./min., 270 Nm ved 3750 o./min.
- 97-00: 197 HK ved 5800 o./min., 265 Nm ved 3000-4800 o./min.
Mekaanisesta kestävyydestä en mene kiistelemään, se on melkoista mutumeininkiä. Tuskin suurimmassa osassa mersuja olisi kompressoria, jos se olisi mekaaniselta kestävyydeltään oikein huollettuna susi. Ja kun huollot jätetään, sillä saa rikki minkä tahansa moponkin moottorin
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Jaa a, no kyllä V6 on aina V6 siitä ei pääse mihinkään. Turbolaitteet ova kyllä ihan päteviä kamppeita nekin.
Joku mekaanikko voi korjata käsitystäni, mutta tuskinpa kompressoreita huolletaan mitenkään erikoisesti ennen kuin ne alkaa osoittaa kulumisen/huollon tarpeen merkkejä. Sitten onkin kallis huolto tiedossa. Mersun laadusta ja sen kehityksestä voidaan varmasti olla yhtämieltä siitä, että se on mennyt harppauksin taaksepäin sitten 80- ja 90-luvun. Näin ollen en ihmettele yhtään, että laitetaan komperssorit koneisiin. Pitkäaikainen kestävyys ei ole ollut enää johtavana ajatuksena tehtaalla mielessä. Taustalla komperssoireissahan voi olla Saksan vakuutukset ja veroasiat, jolloin pienempi moottoriset autot myyvät paremmmin.
Mutta jos olet seurannut viime aikojen kehitystä niin mersuhan lisäsi ahtamattomien V6-koneiden määrä valikoimassaan. Ehkäpä kompressoreista on alkanut kertyä Saksan maalla jo kokemukseen perustuvaa tietoa...
Joku mekaanikko voi korjata käsitystäni, mutta tuskinpa kompressoreita huolletaan mitenkään erikoisesti ennen kuin ne alkaa osoittaa kulumisen/huollon tarpeen merkkejä. Sitten onkin kallis huolto tiedossa. Mersun laadusta ja sen kehityksestä voidaan varmasti olla yhtämieltä siitä, että se on mennyt harppauksin taaksepäin sitten 80- ja 90-luvun. Näin ollen en ihmettele yhtään, että laitetaan komperssorit koneisiin. Pitkäaikainen kestävyys ei ole ollut enää johtavana ajatuksena tehtaalla mielessä. Taustalla komperssoireissahan voi olla Saksan vakuutukset ja veroasiat, jolloin pienempi moottoriset autot myyvät paremmmin.
Mutta jos olet seurannut viime aikojen kehitystä niin mersuhan lisäsi ahtamattomien V6-koneiden määrä valikoimassaan. Ehkäpä kompressoreista on alkanut kertyä Saksan maalla jo kokemukseen perustuvaa tietoa...
Pitää kompuroihinkin silti ne öljyt sillontällön vaihdella. Joka ainakin kaverin 230 kompressor huollossa "unohdettiin". Ei se uusikaan kompura poskettoman kallis ole. Ainakaan verrattuna auton hintaan...
Mutta, vaikka mulla kompura-ahdettu omavalmiste kansanauto onkin, ei kuutioita voita mikään.
Mutta, vaikka mulla kompura-ahdettu omavalmiste kansanauto onkin, ei kuutioita voita mikään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
[quote="MKC280"]No hämmenetään vähän soppaa lisää. Eli ensinnäkin V6 280:ssä on 197 hevosvoimaa.
Kanssa äänet V6 C320 ja 165kW !
Kanssa äänet V6 C320 ja 165kW !
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa